Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Lys
Kort karma: 392
Likede indlæg: 6115

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Lys » 6. okt 2017, 08:46

Santa skrev:
Lys skrev:
Santa skrev:
Chichu skrev:Børnehaven og så den store festsal på Københavns rådhus er ikke det samme. Hvis børnehaven kostede 65.000 at leje for et aftenarrangenent, SÅ kunne vi sammenligne. For det er frynsegodets størrelse, som er over bagatelgrænsen.

Forstår simpelthen ikke, at så mange jurister ikke tillægger godets meget høje værdi i den her sag nogen betydning.

KK skriver selv, at det er en meget eftertragtet sal, som altid er booket mindst et år ud i fremtiden. Hun har blokeret tre fulde dage, hvor kommunen så er gået glip af indtægter. Det er altså et gode til 300.000 kr Anna har fået. Som politikerne i en eller anden logik har besluttet er undtaget fra regler om beskatning. Men deres SOSUer må ikke modtage mere end en plade Merci uden at skulle beskattes.

Der er altså et eller andet galt med den politiske kultur i borgerrepræsentationen.

Enig i at beløbet bestemt spiller en stor rolle og at man derfor ikke rigtig kan sammenligne med at låne børnehaven eller lærerværelset til en privat fest. De lokaler bruges jo ikke lørdag aften alligevel og man spærrer derfor heller ikke for den almindelige brug.
Men det gør man på Københavns rådhus, hvilket også er derfor at de har opgjort hvad det koster at leje dem.
Og desuden udkommanderede Anne Mee A. personalet til at arbejde - det var ikke hende selv, som satte stole og borde op, eller ryddede op bagefter, vel? Så mine skattekroner går altså til hendes bryllupsfest?
Det er så langt fra i orden, så jeg egentlig ikke forstår at der overhovedet er en debat om det - hun burde skulle betale det fulde beløb, både leje af lokaler og den fulde lønudgift til personalet i de tre dage, og så ville det klæde hende at gå af som politiker.

Betalte hun ikke netop for bordopsætning, rengøring, forplejning, personale mv.? Det mener jeg altså ikke, at der er uenighed om.

Hvis hun gjorde det, hjælper det en smule. Jeg har bare ikke læst det, men jeg læser jo heller ikke alt.
Det er dog stadig de tre gange 65.000kr, som er det største problem her.

Det forklarede hun selv helt fra start, og der er ikke nogen, der har udfordret den del.

Min pointe var blot, at det først bliver en heksejagt, hvis man kritiserer på baggrund af forkerte facts.
1
Akehurst2
Kort karma: 800
Likede indlæg: 22024

Indlægaf Akehurst2 » 6. okt 2017, 10:09

JoyNips skrev:Jeg kunne ikke være mere ligeglad. En veninde og hendes mand har i øvrigt lånt et stort mødelokale i en statslig institution og holdt bryllupsfest dér. Kvit og frit. Han var ikke i en høj stilling, faktisk var han ret nyuddannet.

Men det er vel ikke et mødelokale, som institutionen ellers lejer ud til en høj pris, men et lokale, der ellers bare ville have stået tomt den lørdag? Det gør jo noget af en forskel.
0
HerErJeg
Kort karma: 62
Likede indlæg: 2575

Indlægaf HerErJeg » 6. okt 2017, 16:54

Nu har jeg gennem mit arbejde fået lidt insiderviden til bankverdenen.
Der er sikkert forskel på banker, og der er sikkert og forskel på høj og lav i hierakiet, men faktum er, at personen i denne bank låner penge rente- og bidragsfrit, der er en ekstra ferieuge og der er fri på børns 3 første sygedage. BUM.
Nu er det ikke det offentlige, men det er vores allesammens penge i banken som betaler for denne næsten ødsle ansættelsesform. Jeg vil da sige at det er værre end at låne et lokale U/B.
0
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 142
Likede indlæg: 3189

Indlægaf Tux » 6. okt 2017, 17:00

HerErJeg skrev:Nu har jeg gennem mit arbejde fået lidt insiderviden til bankverdenen.
Der er sikkert forskel på banker, og der er sikkert og forskel på høj og lav i hierakiet, men faktum er, at personen i denne bank låner penge rente- og bidragsfrit, der er en ekstra ferieuge og der er fri på børns 3 første sygedage. BUM.
Nu er det ikke det offentlige, men det er vores allesammens penge i banken som betaler for denne næsten ødsle ansættelsesform. Jeg vil da sige at det er værre end at låne et lokale U/B.

