Kend din kandidat Kommunalvalg 2017

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 400
Likede indlæg: 3899

Kend din kandidat Kommunalvalg 2017

Indlægaf Artem » 11. okt 2017, 22:02

Nu kan man tage testen med kend din kandidat til Kommunalvalg 2017
http://www.altinget.dk/kandidater/kv17/

Nu har TV2 også lavet en test, hvor man kan vælge 2 områder som betyder mest for en.
http://nyheder.tv2.dk/politik/2017-10-3 ... ndidattest

Jeg har sjældent været så meget i tvivl om hvad jeg skal stemme som til dette valg.
Testen siger at jeg er mest enig med en fra LA med omkring 60% og så følger ellers nogle fra DF, Venstre og flere fra LA.
Jeg er jo liberal og borgerlig, så ikke den store overraskelse der.

Men nu er der jo en del forskel på kommunal og lands politik, og også med hvad jeg prioriterer der. Jeg vil feks gerne bruge flere penge på bygninger og veje, men det er LA jo generelt imod og vil hellere sætte skatter ned, som jeg ikke ser nogen grund til.
Er lidt det samme med de andre borgerlige partier, men der er trods alt nogle mere værdipolitiske spørgsmål hvor jeg er enig med dem, og som gør at de ligger i top ved mig.

Jeg syns bare det er svært når jeg kun er 50-60% enig med dem som er jeg mest enig med. For så er der jo rigtig mange ting jeg er uenig med dem i, og hvor de ting jeg er uenig med dem i måske ligefrem er mine mærkesager.
Kan måske godt finde en på den anden fløj som er enig i mine mærkesager, men så er jeg måske uenig med den person i 60% af de andre ting. Det er jo heller ikke rigtigt holdbart. :stoned:

Som sagt synes jeg virkelig det er pissesvært denne gang, og der er også en anden ting der generer mig lidt. Bor i en landkommune, og de fleste af byrødderne kommer fra landet og landsbyer rundt om. Der er næsten ingen af dem som bor i hovedbyen som jeg bor i, og det ser heller ikke ud til at der er ret mange af de nye kandidater som gør det. Hovedparten af kandidaterne er på den måde fra de små kommuner vi blev lagt sammen med for ti år siden. Som jeg føler der trækker i en forkert retning.

Det eneste det kræver for at få min stemme er at man bor her i byen, deler mine mærkesager, og at jeg er over 50% enig med personen. Hvilket parti personen kommer fra er som sådan ligegyldig. Men på trods af de her ydmyge krav. Lader det til nærmest at være umuligt i praksis at finde en som lever op til det. :(
Senest rettet af Artem 31. okt 2017, 20:58, rettet i alt 1 gang.
0
Fra bybo til thybo
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 607
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 9254

Re: Kend din kandidat Kommunalvalg 2017

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 11. okt 2017, 22:17

Jeg kan ikke stemme eftersom jeg bor i udlandet, men ville lige se om min politiske holdning stadig er nogenlunde på samme linje. Var faktisk lidt overrasket over resultatet, men det var alligevel stadig på linje med hvad jeg regnede med.
Ville nok hellere stemme på nogen som jeg var overordnet mest enig i, men jeg har også tendens med at score ret højt med dem jeg er enige med.

Noget andet var at jeg kan så se at min far er på listen og han dukkede ikke op som en af dem jeg var enige med, selvom vi er 85% enige politisk. Kan tænkes at det er fordi hans profil ikke er udfyldt. Alligevel lidt sjovt at se sin far på en valgseddel ..
0
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 1636
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 23593
Kontakt:

Indlægaf Dmitra » 11. okt 2017, 22:19

En eller anden fra Socialdemokratiet, men den sniger sig kun op på 63% enig.

Jeg tror der er ret stor sandsynlighed for jeg ikke stemmer denne gang.
0
Guy Fawkes, the only man to enter the Parliament with honest intentions.

AnCap
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1991
Likede indlæg: 39735

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. okt 2017, 22:24

Jeg er 75-78% enig med kandidater fra alle fire venstrefløjspartier, hvortil jeg regner Alternativet, så der er ikke noget nyt der.

Jeg hælder umiddelbart til Alternativet, da Ø, som næsten altid får min stemme både lokalt og på landsplan, de sidste fire år har været tegnet af Morten Kabell, som jeg ikke kan holde ud.

Traditionalisten i mig har det underligt med, at Socialdemokratiet måske taber magten i København denne gang, men dybere stikker det vist ikke. Jeg synes, at partier som Ø og Å har en udmærket og sober socialpolitik, hvilket er det vigtigste område for mig, og selvom man ikke skal blande landspolitik ind i kommunevalget, har jeg længe simpelthen ikke kunne få mig selv til at stemme på A, hvilket ikke mindst aktuelt skyldes deres støtte til kvoteflygtningestoppet.
1
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14791

Indlægaf Juki » 11. okt 2017, 22:30

Testen kunne ikke finde nogle kandidater der matchede mine svar fordi jeg svarede "hverken eller" mere end 7 gange.

Jeg har ingen idé om hvilken kandidat eller hvilket parti jeg skal stemme på.
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 1039
Likede indlæg: 7314

Indlægaf Planten » 11. okt 2017, 22:31

Jeg stemmer altid efter ideologi, og heldigvis passer testen også med det :)
1
Brugeravatar
Artem

Indlægaf Artem » 11. okt 2017, 22:34

TakeAChanceOnMe skrev:Jeg kan ikke stemme eftersom jeg bor i udlandet, men ville lige se om min politiske holdning stadig er nogenlunde på samme linje. Var faktisk lidt overrasket over resultatet, men det var alligevel stadig på linje med hvad jeg regnede med.
Ville nok hellere stemme på nogen som jeg var overordnet mest enig i, men jeg har også tendens med at score ret højt med dem jeg er enige med.

