http://www.altinget.dk/kandidater/kv17/
Nu har TV2 også lavet en test, hvor man kan vælge 2 områder som betyder mest for en.
http://nyheder.tv2.dk/politik/2017-10-3 ... ndidattest
Jeg har sjældent været så meget i tvivl om hvad jeg skal stemme som til dette valg.
Testen siger at jeg er mest enig med en fra LA med omkring 60% og så følger ellers nogle fra DF, Venstre og flere fra LA.
Jeg er jo liberal og borgerlig, så ikke den store overraskelse der.
Men nu er der jo en del forskel på kommunal og lands politik, og også med hvad jeg prioriterer der. Jeg vil feks gerne bruge flere penge på bygninger og veje, men det er LA jo generelt imod og vil hellere sætte skatter ned, som jeg ikke ser nogen grund til.
Er lidt det samme med de andre borgerlige partier, men der er trods alt nogle mere værdipolitiske spørgsmål hvor jeg er enig med dem, og som gør at de ligger i top ved mig.
Jeg syns bare det er svært når jeg kun er 50-60% enig med dem som er jeg mest enig med. For så er der jo rigtig mange ting jeg er uenig med dem i, og hvor de ting jeg er uenig med dem i måske ligefrem er mine mærkesager.
Kan måske godt finde en på den anden fløj som er enig i mine mærkesager, men så er jeg måske uenig med den person i 60% af de andre ting. Det er jo heller ikke rigtigt holdbart.

Som sagt synes jeg virkelig det er pissesvært denne gang, og der er også en anden ting der generer mig lidt. Bor i en landkommune, og de fleste af byrødderne kommer fra landet og landsbyer rundt om. Der er næsten ingen af dem som bor i hovedbyen som jeg bor i, og det ser heller ikke ud til at der er ret mange af de nye kandidater som gør det. Hovedparten af kandidaterne er på den måde fra de små kommuner vi blev lagt sammen med for ti år siden. Som jeg føler der trækker i en forkert retning.
Det eneste det kræver for at få min stemme er at man bor her i byen, deler mine mærkesager, og at jeg er over 50% enig med personen. Hvilket parti personen kommer fra er som sådan ligegyldig. Men på trods af de her ydmyge krav. Lader det til nærmest at være umuligt i praksis at finde en som lever op til det.