Menstruation efter p-pillestop

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
solstråle
Kort karma: 0
Likede indlæg: 4

Menstruation efter p-pillestop

Indlægaf solstråle » 5. okt 2017, 15:00

Hej alle :wave:

Efter at jeg er stoppet på p-piller efter knap 7 år, har jeg ikke fået min menstruation endnu. Min "menstruationscyklus" på pillerne var 28 dage, og jeg er nu oppe på cyklus dag 36 uden at have fået min naturlige menstruation endnu. Dog oplevede jeg en lille smule brunligt udflåd i lørdags, som var på cyklus dag 30 - det blev dog aldrig til en egentlig menstruation.

Jeg kan fortælle, at jeg ikke går og tænker over, om jeg mon er blevet gravid, da min kæreste og jeg har brugt kondom, siden jeg stoppede på pillerne. Så en forklaring på den manglende menstruation kan altså kke være en evt. spekulation i graviditet ;)

Jeg er derfor lidt nysgerrig og kunne godt tænke mig at høre Jeres erfaringer ved p-pillestop.
Hvor lang tid gik der, før I fik jeres første menstruation efter p-pillestop? Og hvordan har menstruationen sidenhen været - regelmæssig eller ikke? I må også gerne skrive lidt om Jeres alder, og hvor længe I var på p-piller :)
0
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 497
Likede indlæg: 5374

Re: Menstruation efter p-pillestop

Indlægaf Neenah » 5. okt 2017, 15:09

Jeg er 28, har været på piller i knap to år. Fik min første mens på dag 31-32 eller sådan noget - jeg har lige overstået min første cyklus efter pillen.
0
M <aug 2018>
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 607
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 9225

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 5. okt 2017, 15:30

Jeg var på pillerne i godt og vel 8 år - blev taget af som et led i udredning af mavesmerter. Stoppede i slutningen af Februar/starten af Marts og fik første mens 29 Marts til 6 April. Anden cyklus havde også utrolig lang mens - efterfølgende har det skiftevis været 4-5 dage.

Derefter har min cyklus varet mellem 27-31 dage (mest 29-30 dage), men føler egentlig mens har været ret regelmæssig. Mindre gener i forbindelse med blødningen også, dog har mit ansigt været rigtig slemt til at bryde ud. Det er dog ved at aftage nu - synes generelt min krop er mere balanceret nu end det var på pillerne. De første to cyklusser var slemme, men derudover har jeg faktisk haft det rigtig godt med min mens efter pillestop. Eller så godt man nu engang kan have det ...

Jeg er 22.
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 1058
Likede indlæg: 22049

Indlægaf Sangius » 5. okt 2017, 16:11

Jeg tog p-piller i 11 år, og fik ægløsning 14 dage efter pillestop, Hvor jeg så blev gravid.
Så jeg ville have haft en cyklus på 28 dage.
Hvor lang var din cyklus før du kom på p-piller?

Jeg havde btw taget en graviditetstest. Kondomer er omkring 97% sikre, stranger things has happened.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 607
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 9225

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 5. okt 2017, 16:17

Sangius skrev:Jeg tog p-piller i 11 år, og fik ægløsning 14 dage efter pillestop, Hvor jeg så blev gravid.

Jeg havde btw taget en graviditetstest. Kondomer er omkring 97% sikre, stranger things has happened.

De er 97% sikre ved 100% perfekt brug og opbevaring. Indregnet menneskelige fejl (pearl index) er de ned omkring 85% sikre.
1
solstråle

Indlægaf solstråle » 5. okt 2017, 16:36

Sangius skrev:Jeg tog p-piller i 11 år, og fik ægløsning 14 dage efter pillestop, Hvor jeg så blev gravid.

Jeg ved desværre ikke, hvor lang min cyklus var, før jeg kom på p-piller. Jeg var kun 17 år dengang og gik ikke op i min cyklus. Dog husker jeg, at den var regelmæssig. Den kom hver måned.

I get your point, men så vidt vi har bemærket, er kondomet ikke sprunget nogle af gangene :gruble:
Kommer min menstruation ikke inden for de næste 14 dage, tror jeg, at jeg vil tage en test.
0
Kolibrien
Kort karma: 66
Likede indlæg: 467

Indlægaf Kolibrien » 5. okt 2017, 16:41

Da jeg stoppede med p-piller, gik der 8-9 måneder inden jeg fik menstruation. Men da den først kom i gang, var den fuldstændig regelmæssig.
0
solstråle

Indlægaf solstråle » 5. okt 2017, 17:37

Kolibrien skrev:Da jeg stoppede med p-piller, gik der 8-9 måneder inden jeg fik menstruation. Men da den først kom i gang, var den fuldstændig regelmæssig.

8-9 måneder er godt nok lang tid, synes jeg! Gik du til lægen på et tidspunkt eller?
0
Kolibrien
Kort karma: 66
Likede indlæg: 467

Indlægaf Kolibrien » 5. okt 2017, 17:41

Hmm nej, det mindes jeg ikke. Det er ca. 10 år siden, så jeg husker det ikke helt. Men jeg slog voldsomt ud med uren hud i ansigt og på ryg/bryst. Så efter et halvt års tid endte jeg med en ruaccutankur. Der har jeg måske nævnt det i den forbindelse. Men jeg mindes ikke, at der var nogen bekymring over det.
0

Tilbage til "Helbred"