1) Jeg tror simpelthen ikke på, at nogen får lov til at til at låne uden at betale rente eller bidrag, lave renter - helt sikkert, ingen renter - no way..
2) Ekstra ferieuge og fri på barns syg, so what?
3) En bank er ikke anderledes end enhver anden forretning, du er fuldstændig fri til at vælge en anden hvis du vil.. Synes du også du skal bestemme hvordan medarbejdere i kvickly aflønnes?
6
Brugeravatar
Anlewi
Kort karma: 114
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2265

Indlægaf Anlewi » 6. okt 2017, 17:00

Aragorn skrev:
Dikus skrev:Der er immervæk mange lærere og pædagoger, der låner lokaler til konfirmationer mm

Det har jeg ikke én gang oplevet i mine 36 år på denne jord, og jeg har alligevel en ganske betydelig kreds af lærere inde på livet, da jeg på flere måder er kommet i 'famile' med dem.

Så 'mange lærere og pædagoger' - det tror jeg ikke. At du har kendt nogen, det er sket for, tror jeg gerne - men det er noget andet.

Jeg kan så fortælle det modsatte. Det gælder både skoler, dagtilbud, klubber m.m
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Lys
Kort karma: 392
Likede indlæg: 6115

Indlægaf Lys » 6. okt 2017, 17:54

HerErJeg skrev:Nu har jeg gennem mit arbejde fået lidt insiderviden til bankverdenen.

Den ekstra ferieuge og de mange barn syg-dage følger mig bekendt af overenskomsten på det finansielle område. Det er da ingen hemmelighed at bankansatte har vildt gode ansættelsesvilkår.
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 16430

Indlægaf vibbsen » 6. okt 2017, 22:02

Jeg er ansat indenfor forsikring....Og ved du hvad...Vi får billigere forsikringer. MEGET billigere forsikringer. Ved du hvorfor ? Fordi det er en fordel at have sine medarbejdere som kunder. Det giver faktisk mere loyalitet både den ene og den anden vej. Til gengæld så kigger man også på hvor mange skader der anmeldes på disse forsikringer. Og hvordan man agerer i skadessituationer. Hvis man f.eks. forsøger at begå forsikringssvindel, så vil det ikke kun få indvirken på ens forsikringsforhold, men så sandelig også på ens ansættelsesforhold.

Vi har flere i vennekredsen som er ansat/har været ansat i bankerne. Det kan godt være at de har favorable vilkår. Til gengæld så står de også til afklapsning hvis der er bare så meget som det mindste overtræk. Det vidner om rod i privatøkonomien. Og den slags er ikke forenelig med at være ansat i en bank.

Selv har jeg valgt at beholde mine forsikringer hvor de var i forvejen. Og ikke at benytte mig af firmaets samarbejde med en af de store banker. Selvom jeg ville få favorable vilkår. Jeg vil nemlig gerne have vandtætte skodder mellem min privatøkonomi og mit job.

Hvad angår den ekstra ferieuge og de 3 barn-syge-dag (Som iøvrigt er 5 der hvor jeg er ansat), så er det ting som vores fagforbund har forhandlet igennem. At føler trang til at angribe disse og kalde dem "ødsle ansættelsesforhold" kan jeg kun se som ren og skær misundelse. Og kan derfor kun sige : Too bad for you at du ikke er ansat på et område med så stærkt et fagforbund....Vi har iøvrigt også en pissegod pensionsordning, aldersdage fra vi fylder 50 og masser af andre misundelsesværdige goder.

Da jeg var ansat i et rederi som havde passagerdrift til Norge fik jeg gratis kahyt og fede rabatter i shoppen. På en god da betød det at man ikke gav så meget som en krone for at rejse i en LUKSUS kahyt og kunne spise og drikke nærmest latterligt billigt. Og når man gik i shoppen så kom man ud derfra med et smørret grin om munden. Alt sammen på bekostning af de almindelige gæster.

En af mine veninde er ansat i et børnetøjsfirma. Hun har aldrig betalt en krone for de vold mængder af tøj hun har slæbt med hjem til sine unger. Free of charge....Og for at føje spot til spe, så bytter hun tøj med nogen som er ansat indenfor børnesko...Og slipper således for at betale 900 kroner for et par vinterstøvler....

En ven er ansat inden for luftfart. Og hvis han overhovedet betaler for sin billet til eksotiske distinationer, så havner han altid på luksusklasse...

Og vi skal slet ikke begynde at tale om de fordele min fætter har som ansat i et byggemarked....Manden har bygget det mest af sit hus til det halve...

