Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Akehurst2
Kort karma: 800
Likede indlæg: 22059

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Akehurst2 » 24. okt 2017, 16:33

Code71 skrev:Hendes svar til at formanden trækker sig

https://www.bt.dk/politik/r-formand-tra ... gne-her-er

Endnu et politiker svar uden noget svar overhovedet. Så undrer folk sig over at politiker leden vokser i den danske befolkning

Hvad snakker du om? Det er da så klokkeklart:

»Vi har også tidligere haft et rigtig godt samarbejde. Dengang han var næstformand, samarbejdede vi også rigtig godt. Jeg ville lyve, hvis jeg ikke anerkendte, at der har været noget turbulens og nogle konflikter her.«

Hun indrømmer da både turbulens og konflikter :-D
1
ajnaM
Kort karma: 678
Likede indlæg: 15454

Indlægaf ajnaM » 24. okt 2017, 16:38

Skærmbillede 2017-10-24 kl. 18.37.56.png
5
Brugeravatar
Seladon
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1085

Indlægaf Seladon » 24. okt 2017, 16:51

Hvis Morten Østergård havde nosser ville han selv tage affære og slukke for Anna Mees politiske respirator :gruble: :gammel:

Det er en skændsel, og hun minder mig mere og mere om Penkova.
Senest rettet af Seladon 24. okt 2017, 17:31, rettet i alt 1 gang.
3
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3360

Indlægaf Code71 » 24. okt 2017, 17:11

Formanden for kampagneudvalget har også trukket sig pga AMA. Dog allerede for en måned siden http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/ ... de/6883336
3
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Akehurst2
Kort karma: 800
Likede indlæg: 22059

Indlægaf Akehurst2 » 24. okt 2017, 17:35

1
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 934
Likede indlæg: 10503

Indlægaf Aragorn » 24. okt 2017, 18:24

Falstria skrev:
Aragorn skrev:Hvis en politiker blev stillet et spørgsmål som: Fru Hansen på 143 år skal ligge i sin seng 23 timer i døgnet, fordi der ikke er afsat hjælp nok til hende, hvad vil du gøre ved dét? Og vedkommende så svarede: Det ville jeg ikke gøre noget ved. Det er der ikke penge til. Men jeg synes det er forkasteligt at ingen af hendes naboer, ingen familie, og ingen i lokalsamfundet har gjort noget som helst. I sender alle sammen aben videre til systemet, og gør ikke en skid selv, og jeg fatter ikke at I ikke træder til og hjælper med hvad I kan. Hvor er jeres ansvarsfølelse over for jeres samfund? Hvordan kan I bare lade stå til?

Det ville jeg synes var fedt. Vi er alle sammen skyldige, når vi om ikke særligt længe, vælger Anne Mee igen. Jeg er fyldt op med politikerlede, jeg gider ikke mere, og jeg gider ikke stemme mere.

Jeg vil ikke blande mig i debatten som sådan, det er en sag for københavns borgere alene.

Men lige dét der, som jeg citere er jo mere generelt.
Det er netop pleje af Fru Hansen vi betaler til, kollektivt, det er den opgave det offentlige skal løse, så det er der naturligvis penge til, for vi har indbetalt dem. Der bliver så sat nogle demokratisk valgte personer i spidsen for at løse opgaven, som ofte har helt andre opgaver de hellere vil løse og bruge de fælles penge til at løse.

Derfor skal du netop stemme, når du har det på den måde er det faktisk endnu vigtigere end det var før du fik det sådan.
Og endnu bedre, meld dig ind i det parti/den bevægelse/lokalliste du påtænker at stemme på, så du kan påvirke direkte hvilke kandidater der bliver opstillet til at fremføre dine synspunkter og efterleve dem når de bliver valgt ind.

Åh ja, men du er du jo fornuftig og konstruktiv, jeg vil bare have lov at være vred og irrationel!
3
It's a grand experiment
A well planned bizarre event
It's a grand experimental life
ajnaM

Indlægaf ajnaM » 24. okt 2017, 18:31

Falstria skrev:
Akehurst2 skrev:Nu vælter der jo sager frem: https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... er/6876338

Jeg anede ikke at borgmestre i hovedstaden havde borgmesterbiler og privatchauffør. Det er jo uhørt tosset på flere planer, i en by der hader biler er det særligt tosset og når kommunen samtidigt er så lille at man kan cykle fra den ene ende til den anden på en halv time, så er det jo både uhørt og grotesk ligefrem.

Jeg begynder måske så småt at forstå, hvorfor enhedlisten får så mange stemmer i den by.

Det er ret tit, de ikke er i København.

Og det ville se så grimt ud med 50.000+ i taxabonner...
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 6799

Indlægaf Slettet bruger » 24. okt 2017, 18:38

Falstria skrev:
ajnaM skrev:
Falstria skrev:
Akehurst2 skrev:Nu vælter der jo sager frem: https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... er/6876338

Jeg anede ikke at borgmestre i hovedstaden havde borgmesterbiler og privatchauffør. Det er jo uhørt tosset på flere planer, i en by der hader biler er det særligt tosset og når kommunen samtidigt er så lille at man kan cykle fra den ene ende til den anden på en halv time, så er det jo både uhørt og grotesk ligefrem.

Jeg begynder måske så småt at forstå, hvorfor enhedlisten får så mange stemmer i den by.

Hvad tror du andre kommuners borgmestre (som de oftest kun har én af) gør?

