Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 400
Likede indlæg: 3899

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Artem » 25. okt 2017, 11:04

Synes det er godt hun trækker sig, men synes godt nok ikke at der er noget at komme efter i den byggesag. 4 måneder uden at høre noget? og hvor hun så skriver stille og roligt for at høre om status i sagen. Det tyder mest på en byggesag der er blevet syltet/glemt, som de hurtigt får gjort færdig efter hendes henvendelse.
0
Fra bybo til thybo
Petrix
Kort karma: 109
Likede indlæg: 1832

Indlægaf Petrix » 25. okt 2017, 11:09

ajnaM skrev:Jeg må indrømme, at jeg ikke havde set den komme så langt ud.

Mest af alt sidder jeg nu med spørgsmålet om, hvem der har lækket og orkestreret alt det her. Er hun så forhadt, at det er hendes egen forvaltning? Eller sidder der nogle andre partier og lukrerer på det her. Jeg kunne egentlig forestille mig begge dele, men hælder alligevel til den sidste.

Det er i så fald dygtigt gjort, men også virkelig usympatisk. Og lidt klamt, at det er niveauet i dansk politik.

For lad os holde fast i: Hun har ikke gjort noget ulovligt. Den sidste nyhed fra i dag er klart på grænsen, men havde den stået alene, havde den ikke væltet hende. Hun er væltet, fordi hun får folkestemningen imod sig. De ting her sker hver dag i dansk politik, og politikere har gjort værre end det her, uden at være blevet væltet på det.

Hun har bare ikke været dygtig nok til at lukke sagen.
Som Vibsen også sagde, så skulle hun have lagt sig flat ned da sagen begyndte at rulle.
Og selvom det er en hård "dom", så synes jeg det er rigtig godt, at der bliver holdt et skarpt øje på politikkerne.
0
ajnaM
Kort karma: 680
Likede indlæg: 15470

Indlægaf ajnaM » 25. okt 2017, 11:30

Petrix skrev:

Mest af alt sidder jeg nu med spørgsmålet om, hvem der har lækket og orkestreret alt det her. Er hun så forhadt, at det er hendes egen forvaltning? Eller sidder der nogle andre partier og lukrerer på det her. Jeg kunne egentlig forestille mig begge dele, men hælder alligevel til den sidste.

Det er i så fald dygtigt gjort, men også virkelig usympatisk. Og lidt klamt, at det er niveauet i dansk politik.

For lad os holde fast i: Hun har ikke gjort noget ulovligt. Den sidste nyhed fra i dag er klart på grænsen, men havde den stået alene, havde den ikke væltet hende. Hun er væltet, fordi hun får folkestemningen imod sig. De ting her sker hver dag i dansk politik, og politikere har gjort værre end det her, uden at være blevet væltet på det.

Hun har bare ikke været dygtig nok til at lukke sagen.
Som Vibsen også sagde, så skulle hun have lagt sig flat ned da sagen begyndte at rulle.
Og selvom det er en hård "dom", så synes jeg det er rigtig godt, at der bliver holdt et skarpt øje på politikkerne.

Der bliver holdt et skarpt øje i nogle situationer.

I andre situationer gør der ikke. Eksempelvis i Støjberg-sagen, som var langt mere alvorlig, men ikke fik nævneværdige konsekvenser. Eller i lærerkonflikten, hvor de ansvarlige politikere får lov at slippe udenom ved at gøre det til et spørgsmål om manglende dokumentation, efter man har sammensat en arbejdsgruppe på en måde, der netop gjorde, at man ikke kan få aktindsigt.

Journalisterne har nogle muligheder, når det er nemt. I de rigtigt vigtige sager er de ofte tandløse.
6
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 16430

Indlægaf vibbsen » 25. okt 2017, 11:31

Jeg må indrømme at jeg var mere overrasket over at formanden for de Radikale i København trak sig i går. Den havde jeg sgu ikke lige set komme. Men der tænkte jeg "OK, hvordan mon de har tænkt sig at overleve den". At en kandidat til valget offentligt trække sin støtte til spidskandidaten er hvad det er. Men når Formanden for vælgerforeningen nedlægger sit mandat i protest mod samme kandidat. Så tænker jeg at det begynder at det begynder at snerpe til. Især når det så efterfølgende kommer frem at kampagnelederen smuttede for en måned siden fordi klimaet var "uheldigt".

