Hvorfor bor du der hvor du bor?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1165
Likede indlæg: 6831

Hvorfor bor du der hvor du bor?

Indlægaf Wizzze » 24. okt 2015, 15:16

Jep endnu en bo-tråd :D

Men nu ved vi hvor du bor, men ikke hvorfor du bor lige der?

Er det din barndoms by du aldrig har forladt? Er du flyttet for at uddanne dig eller arbejde? Var det kærligheden (enten til en anden eller stedet) der valgte for dig? Var det økonomien der dikterede? eller eller eller ??

Ja kort sagt, hvorfor bor du der hvor du bor?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1165
Likede indlæg: 6831

Re: Hvorfor bor du der hvor du bor?

Indlægaf Wizzze » 24. okt 2015, 15:21

Kom oprindeligt til København i forbindelse med studier, efter de var overstået fandt jeg en fin andel tæt på mit job (for kort tid efter at skifte job :D) og så var det at hende der kom på røv og albuer ind i mit liv, så der blev brug for mere plads og den fandt vi så rundt om hjørnet, så egentlig har jeg ikke flyttet mig ret meget, og bor her fordi det engang var tæt på der hvor jeg arbejdede.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 496
Likede indlæg: 1607

Indlægaf Spjaerten » 24. okt 2015, 15:24

Byen fordi jeg alligevel skulle søge nyt job og havde brug for luftforandring.
Området fordi jeg faldt pladask for det. Og var så heldig også at finde en lejebolig der.
Håber ikke jeg skal flytte de næste mange år.
Er ret Happy for det hele!
1
Tryk på * :slem:
Marott
Kort karma: 86
Likede indlæg: 408

Indlægaf Marott » 24. okt 2015, 15:26

Jeg bor næsten så langt væk fra min barndomsby, som man kan. Det var en tilfældighed, der gjorde, at jeg endte her, men jeg kunne ikke forestille mig andet i dag. Faktisk var det en debatfest, der var skyld i min flytning :cool:

Vi kunne sagtens være flyttet et andet sted hen, da vi kiggede på hus, men vi var blevet rigtigt glade for kvarteret og mandens job gør, at han ikke kan være ret langt væk derfra og det er praktisk, at han kan cykle derind, når de ringer.

Så alt i alt er det en blanding af tilfælde og mandens arbejde. At vi så samtidig fandt en billig rønne, som vi kan bruge de næste 20 år på at sætte i stand, så vi i det daglige ikke er specielt økonomisk spændt for, det gør det hele lidt rarere.
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 231
Likede indlæg: 1407

Indlægaf Filipai » 24. okt 2015, 15:26

Flyttede hertil for at studere, og så købte jeg en andel her efterfølgende. Jeg er blevet forelsket i byen og gad gerne bo her altid
0
Brugeravatar
Fuck.exe
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1499

Indlægaf Fuck.exe » 24. okt 2015, 15:48

Jeg flyttede til Århus i 2010 for at arbejde og studere, og det sidste gør jeg stadig (omend nu noget andet end dengang) :D Hverken min mand eller jeg har planer om at flytte. Det er her vi føler os hjemme, det er her vores venner er, og det er her der er lækre jobs. Vi bor i Århus C fordi vi var så svineheldige at få tilbudt en god og billig lejlighed, men før det har jeg boet i Åbyhøj, Langenæs, Århus N, Trøjborg og Risskov. Alle områder havde hver sin charme :lun:

Århus er fantastisk og smuk. Her er liv, mangfoldighed, glæde, grønt og luft. Og ikke mindst tryghed. Jeg er fan :lun:
2
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 24. okt 2015, 15:51

Jeg bor et par kilometer fra Vesterbro Torv i Århus, born and raised, hvor min mor stadig bor.
Vi bor her fordi vi gerne ville tættere på byen og væk fra det klamme betonhelvede vi boede i før, i en lille by udenfor Århus :D og så arbejder min kæreste nede ved Ceres krydset, så det er sådan set bare perfekt.

Jeg kan ikke forestille mig ikke at bo i byen eller meget tæt på, jeg kan godt lide at alt er i gå- eller cykelafstand.
Det er også et kæmpe plus at vi nu bor meget tættere på vores venner og veninder.
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3460

Indlægaf HappyPaww » 24. okt 2015, 16:11

Flyttede til København fra Lolland for at studere, tilbage da jeg var 19 og har boet i området nu siden da - det længste væk var en afstikker til Høje Taastrup hvor jeg boede i et års tid med min Eks.

