Prutter du om prisen?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 125
Likede indlæg: 2972

Re: Prutter du om prisen?

Indlægaf Pølsemix » 6. okt 2017, 08:38

DenBruneMunk skrev:Fakta, når de har prissat forkert og glemt at ændre skilte, så er de flinke til at give mig rabatten. Kvickly når det er sidste salgsdag, så er flere åbne for rabat.

Især gratis varer er godt, når man får varer på særtilbud som de andre ikke får :) Der skal du ikke engang forhandle, dem får du lige ind på app'n. Man behøver vel ikke altid selv være primus motor på pris forhandlingen, det gør intet at forretningen særbehandler dig, hvis du vil have det.

I mine øjne kan det ikke kategoriseres som at "prutte om prisen", når Fakta laver fejl med skilte, prisen nedsættes på varer som ellers skal kasseres og tilbud som er tilgængelig for alle når man har en bestemt app.
Der er jo ingen forhandling.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 61
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2079

Indlægaf DenBruneMunk » 6. okt 2017, 08:40

Pølsemix skrev:
DenBruneMunk skrev:Fakta, når de har prissat forkert og glemt at ændre skilte, så er de flinke til at give mig rabatten. Kvickly når det er sidste salgsdag, så er flere åbne for rabat.

Især gratis varer er godt, når man får varer på særtilbud som de andre ikke får :) Der skal du ikke engang forhandle, dem får du lige ind på app'n. Man behøver vel ikke altid selv være primus motor på pris forhandlingen, det gør intet at forretningen særbehandler dig, hvis du vil have det.

I mine øjne kan det ikke kategoriseres som at "prutte om prisen", når Fakta laver fejl med skilte, prisen nedsættes på varer som ellers skal kasseres og tilbud som er tilgængelig for alle når man har en bestemt app.
Der er jo ingen forhandling.

Jo, forhandlingen er foranlediget af butikken i disse tilfælde, og jeg tvivler på alle har den, for jeg synes ikke jeg ser folk f.eks i fakta med coop kort så ofte. Det er først når man skal købe brød efter 18.00 så kan man yderligere få prisen ned, selvom de i forvejen gerne giver 50% der :)
0
Brugeravatar
Pølsemix

Indlægaf Pølsemix » 6. okt 2017, 09:30

DenBruneMunk skrev:Jo, forhandlingen er foranlediget af butikken i disse tilfælde, og jeg tvivler på alle har den, for jeg synes ikke jeg ser folk f.eks i fakta med coop kort så ofte. Det er først når man skal købe brød efter 18.00 så kan man yderligere få prisen ned, selvom de i forvejen gerne giver 50% der :)

Det er kun en forhandling hvis de to parter starter med hvert deres udgangspunkt, det kan dine eksempler ikke leve op til.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk

Indlægaf DenBruneMunk » 6. okt 2017, 09:38

Pølsemix skrev:
DenBruneMunk skrev:Jo, forhandlingen er foranlediget af butikken i disse tilfælde, og jeg tvivler på alle har den, for jeg synes ikke jeg ser folk f.eks i fakta med coop kort så ofte. Det er først når man skal købe brød efter 18.00 så kan man yderligere få prisen ned, selvom de i forvejen gerne giver 50% der :)

Det er kun en forhandling hvis de to parter starter med hvert deres udgangspunkt, det kan dine eksempler ikke leve op til.

Jo, for mit udgangs punkt når jeg går ind i kvickly , er, idag skal jeg spare penge og sikre mig den bedste pris muligt. At det så kun bliver kassedamen man kan debattere med, det går bedst når der ikke er kø :) At butikken allerede som udgangspunkt hjælper mig, gør det kun sjovere. men helt korrekt, jeg vil helst tage prisen op med et menneske.
0
Brugeravatar
Pølsemix

Indlægaf Pølsemix » 6. okt 2017, 09:40

DenBruneMunk skrev:Jo, for mit udgangs punkt når jeg går ind i kvickly , er, idag skal jeg spare penge og sikre mig den bedste pris muligt. At det så kun bliver kassedamen man kan debattere med, det går bedst når der ikke er kø :) At butikken allerede som udgangspunkt hjælper mig, gør det kun sjovere. men helt korrekt, jeg vil helst tage prisen op med et menneske.

