eks-Maupassant skrev:Hvis man skal lege TV-spinkommentator, så er det en hård nød for RV det her
Der er snart kommunalvalg og hun trækker mange stemmer. Så det er øv at fjerne hende øv gå til valgt med en mr nobody, de ville miste en masse stemmer.
På den anden side ved man ikke hvor mange af hendes vælgere dumper hende pga det her.
På den tredje side kan sagen skade dem på landsplan, hvor de kan miste mandater andre steder.
På den fjerde side kan det give mere ballade i partiet.
Det er jo det helt store taktik-kort de skal have frem, og der skal tegnes en masse lagkagediagrammer og flowcharts.
Det blev lige 5 gange så langt som tiltænkt, men jeg er åbenbart stadig vred efter at have hørt Anne Mees mails læst op på radio 24/7. Så her er en fucking rant.
Jeg synes afgjort det burde være muligt at fjerne personers valgbarhed ved underskrift indsamling, og ikke blot når en politiker er dømt for et lovbrud, og derefter røger i valgbarhedsnævnet. Naturligvis skal det dreje sig om mange underskrifter, og kun fra stemmeberettige borgere. Der skal ganske afgjort så mange underskrifter til, at en almindelig shitstorm ikke kan afsætte en politiker. Det kunne være 90 underskrifter fra stemmeberettigede vælgere. Det er rundt regnet 2 procent af alle stemmeberettigede til KV17, hvor man regner med at godt 4.500.000 mennesker er stemmeberettigede. Det burde ganske enkelt være muligt for vælgerstanden at udtrykke mistillid over for en person, og dermed være muligt for borgerne at fjerne en persons valgbarhed, baseret på at befolkningen ikke har tillid til at en given person kan varetage et borgerligt ombud.
Hvad angår Radikale, skal de desværre bare forbi valget. Hun bliver valgt ind igen, måske mister de nogle mandater, men det er alligevel dem der er placeret længere nede på stemmesedlen, og det rammer ikke Anne Mee. Efter valget sætter hun sig lunt og godt i sædet igen de næste 4 år, og giver os alle sammen fingeren, og griner højlydt over hvor dumme folk er, alt i mens hun fortsætter med den kujonagtige radikale moralsrelativistiske politik. Der er længe til næste folketingsvalg, og vælgerne har forlængst glemt hele denne farce når et valg kommer - og forøvrigt er det en anden politker, der er blevet taget med nallerne i kassen til den tid, hvilket belejliget afleder al opmærksomhed, hvis de stadig skulle eksistere en rest af et mindre om denne sag til den.
Jo, den er træls og svær at forklare for de radikale spinfolk netop nu, men kun fordi der snart er valg, men derudover jeg tror en god del af det radikale segment er fløjtende ligeglade, eftersom det er en gruppe vælgere der er højt uddannet og bestrider stillinger højt i hiearakiet, og de betjener sig alle af statsapparatet i alle henseender, både hvad angår karriere og goder, og kan ikke se noget problem i det overhovedet, herregud, det er jo bare 65.000 kroner, misbrug af embedsværket og forsøg på at lukke rådhuset af (ja, det prøvede hun, hun forsøgte at få lukket rådhuset klokken 12 i stedet for 13, og fik 14 andre brudepar ledt uden om den vej de normalt ville have gået i bygningen, så de ikke kom ind i hendes festsal), så hun kunne have det hele for sig selv, og pøblen er alligevel ikke klog nok til at forstå dét, så det er ikke noget man frygter - de dumme mennesker stemmer jo ikke radikalt alligevel, så de radikale vil skide på mennesker der bekymrer sig om virkelige problemer.
Bagefter kan Anne Mee så igen rende rundt og tale om, at det er for dårligt at der er fattige områder i København, når nu byen er så rig, og arbejde på at få den motoriserede trafik i en by med 1 million indbyggere, bygget i en gammel sump, afviklet under gadeniveau. strengt taget er det modigt af hende at sige, eftersom man enten skal have en aktiv psykose, være metalt retarderet eller være på LSD for at tro det kan lade sig gøre at gennemføre et byggeprojekt af den skala, uden at benytte Danmarks BNI de næste 40 år på projektet, og forøvrigt fuldstændigt destruere byen med byggeriet, eftersom Absalon og alle efter ham, indtil Anna Mee kom til, ikke havde forudset at Anna Mee ville få den idé.
Det er fuldstændigt groteskt at hun foreslår disse virkelighedsfjerne ideer i den samme video som hun også æder lakridspiber og slår vejrmøller i, samtidigt med at der findes mennesker på 90 år, der kan få et bad én gang om ugen, fordi det er, hvad der kan blive råd til. Men jo, selvfølgelig, det er jo mig der er dum her - pengene til de to projekter kommer jo fra to vidt forskellige kasser, og dét gør hele forskellen.
Hun er idiot, men hun er ikke den eneste idiot, blandt vores politikere, og jeg er så fucking led og ked af det. Desværre er de alle sammen ved at komme i bukserne over at få lov til at fortælle om visioner der ligger 100 år og uanede pengemængder ude i fremtiden, samtidig med, at de desværre ikke kan udtale sige om den konkrete sag, når en eller anden hjælpeløs stakkel, der er så gammel at manden med leen sidder i lænestolen og venter, må forblive hjælpeløs, fordi der simpelthen ikke er råd til at afsætte mere end 4 x 10 minutters hjemmehjælp dagligt til en dame på 92, som ligger i sin seng og skider i en ble.
Jeg er træt af at høre, hvad politikere er for. Jeg vil høre hvad de er imod. Hvis der var en person i politik, der sagde sandheden, uanset hvor ubekvem den var, ville jeg stemme på vedkommende, bare een enkelt gang.
Hvis en politiker blev stillet et spørgsmål som: Fru Hansen på 143 år skal ligge i sin seng 23 timer i døgnet, fordi der ikke er afsat hjælp nok til hende, hvad vil du gøre ved dét? Og vedkommende så svarede: Det ville jeg ikke gøre noget ved. Det er der ikke penge til. Men jeg synes det er forkasteligt at ingen af hendes naboer, ingen familie, og ingen i lokalsamfundet har gjort noget som helst. I sender alle sammen aben videre til systemet, og gør ikke en skid selv, og jeg fatter ikke at I ikke træder til og hjælper med hvad I kan. Hvor er jeres ansvarsfølelse over for jeres samfund? Hvordan kan I bare lade stå til?
Det ville jeg synes var fedt. Vi er alle sammen skyldige, når vi om ikke særligt længe, vælger Anne Mee igen. Jeg er fyldt op med politikerlede, jeg gider ikke mere, og jeg gider ikke stemme mere.