Speget sag

Nicolait skrev:Nu skal horton så igang med en ny undersøgelse, fordi de åbenbart ikke har fået alle de rigtige oplysninger første gang.
Jeg ved om det bare er mig, der tænker, at de måske kunne have været gået mere kritisk til værks første gang, så de ikke skal lave arbejdet igen.
Zorglup skrev:Mere af samme skuffe. Hun har været godt sovset ind i det murerfirma.
https://www.msn.com/da-dk/nyheder/indla ... spartandhp
Og hvad sker der for ? Citat : 'I sager som disse er kommunens, og dermed Hortens, muligheder for at komme til bunds i sagerne meget begrænsede, og vores vurderinger er i det hele taget afhængige af, at vi har modtaget korrekte og fyldestgørende oplysninger fra Anna Mee Allerslev,' skriver Hortens advokat Rikke Søgaard Berth. Citat slut. Hvorfor er deres muligheder begrænsede ? Fordi det endnu ikke er en politisag ?
paint skrev:Umiddelbart, synes jeg egentlig nok der er et vist hold i de påstande, som hendes advokat udtaler: " »direkte og indirekte« beskyldninger om bestikkelse og korruption.". I hvert fald indirekte.
Om det så er nok til en dom for injurier, skal jeg ikke kloge mig på.
Akehurst2 skrev:paint skrev:Umiddelbart, synes jeg egentlig nok der er et vist hold i de påstande, som hendes advokat udtaler: " »direkte og indirekte« beskyldninger om bestikkelse og korruption.". I hvert fald indirekte.
Om det så er nok til en dom for injurier, skal jeg ikke kloge mig på.
Der er da bestemt ret specifikke anklager i beskrivelsen af hendes ageren, og det vil være injurier efter straffeloven, da der er tale om 'sigtelser for et forhold, der er egnet til at nedsætte den fornærmede i medborgeres agtelse'. Dog er sådanne ellers injuriende sigtelser straffrie når deres 'sandhed bevises, såvel som når den, der i god tro fremsætter sigtelsen, har været forpligtet til at udtale sig eller har handlet til berettiget varetagelse af åbenbar almeninteresse eller af eget eller andres tarv'.
Og det er er da en interessant diskussion. Anna Mee er jo ikke dømt for noget, og jeg har ikke hørt om at kommunen eller andre har så meget som anmeldt hende til politiet. Samtidig er politikeres ageren og afdækning af dette i medierne jo som udgangspunkt af almen interesse, skulle jeg mene.
kidkomb skrev:Jeg kan ikke forstå at der ikke er noget hun kan meldes for/ingen har meldt hende til politiet.
Det virker ellers groft nok hvis man skal tro aviserne.
Alment spørgsmål :
Kan man blive dømt for injurier, hvis det man skriver passer?