Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 384
Likede indlæg: 2854

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Urtekussen » 30. dec 2015, 20:12

Sådan et brændemærke kan finde på først at blive til sår/boble/væske et par dage efter - det oplevede jeg i hvert fald efter nærkontakt i en grillbar :-D

Jeg har fået skinnebensbetændelse af at gå til step og Zumba :lol:
1
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
Whoosh
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2945

Indlægaf Whoosh » 30. dec 2015, 20:20

Jeg har været, og er stadig, ret øm down under af at stå for meget under misteltenen. :D
1
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1166
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 10849

Indlægaf 2SHY » 30. dec 2015, 20:22

Urtekussen skrev:Sådan et brændemærke kan finde på først at blive til sår/boble/væske et par dage efter - det oplevede jeg i hvert fald efter nærkontakt i en grillbar :-D

Jeg har fået skinnebensbetændelse af at gå til step og Zumba :lol:

Schhhhhh... Don't jinx it! Ellers skal jeg for alvor til at overveje hvordan jeg camouflerer det til jobsamtalen på mandag :8:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 71
Likede indlæg: 991

Indlægaf Maoam » 30. dec 2015, 20:35

Jeg slog min hånd, da jeg væltede på cyklen for over ti år siden, og jeg får stadig ondt, når jeg laver en bestemt bevægelse med tommelfingen.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 383
Likede indlæg: 7233

Indlægaf Flora » 1. jan 2016, 12:45

Flora skrev:Jeg har haft ondt i en tand i...et stykke tid...og jeg har tandlægeskræk...det er altså bare en virkelig dårlig kombination :trist:

Jeg har afsindig tandpine igen. Bliver sgu nok snart nødt til at tage tyren ved hornene og få ringet til en tandlæge :wacko: :whine:
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 262
Likede indlæg: 2179

Indlægaf Pityt » 3. jan 2016, 18:53

Min gigtplagede nakke giver lyd fra sig i disse dage :( Og lige nu har jeg hovedpine...men det er nok mest en kombination af ikke nok mad og noget hormonelt!
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 392
Likede indlæg: 6641

Indlægaf Persnikedy » 3. jan 2016, 20:02

Jeg er blevet godt forkølet, og min næse er så blevet rød og øm af alt den pudsen næsen.
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 354
Likede indlæg: 5406

Indlægaf Lemonella » 4. jan 2016, 08:06

Persnikedy skrev:Jeg er blevet godt forkølet, og min næse er så blevet rød og øm af alt den pudsen næsen.

Du har min fulde sympati. Husker tydeligt, hvor hårdt angrebet jeg var i gamle dage, før jeg fik anbefalet, at købe en næse-skyller. Hold nu op en forskel. Selv næsespray kunne jeg droppe.

En næse-skyller er et must hos alle der lider af forkølelse.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Flora

Indlægaf Flora » 5. jan 2016, 10:17

Flora skrev:
Flora skrev:Jeg har haft ondt i en tand i...et stykke tid...og jeg har tandlægeskræk...det er altså bare en virkelig dårlig kombination :trist:

Jeg har afsindig tandpine igen. Bliver sgu nok snart nødt til at tage tyren ved hornene og få ringet til en tandlæge :wacko: :whine:

Puh, så fik jeg endelig samlet mig sammen til at gå til tandlægen og er indtil videre blevet smertelindret :banan: Skal have en rodbehandling om et par dage :shock: Fortæl mig lige det ikke gør ondt :kryds:
0
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 5. jan 2016, 10:34

Flora skrev:
Flora skrev:

Puh, så fik jeg endelig samlet mig sammen til at gå til tandlægen og er indtil videre blevet smertelindret :banan: Skal have en rodbehandling om et par dage :shock: Fortæl mig lige det ikke gør ondt :kryds:

