Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 937
Likede indlæg: 10531

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Aragorn » 22. okt 2017, 15:59

eks-Maupassant skrev:Hvis man skal lege TV-spinkommentator, så er det en hård nød for RV det her

Der er snart kommunalvalg og hun trækker mange stemmer. Så det er øv at fjerne hende øv gå til valgt med en mr nobody, de ville miste en masse stemmer.

På den anden side ved man ikke hvor mange af hendes vælgere dumper hende pga det her.

På den tredje side kan sagen skade dem på landsplan, hvor de kan miste mandater andre steder.

På den fjerde side kan det give mere ballade i partiet.

Det er jo det helt store taktik-kort de skal have frem, og der skal tegnes en masse lagkagediagrammer og flowcharts.

Det blev lige 5 gange så langt som tiltænkt, men jeg er åbenbart stadig vred efter at have hørt Anne Mees mails læst op på radio 24/7. Så her er en fucking rant.

Jeg synes afgjort det burde være muligt at fjerne personers valgbarhed ved underskrift indsamling, og ikke blot når en politiker er dømt for et lovbrud, og derefter røger i valgbarhedsnævnet. Naturligvis skal det dreje sig om mange underskrifter, og kun fra stemmeberettige borgere. Der skal ganske afgjort så mange underskrifter til, at en almindelig shitstorm ikke kan afsætte en politiker. Det kunne være 90 underskrifter fra stemmeberettigede vælgere. Det er rundt regnet 2 procent af alle stemmeberettigede til KV17, hvor man regner med at godt 4.500.000 mennesker er stemmeberettigede. Det burde ganske enkelt være muligt for vælgerstanden at udtrykke mistillid over for en person, og dermed være muligt for borgerne at fjerne en persons valgbarhed, baseret på at befolkningen ikke har tillid til at en given person kan varetage et borgerligt ombud.

Hvad angår Radikale, skal de desværre bare forbi valget. Hun bliver valgt ind igen, måske mister de nogle mandater, men det er alligevel dem der er placeret længere nede på stemmesedlen, og det rammer ikke Anne Mee. Efter valget sætter hun sig lunt og godt i sædet igen de næste 4 år, og giver os alle sammen fingeren, og griner højlydt over hvor dumme folk er, alt i mens hun fortsætter med den kujonagtige radikale moralsrelativistiske politik. Der er længe til næste folketingsvalg, og vælgerne har forlængst glemt hele denne farce når et valg kommer - og forøvrigt er det en anden politker, der er blevet taget med nallerne i kassen til den tid, hvilket belejliget afleder al opmærksomhed, hvis de stadig skulle eksistere en rest af et mindre om denne sag til den.

Jo, den er træls og svær at forklare for de radikale spinfolk netop nu, men kun fordi der snart er valg, men derudover jeg tror en god del af det radikale segment er fløjtende ligeglade, eftersom det er en gruppe vælgere der er højt uddannet og bestrider stillinger højt i hiearakiet, og de betjener sig alle af statsapparatet i alle henseender, både hvad angår karriere og goder, og kan ikke se noget problem i det overhovedet, herregud, det er jo bare 65.000 kroner, misbrug af embedsværket og forsøg på at lukke rådhuset af (ja, det prøvede hun, hun forsøgte at få lukket rådhuset klokken 12 i stedet for 13, og fik 14 andre brudepar ledt uden om den vej de normalt ville have gået i bygningen, så de ikke kom ind i hendes festsal), så hun kunne have det hele for sig selv, og pøblen er alligevel ikke klog nok til at forstå dét, så det er ikke noget man frygter - de dumme mennesker stemmer jo ikke radikalt alligevel, så de radikale vil skide på mennesker der bekymrer sig om virkelige problemer.

Bagefter kan Anne Mee så igen rende rundt og tale om, at det er for dårligt at der er fattige områder i København, når nu byen er så rig, og arbejde på at få den motoriserede trafik i en by med 1 million indbyggere, bygget i en gammel sump, afviklet under gadeniveau. strengt taget er det modigt af hende at sige, eftersom man enten skal have en aktiv psykose, være metalt retarderet eller være på LSD for at tro det kan lade sig gøre at gennemføre et byggeprojekt af den skala, uden at benytte Danmarks BNI de næste 40 år på projektet, og forøvrigt fuldstændigt destruere byen med byggeriet, eftersom Absalon og alle efter ham, indtil Anna Mee kom til, ikke havde forudset at Anna Mee ville få den idé.

