Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 6799

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Slettet bruger » 5. okt 2017, 16:24

Det eneste, Anna Mee Allerslev skulle betale, var seks flasker vin, fortæller indehaver af Øens Murerfirma Jan Elving, der selv var med til festen.

»Hun lånte vores kantine, og det var en weekend, som jeg husker det. Anna Mee ville leje den, men da jeg tidligere har lånt kantinen ud til venner, bekendte og ansatte i mit firma, så fik hun lov til at låne kantinen, hvis bare hun selv stod for rengøringen«.

Hun skal ikke dele priser ud til sine venner. Hun skal være upartisk, hun er borgmester.
3
Brugeravatar
paint
Kort karma: 585
Likede indlæg: 29817

Indlægaf paint » 5. okt 2017, 16:30

Hun er ellers ikke den, der (officielt, i det mindste) får flest gaver, af borgmestrene.

https://www.kk.dk/artikel/gaver-som-bes ... modtaget-0

https://www.kk.dk/artikel/anna-mee-alle ... nsudgifter
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Chichu
Kort karma: 20
Likede indlæg: 808

Indlægaf Chichu » 5. okt 2017, 17:39

Nomine skrev:
abcd skrev:
Nomine skrev:Hvad jeg har læst om det, så tænker jeg uden tvivl heksejagt. Jeg ville ønske at man "jagtede" hende omkring hendes politiske arbejde i stedet for fester - hold op hvor jeg synes det er ligegyldigt at hun har lånt nogle lokaler lige som alle andre mennesker tit gør på samme måde - og det er jo ikke hendes skyld af rådhuset ikke har overholdt reglerne.

Hvad er det for nogle andre mennesker der kan låne lokaler til 65k skattefrit og gratis?

Masser af mennesker kan låne lokaler som andre ikke har den samme adgang til. Fx på ens arbejdsplads. Jeg kan slet ikke se problemet i det - overhovedet.

Når man får noget gratis som ellers ville have kostet en masse penge, så skal man selvfølgelig betale skat af det. Det har hun ikke gjort. Fordi politikerne har aftalt med hinanden, at de er hævet over Folketingets lovgivning. Der er altså noget råddent i det system.
1
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 5. okt 2017, 17:51

Nomine skrev:
abcd skrev:
Nomine skrev:Hvad jeg har læst om det, så tænker jeg uden tvivl heksejagt. Jeg ville ønske at man "jagtede" hende omkring hendes politiske arbejde i stedet for fester - hold op hvor jeg synes det er ligegyldigt at hun har lånt nogle lokaler lige som alle andre mennesker tit gør på samme måde - og det er jo ikke hendes skyld af rådhuset ikke har overholdt reglerne.

Hvad er det for nogle andre mennesker der kan låne lokaler til 65k skattefrit og gratis?

Masser af mennesker kan låne lokaler som andre ikke har den samme adgang til. Fx på ens arbejdsplads. Jeg kan slet ikke se problemet i det - overhovedet.

Fordi hun lavede en aftale med håndværkerfirmaet: I får årsprisen som bedste firma, til gengæld kan jeg låne jeres lokaler.

Hvor meningen jo er at hun giver prisen som bedste firma til det bedste firma, og ikke til det firma der tilbyder hende at hun kan få gratis ting af dem.
0
abcd
Kort karma: 416
Likede indlæg: 13426

Indlægaf abcd » 5. okt 2017, 18:17

Nomine skrev:
abcd skrev:

Det var ikke det jeg spurgte om.
0
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 937
Likede indlæg: 10531

Indlægaf Aragorn » 5. okt 2017, 18:34

JoyNips skrev:Jeg kunne ikke være mere ligeglad. En veninde og hendes mand har i øvrigt lånt et stort mødelokale i en statslig institution og holdt bryllupsfest dér. Kvit og frit. Han var ikke i en høj stilling, faktisk var han ret nyuddannet.

