Hvilke kameler har du så slugt?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 214
Likede indlæg: 2250

Re: Hvilke kameler har du så slugt?

Indlægaf Zombie » 25. okt 2015, 20:02

Han har kun en 22 årigs erfaring. Det er så godt som også det eneste minus.
0
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1092

Indlægaf girl_beat » 25. okt 2015, 20:26

MyGirl skrev:Hans tre børn er uden tvivl den største kamel (og alle de afledte ting med at være geografisk låst, jobmæssige konsekvenser heraf, kronisk ekskæreste i mit liv osv osv..)

Men må erkende, at det ser ud til at virke meget godt i længden :lun:

Jeg har selv måtte sluge kameler i forbindelse med min kærestes børn, men lige de to markerede forstår jeg ikke...?
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 214
Likede indlæg: 2250

Indlægaf Zombie » 25. okt 2015, 20:28

girl_beat skrev:Jeg har selv måtte sluge kameler i forbindelse med min kærestes børn, men lige de to markerede forstår jeg ikke...?

Hvis nu børnene har tilknytning til Århus, går i skole dér, deres mor og netværk osv., kan man jo ikke bare sige "Fuck it, jeg har fået job i Kolding, vi flytter". Det kan man jo godt uden børn, og måske endda med børn som er ens egne - men når han deler børnene med sin eks, er han jo låst ift. hendes og børnenes placering. Dette betyder, at MyGirl også er låst ift. hvor hun geografisk bor - og evt. kan få arbejde. Hun må jo sige nej til den fede stilling i KBH, med mindre hun vil have et langdistanceforhold.
3
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 241
Likede indlæg: 1087

Indlægaf MyGirl » 25. okt 2015, 20:44

Zombie skrev:
girl_beat skrev:Jeg har selv måtte sluge kameler i forbindelse med min kærestes børn, men lige de to markerede forstår jeg ikke...?

Hvis nu børnene har tilknytning til Århus, går i skole dér, deres mor og netværk osv., kan man jo ikke bare sige "Fuck it, jeg har fået job i Kolding, vi flytter". Det kan man jo godt uden børn, og måske endda med børn som er ens egne - men når han deler børnene med sin eks, er han jo låst ift. hendes og børnenes placering. Dette betyder, at MyGirl også er låst ift. hvor hun geografisk bor - og evt. kan få arbejde. Hun må jo sige nej til den fede stilling i KBH, med mindre hun vil have et langdistanceforhold.

Zombien rammer plet ;)

Tak! (Så slap jeg for at hakke en forklaring af i iPad'en :D )
1
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1092

Indlægaf girl_beat » 25. okt 2015, 21:27

MyGirl skrev:Zombien rammer plet ;)

Det giver som udgangspunkt fint mening - men måske lidt snævert at beskylde (i mangel af bedre ord) en kærestes børn for at man selv er låst ift. job. Jeg tænker, at kamelen i den forbindelse er selve dilemmaet mellem at tilgodese sig selv kontra ny familiekonstellation :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5884

Indlægaf Dikus » 25. okt 2015, 21:54

girl_beat skrev:

Det giver som udgangspunkt fint mening - men måske lidt snævert at beskylde (i mangel af bedre ord) en kærestes børn for at man selv er låst ift. job. Jeg tænker, at kamelen i den forbindelse er selve dilemmaet mellem at tilgodese sig selv kontra ny familiekonstellation :)

Der stod jo OG... Så kamelen var børnene OG f.eks. det at være låst geografisk.
0
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1288

Indlægaf hotlips » 25. okt 2015, 22:40

girl_beat skrev:

Hvad skulle der være af grunde til at acceptere 3 bonusbørn med alt hvad der medfølger hvis ikke det var for at tilgodese sit eget sikkert store ønske om at være sammen med sin mand?

Jeg kan ikke regne ud hvilken situation der skulle gøre man gjorde det for de andres skyld?
1
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 241
Likede indlæg: 1087

Indlægaf MyGirl » 26. okt 2015, 08:27

girl_beat skrev:

Er ikke sikker på, jeg forstår din sondring. (Eller vigtigheden af den sondring). Må erkende, jeg ikke skænkede "definitionen af kameler" mange tanker, da jeg skrev mig indlæg, og du er meget velkommen til at kategorisere dem, som du finder bedst :) Tror folk forstår, hvad der menes.
2
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5884

Indlægaf Dikus » 26. okt 2015, 13:15

GnueN skrev:Synes ikke umiddelbart at jeg har slugt nogen kameler, så meget som at jeg har fået dem pænt serveret - portionsanrettede og pyntede efter alle kunstens regler - og så viser man selvfølgelig gode bordmanerer. Men senest var det noget med at hun lige skulle lege semiprof bordfodboldspiller tre gange om ugen, samtidig med at der skulle skrives på en phd, og der også lige skulle festes igennem med en halv snes venner hver weekend. Ikke at det i sig selv var et problem. Men taget i betragtning af med hvilken selvfølgelighed, jeg måtte nøjes med 2-3 timer søvn om dagen for at vi overhovedet kunne ses i en periode, måtte jeg godt nok også bide mig selv i læben for ikke selv at detonere fuldstændig engang imellem...