Det er fuldstændigt groteskt at hun foreslår disse virkelighedsfjerne ideer i den samme video som hun også æder lakridspiber og slår vejrmøller i, samtidigt med at der findes mennesker på 90 år, der kan få et bad én gang om ugen, fordi det er, hvad der kan blive råd til. Men jo, selvfølgelig, det er jo mig der er dum her - pengene til de to projekter kommer jo fra to vidt forskellige kasser, og dét gør hele forskellen.

Hun er idiot, men hun er ikke den eneste idiot, blandt vores politikere, og jeg er så fucking led og ked af det. Desværre er de alle sammen ved at komme i bukserne over at få lov til at fortælle om visioner der ligger 100 år og uanede pengemængder ude i fremtiden, samtidig med, at de desværre ikke kan udtale sige om den konkrete sag, når en eller anden hjælpeløs stakkel, der er så gammel at manden med leen sidder i lænestolen og venter, må forblive hjælpeløs, fordi der simpelthen ikke er råd til at afsætte mere end 4 x 10 minutters hjemmehjælp dagligt til en dame på 92, som ligger i sin seng og skider i en ble.

Jeg er træt af at høre, hvad politikere er for. Jeg vil høre hvad de er imod. Hvis der var en person i politik, der sagde sandheden, uanset hvor ubekvem den var, ville jeg stemme på vedkommende, bare een enkelt gang.

Hvis en politiker blev stillet et spørgsmål som: Fru Hansen på 143 år skal ligge i sin seng 23 timer i døgnet, fordi der ikke er afsat hjælp nok til hende, hvad vil du gøre ved dét? Og vedkommende så svarede: Det ville jeg ikke gøre noget ved. Det er der ikke penge til. Men jeg synes det er forkasteligt at ingen af hendes naboer, ingen familie, og ingen i lokalsamfundet har gjort noget som helst. I sender alle sammen aben videre til systemet, og gør ikke en skid selv, og jeg fatter ikke at I ikke træder til og hjælper med hvad I kan. Hvor er jeres ansvarsfølelse over for jeres samfund? Hvordan kan I bare lade stå til?

Det ville jeg synes var fedt. Vi er alle sammen skyldige, når vi om ikke særligt længe, vælger Anne Mee igen. Jeg er fyldt op med politikerlede, jeg gider ikke mere, og jeg gider ikke stemme mere.
7
It's a grand experiment
A well planned bizarre event
It's a grand experimental life
Lykke
Kort karma: 207
Likede indlæg: 5444

Indlægaf Lykke » 22. okt 2017, 16:45

Men det er jo så heldigt at Danmark er så lidt korrupt.

Fuck jeg synes det er for ulækkert. For mig kan det kun være et menneske som er ganske magtfokuseret, som kan se sig selv i øjnene med sådan en måde at agere på.

Rådhus som skal lukkes før tid.
Mennesker som omtales som turister.
SÅ mange spørgsmål.
Regler som skal omgås for hendes skyld.

Det er godt nok et usympatisk menneskesyn.

Det kunne på en måde være fint at finde frem til, hvad personen, som har svaret på alle disse mails, har måttet tilsidesætte for Anna Mees skyld.
2
ajnaM
Kort karma: 680
Likede indlæg: 15470

Indlægaf ajnaM » 22. okt 2017, 18:02

Akehurst2 skrev:
ajnaM skrev:
Og hvad sker der, lige efter hun har valgt at betale de 65.000 tilbage og bøjer nakken i medierne? BAM - BT kommer med historien om de 84 spørgsmål til forvaltningen, som de sandsynligvis har haft liggende og vente, til timingen var rigtig.

Ifølge BT hat de konfronteret hende med de mange spørgsmål, og SÅ har hun valgt at betale tilbage: https://www.bt.dk/blogs/bt-mener-et-spo ... om...moral

Så historien var jo kommet uanset. Ved ikke, om hun tror, hun kunne have stoppet den.

