Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
paint
Kort karma: 585
Likede indlæg: 29839

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf paint » 21. okt 2017, 19:51

Jeg tror hverken at hun er den første eller den sidste, der ryge i den 'fælde'. Når folk, i årevis, har siddet i en magtposition så glemmer de, at de er ganske almindelige mennesker, som tilfældigvis er valgt til f.eks en borgmesterpost eller en ministerpost.

Lars Løkkes 'underbukse-gate', viser det jo ret tydeligt. Og der har været flere andre.

Jeg tror der sniger sig en magtfuldkommenhed ind, som får folk til at tro at de er hævet over den almene moral, som gælder for alle andre - at de kan og må alt.
Jeg hørte engang om en Transportminister, som havde skældt voldsomt ud, i kiosken på sin lokale station, i vrede over at de ikke havde ét eller andet, som han gerne ville have og nu ville tvinge dem til det, i kraft at at han også var chef for DSB. Han blev dog standset, inden det kom så langt.

Måske er Enhedslistens rotationsprincip, et udmærket middel til at undgå dette. 4 år, og så er det ud i 'det almindelige liv' igen :gruble:
6
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
ajnaM
Kort karma: 680
Likede indlæg: 15472

Indlægaf ajnaM » 21. okt 2017, 21:02

Jeg synes, det værste var den video, hun lavede. Og hendes efterfølgende snak om, at hun ikke kendte til spørgsmålene på forhånd. :D

Hun skulle have betalt det hele til at begynde med, hvis hun skulle have været smart. Lægge sig fladt ned. Men det havde jeg egentlig en lille smule respekt for, at hun ikke gjorde - jeg bryder mig ikke meget om hende normalt, men jeg havde egentlig respekt for, at hun stod fast. Det skulle hun være blevet ved med, hvis det var hendes strategi - men det gjorde hun så ikke.

Og hvad sker der, lige efter hun har valgt at betale de 65.000 tilbage og bøjer nakken i medierne? BAM - BT kommer med historien om de 84 spørgsmål til forvaltningen, som de sandsynligvis har haft liggende og vente, til timingen var rigtig.
2
Brugeravatar
FruitFly
Kort karma: 73
Likede indlæg: 2393

Indlægaf FruitFly » 21. okt 2017, 21:04

Hun skulle bare have holdt det et andet sted end på hendes vælger-betalte arbejdsplads. Men hindsight er 20/20.
1
#Klimatosse
ajnaM
Kort karma: 680
Likede indlæg: 15472

Indlægaf ajnaM » 21. okt 2017, 21:04

I øvrigt synes jeg, fra et imageperspektiv, historien om spørgsmålene er det værste, fordi det viser noget om hendes person. Det med fadene, de ekstra rykkere og 'hvorfor Kejd ikke kan hælde kaffen på kanderne' tegner et billede af sådan en bridezilla-type - der i øvrigt forstærker det billede, jeg har fra alt, jeg har hørt om hende i forvejen.

Hun skulle være sådan en, der beder sine embedsmænd om at hente kaffe til hende og ordne hendes vasketøj. Det kommer aldrig godt tilbage til en, hvis man behandler sine medarbejdere sådan.
3
Brugeravatar
Seladon
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1085

Indlægaf Seladon » 21. okt 2017, 21:12

eks-Maupassant skrev:Nu er jeg jo ikke så kyndig udi det alternative, men jeg tænker om det her ville tælle som et GODT eller et DÅRLIGT varsel om hendes ægteskabs lykkelighed? :-D

De har da noget at snakke om på deres honeymoon.

Tænk på al den snak om politik....Det bliver man liderlig af .... :slem: :devil:
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Seladon
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1085

Indlægaf Seladon » 21. okt 2017, 21:19

ajnaM skrev:I øvrigt synes jeg, fra et imageperspektiv, historien om spørgsmålene er det værste, fordi det viser noget om hendes person. Det med fadene, de ekstra rykkere og 'hvorfor Kejd ikke kan hælde kaffen på kanderne' tegner et billede af sådan en bridezilla-type - der i øvrigt forstærker det billede, jeg har fra alt, jeg har hørt om hende i forvejen.