Nope, men jeg lukker ordkløveriet nu, det er irrelevant for tråden.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk

Indlægaf DenBruneMunk » 6. okt 2017, 09:42

Pølsemix skrev:
DenBruneMunk skrev:Jo, for mit udgangs punkt når jeg går ind i kvickly , er, idag skal jeg spare penge og sikre mig den bedste pris muligt. At det så kun bliver kassedamen man kan debattere med, det går bedst når der ikke er kø :) At butikken allerede som udgangspunkt hjælper mig, gør det kun sjovere. men helt korrekt, jeg vil helst tage prisen op med et menneske.

Nope, men jeg lukker ordkløveriet nu, det er irrelevant for tråden.

Lovely :) Du åbner og lukker det selv, sådan mand!
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 300
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 5788

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 9. okt 2017, 10:44

Jeg var hos optikeren i lørdags, fordi jeg har nået den alder hvor mobil og avis er blevet lidt fnidret :rulle:
Jeg havde så fundet nogle pæne briller hos Louis Nielsen, men de har ikke gratis synstest. Spurgte hvad en synstest kostede, hvis nu jeg købte et par briller hos dem (jeg vidste godt hvad den kostede og åbnede egentlig bare op for, at de selv kunne tilbyde den gratis). Det gjorde de så og jeg slap med 200 kr. for briller :gogo:
0
Hewlett
Kort karma: 63
Likede indlæg: 2837

Indlægaf Hewlett » 9. okt 2017, 10:54

Ved privat handel - altid! Medmindre sælger skriver at det er fast pris.

I butik, kun hvis jeg handler for er større beløb. Jeg har selv arbejdet i butik og ved, at der ofte kan "leges" lidt med prisen. Hvis det ikke kræver mere end et "Kan vi så finde en fornuftig pris, hvis jeg køber det hele samlet?" for at spare flere tusind kroner, så er det da for dumt at lade være.
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2779
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 31008

Indlægaf Daine » 9. okt 2017, 11:09

Jeg skulle til at skrive nej, for jeg hader virkelig at prutte om prisen. Men så tænkte jeg lidt over det, og jeg har faktisk gjort det i forbindelse med mit andelshuskøb. Dels fik jeg min bolig til en RET god pris, fordi jeg fik den snakket ned i pris stille og roligt. Jeg fik derudover også snakket mine låneomkostninger et par procenter ned i banken, og da jeg skulle købe gulvtæppe til det meste af huset, fik jeg først snakket m2 prisen ned, hvorefter sælger selv rundede det samlede beløb ned. Loftsmalingen fik jeg også med rabat. Så jo, jeg har gjort det.
Men der er for mig stor forskel på, hvor og hvornår jeg ville gøre det. Jeg gør det ikke, når jeg handler dagligvarer. Jeg gør det ikke når jeg handler tøj/sko. At der er ting jeg kun køber, når der er tilbud på det er ikke det samme (og der er butikker, der kører så tit med spar 20%, at jeg aldrig handler der til fuld pris). Møbler mv. køber jeg altid på tilbud og så forventer jeg ikke, at der kan gives yderligere rabat.

Jeg står selv i butik og vi giver ikke rabat udover det der er kædebestemt - det kan i værste fald koste mig mit job, hvis jeg gør sådan noget. Og det er meget meget sjældent at folk forsøger at prutte om prisen hos os - det er måske heller ikke så oplagt hos en boghandler :D Men jeg har familie der arbejder hos Elgiganten og der er det meget normalt at der slås af prisen - visse mærker dog undtaget - og jeg ville aldrig selv handle der til fuld pris, netop fordi jeg ved det :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Livets forhold"