Hvorfor bor du der hvor du bor?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Re: Hvorfor bor du der hvor du bor?

Indlægaf Sorenspige » 24. okt 2015, 18:18

Jeg bor i en stor by i Vestjylland, og det gør jeg, fordi jeg ikke har lyst til at bo andre steder.

Jeg er født og opvokset her, og min nærmeste familie bor her. Jeg har boet andre steder, men det er kun her, jeg føler mig hjemme.
0
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1060

Indlægaf Ally » 24. okt 2015, 18:37

Jeg er oprindeligt fra Viborg, men min uddannelse tog jeg i Hjørring og boede i Aalborg. Min mand havde boet der i en del år før jeg flyttede ind; jeg nåede at bo 5 år i Aalborg før vi flyttede til Viborg. Det var både pga. jobskifte for begges vedkommende, men i løbet af mit sidste studieår fik vi vores ældste datter, så bedsteforældrene var også tæt på.

Mens vi boede i Viborg, fik vi vores yngste datter og manden fik arbejde 15-20 km. fra Viborg; vi ville gerne købe hus og fandt et i samme by, som han arbejder i. Her har vi boet i 4 år og er alle rigtig godt integreret. Jeg arbejder dog i Randers, men det generer mig ikke at skulle køre 35 km. hver vej for at komme til/fra arbejde.
2
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 356
Likede indlæg: 3541

Indlægaf Ballademager » 24. okt 2015, 19:08

Jeg bor i københavnsområdet pga min kæreste. Eller, sådan var det i starten. Han har et godt job her, mens jeg var på en midlertidig kontrakt og alligevel skulle søge nyt arbejde, da vi ville flytte sammen, så det gav mest mening, at jeg flyttede. Nu har vi begge gode jobs her, og vi har købt en skøn bolig her, så nu vi bliver nok hængende :)

Jeg hadede København i starten. Kunne nærmest ikke trække vejret herovre. Og det var (er stadigvæk) et stort afsavn for mig at være så langt væk fra familien i Jylland. Kommer aldrig til at elske vores hovedstad, men vi er kommet frem til en eller anden form for gensidig accept, Kbh og jeg. Nu er vi heldigvis flyttet nordpå til ro, luft og mentalt overskud, så nu har jeg omsider fundet mig til rette.
Senest rettet af Ballademager 24. okt 2015, 20:18, rettet i alt 1 gang.
3
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Gniske
Bortvist
Kort karma: 1
Geografisk sted: Danmark
Likede indlæg: 9

Indlægaf Gniske » 24. okt 2015, 19:24

Bor i København og bor her primært pga. nogle gode lokale marskandisere og bordeller.
1
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 447
Likede indlæg: 3309

Indlægaf Kommodedyret » 24. okt 2015, 19:28

Jeg bor i København fordi jeg flyttede herover da jeg var yngre. Er opvokset i mellemstørrelse jysk provinsby, så jeg kedede mig og der skulle bare ske noget vildt. Århus var ikke nær nok, nej det skulle være den STØRSTE by.

Jeg bor i det kvarter som jeg gør af ren tilfældighed. Jeg fik en lejlighed der er billig og som ligger godt. Selve bygningen og naboerne er af helvedes til, så jeg bliver nok ikke boende for evigt, men er bare glad for at have et godt aktiv på lejemarkedet, og jeg kan let bytte til noget fedt andetsteds i landet hvis jeg skulle få lyst til det, eller komme på den interne venteliste i boligselskabet. Jo jo, jeg er tilfreds. :D
1
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
ExCoastal
Kort karma: 40
Likede indlæg: 348

Indlægaf ExCoastal » 24. okt 2015, 19:30

Tilbage i 1995 arbejdede jeg for et stort amerikansk IT firma i Ballerup, og jeg sad en eftermiddag og funderede lidt over tilværelsen. Min kæreste gennem 11 år og jeg var gået fra hinanden året før, og jeg var flyttet ud af vores fælles hus i Søborg et halvt år tidligere. Nu sad jeg og bladrede lidt fraværende i et Computerworld indtil en helsides annonce fik min opmærksomhed. Stort amerikansk IT firma søgte masser af folk til deres lokale salgsafdelinger. Jeg sendte mit CV afsted, men tænkte egentlig ikke så meget mere over det.

På det tidspunkt havde jeg mødt en ret sød amerikansk kvinde på nettet, vi havde skrevet sammen i længere tid, og vi havde lige netop mødtes første gang.

