Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Frøken Himmelblå
Kort karma: 63
Likede indlæg: 1605

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Frøken Himmelblå » 2. aug 2018, 09:02

Ikke en skade men altså... Min menstruation er nu halvanden uge forsinket. Jeg har taget en test som heldigvis var negativ. Men hvornår går man lige til lægen med det? Hvor lang tid skal menstruationen udeblive før man skal være bekymret?
Jeg har haft følelsen af, at den er lige på trapperne de sidste 2 uger.
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 536
Likede indlæg: 5447

Indlægaf Sophaya » 3. aug 2018, 07:52

Den sidste halvanden måned har jeg haft 10-12 gange/dage, hvor jeg bliver pludseligt dårlig og kaster voldsomt op. Der er ikke umiddelbart noget mønster i mad, aktivitet eller stressniveau. Jeg er dårlig resten af dagen og ryster. Generelt har jeg meget mindre energi, end jeg plejer. Jeg gik til lægen i sidste uge og da han var blank, fik jeg taget blodprøver i denne uge. Kan se på sundhed.dk at leukocytter og trombocytter er forhøjede, men det indikerer vel bare en infektion af en slags? Er spændt på at høre lægens teori på mandag. Det er sgu træls.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 558
Likede indlæg: 9444

Indlægaf Lemonella » 3. aug 2018, 08:10

For en måneds tid siden, følte jeg, der måske var en blærebetændelde på vej. Vi skulle til Sjælland på weekend og jeg ville jo gerne være frisk.
Urinprøven viste intet og jeg tog glad på weekend. Havde dog stadig symptomer, men slog det hen. Der var jo intet.
I går var det så slemt at jeg sendte kæresten op til lægen med endnu en urinprøve og her til morgen, da jeg ringede efter svar på prøven, fik jeg så besked på at jo, der var en blærebetændelse og jeg skal på penicillin.

Min krop er altså underlig. Nogen gange får jeg symptomer på noget, flere uger før det kan ses på blod eller urinprøver. :rulle:
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
superboa
Kort karma: 66
Likede indlæg: 616

Indlægaf superboa » 9. aug 2018, 18:09

Frøken Himmelblå skrev:Ikke en skade men altså... Min menstruation er nu halvanden uge forsinket. Jeg har taget en test som heldigvis var negativ. Men hvornår går man lige til lægen med det? Hvor lang tid skal menstruationen udeblive før man skal være bekymret?

Tager du p-piller? Så kan man nemlig godt opleve, at menstruationen helt udebliver selvom man holder pause :)
0
Brugeravatar
Frøken Himmelblå
Kort karma: 63
Likede indlæg: 1605

Indlægaf Frøken Himmelblå » 9. aug 2018, 18:12

superboa skrev:
Frøken Himmelblå skrev:Ikke en skade men altså... Min menstruation er nu halvanden uge forsinket. Jeg har taget en test som heldigvis var negativ. Men hvornår går man lige til lægen med det? Hvor lang tid skal menstruationen udeblive før man skal være bekymret?

Tager du p-piller? Så kan man nemlig godt opleve, at menstruationen helt udebliver selvom man holder pause :)

Kan ikke tåle hormoner, så er ikke på p-piller længere. Ellers tak for bud :)
Den kom på dag 43. Det behøver ikke blive en normal ting.
1
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1992
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 20520

Indlægaf Daine » 10. aug 2018, 10:46

Jeg vågnede med en så voldsom svimmelhed at jeg næsten ikke kunne gå - og da slet ikke gå uden støtte. Og tillige kvalme oveni, så jeg flere gange måtte ud på badeværelset, men uden at det endte med at jeg kastede op.

Nu har jeg fået sovet det meste af formiddagen og svimmelheden er næsten væk, det samme er kvalmen. Men det ødelagde alligevel min biograf-hygge-dag :(
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Lykke
Kort karma: 160
Likede indlæg: 3626

Indlægaf Lykke » 10. aug 2018, 20:01

Apotekerdame ville ikke give mig salve til en vorte jeg har på mit knæ. Så nu har jeg bestilt tid ved lægen. Ej men jeg synes simpelthen det er så dumt og spild af tid. En vorte på knæet!
0
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 396
Likede indlæg: 3450

Indlægaf Pityt » 11. aug 2018, 12:44

Min menstruation stoppede for et par dage siden, men nu er jeg begyndt at bløde igen OG har menssmerter :forvirret: Overgangsalder FTW :rulle:
0
What's done in the dark will be brought to the light
cola
Kort karma: 58
Likede indlæg: 1274

Indlægaf cola » 11. aug 2018, 15:47

Jeg har en nerve i min langemand, der er smuttet ud af plads eller noget, så nu har jeg fundet ud af at den er forbundet med overarmen og med nakken, for de to steder gør også ondt når jeg trænger / bruger min finger.
Hvordan får jeg den nerve på plads igen.
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 730
Likede indlæg: 6984
Kontakt:

Indlægaf Annione » 11. aug 2018, 17:01

Jeg *tror jeg* har en fibersprængning i siden. Troede først det var et bøjet ribben eller sådan. Uf, det gør naller. På 8. dagen nu.
Suk!
0
Brugeravatar
heysamaysa
Kort karma: 35
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 237

Indlægaf heysamaysa » 11. aug 2018, 18:04

Annione skrev:Jeg *tror jeg* har en fibersprængning i siden. Troede først det var et bøjet ribben eller sådan. Uf, det gør naller. På 8. dagen nu.
Suk!

hvordan går det med nervesmerterne i hovedet? er det begyndt at gå fremad :kys:
1
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 730
Likede indlæg: 6984
Kontakt:

Indlægaf Annione » 11. aug 2018, 21:25

heysamaysa skrev:
Annione skrev:Jeg *tror jeg* har en fibersprængning i siden. Troede først det var et bøjet ribben eller sådan. Uf, det gør naller. På 8. dagen nu.
Suk!

Ja, tak fordi du spørger. Det går så fint - ny medicin virker så godt!! Mærker meget sjældent noget til det.
4
Brugeravatar
heysamaysa
Kort karma: 35
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 237

Indlægaf heysamaysa » 12. aug 2018, 13:25

Annione skrev:
heysamaysa skrev:
Suk!

Ja, tak fordi du spørger. Det går så fint - ny medicin virker så godt!! Mærker meget sjældent noget til det.

åhhhh det var så godt at høre!!!! :lun:
1
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
musling
Kort karma: 83
Likede indlæg: 1114

Indlægaf musling » 13. aug 2018, 19:41

I weekenden gokkede jeg min lilletå ind i et par sko, med hård bund, der stod henslænget et dumt sted.
Resultat: neglen på lilletåen flækkede helt derned til, hvor den kommer ud af huden. AV! Blod! Pust pust pust!

Fordel: kunne dagen efter bruge den som undskyldning for, at jeg næsten ikke kunne gå fordi det gjorde ondt at have sko på (og således havde jeg en god undskyldning for dødssyg familievandring). :D
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 558
Likede indlæg: 9444

Indlægaf Lemonella » 14. aug 2018, 05:30

Har åbenbart fået en blærebetændelse fra helvedet, der bare ikke vil gå væk igen. Har lige været på penicillinkur, men det har ikke hjulpet. Ret irriterende.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.

Tilbage til "Helbred"