Din pinlige musiksmag

Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 70
Likede indlæg: 813

Re: Din pinlige musiksmag

Indlægaf Maoam » 30. okt 2015, 13:45

vibbsen skrev:
Dick Longflop skrev:

Let It Go fra Frozen :slem:

Det er da ikke pinligt. Ligesom det heller ikke er pinligt at kunne teksten fra Let it go....Eller Små Skavanker....Eller Vi Lukker Døren Op...Eller Skal vi ikke lave en snemand ...Det er først pinligt når man har sat håndtegn og mimik på og synger dem med forskellige stemmer :-D :-D

Iøvrigt så græder jeg også når jeg ser Beauty and the Beast og de spiller den der sang :whine: :whine: :whine: Heldigvis var Emma faldet i søvn så der ikke lød en klar rungende barnestemme gennem charterflyet "Faaar, hvorfor græder mor ?" :lol: :lol: :lol: :lol:

Sådan her? :banan: Han burde sende den video sammen til en ansøgning til Disney.

Jeg tudede til "Do You Want to Build a Snowman" :fløjt:
2
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 30. okt 2015, 15:57

Jeg synes egentligt ikke selv denne her er pinlig, men det er der en del der mener jeg burde (hvis grundet hyletoner mm). Jeg synes dog sangen har et ret vigtigt budskab og det budskab synes jeg egentligt ikke forældes.

0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Dick Longflop
Kort karma: 15
Likede indlæg: 312

Indlægaf Dick Longflop » 30. okt 2015, 18:19

vibbsen skrev:
Det er da ikke pinligt. Ligesom det heller ikke er pinligt at kunne teksten fra Let it go....Eller Små Skavanker....Eller Vi Lukker Døren Op...Eller Skal vi ikke lave en snemand ...Det er først pinligt når man har sat håndtegn og mimik på og synger dem med forskellige stemmer :-D :-D

Har du set dette medley? :lol:

1
Fundead på DD.
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3019

Indlægaf vibbsen » 30. okt 2015, 18:37

Dick Longflop skrev:Har du set dette medley? :lol:

Personligt synes jeg at min 3-årige er noget sødere når hun synger "Skal vi ikke byg' en snemand" :lol:

Men jeg er vild med deres "snestorm"
1
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 30. okt 2015, 19:01

vibbsen skrev:
Når vi spiller børnesange herhjemme så undgår jeg meget behændigt "Circle of life" fra Løvernes konge.....Det er altså svært at forklare en 3 årig hvorfor man tuder over en sang fra en film om en løveunge :-D

Her bliver indledning til "Circle of Life" skrålet når katten skal løftes ned fra noget højt. Full Lion King style. :-D

Så ser den bitter og sammenbidt ud, men det er så prisen man må betale for at vade rundt på forbudte steder.

Billede

Naaaaants ingonyaaaaama bagiiiithi Baba! :lol:
5
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 30. okt 2015, 22:01

Pinligt eller ej - de holder stadig MAX :love:.

1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10276

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. okt 2015, 09:16

Det er vist meget individuelt, hvad der er pinligt. For mig er det aktuel radiopop. Altså ift. min egen musiksmag.
Derfor var jeg ikke så stolt, da jeg i går efter bare at have ladet Youtube køre, søgte i min historik for at finde en sang, jeg havde bidt mærke i, og fandt dette...

Og så tilmed en ballade :gisp:
Generelt har jeg et blødt punkt for Rihanna-sange.

Derudover bærer min musikalske diskurs stadig præg af, at numre alene beregnet til at sprede overfladisk glæde med ganske få undtagelser var decideret dårlig smag i min ungdom, så jeg vil benytte mig af tråden her til at tage hatten af for et par numre, som jeg ikke kan komme udenom er fænomenalt godt komponeret.

Altså, der er også andre popnumre, som jeg har det sådan med, men hvis det skal være en rigtig pinlig betroelse for mig, skal det være noget virkelig happy-happy fra 70/80erne, hvor jeg ellers har nogle ret faste præferencer.

Jeg elsker forresten også Burt Bacharachs sange, men det har jeg af en eller anden grund aldrig betragtet som pinligt.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 31. okt 2015, 22:06

ShuruQ skrev:Pinligt eller ej - de holder stadig MAX :love:.

Helt off topic:

Jeg faldt over den for 5-8 år siden.

Billede
2
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11754

Indlægaf Dirtylittledevil » 2. nov 2015, 21:41

Hvad var det dog lige jeg så i Falco dengang :s

0
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 4. nov 2015, 19:42

Dirtylittledevil skrev:Hvad var det dog lige jeg så i Falco dengang :s

Jeg ser stadig en hel masse i Falco og jeg er på ingen måde flov over det :-D.
1
Brugeravatar
Dime
Kort karma: 356
Likede indlæg: 1438

Indlægaf Dime » 4. nov 2015, 20:00

Nuff said...

2
Damn, I'm fucked...
- Dime, 1.52
Brugeravatar
zaubertrick
Kort karma: 6
Likede indlæg: 20

Indlægaf zaubertrick » 5. jan 2016, 19:07

Personligt synes jeg jo ikke det er pinligt, men kan da godt fornemme alle ikke er enige :P

I 1983 blev jeg 'forelsket' i en lille sorthåret tysk pige (ja, hende med de 99 luftballoner), og hende har jeg fulgt lige siden.
Her i en 2015 version:
1
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 18
Likede indlæg: 322

Indlægaf Nicolait » 5. jan 2016, 21:27

Der er mange :lol2: :

4
Brugeravatar
Yossarian
Kort karma: 7
Likede indlæg: 134

Indlægaf Yossarian » 8. jan 2016, 15:35

Jeg ved ikke. :gruble: Jeg tror ikke rigtig, at jeg tænker på den måde, for jeg har altid været så vant til at kunne lide de forkerte ting. Det mest kiksede, jeg kan lide, er vel prog. Det er næppe noget, der giver street cred eller imponerer pigebørnene. :-D De fleste synes vist, at det er prætentiøst og ekstremt usexet, og...det er meget af det sådan set også, men jeg har altid syntes, at det var virkelig spændende musik. Også når det er sådan noget som det her:

0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 939
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8516

Indlægaf 2SHY » 9. jan 2016, 02:20

Jeg fornemmer at jeg er en halv gammel sjæl i en 34-årig krop :blush2:

Jeg har virkelig et weak spot for musik i denne genre (eller tidslomme måske). Eller også er det de fine strygere og den flerstemmige sang :lun: Og det ofte melankolske som bare var anderledes i sit udtryk dengang end det er i musikken fra i dag.

Faktisk var min allerførste cd Jive Bunny and the Mastermixers. Jeg var 9 år dengang :genert: og hører stadig albummet mens jeg skråler med når jeg er alene i min bil

1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:

Tilbage til "Musik"