Maler søges (københavnsområdet)

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 1186
Likede indlæg: 10292

Maler søges (københavnsområdet)

Indlægaf Rapfisk » 7. okt 2017, 15:13

Jeg har brug for en maler til at reparere mit loft i stuen, ca. 15 kvm, som er tapetseret. Derudover overvejer jeg at få sat ny stuk op, da den nuværende er gået i stykker flere steder.

Er der nogen af jer, der kender én, der er god, og som gider en så lille opgave? Jeg bliver lidt overvældet af at google.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Rapfisk

Re: Maler søges (københavnsområdet)

Indlægaf Rapfisk » 8. okt 2017, 12:17

Falstria skrev:
Rapfisk skrev:Jeg har brug for en maler til at reparere mit loft i stuen, ca. 15 kvm, som er tapetseret. Derudover overvejer jeg at få sat ny stuk op, da den nuværende er gået i stykker flere steder.

Er der nogen af jer, der kender én, der er god, og som gider en så lille opgave? Jeg bliver lidt overvældet af at google.

https://malermestre.dk/Standard/Find-En ... -Maler-her

Mange tak, det vil jeg tjekke ud.

Personlige erfaringer er stadig velkomne :)
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 585
Likede indlæg: 29776

Indlægaf paint » 8. okt 2017, 15:19

Rapfisk skrev:Jeg har brug for en maler til at reparere mit loft i stuen, ca. 15 kvm, som er tapetseret. Derudover overvejer jeg at få sat ny stuk op, da den nuværende er gået i stykker flere steder.

Måske er opgaven lidt større end du tror. At få sat nyt stuk op, er ikke nogen lille opgave - selvfølgelig afhængig af om det er den gamle gipsstuk, der er gået i stykker eller det er det kunstige man kan købe, som er limet/skruet fast.
Er det gips, ryger store dele af loftet ude i siderne med ned. Jeg taler af (bitter) erfaring. Så der skal der pudses op og glattes, før man kan sætte noget nyt op.

"Loftet er tapetseret" Er det filt eller 'rigtigt' tapet? I begge tilfælde, er det også noget af en opgave, idet tapetet/filten, river malingen og årtiers kalkning (eller hvad der nu er indenunder) med ned.

Jeg gjorde det selv, da jeg flyttede ind i min nuværende lejlighed. Det var et meget langt mareridt. Både med stuk og loft. :shock:
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 8. okt 2017, 16:27

Tak for dit input, Paint. At det ikke er nogen lille opgave er måske fint, så er der måske nogen, der gider at påtage sig den.

Tapetet er sat op for ca fem år siden og er på vej ned i store baner, så det bliver nok ikke det største arbejde ( :tie: ), men stukken kunne blive større.
0
Ficus
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2907

Indlægaf Ficus » 8. okt 2017, 16:32

Kan ikke anbefale en maler endnu, men vi er i kontakt med en som skal lave noget her om en måneds tid.

Til gengæld har vi med stor succes fundet murer og elektriker på håndværker.dk og det er også der vi har fundet maleren. Vi har i alle tilfælde kontaktet 2-4 stykker og hørt om pris, tid osv. Og så valgt ud fra mavefornemmelse.
1
Julledyret
Kort karma: 6
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 212

Indlægaf Julledyret » 8. okt 2017, 16:42

Jeg har her i sommer fået istandsat mit soveværelse, hvor der skulle males vægge og træværk, opsættes lidt tapet og ikke mindst filtes og males loft.
Jeg brugte K'ernes malerfirma (http://www.kernesmalerfirma.dk), som blev hyret gennem mit boligselskab på Frederiksberg. Det fungerede rigtig godt, de var flinke og udførte arbejdet som aftalt - og resultatet er blevet meget tilfredsstillende.
1
Brugeravatar
paint
Kort karma: 585
Likede indlæg: 29776

Indlægaf paint » 8. okt 2017, 17:30

Rapfisk skrev:Tak for dit input, Paint. At det ikke er nogen lille opgave er måske fint, så er der måske nogen, der gider at påtage sig den.

Tapetet er sat op for ca fem år siden og er på vej ned i store baner, så det bliver nok ikke det største arbejde ( :tie: ), men stukken kunne blive større.

Så bliver tapetet nok ikke det største projekt. Men stukken, derimod, kan blive det.

Hos mig var der filt i loftet, som sad så fast at nærmest hele loftet kom med ned. Mit stuk, var gammelt gipsstuk. Jeg havde en mand ude og kigge på det, og det var noget med at der skulle støbes en form med af aftryk af den stuk der sad, og så skulle der ellers støbes nyt. Prisen, var hårrejsende. Så jeg købte 'kunstig' stuk (da jeg havde repareret loftet) og limede det op sammen med et par nye rosetter (lysekrone-rosetter) og efter at de havde fået et par gange maling og lidt pollyfilla, hist og pist, blev det faktisk ret flot. Man kunne ikke se, at det ikke var original stuk. Dét ville jeg nok satse på, hvis jeg var dig. ;)

http://www.roverkob.dk/vaegbeklaedning/ ... gIx0vD_BwE

https://www.stukeksperten.dk/?gclid=EAI ... gL66_D_BwE
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 300
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 5788

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 10. okt 2017, 07:59

http://www.malerfirmaetkl.dk/pages/hvem-er-vi.php

Det her firma har jeg gode erfaringer med gennem mit job. De har efterhånden udført en del både større og mindre opgaver herinde, og jeg har været tilfreds hver gang.
Flinke og høflige og rigtig gode til at give tilbagemeldinger.
1
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 719
Likede indlæg: 8325

Indlægaf Zonta » 13. okt 2017, 21:24

Jeg har før brugt Malermester Norbert med stort tilfredshed :)
1
J, juli 2018.

Tilbage til "Bolig"