Da jeg gik fra ham smed jeg min søster over til hendes kæreste, så jeg kunde bo i hendes lejlighed - en andel i Vanløse som jeg endte med at købe af hende (i maj 2008 da priserne var på deres højeste...).

Med tiden fandt jeg min kæreste og han flyttede indefter 8 mdr. Et par år senere kom barnet til, og vi var ved at blive vanvittige over de 52 m2 med barn og hund.

Vi fik tilbudt en lejebolig i Ørestad, og vi besluttede os for at sige ja, på trods af at lejligheden skulle sælges. Det klarede jeg heldigvis på 3 uger - dog til en noget lavere andelskrone end den blev købt for :(

Men vi fortryder ikke, og er SÅ glade for at bo i Ørestad :gogo: Håber vi med tiden får råd til at købe en lejlighed herude da huslejen er ret høj - og vi bor endda i de billigere almennyttige boliger herude... Men vil rigtig gerne blive her og lade vores søn vokse op her.
0
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 213
Likede indlæg: 1644

Indlægaf Pityt » 24. okt 2015, 16:18

Jeg er født tæt på hvor jeg bor nu på Amager, men er vokset op syd for København. For 18 år siden var jeg endt i mit barndomshjem igen efter et brud med en kæreste...og så fik jeg tilbudt en lejlighed herude :) Eftersom jeg arbejdede i lufthavnen på det tidspunkt, gav det god mening...og i dag kunne jeg ikke forestille mig at bo andre steder :love:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 724
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6885

Indlægaf Daine » 24. okt 2015, 16:31

Jeg bor i min barndomsby. En lille landsby ca. 15 min kørsel fra Herning og jeg er rigtig glad for at bo her. Det er tæt på naturen og jeg er omgivet af mennesker, hvor jeg for manges vedkommende ved hvem de er, da jeg i en periode på 8 år arbejdede i butik her. Nu arbejder jeg i Herning og så er afstanden også perfekt, der er både tog og busforbindelse og det er nemt og hurtigt.
Jeg kigger på bolig her, så har planer om at blive.
1
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
mariannaa
Kort karma: 71
Likede indlæg: 369

Indlægaf mariannaa » 24. okt 2015, 16:49

Jeg bor i Århus fordi det er her jeg er født. Jeg ville rigtigt gerne bo i København (har boet der en kort overgang) men det er jo umuligt at finde et sted til en nogenlunde pris, og oven i det også have tilladelse til at holde husdyr.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9260

Indlægaf Fru Sunshine » 24. okt 2015, 17:42

Jeg bor i den by, jeg altid har boet i.
Her har jeg bare hjemme.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
SonataA
Kort karma: 14
Likede indlæg: 167

Indlægaf SonataA » 24. okt 2015, 17:56

Jeg flyttede fra fødeøen for at studere, flyttede til Amager på kollegie, mødte manden i mit liv og flyttede hjem til ham på Nørrebro. Efter et midlertidigt stop i Nordvest er vi nu flyttet til Hvidovre. Grund: huspriserne var intet leje hvor vi kunne være med. Bonus: det er tæt på mit arbejde
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3586

Indlægaf Lemonella » 24. okt 2015, 17:59

Jeg flyttede fra Roskilde til Skive for snart 12 år siden. Havde ellers svoret på, jeg aldrig ville flytte fra min fødeby. Jeg elskede min by og her skulle jeg bo til mine dages ende.

Så var det, jeg mødte min kæreste som boede i Skive. En rigtig hyggelig lille by som jeg hurtigt faldt for og efter halvandet år besluttede vi, at nu gad vi ikke rejse frem og tilbage for, at besøge hinanden.
Kæresten havde et godt arbejde, han ikke lige havde lyst til, at skippe. Jeg havde ikke noget arbejde, så jeg flyttede over til ham og det har jeg ikke fortrudt et eneste sekund. :)

Min ældste søn flyttede også herover i nærheden, ret kort tid efter jeg var flyttet. Det var jeg glad for, men den yngste er ikke så nem, at overtale, så han bliver i det Sjællandske.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Æske
Kort karma: 257
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 1384

Indlægaf Æske » 24. okt 2015, 18:08

Fordi her er fucking fantastisk.
0