Hvilket er årsagen til at der er en stor modvilje mod folk der arbejder inden for statsadministrationen, hos alle dem der ikke gør. Fordi alle uden undtagelse hytter sit eget skind, og får absurde medarbejderprivilegier.
2
It's a grand experiment
A well planned bizarre event
It's a grand experimental life
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 5. okt 2017, 18:48

Dikus skrev:Der er immervæk mange lærere og pædagoger, der låner lokaler til konfirmationer mm

Hele den største luksus-sal i 3 dage?

Ahh mon :)
6
abcd
Kort karma: 416
Likede indlæg: 13426

Indlægaf abcd » 5. okt 2017, 18:48

Dikus skrev:Der er immervæk mange lærere og pædagoger, der låner lokaler til konfirmationer mm

Men det er da for pokker noget andet end at låne et lokale til en værdi af 65.000 kroner. Det svarer til at sammenligne at nogen låner en cykel på deres arbejde med at en direktør låner en skattefri Ferrari af sit firma til privat brug.

Jeg kan slet ikke forstå hvordan man kan synes det er okay at låne noget til 65.000 skattefrit. Det må være fordi lokalet ikke opfattes som en ting, men det svarer jo til at Anne havde modtaget 65.000,- af kommunen uden skattetræk, og det er der nok ikke ret mange der ville synes var o.k.
10
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3464
Likede indlæg: 25347

Indlægaf Wizzze » 5. okt 2017, 18:49

Aragorn skrev:
JoyNips skrev:Jeg kunne ikke være mere ligeglad. En veninde og hendes mand har i øvrigt lånt et stort mødelokale i en statslig institution og holdt bryllupsfest dér. Kvit og frit. Han var ikke i en høj stilling, faktisk var han ret nyuddannet.

Hvilket er årsagen til at der er en stor modvilje mod folk der arbejder inden for statsadministrationen, hos alle dem der ikke gør. Fordi alle uden undtagelse hytter sit eget skind, og får absurde medarbejderprivilegier.

Gør de nu også det?
Jeg tror at offentligt ansatte generelt er dem med færrest medarbejder privilegier :gruble:
De fleste får betalt pause og så en ok pensionsordning, men sjældent julegaver, julefrokost, billige forsikringer, fordele i bank, eller betalt avis, internet, mobil, må ikke modtage gaver, om det så bare er en æske chokolade eller flaske vin. Nogen kan så åbenbart låne lokaler ind i mellem. Så længe lokalerne bare står tomme, og man ikke har ekstra udgifter til el, varme, personale osv, og det ikke kommer foran betalende "kunder", så kan jeg virkelig ikke få blodet i kog over det.
5
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Aragorn

Indlægaf Aragorn » 5. okt 2017, 19:06

Det har jeg ikke én gang oplevet i mine 36 år på denne jord, og jeg har alligevel en ganske betydelig kreds af lærere inde på livet, da jeg på flere måder er kommet i 'famile' med dem.

Så 'mange lærere og pædagoger' - det tror jeg ikke. At du har kendt nogen, det er sket for, tror jeg gerne - men det er noget andet.
1
It's a grand experiment
Brugeravatar
Aragorn

Indlægaf Aragorn » 5. okt 2017, 19:10

Wizzze skrev:
Aragorn skrev:

Gør de nu også det?
Jeg tror at offentligt ansatte generelt er dem med færrest medarbejder privilegier :gruble:
De fleste får betalt pause og så en ok pensionsordning, men sjældent julegaver, julefrokost, billige forsikringer, fordele i bank, eller betalt avis, internet, mobil, må ikke modtage gaver, om det så bare er en æske chokolade eller flaske vin. Nogen kan så åbenbart låne lokaler ind i mellem. Så længe lokalerne bare står tomme, og man ikke har ekstra udgifter til el, varme, personale osv, og det ikke kommer foran betalende "kunder", så kan jeg virkelig ikke få blodet i kog over det.