Omkring 3 måneder senere var jeg på juleferie hos min familie i Aalborg, da min telefon ringede. Det var en længere samtale, men den udmundede i et tilbud om at komme til samtale lige efter nytår. Samtalen gik fint, faktisk var der flere samtaler gennem ugen, men jeg rejste hjem med en ansættelseskontrakt i tasken. Forudsat at jeg kunne kvalificere mig til et arbejdsvisum.

4 måneder senere blev mine ting opmagasineret, og jeg pakkede to store kufferter. Så med en enkeltbillet til San Francisco i hånden tog jeg en taxa til Kastrup lufthavn. Det var virkeligt en underlig fornemmelse. Sad og tænkte meget over det hele på turen til London, og vel ankommet til terminal 4 i Heathrow fandt jeg en pub, og en 3-4 pints senere følte jeg mig helt klar :)

Jeg har aldrig fortrudt. Selvom der har været mange op og nedture, så var det nu det helt rigtige valg. Jeg føler mig utroligt hjemme her, og overvejer ikke at flytte den anden vej.
8
Brugeravatar
Mholle
Kort karma: 18
Likede indlæg: 98

Indlægaf Mholle » 24. okt 2015, 19:49

100% pga arbejde :)
0
Brugeravatar
Craver
Kort karma: 43
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 343

Indlægaf Craver » 24. okt 2015, 19:51

Jeg endte med at flytte til Randers for min kærestes og praktikplads skyld - planen har i lang tid været, at vi skulle flytte tilbage til Aalborg på et tidspunkt. Jeg er dog ret glad for luftforandringen, og desuden er huslejen meget billig, og min kæreste har job i sigte i Århus, så det ender nok med, jeg bliver permanent østjyde.. :lun:
0
... I would name her Rock'N'Roll
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2717

Indlægaf Urtekussen » 24. okt 2015, 19:53

Min kærestes barndomsby.

Jeg er ok med den, men savner nogle flere venner her. Og noget historie. Føler mig stadig, efter fem år, meget fremmed og "Ny" i byen.
0
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 244
Likede indlæg: 1112

Indlægaf MyGirl » 24. okt 2015, 20:14

Bor primært hvor jeg gør pga kærestens børn. Men er faktisk faldet ganske godt til, må jeg erkende..
0
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 24. okt 2015, 21:02

Jeg har ikke pas til at rejse ind på den anden side af Langebro længere :D
0
Brugeravatar
Evapeva
Kort karma: 105
Likede indlæg: 960

Indlægaf Evapeva » 24. okt 2015, 21:24

Jeg bor i en lille by lidt nord for Vejle. Jeg er fra Vejle, og min mand er fra Horsens - og dette sted er et geografisk kompromis, men det har i mange år ikke givet nogen anden mening end dét. :D Vi har boet her siden 2009, hvor vi købte hus, som vi stadig bygger løs på, og det er skruen uden ende, suuuk.

Nå, men nu har min mand fået arbejde helt lokalt i byen, hvilket er fantastisk; han havde ellers 75 km HVER vej HVER dag i flere år. Udover det vokser det lokale netværk hele tiden - særligt via vores børn. Vi ender med at sælge huset her og bygge eget et andet sted i byen, som er perfekt til børnefamilier. Jeg glæder mig. :lun:

....og er åbenbart blevet meget småborgerlig på mine gamle dage! :blush:
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Evapeva
Kort karma: 105
Likede indlæg: 960

Indlægaf Evapeva » 24. okt 2015, 21:25

Førhen ville jeg bo i en storby - i en gammel ejerlejlighed med badekar på løvefødder - den slags. Det gjorde min jordbundne mand noget ved. :lol:
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3885

Indlægaf Delfin » 24. okt 2015, 23:07

Jeg har af forskellige årsager flyttet en del i mit liv, men den nuværende by er valgt pga. miljø.
Vi boede i et belastet område i Kbh, og det var rigtig slemt en overgang. Det var ikke så fedt, og det skabte utryghed hos min 10årige, så jeg tog simpelthen en rundtur til de steder, mit boligselskab har boliger udenfor Kbh. Jeg faldt pladask for byen her, som ligger ca. 40 km fra København, og her sidder jeg så 17 år efter, og "ungen" bor Kbh igen :D
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 137
Likede indlæg: 1097

Indlægaf Planten » 24. okt 2015, 23:20

Jeg bor, hvor jeg bor for at opleve og arbejde :)
0

Tilbage til "Generelt"