Aragorn skrev:abcd skrev:eks-Maupassant skrev:Tvivler sq på at Netto giver ting af værdi af 65.000 kr, men tænker mere de får lov at tage en pakke rugbrød hvis de ikke kan sælge det alligevel og sådan.
Det er næppe den officielle linje, men det kan da sikkert godt foregå i nogle af butikkerne. Jeg arbejdede i Bilka for en del år siden, og der kunne man godt få overskydende bagerbrød med hjem ved lukketid, men det var imod betaling.
Nemlig. Der er kontant afregning - altid.
For ca. 1000 år siden arbejdede jeg kortvarigt i en bager og der fik medarbejderne altså lov til at tage overskydende brød og kager med hjem uden beregning. Det ville da også have været vanvittigt bare at smide det ud. Jeg ved ikke hvordan det foregår i Netto, men jeg håber da virkelig, at medarbejderne får lov at tage de varer med hjem som ikke kan sælges dagen efter. F.eks. har min lokale Netto ofte en del varer i deres "stop madspild"-kasse og der er også jævnligt brødrester i bake-off-afdelingen. Jeg kan ikke se hvorfor medarbejderne ikke skulle have lov at tage dette med hjem gratis. Alternativet er at det bliver smidt ud og det går da direkte imod deres "stop madspild"-politik.