De får magt i kraft af deres arbejde. Tænk på dét. En person ansat ved SKAT eller en sagsbehandler hos en kommune har utrolig meget magt over andre menneskers liv. Op i røven med fri telefon eller internet, de får en høj løn, der kan købe alle de ting.

Anna Mee har meget magt. Hun er borgmester i Danmarks største by. Er der nogen her, der vil påstå, hun ikke er en magtfuld person?

Hun favoriserer et firma der arbejder for kommunen, til gengæld for at låne deres lokaler. Hun kalder dem 'private venner'. Ja ja - det er da muligt de er dét. Men hvordan er de blevet det? Er venskabet bygget på gode personlige tjenester for en magtfuld person i staten?
0
It's a grand experiment
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1991
Likede indlæg: 39735

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. okt 2017, 19:26

Jeg har ikke fulgt så meget med i reaktionerne på sagen, men jeg kan da levende forestille mig, at der på Facebook og i kommentarspor rundt omkring er faldet en masse modbydelige, personfikserede bemærkninger, der alene pga. retorikken kan karakteriseres som heksejagt. Sådan er det jo desværre gerne, og det bryder jeg mig virkelig ikke om. Uanset hvad jeg ellers måtte mene om sagens kerne.

Når det er sagt, har jeg generelt en særlig lille tolerance reserveret til indflydelsesrige mennesker, ofte med økonomien i orden, der lige skal skumme fløden ekstra "godt" og dermed, i mine øjne, ikke omgås deres særlige rolle og privilegier med ydmyghed. Jeg forstår ikke, at det er nødvendigt på den måde at tiltuske sig goder, som man sagtens kunne have opnået på ærlig vis. At man vil være det bekendt, både overfor sig selv og i forhold til de mennesker, hvis tillid ens mandat er baseret på. At det er værd at sætte sin, og måske også en organisation eller partis, troværdighed på spil for et bryllupslokale - eller en Sega-gardinbus som dengang med Villy Strube - og risikere at ende i et stormvejr, der fjerner fokus fra det væsentlige, det fatter jeg ikke.
10
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
JoyNips
Kort karma: 1036
Likede indlæg: 22942

Indlægaf JoyNips » 5. okt 2017, 19:33

Aragorn skrev:

Men det er jo bare ikke noget, det gør sig særskilt gældende for statsadministrationen. Sågar Netto-medarbejderen får medarbejdeprivilegier i form af rabat.

Man kan sgu også have for ondt i røven over andres forhold og ikke se, hvad man selv har af fordele.
0
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 115
Likede indlæg: 3595

Indlægaf Nicolait » 5. okt 2017, 19:37

Jeg synes, der er forskel på at være ledende medarbejder/ politisk valgt eller menig medarbejder uden bestemt indflydelse.

Jeg så faktisk gerne, at der blev indsat en særlig bestemmelse om korruption/ stillingsmisbrug i straffeloven, så vi kan få dæmmet op for politikere, og deres små utilsigtede upser.
3
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Aragorn

Indlægaf Aragorn » 5. okt 2017, 19:39

JoyNips skrev:
Aragorn skrev:

Men det er jo bare ikke noget, det gør sig særskilt gældende for statsadministrationen. Sågar Netto-medarbejderen får medarbejdeprivilegier i form af rabat.

Man kan sgu også have for ondt i røven over andres forhold og ikke se, hvad man selv har af fordele.

Du kan ikke sammenligne statsadministrationen med Netto. Det er staten, for guds skyld. Man er nødt til at indse at man har et særligt privilegie og ansvar når man har en lederstilling inden for staten, som Anne Mee har. Hvis det var det samme som at sælge 5 liter letmælk, så er det pudsigt at folk klamrer sig så hårdt til de pladser der er i folkestyret. Det er naturligvis fordi det er et yderst godt sted at have sig placeret.

At hun så oven i købet siger, at fremtidens København har job til alle, det viser bare, at hun enten er en total løgner eller total idiot, men nu er det selvfølgelig ikke politik vi diskuterer.
1
It's a grand experiment

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"