Hun skulle være sådan en, der beder sine embedsmænd om at hente kaffe til hende og ordne hendes vasketøj. Det kommer aldrig godt tilbage til en, hvis man behandler sine medarbejdere sådan.

Det lyder som om hun er en vampyr, der suger blod fra de ansatte og i øvrigt altid er blodtørstig... Minder mig om den gamle film med Bela Lugosi.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
paint
Kort karma: 585
Likede indlæg: 29839

Indlægaf paint » 21. okt 2017, 21:36

En anelse OT, men alligevel...

Denne sag, vil i hvert fald ikke mindske politikerleden, og den efterhånden konstant fraværende tillid til politikerne.

I bogen 'Tæm Eliten', er en gruppe eliteforskere, kommet på banen med et par forslag, som der synes at være basis for, hvis ikke vi skal ende med Trumpske tilstande (oprør mod The establishment (eliten))

"Med indførelsen af et såkaldt Borgerting og af samfundsrepræsentanter i de store virksomhedsbestyrelser kunne det danske demokrati blive langt mere demokratisk, argumenterer eliteforskere i ny debatbog
Med indførelsen af et såkaldt Borgerting og af samfundsrepræsentanter i de store virksomhedsbestyrelser kunne det danske demokrati blive langt mere demokratisk, argumenterer eliteforskere i ny debatbog

Magten over det danske samfund kan og bør decentraliseres. Flere borgere skal på banen i de beslutningsprocesser, der påvirker almenvellet, og som ellers domineres af en lille elite af topfolk fra erhvervslivet, embedsværket, politikerstanden, fagbevægelsen og uddannelses- og forskningssektoren. Koncentrationen af magt hos denne elite fører til beslutninger, der gavner de få på bekostning af de mange, og derfor skal den tæmmes.

Det er hovedbudskabet i en ny debatbog med det passende navn Tæm eliten – fra magtelite til borgerdemokrati skrevet af sociologerne Andreas Møller Mulvad, Anton Grau Larsen og Christoph Houman Ellersgaard.

Bogen ligger i forlængelse af de to sidstnævntes bog Magteliten – hvordan 423 danskere styrer landet (2015), hvor de på baggrund af fire års kortlægning af bestyrelser, fonde, udvalg, vl-grupper og andre steder, hvor magtfulde mennesker mødes, udpegede den elite, der har absolut mest at skulle have sagt i det danske samfund. "

Artiklen i Information, kræver desværre abonnement https://www.information.dk/anmeldelse/2 ... emokratisk

Men i Politiken, kan man læse en artikel om tankerne bag forslagene.

http://politiken.dk/debat/art6113441/Ce ... ndflydelse
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 16430

Indlægaf vibbsen » 22. okt 2017, 10:32

ajnaM skrev:Jeg synes, det værste var den video, hun lavede. Og hendes efterfølgende snak om, at hun ikke kendte til spørgsmålene på forhånd. :D

Hun skulle have betalt det hele til at begynde med, hvis hun skulle have været smart. Lægge sig fladt ned. Men det havde jeg egentlig en lille smule respekt for, at hun ikke gjorde - jeg bryder mig ikke meget om hende normalt, men jeg havde egentlig respekt for, at hun stod fast. Det skulle hun være blevet ved med, hvis det var hendes strategi - men det gjorde hun så ikke.

Og hvad sker der, lige efter hun har valgt at betale de 65.000 tilbage og bøjer nakken i medierne? BAM - BT kommer med historien om de 84 spørgsmål til forvaltningen, som de sandsynligvis har haft liggende og vente, til timingen var rigtig.

Den der video var simpelthen så pinlig. Nej. Bare nej.

Derudover er jeg enig med dig hele vejen igennem. Hun skulle have betalt det hele til at begynde med. Lagt sig fladt ned. I stedet så valgte hun at stå fast. Hvilket jo som sådan også er en strategi. Men ikke mere fast end da det sådan begyndte virkelig at snerpe til, så ændrede hun pludselig strategi til godt at ville betale. Og BAM så kommer historien med de 84 spørgsmål.

