Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Flix
Kort karma: 19
Likede indlæg: 250

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Flix » 25. okt 2017, 09:23

Om hun har handlet i ond tro eller ej, det har jeg ikke nogen holdning til. Det eneste, jeg kan tænke på, når jeg læser noget om sagen er, at hendes bryllupsdag må være ødelagt for altid. Den her sag vil altid overskygge de gode minder fra dagen, og det synes jeg er lidt synd.
Men jeg er også en hormonbombe af en nybagt mor, så jeg kan slet ikke med sådan noget, hvor nogen bliver spiddet på dén måde.
3
Petrix
Kort karma: 109
Likede indlæg: 1812

Indlægaf Petrix » 25. okt 2017, 09:25

Det et simpelthen så helt utrolig dumt, at hun på den måde har sat sin stilling og rygte på spil.
Hun har jo ikke fået alverden ud af det, udover nogle ret banale fordele.
Jeg har ondt af hende, men samtidig er det godt, at vi har et system, som holder et vågent øje med, hvad der foegår.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 955
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 24178

Indlægaf icelady » 25. okt 2017, 09:44

Spørgsmålet er hvor meget hun trækker sig... Kun som borgmester, eller som kandidat? :gruble:

Hendes FB-opdatering er ikke klar på det område.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 933
Likede indlæg: 10483

Indlægaf Aragorn » 25. okt 2017, 09:49

icelady skrev:Spørgsmålet er hvor meget hun trækker sig... Kun som borgmester, eller som kandidat? :gruble:

Ingen tvivl om, at hun trækker sig på den billigste måde. Jeg gætter på, hun dropper borgmesterposten, og har den igen umiddelbart efter valget - og at hun da vil sole sig i et fornyet mandat.
0
It's a grand experiment
A well planned bizarre event
It's a grand experimental life
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1981
Likede indlæg: 39629

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. okt 2017, 09:52

Aragorn skrev:
icelady skrev:Spørgsmålet er hvor meget hun trækker sig... Kun som borgmester, eller som kandidat? :gruble:

Ingen tvivl om, at hun trækker sig på den billigste måde. Jeg gætter på, hun dropper borgmesterposten, og har den igen umiddelbart efter valget - og at hun da vil sole sig i et fornyet mandat.

Hun kan ikke rigtig gøre andet end at trække sig fra borgmesterposten.
Det er for sent at droppe kandidaturet til valget. Der kan hun højst indstille sin valgkamp.
2
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
Petrix

Indlægaf Petrix » 25. okt 2017, 09:57

Aragorn skrev:

Mit bud er at hun trækker sig fra begge dele.
På den måde viser hun respekt overfor sit parti, vælgere og sig selv. Hun bør helt sikkert tage en pause fra politik og istedet opbygge noget erhvervserfaring - Det ville ihvertfald være mit bedste råd.
1
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 16430

Indlægaf vibbsen » 25. okt 2017, 10:08

Petrix skrev:

Det et simpelthen så helt utrolig dumt, at hun på den måde har sat sin stilling og rygte på spil.
Hun har jo ikke fået alverden ud af det, udover nogle ret banale fordele.
Jeg har ondt af hende, men samtidig er det godt, at vi har et system, som holder et vågent øje med, hvad der foegår.

Enig her.

Det er mig simpelthen en gåde hvordan en person som på ingen måde virker dum eller naiv har sat sin stilling og sit rygte på spil for den her slags banale fordele. Hun burde simpelthen have vidst bedre. Især sagen med byggetilladelsen er i mine øjne utilgivelig dum. Det er simpelthen Forvaltningslovslære for nybegyndere 1.01 at man ikke gør sådan noget. Det er noget af det første man lærer når man tiltræder som kommunalpolitiker. Man bruger ikke sin stilling til at fremme sagsbehandlingen for private venner. Faktisk så holder man næsen langt væk fra alt hvad man selv har "interesse i". At jeg så mener at forvaltningen skulle have forholdt hende dette da forespørgslen kom er noget andet. Det er ikke særlig god forvaltningsskik at give sager forlomme på den måde som det tydeligvis er sket her.

Men for mig handler det først og fremmest om attitude. Hvis man i den grad bliver taget med bukserne nede, så skal man skynde sig at lægge sig fladt ned. Helt ned. Især når det er valgår. Og så ellers gå i gang med en portion damage control. Det har hun ikke gjort. Hun mente hun havde "retten" på sin side. Første 6 uger og utallige skriverier senere vælger hun at betale for det skide bryllup. Hendes "Jeg har bedt forvaltningen undersøge sagen" giver jeg ikke en skid for. Hun skulle med det samme have sagt "Ja, det kan jeg da faktisk godt se det urimelige i. Selvom jeg har fået oplyst at der faktisk er en ikke nedskrevet særregel som har været gældende, så vælger jeg at betale så vi har rene linjer" Sådan stopper man en shitstorm effektivt. Og mit bud er da også at de graverier i andre ting som vi har set i kølvandet på Rådhusgate aldrig ville have fundet sted. Eller rettere effekten af disse ville ihvertfald ikke have været så graverende at hun nu reelt ikke har andre muligheder end at trække sig.

Det være sagt, så tænker jeg at det ikke er spor sjovt at være AMA nu. Det som skulle have været ens livs største dag, er nu blevet det som ens politiske karriere røg på røven over. Det må være en virkelig bitter pille at sluge. Og prisen for at holde 3 timers reception på et sted som man virkelig holder af - for det tror jeg faktisk hun gør - er blevet alt alt for høj.
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 16430

Indlægaf vibbsen » 25. okt 2017, 10:15

Petrix skrev:
Aragorn skrev:

Mit bud er at hun trækker sig fra begge dele.
På den måde viser hun respekt overfor sit parti, vælgere og sig selv. Hun bør helt sikkert tage en pause fra politik og istedet opbygge noget erhvervserfaring - Det ville ihvertfald være mit bedste råd.