Noget andet var at jeg kan så se at min far er på listen og han dukkede ikke op som en af dem jeg var enige med, selvom vi er 85% enige politisk. Kan tænkes at det er fordi hans profil ikke er udfyldt. Alligevel lidt sjovt at se sin far på en valgseddel ..

Aha så jeg skal bare have min far til at stille op :D
Tror sku ikke en gang det ville hjælpe, er ikke særlig enig med ham politisk...
0
Fra bybo til thybo
Brugeravatar
Artem

Indlægaf Artem » 11. okt 2017, 22:41

Forøvrigt så er der en del kadidater som ikke har svaret endnu, så kan være resultatet ændrer sig, og at jeg selv finder en jeg er mere enig med.
Og så undrer det mig lidt at de kun har taget de store partier med? For når jeg vælger se min stemmeseddel, så mangler de Nye borgerlige, som vi har et par stykker der stille op for, og "Grøn liste".

Må næsten håbe at DR eller nogle andre laver en bedre test.
0
Fra bybo til thybo
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 11. okt 2017, 23:17

Nu prøvede jeg lige at ændre mine svar lidt.

Nu er jeg 74% enig med en fra socialdemokratiet, 73% enig med en SF'er og 72% enig med en fra Alternativet.

Jeg synes dog nogle af spørgsmålene var lidt tricky. Fx kunne jeg ikke helt finde ud af om man skal svare overordnet for hele Danmark eller kun med udgangspunkt i ens egen kommune. Jeg er bl.a godt tilfreds med den mængde natur m.m. der er her i kommunen, men hvis jeg skal se overordnet for hele landet kunne der sikkert godt gøres mere.

Og så er der nogle emner jeg ikke aner noget om. Fx om der er for mange flygtninge i kommunen. Jeg ved heller ikke hvor man finder konkret information om det(der ikke bare er folk der generelt er for/imod flygtninge)

Og så ang. det med alkohol i idrætshaller. Er det virkelig et emne i kommunalvalget? :mellow:
1

Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 955
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 24236

Indlægaf icelady » 11. okt 2017, 23:32

Jeg er mest enig med en V-dame og mest uenig med en LAer.

Jeg er meget tæt på at droppe at stemme denne gang... Randers byråd er en børnehave, mudderkast og rød stue i eet. Om det så kun er nogle få der bliver ved, er underordnet; de andre medlemmer gør tilsyneladende ikke så meget for at forsøge at forbedre klimaet i byrådet.

Jeg ved ærlig talt ikke, hvad jeg skal stemme denne gang; jeg er så meget i tvivl, at jeg nok først rigtig beslutter mig når jeg står i stemmeboksen.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 1115
Likede indlæg: 16666

Indlægaf dgd2007 » 11. okt 2017, 23:49

Juki skrev:Nu prøvede jeg lige at ændre mine svar lidt.

Nu er jeg 74% enig med en fra socialdemokratiet, 73% enig med en SF'er og 72% enig med en fra Alternativet.

Jeg synes dog nogle af spørgsmålene var lidt tricky. Fx kunne jeg ikke helt finde ud af om man skal svare overordnet for hele Danmark eller kun med udgangspunkt i ens egen kommune. Jeg er bl.a godt tilfreds med den mængde natur m.m. der er her i kommunen, men hvis jeg skal se overordnet for hele landet kunne der sikkert godt gøres mere.

Og så er der nogle emner jeg ikke aner noget om. Fx om der er for mange flygtninge i kommunen. Jeg ved heller ikke hvor man finder konkret information om det(der ikke bare er folk der generelt er for/imod flygtninge)

Og så ang. det med alkohol i idrætshaller. Er det virkelig et emne i kommunalvalget? :mellow:

Jeg er ret enig i det her. Og måtte også svare "ved ikke" til flere af spørgsmålene.
Der var dog en 4-5 stykker, jeg var enig 63% enig med - men fra forskellige partier :-D
1
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Kort karma: 72
Likede indlæg: 2255

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 12. okt 2017, 01:47

Juki skrev:Testen kunne ikke finde nogle kandidater der matchede mine svar fordi jeg svarede "hverken eller" mere end 7 gange.

Hvis i tvivl så stem LA. Det er det sikre valg.
0
Grab them by the pussy
Lykke
Kort karma: 207
Likede indlæg: 5444

Indlægaf Lykke » 12. okt 2017, 02:48

Resultatet blev det forventede. Jeg stemmer Alternativet.
Synes dog det er svært med sådan en test, da jeg mangler en del nuancer nogle gange i spørgsmålene.
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 470
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 14656

Indlægaf Hunkat » 12. okt 2017, 02:54

Jeg fik da en håndfuld som jeg er ca. 70-75% enige med og fra den forventlige side af klassen I suppose.

Til gengæld var jeg mindst enig med en radikal, det overraskede mig lidt. Men han er vist også sådan en ung fløs, han ligende i hvert fald ikke en der var en dag over 18. :D
0
L'enfer, c'est les autres

I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 12. okt 2017, 02:59

Vlad Kalashnikov skrev:
Juki skrev:Testen kunne ikke finde nogle kandidater der matchede mine svar fordi jeg svarede "hverken eller" mere end 7 gange.

Hvis i tvivl så stem LA. Det er det sikre valg.

Det bliver det helt sikkert ikke :D
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"