Når sygdoms foreningen er decideret pinlig

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 1035
Likede indlæg: 15730

Når sygdoms foreningen er decideret pinlig

Indlægaf Zombie » 9. okt 2017, 16:33

Jeg var inde på bipolar-foreningen.dk

På forsiden mødes man af en skrivelse, der forklarer om et bestyrelsesmøde. Det virker ærlig talt som om, de har været totalt maniske, da de skrev det.

Klikker man sig ind i menuen, har de fire faner man kan klikke videre på. Fane nr. 2 hedder slet og ret "Selvmord". Wtf?

Der er en høj dødelighed i denne sygdom, i USA anslår de 15-20% (både selvmord og mislykket selvmedicinering), men det kan skrives mindre dramatisk.

Ok, de virker ikke professionelle og det er de jo heller ikke. Men er det bare mig, der synes det virker helt skidt?

Og ja, jeg kan godt producere tekster, bedre indhold og opsætning, men skal bare vide om det er mig, der lægger niveauet for højt når jeg synes, det er... ikke godt nok?
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 671
Likede indlæg: 5937

Re: Når sygdoms foreningen er decideret pinlig

Indlægaf Sophies-mor » 9. okt 2017, 16:39

Jeg synes at det er ganske.pænt skrevet. Ud fra dit indlæg havde jeg nok forventet noget værre.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14791

Indlægaf Juki » 9. okt 2017, 16:43

Når selvmord er sådan et stort problem synes jeg det er godt at der en en "selvmords-fane", der er forholdsvis let og overskuelig.

Resten skimtede jeg bare. De tabte mig lidt når jeg synes det blev for langhåret og hippie-pædagogisk.
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 942
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 16770

Indlægaf Delfin » 9. okt 2017, 17:42

Hmm det er længe siden, jeg har fulgt op på den, men det ser ud til, at de nærmest har tømt hjemmesiden. De fleste faner er tomme. Tidligere var den rigtig slem og fyldt med forkerte informationer. Ophavsmanden til foreningen har muligvis trukket sig lidt i baggrunden, men han er meget optaget af at lave sine egne teorier om bipolar som i mine øjne er stukket helt af med ham. I perioder virker han udpræget manisk. De smadrede også en tidligere hjemmeside, som også hed bipolarforeningen (en nedlagt forening måske? ), som havde nogle rigtig gode indlæg. (de købte vist domænenavnet)

Det er en lang forklaring, og jeg har meldt mig ud igen, så jeg kan ikke finde det selv, men det kan muligvis stadig findes her. https://www.facebook.com/groups/1479823045639661/
0
14 11 14
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 9. okt 2017, 17:45

Hov ja, og så har han også brugt en helvedes masse tid på at nedgøre depressionsforeningen for at promovere sin egen, men som sagt ser det ud til, at der er sket noget siden sidste jeg fulgte op på det
0
14 11 14
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 9. okt 2017, 19:09

Det er det også, og de er heller ikke mange medlemmer, men man skal jo også starte et sted.
0
14 11 14
Lakika
Kort karma: 17
Likede indlæg: 185

Indlægaf Lakika » 10. okt 2017, 16:55

Zombie skrev:Jeg var inde på bipolar-foreningen.dk

På forsiden mødes man af en skrivelse, der forklarer om et bestyrelsesmøde. Det virker ærlig talt som om, de har været totalt maniske, da de skrev det.

Klikker man sig ind i menuen, har de fire faner man kan klikke videre på. Fane nr. 2 hedder slet og ret "Selvmord". Wtf?

Der er en høj dødelighed i denne sygdom, i USA anslår de 15-20% (både selvmord og mislykket selvmedicinering), men det kan skrives mindre dramatisk.

Ok, de virker ikke professionelle og det er de jo heller ikke. Men er det bare mig, der synes det virker helt skidt?

Og ja, jeg kan godt producere tekster, bedre indhold og opsætning, men skal bare vide om det er mig, der lægger niveauet for højt når jeg synes, det er... ikke godt nok?

Nej, jeg synes heller ikke det er godt nok :)
Som delfin skriver, har stifteren en række "interessante" teorier og holdninger til bipolar lidelse, og brugt meget krudt at kritisere og forsøge at"kuppe" den eneste patientforening som er relevant for bipolare, depressionsforeningen. Bipolar foreningen er lige så relevant som deres hjemmeside, hvis den i det hele taget stadig kan samle en bestyrelse...
0

Tilbage til "Livets forhold"