Sommertid... Ja-nej?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.

Skal vi droppe Sommertid i DK?

Ja, drop det.
36
49%
Nej. Lad os beholde det.
12
16%
Ligeglad.
25
34%

Afgivne stemmer: 73
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 424
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 4151

Re: Sommertid... Ja-nej?

Indlægaf Madam Pomfrey » 26. okt 2015, 19:31

Er græsk-katolsk.
Det påvirker mig meget lidt, det indre ur en smule forvirret men ikke på en generende måde.
Og vores børn har aldrig været synderlig påvirket af skiftet heller, de kan være lidt skæve i humøret, men det sker nu også uden at tidsskifte har indflydelse.

Men jeg er dog nok lidt modsat jer andre...
Jeg elsker sol og sommer, men jeg synes faktisk de lange lyse aftener er lidt træls. Både ifht. børn der skal sove - det er til evig diskussion om det er aften eller ej! Men jeg synes fakisk heller ikke der er så meget hygge/ro over de lange lyse aftener, jeg falder ikke selv ned i rytme på samme måde som jeg gør om vinteren. Jeg savner at kunne skabe aften-hyggen med div. lys, fakler og bål på terassen. Det kommer bare ikke rigtig til sin ret. Selv Skt. Hans bålet er sgu da lidt fesent der i sollyset, og man venter altså ikke til 22-23 stykker med at tænde det, når der er børn i ligningen ;)
Den tidlige morgensol ville ikke genere mig, den sover jeg fra, og søvnmæssigt kan man jo nemt løse det med mørklægningsgardiner.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 318
Likede indlæg: 3603

Indlægaf Zombie » 27. okt 2015, 12:40

Det er på listen over ting, jeg vælger at gå op i, i mit næste liv.
0
Brugeravatar
A 7
Kort karma: 18
Likede indlæg: 179

Indlægaf A 7 » 27. okt 2015, 17:07

fisken80 skrev:
A 7 skrev:
kidkomb skrev:
fisken80 skrev:
A 7 skrev:Det overrasker at der er så stor modstand mod sommertiden. Er jeg virkelig den eneste, der synes, det er nederen at det bliver lyst kl. 3 om morgenen om sommeren? Og mørkt kl. 16 om vinteren?

NEJ. Jeg synes netop det er genialt, at give os lange lyse aftner om sommeren. Dem får man jo udnyttet. Jeg ville da aldrig nogensinde få glæde af, at det blev lyst klokken 3.

Det er også derfor vi bare skulle vedtage permanent sommertid! :genert:

Nej, for så bliver det for tidligt mørkt om vinteren.

Nu vrøvler du altså. Det bliver netop tidligt mørkt nu, hvor vi har stillet tilbage til normaltid, med permanent sommertid ville det blive mørkt en time senere hele vinteren, til gengæld ville det i de mørkeste måneder først blive lyst ved 9.30-10.00-tiden.

Ja, det var selvfølgelig det, jeg mente. At det bliver for sent lyst om vinteren.
0
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 109
Likede indlæg: 1127

Indlægaf milisa » 29. okt 2015, 09:36

Crookshanks skrev:Det er nu torsdag, og mit indre ur er stadig ikke rettet ind...

Ditto. Jeg har dog sovet hele 4 timer i nat. Min unge har siden mandag vågnet kl 4.30. Før vågnede hun kl 6.30-7.30, så hun er også helt kulret.
0
Tally-ho
HappyHippo
Kort karma: 54
Likede indlæg: 813

Indlægaf HappyHippo » 29. okt 2015, 10:04

Jeg har 2 små børn som vågner kl 5 efter vi stillede urene tilbage. Samme problemer kommer når vi går over til sommertid igen. Jeg hader det virkelig, især efter at have fået børn.
0

Tilbage til "Livets forhold"