Honestly: Jeg synes faktisk ikke det er så slemt som jeg har frygtet det ville være (jeg har endda fået lavet 3!!! Jeg har også været frygteligt tandlægeangst men kan trods alt holde det ud langt om længe). Det der er værst er faktisk når de renser helt ud nede i bunden. Men hvis man ellers aftaler at kunne holde pauser, være godt og grundigt dopet, hav musik i ørerne, brug evt en bideklods så skal det nok gå. Og så kan man klappe sig på skulderen bagefter og tænke "hvor er jeg bare mother fucking bad ass for at have klaret det her på trods af at være massivt tandlæge angst!" :banan:

Det skal nok gå :kys:
2

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
Whoosh
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2945

Indlægaf Whoosh » 5. jan 2016, 10:37

Bideklodsen lyder så cowboy agtigt, men den kan jeg også anbefale. Det er anstrengende at ligge med munden åben så længe, mens halvdelen af personalet kravler rundt derinde. Og bideklodsen aflaster på en rigtig rar måde.
2
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 5. jan 2016, 10:56

Whoosh skrev:Bideklodsen lyder så cowboy agtigt, men den kan jeg også anbefale. Det er anstrengende at ligge med munden åben så længe, mens halvdelen af personalet kravler rundt derinde. Og bideklodsen aflaster på en rigtig rar måde.

Lige præcis. Og det er virkelig et must hvis man har svært ved at stabilisere i kæberne over længere tid. Den er fast inventar når jeg er til tandlæge nu. Det står i min journal men jeg spørger altid efter den hvis jeg ikke kan se den
0

Brugeravatar
Flora

Indlægaf Flora » 5. jan 2016, 10:58

Tak begge to :kys:

Det lyder betryggende :). Tandlægen virkede også rigtig sød og jeg var i hvert fald godt dækket ind med bedøvelse i dag, selvom det kun lige var en smule boring i tanden, så hun kunne fjerne betændelse og lave en midlertidig fyldning, så jeg kunne være smertefri indtil rodbehandlingen. Og hun sagde jeg bare skulle sige til hvis jeg mærkede den mindste smule smerte, så ville hun give mere bedøvelse. Så ja, jeg tænker hun nok skal sørge for at holde mig smertefri under rodbehandlingen. Bideklods har jeg ikke hørt om før, men det må jeg jo se om hun bruger.

Så ja, det skal jo nok gå fint :) Er det ikke også noget med man gerne må voldæde massive mængder is bagefter som trøst? :D
0
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 317
Likede indlæg: 1544

Indlægaf Thestral » 5. jan 2016, 11:00

Jeg har en snert af hovedpine selv om den nye medicin ellers virker fortræffeligt. Jeg har samtidtig lidt ondt mellem skulderbladende og i underarmene så tænker der er en sammenhæng
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 5. jan 2016, 11:05

Flora skrev:Tak begge to :kys:

Det lyder betryggende :). Tandlægen virkede også rigtig sød og jeg var i hvert fald godt dækket ind med bedøvelse i dag, selvom det kun lige var en smule boring i tanden, så hun kunne fjerne betændelse og lave en midlertidig fyldning, så jeg kunne være smertefri indtil rodbehandlingen. Og hun sagde jeg bare skulle sige til hvis jeg mærkede den mindste smule smerte, så ville hun give mere bedøvelse. Så ja, jeg tænker hun nok skal sørge for at holde mig smertefri under rodbehandlingen. Bideklods har jeg ikke hørt om før, men det må jeg jo se om hun bruger.

Så ja, det skal jo nok gå fint :) Er det ikke også noget med man gerne må voldæde massive mængder is bagefter som trøst? :D

Du slipper nok ikke for en lille smule ubehag og man kan godt være øm bagefter. Men det er nok lige så meget det at der er blevet makket en masse rundt. Husk at have smertestillende i huset og evt en ispose til at ligge på kæben. Og endelig ikke undervurdere effekten af musik i ørerne! Tag evt en lille tør vaskeklud med du kan tørre hænder i undervejs. Det virker åndssvagt men er en stor hjælp for mig når jeg er afsted :)

Isen er vist når man har fået fjernet mandler :) Men hvis du kan holde det ud så go for it. Tandlægebesøg er altid basis for trøstespisning (om ikke andet så når man får regningen :whine: )
0

Tilbage til "Helbred"