Netdating

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3464
Likede indlæg: 25347

Netdating

Indlægaf Wizzze » 8. okt 2017, 07:08

Ny undersøgelse prøver at kortlægge danskernes dating online.

https://www.b.dk/nationalt/saa-populaer ... omstgruppe

Jeg troede faktisk at det var mere udbredt end det umiddelbart er :gruble:
Men der er måske et mørketal? Tror stadig at nogen føler det er lidt pinligt, og derfor ikke svarer ærligt, lidt ligesom dem der i undersøgelser ikke vil sige de stemmer DF.

At der er flere mænd end kvinder online undrer ikke, men det undrer mig at der er så stor forskel ud fra indkomst, men det må vel skyldes at så mange unge (på SU?) online dater, at de trækker indkomstforskellene lidt skævt :gruble:

Hvad siger I til tallene, som forventet eller lidt overrasket, måske passer de meget godt på jeres erfaring med netdating?
0
Do as I say! :whip:
MOGA
Kort karma: 361
Likede indlæg: 4235

Re: Netdating

Indlægaf MOGA » 8. okt 2017, 07:20

Undersøgelsen er baseret på 270 svar fra folk, som benytter netdating. Ligesom de skriver nederst i artiklen, giver jeg ikke meget for en undersøgelse baseret på så få svar, grundet den statistiske usikkerhed.

Jeg har godt nok lagt dating på hylden, men min erfaring fra dating.dk, Tinder og happn er, at du alle tre steder finder alle mulige typer, lige fra førtidspensionisten over lagerarbejderen til professoren, og dermed også alle mulige forskellige indtægtsgrupper.
5
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 400
Likede indlæg: 3899

Indlægaf Artem » 8. okt 2017, 09:15

MOGA skrev:Undersøgelsen er baseret på 270 svar fra folk, som benytter netdating. Ligesom de skriver nederst i artiklen, giver jeg ikke meget for en undersøgelse baseret på så få svar, grundet den statistiske usikkerhed.

De har trods alt spurgt 5504 personer, hvor det så kun er 270 af dem som der har sagt ja til at de bruger netdating, hvor de så har lave den videre statistik ud fra de 270 personer.

Men for at svare på det generelle spørgsmål, så er tallet lavere end jeg regnede med. Men det handler også lidt om der direkte er blevet spurgt til netdating? uden at gøre klart om apps som Tinder også tæller med, og hvad med FB singlegrupper?

For det er mit indtryk at der ikke er ret mange der bruger de gamle dating sider som dating.dk Men at det netop er Tinder og FB singlegrupper der bliver brugt i dag. Hvor jeg da ville gætte på at andelen var lidt højere.

Omvendt har jeg da før taget mig selv i at lure på en kvinde der har kommenteret på en af mine venners opslag på FB. Hvor det altså lader til at der er en del af mine venners, venner der er single, men som jeg aldrig har set i nogle af singlegrupperne eller på Tinder.
Så det kan godt se ud til at der er en stor procentdel som foretrækker at finde deres kæreste ude i virkeligheden, ja og slet ikke er søgende selv om de er singler.
0
Fra bybo til thybo
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 400
Likede indlæg: 3899

Indlægaf Artem » 8. okt 2017, 18:15

Dikus skrev:Blandt de singler, jeg kender ude i virkeligheden, er der en ret klar tendens til, netdating og apps prøves af en kort periode for så at blive lukket ned.

Jeg kender kun en, der aktivt bruger Tinder - og det gør han alene, fordi det er let adgang til uforpligtende sex, hvilket er hvad han søger. Hans kærester har han også altid fundet ude i virkeligheden.

Dertil kommer så nogle få i "løst knyttet til arbejdsmarkedet", som jeg ved også bruger netdating. De skifter så også kærester ofte.

Ja du har nok ret i at der er mange som bruger det på den måde specielt i de store byer hvor jeg kan forstå at det er mere intens.
0
Fra bybo til thybo
Liou
Kort karma: 42
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 363

Indlægaf Liou » 8. okt 2017, 18:26

Passer meget godt på, hvad jeg har set. Primært folk mellem 18 og 35 og herefter daler interessen. Virker også til at være mere populær blandt folk på offtentlig forsørgelse, studerende, ufaglærte etc. der bruger det. Overasket over at det ikke er flere dog. Ville have troet, at procentdelen af folk på tinder og singlegrupper var større. Men så igen... en af de største single grupper jeg kender til, har stadigvæk kun lige i underkanten af 30.000 medlemmer.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 1186
Likede indlæg: 10292

Indlægaf Rapfisk » 9. okt 2017, 12:56

Jeg synes, det lyder meget rigtigt. De har som en anden skriver spurgt til de seneste tre måneder. Hvis man fraregner dem, der allerede er i forhold (minus Victoria Milan-typerne) og dem, der er for unge (de fleste reelle datingsites har en aldersgrænse på 18, mens undersøgelsen medtager personer fra 16 år) eller for gamle (i den ældre befolkningsgruppe er der en højere andel af de enlige, der ikke søger en partner) samt dem, der går andre steder hen, ja, så synes jeg ikke, at 8 pct lyder helt forkert?
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 893
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 12737

Indlægaf Stitch » 1. nov 2017, 11:24

Jeg troede tallet ville være højere. Men det er nok meget passende ift. "de sidste 3 mdr.". De fleste jeg kender (undertegnede inkl.) bruger det for en stund og lukker så ned.

Jeg har ikke selv prøvet andet end Tinder (Happn et par uger), så ved faktisk ikke om jeg uforagtet kunne have svaret nej på sådan et spørgsmål :gruble:. Anyway - jeg har kun brugte det 1-2 mdr af gangen, og så lukket ned. Enten fordi jeg blev træt af small talk/idioter/kedsomhed eller som nu: jeg fandt nogen. Det, tror jeg, er ret normal adfærd.
0
"You know, Hobbes, some days even my lucky rocketship underpants don't help."

Tilbage til "Forhold og sex"