Så vidt jeg husker, ville hun ikke udtale sig om de 84 spørgsmål. Hun var citeret i den anden artikel, hvor hun kom med sådan noget 'jeg er blevet klogere, derfor betaler jeg de 65.000 til bage' - men det virkede klart som om, hun udtalte sig til den ene artikel først, og bagefter kom det med de 84 spørgsmål. :gruble:

Nåja, men eller den del af min analyse naturligvis forkert. :D
0
Akehurst2
Kort karma: 800
Likede indlæg: 22096

Indlægaf Akehurst2 » 23. okt 2017, 06:50

ajnaM skrev:
Akehurst2 skrev:
ajnaM skrev:
Og hvad sker der, lige efter hun har valgt at betale de 65.000 tilbage og bøjer nakken i medierne? BAM - BT kommer med historien om de 84 spørgsmål til forvaltningen, som de sandsynligvis har haft liggende og vente, til timingen var rigtig.

Ifølge BT hat de konfronteret hende med de mange spørgsmål, og SÅ har hun valgt at betale tilbage: https://www.bt.dk/blogs/bt-mener-et-spo ... om...moral

Så historien var jo kommet uanset. Ved ikke, om hun tror, hun kunne have stoppet den.

Så vidt jeg husker, ville hun ikke udtale sig om de 84 spørgsmål. Hun var citeret i den anden artikel, hvor hun kom med sådan noget 'jeg er blevet klogere, derfor betaler jeg de 65.000 til bage' - men det virkede klart som om, hun udtalte sig til den ene artikel først, og bagefter kom det med de 84 spørgsmål. :gruble:

Nåja, men eller den del af min analyse naturligvis forkert. :D

Altså, at BT (og andre, især de mere sensationsprægede aviser) timer deres historier, så de kan få mest ud af dem og skabe mest mulig trafik på siden er jeg sådan ret enig i :-D

Det var mere det, at jeg ikke fik fornemmelsen af, at de havde siddet med historien om de 84 spørgsmål og ventet, til hun betalte tilbage, heller ikke ud fra hvad de selv skriver.
0
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 23. okt 2017, 06:55

Angelina skrev:
Men altså, her synes jeg jo også det må være op til embedsmændene at lukke samtalen... hun spørger jo faktisk hele tiden til hvad det koster, det er altså en ydelse de sælger.

Så enten må embedsmændene sige: "Kære Anna, det er slet ikke noget vi tilbyder" eller "Her er en komplet prisliste og oversigt over hvad vi tilbyder" - man kan jo ikke sige at man gerne vil udleje/udlåne lokaler, service, borde, stole osv, uden at ville give folk en oversigt over hvad der er muligt / ikke muligt samt hvad det så koster.

Hun henviser jo til det tilbud hun har fået, spørger til hvad der er med i prisen - og spørger til hvad man kan købe af ekstra-ydelser i den forbindelse.

Resten af spørgsmålene er jo til koordinering - hvor hun igen spørger hvad der kan lade sig gøre, i hvilke tidsrum. Det er jo fair nok hvis ikke de vil stille lokaler / service / borde til rådighed til festligheder, men hvis man gør, så er det altså også helt almindelig forventning at man får den slags spørgsmål.

Ja, det er en ydelse, de sælger. I Anna Mees tilfælde var det så en ydelse, de forærede væk.

Og hun spørger ikke bare til, hvad der er omfattet. Hun stiller et utal af spørgsmål til, hvorfor prisen er som den er, hvorfor der skal være vagter, hvorfor andre må blive gift samtidig, hvorfor man ikke kan lukke rådhuset, hvorfor hun skal betale for dit og dat og hvorfor hun ikke kan blive fri for at følge regler om brandsikkerhed og faste regler for serveringspersonale.

Det er at udnytte sin position, for andre mennesker havde nemlig lige præcis fået udlveret den der prisliste og fået besked på at rette ind efter reglerne og betale hvad det koster.

Og embedsmænd kan ikke uden videre sige fra overfor en politisk chef, der er urimelig. Det er derfor, den politiske chef har et ansvar for at lade være med at være urimelig helt af sig selv.
9
greatal
Kort karma: 0
Likede indlæg: 6

Indlægaf greatal » 23. okt 2017, 07:51

Hendes fremtid er sikret

Billede
5
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 24. okt 2017, 12:56

Anna har ikke gjort noget galt overhovedet, bare så vi ved det: https://www.facebook.com/AnnaMeeAllersl ... 2171124648

Hun omskriver dog sine spørgsmå en del, synes jeg, når en forespørgsel om man kunne lukke rådhuset en time tidligere, uden at skrive at det skulle være mod betaling (som læst ordret op af 24-7) bliver til "Men da vi havde inviteret alle gæsterne til kl. 12, spurgte jeg, om vi – mod betaling – kunne få lov holde fast i kl. 12, og om det ville kræve at lukke rådhuset, hvis vi måtte det."