Alle disse ting kaldes "personalegoder". Og man bør nok være en smule forsigtig med at sammenligne dem med de "goder" som især lokalpolitikere nyder godt af. Navnlig "goder" som de får fra såkaldte "samarbejdspartnere"....

I den by jeg kommer fra kørte der for et par år siden en ret stor sag om billetter til den lokale festival...Det endte - efter at sagen havde kørt i de lokale medier - med at man droppede ordningen med at byrådet og deres familier fik gratis billetter til en værdi af 1800 kroner stykket....Især argumentet om at de samme mennesker som var med til at udstikke festivalens rammer fik gratis adgang.

På sæt og vis så har jeg ikke noget problem med at AMA låner en kantine hos Øens murerforretning til at holde sin 30 års fødselsdag...Men omvendt så ville hun ALDRIG have fået lov til dette hvis ikke hun havde gnubbet lår med dem i professionelt henseende....Hun har - såvidt jeg forstår - ikke nogen anden tilknytning til firmaet end sit embede....Det synes jeg er lidt problematisk...
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Kort karma: 72
Likede indlæg: 2251

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 7. okt 2017, 05:51

Magt korrumperer. Anna Mee Allerslev er korrupt. Men det er alle de andre sådan set også.
2
Grab them by the pussy
Brugeravatar
annella
Kort karma: 6
Likede indlæg: 345

Indlægaf annella » 7. okt 2017, 07:53

Vlad Kalashnikov skrev:Magt korrumperer. Anna Mee Allerslev er korrupt. Men det er alle de andre sådan set også.

:gogo: Det virker måske bare værst, når det bliver opdaget som i AMA's tilfælde?
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 16430

Indlægaf vibbsen » 7. okt 2017, 08:23

annella skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:Magt korrumperer. Anna Mee Allerslev er korrupt. Men det er alle de andre sådan set også.

:gogo: Det virker måske bare værst, når det bliver opdaget som i AMA's tilfælde?

Faktisk så har det jo aldrig været noget problem at politikere har fået den slags goder før og har levet højt på den slags "smågaver"....Det har faktisk været "procedure" at det var OK...

Hele problemet her er jo at det blev opdaget. Var det ikke blevet det så ville de aldrig have været blevet et problem :fløjt: :gruble:

For mig er grænsen for hvad man som politiker kan tillade sig at "modtage" hårfin. Og jeg må indrømme at jeg synes at hele AMA sagen er ret uheldig. Men omvendt er jeg ikke i tvivl om at hun ikke er den eneste. Det er selve systemet og holdningen i dette - sådan mere generelt - som er problematisk. Og derfor har jeg måske også lidt svært ved at hidse mig op til en heksejagt på AMA. Jeg ville hellere at man gik efter systemet moral på sådan et mere overordnet plan.
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3360

Indlægaf Code71 » 18. okt 2017, 14:15

Nu betaler hun så pludselig for at benytte steder :lol:

Men der er jo også snart valg

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/ ... al/6874652
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 933
Likede indlæg: 10487

Indlægaf Aragorn » 18. okt 2017, 14:57

Code71 skrev:Nu betaler hun så pludselig for at benytte steder :lol:

Jeg tager hendes tilbagebetaling som en erkendelse af skyld.

Så heksejagt var det ikke.
2
It's a grand experiment
A well planned bizarre event
It's a grand experimental life
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3360

Indlægaf Code71 » 19. okt 2017, 09:54

Aragorn skrev:

Så absolut en erkendelse af skyld. Det er måske også meget klogt efter at det nu kommer frem at hun benyttede embedsmændene til at arrangere brylluppet https://www.bt.dk/politik/embedsmaend-p ... poergsmaal
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Bluemoon
Kort karma: 14
Likede indlæg: 257

Indlægaf Bluemoon » 19. okt 2017, 10:05

Hun er dybt pinlig og burde gå af som politiker. Hun havde jo aldrig betalt de penge tilbage hvis sagen ikke var kommet frem i medierne. Håber karma vil ramme hende hårdt en dag.
4
Brugeravatar
FruitFly
Kort karma: 71
Likede indlæg: 2361

Indlægaf FruitFly » 19. okt 2017, 14:44

Code71 skrev:
Aragorn skrev:

Så absolut en erkendelse af skyld. Det er måske også meget klogt efter at det nu kommer frem at hun benyttede embedsmændene til at arrangere brylluppet https://www.bt.dk/politik/embedsmaend-p ... poergsmaal

Jeg KAN ikke forstå hvordan folkevalgte bevidst kan være så ødsle med vælgernes penge til egen, personlige vinding.

Jeg forstår det ikke. Det er meget, meget dumt.
5
#Klimatosse

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"