De 84 spørgsmål var nok kommet hvis hun fra starten havde lagt sig på ryggen og betalt. Men effekten af dem havde ikke været nær så voldsom. Nå, ja. Så hun var lidt af en bridezilla...Men hun har trods alt betalt.

Nu fremstår hun så som en temmelig korrupt bridezilla der har benyttet sig af sin position til at tilrane sig en række gratis goder.....Og det er lidt noget skidt (Sagt sådan lidt diplomatisk)
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 937
Likede indlæg: 10531

Indlægaf Aragorn » 22. okt 2017, 11:21

Udsendelsen på 24/7 i dag, hvor de læser korrespondancen op, er tåkrummende pinlig. Når man først hører hvad hun har skrevet... Altså, hun er helt verdensfjern. Det er tydeligt at hun opfatter rådhuset som værende hendes. Hun er simpelthen så frygteligt usympatisk.
3
It's a grand experiment
A well planned bizarre event
It's a grand experimental life
Zoxa
Kort karma: 21
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Indlægaf Zoxa » 22. okt 2017, 11:49

Det ene udelukker ikke det andet....

Og selvfølgelig vil hendes politiske modstande udnytte hendes situation til det yderste i valg kampen - og hun har gjort det forbandet let for dem....

Konen har, efter min mening - uanset om hun betaler leje for lokalet nu, eller ej - grundlæggende en dybt anløben moral.

Jeg ville aldrig selv stemme på hende og/eller partiet, men var jeg en del af hendes stemmer ved jeg at jeg ville se mig om efter en anden person til valget
1
Lykke
Kort karma: 207
Likede indlæg: 5444

Indlægaf Lykke » 22. okt 2017, 13:00

At hun kalder mennesker for turister - altså helt ærligt.
0
Akehurst2
Kort karma: 800
Likede indlæg: 22127

Indlægaf Akehurst2 » 22. okt 2017, 13:24

Lykke skrev:At hun kalder mennesker for turister - altså helt ærligt.

Ja, byens borgere, der selv skal ind på deres rådhus og vies. Hun skulle tvinges til at forholde sig lidt til sit ordvalg.
2
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 22. okt 2017, 13:26

ajnaM skrev:I øvrigt synes jeg, fra et imageperspektiv, historien om spørgsmålene er det værste, fordi det viser noget om hendes person. Det med fadene, de ekstra rykkere og 'hvorfor Kejd ikke kan hælde kaffen på kanderne' tegner et billede af sådan en bridezilla-type - der i øvrigt forstærker det billede, jeg har fra alt, jeg har hørt om hende i forvejen.

Det kan nok heller ikke udelukkes, at det er en medarbejder, der har hintet til BT, hvad der ville være et godt emne til en aktindsigtsanmodning...
1
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 22. okt 2017, 13:32

ajnaM skrev:

Ifølge BT hat de konfronteret hende med de mange spørgsmål, og SÅ har hun valgt at betale tilbage: https://www.bt.dk/blogs/bt-mener-et-spo ... om...moral

Så historien var jo kommet uanset. Ved ikke, om hun tror, hun kunne have stoppet den.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 6799

Indlægaf Slettet bruger » 22. okt 2017, 14:39

Hvis man skal lege TV-spinkommentator, så er det en hård nød for RV det her

Der er snart kommunalvalg og hun trækker mange stemmer. Så det er øv at fjerne hende øv gå til valgt med en mr nobody, de ville miste en masse stemmer.

På den anden side ved man ikke hvor mange af hendes vælgere dumper hende pga det her.

På den tredje side kan sagen skade dem på landsplan, hvor de kan miste mandater andre steder.

På den fjerde side kan det give mere ballade i partiet.

Det er jo det helt store taktik-kort de skal have frem, og der skal tegnes en masse lagkagediagrammer og flowcharts.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"