50.000 er jo ikke engang 2 måneders løn til en chauffør.

De kører vel i guldkaret med 16 lakajer som følge?
0
ajnaM

Indlægaf ajnaM » 24. okt 2017, 18:39

Falstria skrev:
ajnaM skrev:
Falstria skrev:

Man må gå ud fra at han er ansat hele året og at der holdes en særlig bilpark til formålet oveni.

Jeg er godt klar over, det havde været billigere med taxabonner. Men det ser grimt ud, fordi forbruget kan sammenlignes direkte og ser skævt ud i forhold til 'privatchaufføren, som alle de andre også har'. Det ligner mere en personlig udgift, hvor privatchaufføren er en professionel foranstaltning.

I bund og grund er det jo åndssvagt.

Men det synes jeg nu også, argumentet om, at politikerne kan cykle fra den ene ende af kbh til den anden, så derfor skal de ikke have bil, er. De er jo, som sagt, rundt om i hele landet.
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 24. okt 2017, 18:51

Falstria skrev:
Der går da tog til resten af landet, i har tilmed tog der kun kører rundt hos jer selv, både over og under jorden.
Derudover kan man jo selv sidde bag rattet som de andre borgmestre ofte gør, i en bil kommunen ejer men som ikke er forbeholdt borgmesteren.

Problemet ved det er, at det er enormt svært at finde rundt i København hvis man ikke er professionel. Der er en masse ensrettede gader og vejarbejder, det er umuligt at holde styr på.

Så for at borgmestrene kan komme frem til deres møder, er man nødt til at have fuldtidsprofessionelle der kender alt til hvad der er ensrettet i hvilken retning.

Vi kan jo ikke have de er faret vild, hvis de skal til et vigtigt møde.
0
ajnaM

Indlægaf ajnaM » 24. okt 2017, 18:52

Falstria skrev:
ajnaM skrev:
Falstria skrev:
ajnaM skrev:
Falstria skrev:

Man må gå ud fra at han er ansat hele året og at der holdes en særlig bilpark til formålet oveni.

Jeg er godt klar over, det havde været billigere med taxabonner. Men det ser grimt ud, fordi forbruget kan sammenlignes direkte og ser skævt ud i forhold til 'privatchaufføren, som alle de andre også har'. Det ligner mere en personlig udgift, hvor privatchaufføren er en professionel foranstaltning.

I bund og grund er det jo åndssvagt.

Men det synes jeg nu også, argumentet om, at politikerne kan cykle fra den ene ende af kbh til den anden, så derfor skal de ikke have bil, er. De er jo, som sagt, rundt om i hele landet.

Der går da tog til resten af landet, i har tilmed tog der kun kører rundt hos jer selv, både over og under jorden.
Derudover kan man jo selv sidde bag rattet som de andre borgmestre ofte gør, i en bil kommunen ejer men som ikke er forbeholdt borgmesteren.

Det er ikke kun københavnske borgmestre, der har borgmesterbiler.
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 24. okt 2017, 19:01

Falstria skrev:
eks-Maupassant skrev:
Falstria skrev:

Problemet ved det er, at det er enormt svært at finde rundt i København hvis man ikke er professionel. Der er en masse ensrettede gader og vejarbejder, det er umuligt at holde styr på.

Så for at borgmestrene kan komme frem til deres møder, er man nødt til at have fuldtidsprofessionelle der kender alt til hvad der er ensrettet i hvilken retning.

Vi kan jo ikke have de er faret vild, hvis de skal til et vigtigt møde.

Sådan noget vrøvl.

Jeg kører selv ind til hovedstaden til møder forskellige steder, jeg har ikke engang GPS.
Det er ikke svært at finde rundt, det er derimod svært at finde parkering, men det har politikerne derinde jo selv skyld i så det har de vel styr på.

hæhæ så lykkedes det mig at trolle dig :-D Det er ellers ikke nemt!
1
ajnaM

Indlægaf ajnaM » 24. okt 2017, 20:15

Falstria skrev:
ajnaM skrev:
Det er ikke kun københavnske borgmestre, der har borgmesterbiler.

Det gør det ikke bedre.

Hvis det er fordi, det er udtryk for et behov, så gør det vel.

Man kan også vende den om og sige, at det er trist, at vi har politikere, der er så bange for folkedomstolen, at de vælger en dyr privatchaufførløsning i stedet for at owne den og stå ved deres taxaforbrug. Og det kan man så igen enten tørre af på politikernes manglende nosser, eller man kan overveje, om der måske går lidt for meget karaktermord i den en gang imellem.

... og på den måde kan man overveje, om sager som den, vi ser nu med Anna Mee, i virkeligheden bare er med til at forstærke problematikken.
0
abcd
Kort karma: 415
Likede indlæg: 13401

Indlægaf abcd » 25. okt 2017, 02:54

Nu er breaking news at hun har hjulpet sine venner med byggetilladelser. Det tror jeg er dødsstødet, hun er færdig.
0
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3360

Indlægaf Code71 » 25. okt 2017, 04:24

abcd skrev:Nu er breaking news at hun har hjulpet sine venner med byggetilladelser. Det tror jeg er dødsstødet, hun er færdig.

Ja og sjovt nok er det Øens murerfirma igen. Som hun også fik tildelt priser, lånte lokaler hos osv.

Ærligt talt er jeg glad for at det trods alt er SÅ sjældent i Danmark at man opdager en SÅ korrupt "politiker"
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"