Chromecast

Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 671
Likede indlæg: 5902

Chromecast

Indlægaf Sophies-mor » 7. okt 2017, 20:53

Hvad kan den? Hvordan gør man?
Skal man betale for andet end selve chromecast dimsen?
Og hvordan finder man ud af om den passer til ens tv?
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 398
Likede indlæg: 3891

Re: Chromecast

Indlægaf Artem » 7. okt 2017, 21:34

Efter det jeg ved kan den intet. Er reelt bare et "trådløst kabel" fra din mobil til dit tv, hvor du kan se din mobils indhold på tv.
Du skal altså i forvejen have adgang på din mobil til det indhold du vil vise på dit tv.
1
Fra bybo til thybo
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 61
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2079

Indlægaf DenBruneMunk » 7. okt 2017, 23:39

Den simple funktion er at vise billede fra en applikation på telefonen , ovre på dit tv.
Billede sendes i en html pakke link over til din Chromecast, som kører denne kode og viser dit billede med nogle simple start/stop/pause funktioner som oftest kan styres via din fjernbetjening til dit tv, så du altså ikke altid skal bruge mobilen.

Så længe du har et tv som er kompatibel med de fleste dvd afspillere og har HDMI indgang, så vil en Chromecast også virke.

Det smarte som de fleste finder anvendeligt, er hvis du har f.eks en hel bunke gæster på besøg og en af gæsterne skal finde en film til de yngre og sætte den igang på tv. Så er alt der behøves den telefon de oftest selv har. Chromecast (kaldet CAST) funktionen er indbygget i de fleste nyere android telefoner, og findes som app til Iphone og understøttet i browseren Chrome.
Så f.eks når en af dine gæster vil vise de yngre en film fra Netflix , også selvom du ikke har netflix konto, kan gæsten bruge sin egen netflix konto, finde en tegnefilm f.eks på sin telefon, og smide billede på tv. Man skal bare trykke CAST ikonet som er i disse apps. Her er fordelen altså
det ikke er et krav du har adgang selv til disse tjenester.

Skal familien se fotoalbum, så kan du præsentere og styre billederne på skærmen når de deles igennem chromecast.

For dem som har dårlige tv signaler, ikke vil have dyre internet abonnenter til yousee tv boks, og vil styre det med sin telefon, så kan de fleste streaming tjenester også smide sit billede fra app over på tv idag, så man kan stadig se tv kanaler uden at skulle have en boks til formålet eller boxertv. f.eks hvis man har dårligt digital antenne modtagelse, så virker BoxerTV appn også på ens tablet/telefon, så kan du altså stadig se deres kanaler du betaler for, hvis altså du har bare en nogenlunde internet forbindelse (4Mbit+)
Viasat og canaldigital har også sådanne tjenester, dog har de vist begge begrænsninger i hvilke kanaler du får lov at streame til din telefon i forhold til modtagelse via antenne/parabol, det er så en anden sag.

Primært handler det om at tage billede væk fra telefon/tablet, og befri / styre hvad du ser på tv fra din mobil, og ikke nødvendigvis se det samme skærmbillede på mobilen som på tv, så du kan sms'e / ringe mens netflix er igang.
2
Brugeravatar
Æske
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2339

Indlægaf Æske » 8. nov 2017, 03:21

Jeg elsker min! Jeg streamer alt tv på den måde og har ingen tv-pakke :banan:
0
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 671
Likede indlæg: 5902

Indlægaf Sophies-mor » 8. nov 2017, 05:08

Jeg har også købt en.
Det er så nice.

Har dog to ankepunkter til Viaplay:
Ville være fedt, hvis man har permanent adgang til film, man har købt én gang.
Og jeg ville rigtigt gerne kunne se, hvad de har liggende af materiale.

Hvor tit fjerner de materiale?
0
Hæklerier på hjernen :cool:

Tilbage til "Film og TV"