Så jeg sidder med samme spørgsmål : Hvem har fodret pressen ??? Og hvad er motivet bag denne læk. Og som du synes jeg faktisk at det lugter en smule af politisk rævekageri. Dygtigt udført. Og meget usympatisk.

For mig handler det egentlig om hvordan man som politiker vælger at opføre sig. Jeg er muligvis lidt naiv. Men jeg forventer faktisk at vores politikere er lidt bedre mennesker end os andre. At de foregår med det gode eksempel. At de tænker sig en ekstra gang om. At deres moralske kompas er mere fint fungerende end vi andres.
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Akehurst2
Kort karma: 800
Likede indlæg: 22096

Indlægaf Akehurst2 » 25. okt 2017, 11:40

Kom nu i gang med det pressemøde! Min frokostpause er snart slut :sur:
0
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 25. okt 2017, 11:43

Artem skrev:Synes det er godt hun trækker sig, men synes godt nok ikke at der er noget at komme efter i den byggesag. 4 måneder uden at høre noget? og hvor hun så skriver stille og roligt for at høre om status i sagen. Det tyder mest på en byggesag der er blevet syltet/glemt, som de hurtigt får gjort færdig efter hendes henvendelse.

Der kan være gode grunde til at se på om byggesagsbehandlingen fungerer effektivt og reagere på det, hvis sager syltes og glemmes, men det skal da ikke være sådan, at fremme af sager afhænger af om man har en ven på rådhuset :gruble:
1
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 25. okt 2017, 11:45

Bla bla bla - jeg kan ikke få lov til at arbejde politisk, bla bla bla - min person skygger for politikken. Intet er min skyld.

Trækker sig fra posten for politisk leder for de radikale i København og fra københavnsk politik for nu. Vil stå på stemmesedlen, for det kan ikke ændres.

Ikke meget overraskende nyt på pressemøde.
2
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3360

Indlægaf Code71 » 25. okt 2017, 11:46

Dejligt at hun trækker sig helt. Hun kan sikkert få et job hos Øens murerfirma

Men seriøst er det her udelukkende godt for København. Alene det at ANDRE som skulle få sådanne ideer, nu ved hvad det "koster"
5
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 25. okt 2017, 11:48

Hun er lidt vag omkring, hvordan det rent faktisk skal foregå at hun trækker sig helt, hvis hun vælges ind. Men det kan være, hun/de ikke ved, hvordan de skal forholde sig.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1991
Likede indlæg: 39735

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. okt 2017, 11:49

Hvis jeg var radikal vælger, ville jeg fatte hat af, hvad der kommer til at ske, hvis hun bliver valgt igen.
3
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. okt 2017, 11:51

Akehurst2 skrev:Hun er lidt vag omkring, hvordan det rent faktisk skal foregå at hun trækker sig helt, hvis hun vælges ind. Men det kan være, hun/de ikke ved, hvordan de skal forholde sig.

Så burde hun bare sige det lige ud.

I det hele taget virker det hele ret indstuderet og belagt med spin.
1
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 25. okt 2017, 11:51

DetSorteCirkus skrev:Hvis jeg var radikal vælger, ville jeg fatte hat af, hvad der kommer til at ske, hvis hun bliver valgt igen.

Hun kan vel sætte sig på bageste bænk, holde sin kæft og stemme med gruppe og ikke tiltrække sig opmærksomhed?

Men det vil jo kræve at hun i et eller andet omfang deltager i det politiske arbejde.
0
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 304
Likede indlæg: 3360

Indlægaf Code71 » 25. okt 2017, 11:52

Men hvor er hun dog arrogant :O
2
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 124
Likede indlæg: 2266

Indlægaf thomassneum » 25. okt 2017, 11:52

Haha.. dåsemajs og Westwing..

Stupide journalister. X)
Senest rettet af thomassneum 25. okt 2017, 11:53, rettet i alt 1 gang.
1
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. okt 2017, 11:52

Jeg kan ikke snuppe hende og har aldrig kunne det.
Jeg er skadefro. There I said it.
7

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"