Hun fordrejer sandheden helt vildt.
0
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3360

Indlægaf Code71 » 24. okt 2017, 13:14

Akehurst2 skrev:Anna har ikke gjort noget galt overhovedet, bare så vi ved det: https://www.facebook.com/AnnaMeeAllersl ... 2171124648

Hun omskriver dog sine spørgsmå en del, synes jeg, når en forespørgsel om man kunne lukke rådhuset en time tidligere, uden at skrive at det skulle være mod betaling (som læst ordret op af 24-7) bliver til "Men da vi havde inviteret alle gæsterne til kl. 12, spurgte jeg, om vi – mod betaling – kunne få lov holde fast i kl. 12, og om det ville kræve at lukke rådhuset, hvis vi måtte det."

Christ har lige læst hendes opslag. Selvindsigt er da i hvert fald ikke hendes styrke :lol:

Hun siger hun har taget ved lære? Det er da ellers ikke noget radikale giver sig af med? De mener da ellers de allerede ved ALT
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
paint
Kort karma: 585
Likede indlæg: 29826

Indlægaf paint » 24. okt 2017, 13:36

Akehurst2 skrev:Anna har ikke gjort noget galt overhovedet, bare så vi ved det: https://www.facebook.com/AnnaMeeAllersl ... 2171124648

Er det ikke nærmest en tradition, for politikere der er taget med fingrene i klejnkassen? Havde hun været Christiansborg-politiker, havde hun sikkert sagt: 'Nu må vi se fremad' (det plejer man at gøre, når man ikke har lyst til at se bagud) ;)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 24. okt 2017, 13:50

paint skrev:

Er det ikke nærmest en tradition, for politikere der er taget med fingrene i klejnkassen? Havde hun været Christiansborg-politiker, havde hun sikkert sagt: 'Nu må vi se fremad' (det plejer man at gøre, når man ikke har lyst til at se bagud) ;)

Jo, og der er det her "selv-interview" jo en rigtig fin måde at sikre sig mod væmmelige uddybende spørgsmål :-D
0
Petrix
Kort karma: 109
Likede indlæg: 1832

Indlægaf Petrix » 24. okt 2017, 14:05

Hun er da godt nok et klokkeklart eksempel på hvad man ikke skal gøre og hvordan sådan en sag ikke skal takles.
0
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 24. okt 2017, 14:32

Endnu en radikal undsiger hende - og ret direkte. Dog ikke med henvisning til bryllupssagen, men har hun brug for flere dårlige sager lige nu?

https://www.facebook.com/bonissenknudse ... 6951167156
0
Brugeravatar
Code71

Indlægaf Code71 » 24. okt 2017, 16:15

Akehurst2 skrev:Endnu en radikal undsiger hende - og ret direkte. Dog ikke med henvisning til bryllupssagen, men har hun brug for flere dårlige sager lige nu?

https://www.facebook.com/bonissenknudse ... 6951167156

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/ ... er/6882860

De forlader det synkende skib åbenbart.
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 16430

Indlægaf vibbsen » 24. okt 2017, 16:24

Nej-nej-nej....Ti nu stille, kvindemenneske. Du gør bare det hele meget meget værre for dig selv.

Der må da for pokker være nogen et eller andet sted i hendes bagland som kan trænge igennem med et budskab om at AMA på ingen måde gavner sig selv ved at bruge facebook som kommunikationsmiddel i den her sag. Tværtom.

Hun havde stået sig SÅ meget bedre ved at have taget "konfrontationen" med f.eks. BT og så ellers bare stået på mål for alle deres spørgsmål....At gemme sig bag en facebook opdatering er virkelig ikke særlig klogt...
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Code71

Indlægaf Code71 » 24. okt 2017, 16:27

Hendes svar til at formanden trækker sig

https://www.bt.dk/politik/r-formand-tra ... gne-her-er

Endnu et politiker svar uden noget svar overhovedet. Så undrer folk sig over at politiker leden vokser i den danske befolkning
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"