Det var DET, jeg skulle have gjort. Portionsanrettet dem... Det er med garanti også det, min kæreste gør :gruble: Jeg har nemlig så svært ved at finde nogle kameler... Ud over, at han har en sær ide om definitioner i forhold. Det er møg-forvirrende.

F.eks. er vi ikke "rigtige" kærester, fordi vi ikke er offentlige kærester. Og alligevel blev han småfornærmet, da jeg småfnes over folk, der flyttede ind sammen tidligt. For jo, jo... det er en stor beslutning, men jo ikke farligt. Og hvordan skal man ellers have en familie og hverdag sammen?

I går fik jeg lige en stikpille på området igen, da jeg påstod, jeg ikke ville tage hjem fra ham. "JA, men det er jo lyv. Du vil jo heller ikke bo her :sur:" Sagt sådan rigtigt tvært og ikke i sjov.

Ej men altså... Man kan da ikke være forkerte kærester og så samtidig mene, det giver mening at bo sammen :stoned:

På samme måde blev han pludselig muggen over, sex fyldte for meget. Det grublede jeg længe over... Ind til han efter nogle uger fik sagt det, der gjorde, jeg forstod det... Jeg havde engang fortalt, jeg som ung altid blev træt af mine kærester efter tre måneder. Så var sexen ikke ny og fantastisk mere... og det gik op for en, at modparten alligevel ikke var så interessant.

Han ville åbenbart ikke smides på porten efter tre måneder, men følte ikke, han fik tid nok til at vise, han også var interessant :stoned:

Så... Den der kamel må være, der virkeligt foregår nogle sære ting oppe i hans hoved. Og han har ikke rigtigt tænkt sig at dele dem. Jeg kan opdage dem stille og roligt, når lejligheden byder sig.
0
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 834

Indlægaf lulu-p » 26. okt 2015, 13:19

Hans arbejde. Vi kan ikke bo mere end max 1/2 times transport fra hans arbejdsplads. Vi bor rigtig godt, men jeg har altid ønsket at bo lidt udenfor byen med heste og andre dyr.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4281

Indlægaf Rapfisk » 26. okt 2015, 15:43

Min eks knækkede fingre - og nærmest alle andre led. Det giver mig kuldegysninger, og på trods af alle problemerne i det forhold tror jeg, at det er dét, jeg er mest glad for at slippe for.
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 522
Likede indlæg: 2423

Indlægaf Bøtte » 27. okt 2015, 07:55

hotlips skrev:
girl_beat skrev:

Hvad skulle der være af grunde til at acceptere 3 bonusbørn med alt hvad der medfølger hvis ikke det var for at tilgodese sit eget sikkert store ønske om at være sammen med sin mand?

Jeg kan ikke regne ud hvilken situation der skulle gøre man gjorde det for de andres skyld?

Men sådan er det vel med alle kameler. Hvis man ikke gad partneren slugte man vel heller ikke kamelerne?
3
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2408

Indlægaf Joe » 14. nov 2015, 21:33

Jeg sluger altid at skulle sidde på midtersædet, når vi er ude at flyve.
Han kan virkelig godt lide at kunne kigge ud af vinduet - jeg kan virkelig godt lide, ikke at skulle røre ved fremmede mennesker.
Men fordi jeg er så rar, tager jeg alligevel altid midtersædet - og selvfølgelig 100 pct sikkert ved siden af en fylder, som rager ind over min plads, så jeg skal sidde virkeligt akavet, for at undgå at røre ved personen.
0
I'm Audrey Horne, and I get what I want
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 326
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3249

Indlægaf DD_81 » 14. nov 2015, 21:42

Han ser (alt for) meget sport på TV.
Stod det til ham så så han ALLE superliga kampene (jeg har sagt han må nøjes med sit favorithold - så der fik han en kamel selv)
Han ser cykeløb, formel 1, håndbold, fodbold landskampe, tennis, - han sluger alt det OL han kan komme til, ser de store boksekampe osv osv osv.

Det fylder ret meget!

Og det værste er fodbolden, særligt med "hans" hold - for han bliver simpelthen så stinkende arrig at han står mål med 20 pms ramte kvinder, han bliver vred, grov, modbydelig. Og er man kommet til at snakke til ham under kampen, så er det stensikkert ens skyld at de tabte!
Han er hverken diplomatisk eller charmerende når det handler om fodbold - og det har jeg jævnligt svært ved at kapere.
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1448

Indlægaf Badesandalen » 16. nov 2015, 10:17

Når jeg er glad er det mest sådan her: :ivrig:
Hvorimod hans glæde er mere sådan her: :)

Så der er faktisk en kamel til os begge i og med at jeg ikke synes han viser det nok og ikke rigtigt bliver glad sammen med mig, og han synes jeg nogle gange er for meget og skal slappe lidt af. Han er generelt en meget rolig og tålmodig mand, og det er nok derfor jeg graviterede mod ham til at starte med, og stadig gør det efter 10 år.
1
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Tilbage til "Forhold og sex"