Jeg kan ikke se hvordan hun skulle kunne gøre andet end at trække sig fra begge dele. Vælgerne er jo for pokker ikke dummere end at de godt kan regne ud at hvis hun bare trækker sig fra sin borgmesterpost nu, så er det ren symbolpolitik. Hun er tilbage på pinden efter KV17...Et kommunalvalg er en form for "reset" af det politiske system og så skal man til at lave en ny konstitution. Og her er der absolut ikke noget i vejen for at AMA får nøjagtig samme post som hun har i dag. Sådan er reglerne jo. Det kan vælgerne ikke lave om på.

De Radikale i København har efter min mening brug for at lægge lidt afstand til AMA. For at ae deres vælgere lidt og overbevise dem om at AMA ikke er definitionen af "Radikale Venstre København" Og den eneste måde man kan gøre det er ved at hun trækker sig helt fra KV17 og tager en pause de næste 4 år.
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1981
Likede indlæg: 39629

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. okt 2017, 10:17

Hun kan ikke trække sig fra valget, uanset om hun ønsker det eller ej. Det er for sent.
0
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
Petrix

Indlægaf Petrix » 25. okt 2017, 10:26

DetSorteCirkus skrev:Hun kan ikke trække sig fra valget, uanset om hun ønsker det eller ej. Det er for sent.

Hun kan ihvertfald stoppe med at føre valgkamp, og mon ikke hun kan slippe udenom, hvis hun alligevel skulle blive valgt ind.
0
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3557

Indlægaf Nicolait » 25. okt 2017, 10:29

Flix skrev:Om hun har handlet i ond tro eller ej, det har jeg ikke nogen holdning til. Det eneste, jeg kan tænke på, når jeg læser noget om sagen er, at hendes bryllupsdag må være ødelagt for altid. Den her sag vil altid overskygge de gode minder fra dagen, og det synes jeg er lidt synd.
Men jeg er også en hormonbombe af en nybagt mor, så jeg kan slet ikke med sådan noget, hvor nogen bliver spiddet på dén måde.

Det har i grunden selv været skyld i.
2
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Akehurst2
Kort karma: 800
Likede indlæg: 22011

Indlægaf Akehurst2 » 25. okt 2017, 10:46

Petrix skrev:
DetSorteCirkus skrev:Hun kan ikke trække sig fra valget, uanset om hun ønsker det eller ej. Det er for sent.

Hun kan ihvertfald stoppe med at føre valgkamp, og mon ikke hun kan slippe udenom, hvis hun alligevel skulle blive valgt ind.

Problemet er, at vælges man ind, så skal man sidde i byrådet (eller her Borgerrepæsentationen). Men man skal selvfølgelig ikke være borgmester.

Det har tidligere givet bøvl for de radikale, det med at opstille folk, der ikke vil vælges: https://www.bt.dk/nyheder/bostrup-slipp ... -lejlighed
0
ajnaM
Kort karma: 675
Likede indlæg: 15387

Indlægaf ajnaM » 25. okt 2017, 10:50

DetSorteCirkus skrev:
Aragorn skrev:

Hun kan ikke rigtig gøre andet end at trække sig fra borgmesterposten.
Det er for sent at droppe kandidaturet til valget. Der kan hun højst indstille sin valgkamp.

Eller flytte ud af Kbh.
1
ajnaM
Kort karma: 675
Likede indlæg: 15387

Indlægaf ajnaM » 25. okt 2017, 10:53

Jeg må indrømme, at jeg ikke havde set den komme så langt ud.

Mest af alt sidder jeg nu med spørgsmålet om, hvem der har lækket og orkestreret alt det her. Er hun så forhadt, at det er hendes egen forvaltning? Eller sidder der nogle andre partier og lukrerer på det her. Jeg kunne egentlig forestille mig begge dele, men hælder alligevel til den sidste.

Det er i så fald dygtigt gjort, men også virkelig usympatisk. Og lidt klamt, at det er niveauet i dansk politik.

For lad os holde fast i: Hun har ikke gjort noget ulovligt. Den sidste nyhed fra i dag er klart på grænsen, men havde den stået alene, havde den ikke væltet hende. Hun er væltet, fordi hun får folkestemningen imod sig. De ting her sker hver dag i dansk politik, og politikere har gjort værre end det her, uden at være blevet væltet på det.
2
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 125
Likede indlæg: 2969

Indlægaf Pølsemix » 25. okt 2017, 11:00

ajnaM skrev:Jeg må indrømme, at jeg ikke havde set den komme så langt ud.

Mest af alt sidder jeg nu med spørgsmålet om, hvem der har lækket og orkestreret alt det her. Er hun så forhadt, at det er hendes egen forvaltning? Eller sidder der nogle andre partier og lukrerer på det her. Jeg kunne egentlig forestille mig begge dele, men hælder alligevel til den sidste.

Det er i så fald dygtigt gjort, men også virkelig usympatisk. Og lidt klamt, at det er niveauet i dansk politik.

For lad os holde fast i: Hun har ikke gjort noget ulovligt. Den sidste nyhed fra i dag er klart på grænsen, men havde den stået alene, havde den ikke væltet hende. Hun er væltet, fordi hun får folkestemningen imod sig.

Hvis hun plejer sine egne/venners interesser er det da klart over grænsen. Hvis hun havde holdt sig på måtten, var der ikke noget for hendes “fjender” at lække.
Derudover har Københavns rådhus altid haft ry for at være et af de værste steder i dk mht. at bruge oplysninger på den måde, så jeg tror ikke det er sådan alle steder.
2

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"