Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 489
Likede indlæg: 1598

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Spjaerten » 1. mar 2016, 17:41

Angelina skrev:
Spjaerten skrev:
Lemonella skrev:
Spjaerten skrev:Kan ikke finde ud af om min hovedpine og ondt i nakken, er pga. Biluheld forleden.

Føler mig også mindre "klar" "skarp" end normalt.
Sådan en lille smule ved siden af mig selv.

Sådan en mulig piskesmælds-skade skal altså tjekkes. Jeg taler af bitter erfaring.
Jeg var ude for et biluheld en fredag aften og først søndag gik det op for mig, at der nok var noget galt. Lægevagten skældte mig ud og sagde, at jo før man fik den slags undersøgt, jo bedre.

Tak :kys:

Det er heldigvis meget bedre idag!
Kan ikke finde ud af hvor meget der skyldes mine normale spændinger i nakken, at ha ligget på sofaen i søndags og det med uheldet.
Tror det er en kombi. Og idag er det som sagt slet ikke slemt.

Sådan havde jeg det også efter mit biluheld - og jeg tror altså det var chokket, for var ikke kommet noget til - og uheldet i sig selv var ikke så voldsomt (befandt mig i stor solid bil og blev "bare" skubbet lidt af en flugtbilist) - men jeg havde fået et chok - og jeg tror det var derfor jeg var "ved siden af mig selv" - og så havde jeg ondt i hele kroppen, og det var helt sikkert fordi jeg har spændt i kroppen da vi bliver ramt.

Har det stadig meget bedre end de sidste par dage.
Ingen smertestillende nødvendige idag.
Så det er nok "bare" en kombi af som jeg forklarede imorges, chokket, spændingshovedpine og lidt stress :genert:
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2713

Indlægaf Urtekussen » 5. mar 2016, 18:53

Jeg har fået man-flu igen!

Og en nerve u ryggen der driller efter træning torsdag - jeg kan åbenbart ikke holde til at lave planken.

Og eksamen på fredag, så det ender nok med syge børn den dag.
0
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3564

Indlægaf Lemonella » 5. mar 2016, 19:25

Urtekussen skrev:Jeg har fået man-flu igen!

Og en nerve u ryggen der driller efter træning torsdag - jeg kan åbenbart ikke holde til at lave planken.

Og eksamen på fredag, så det ender nok med syge børn den dag.

Planken er vist heller ikke hel ufarlig.
http://www.bt.dk/utroligt-men-sandt/pas ... d-du-trorl

Jeg har i hvert fald hørt om flere som får rygproblemer bagefter.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Urtekussen

Indlægaf Urtekussen » 5. mar 2016, 19:39

Jeg kan ikke åbne linket :-(
0
200 kg i bænkpres?
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 5. mar 2016, 19:58

Urtekussen skrev:Jeg kan ikke åbne linket :-(

Hmm... Det kan jeg heller ikke. Det virkede før, men der står noget om, at man skal passe på med planken. Mest fordi mange faktisk overbelaster både ryg- og brystmuskler. Desuden laver folk den tit forkert og enten stritter med numsen eller sænker maven lidt ned og har man først fået en forkert holdning på øvelsen, kan den skade mere end den gavner.

Jeg troede min ryg med mine diskusprolapser, ville have godt af øvelsen. Den skulle jo styrke ryggen, men jeg fik virkelig mange smerter bagefter, så den er ikke på mit øvelsesprogram mere.
0
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Urtekussen

Indlægaf Urtekussen » 5. mar 2016, 20:06

Jeg laver den rigtigt, siger alle, men jeg er temmelig slap, så måske er den bare for meget.
0
200 kg i bænkpres?
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 5. mar 2016, 20:09

Urtekussen skrev:Jeg laver den rigtigt, siger alle, men jeg er temmelig slap, så måske er den bare for meget.

Du skal passe på din ryg. Man kan ikke få en ny.
0
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Miss_no_More
Kort karma: 44
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 946

Indlægaf Miss_no_More » 7. mar 2016, 15:24

Jeg smed en stol ned på min storetå i dag, så nu har den en sort negl og dunker ret kraftigt :nerve: Til gengæld må jeg så droppe min løbetræning og min selvmedlidenhed har bestemt, at den står på junk i dag :-D Mandag OG skade - det kræver trøstespisning.
0
HYTTEOST SAVES THE DAY :slem:
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 334
Likede indlæg: 3764

Indlægaf Novella » 7. mar 2016, 18:57

Jeg har vredet min højre tommelfinger om under et fumble til kampsport. Det er temmelig besværligt for at sige det mildt :sarkasme: Jeg er nødt til at holde den i ro, og jeg skriver rimelig meget når jeg er på arbejde. Det foregår pt med venstre + barbiehånd
0
Brugeravatar
Hurrze
Kort karma: 42
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 332

Indlægaf Hurrze » 8. mar 2016, 00:10

vil nu ikke kalde det en småskade, mere en rimelig stor skade, men min ankel. I efteråret 2009, da jeg var 16 faldt jeg ned ad en betontrappe på skolen, og vrikkede om. Det endte med at være en kraftig forstuvning, og har også mistanke om at mit ledbånd knækkede, nok ikke fuldstændig men noget af det knækkede hver fald... Det gjorde så ondt at jeg følte min ankel drejede 360 grader og satte sig på plads igen..... Dum som jeg var, tænkte jeg ikke det var noget alvorligt og min lærer sagde at jeg bare skulle have benet op. Gik ikke til lægen, som jeg burde. Kunne ikke gå i 1,5 måned. Hvis jeg bevægede min ankel eller brugte den, kom der voldsomme smerter...
Gik først til læge med det 4 år senere, hvor der ikke kunne ses noget mere. Det var desuden også ALT for sent.

Det er aldrig rigtig helet ordentligt... Har stadig ulidelige smerter idag hvis jeg bare vrikker lidt om på anklen... Og det er til efteråret 7 år siden det skete. Utroligt jeg har ondt her 6,5 år efter stadig, hvis jeg bare laver en lille forkert bevægelse.. Tror min ankel er smadret for evigt... Har lært at jeg bær gå til læge hvis sådan noget sker igen, så slet ikke hvor voldsomt det var dengang. Altså forhåbentlig sker det ikke igen, men burde have været til genoptræning osv, og bør jeg også hvis noget lignende opstår igen... Et styks smadret ankel er hvad konsekvensen har været.... :boo: :boo:
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Urtekussen

Indlægaf Urtekussen » 8. mar 2016, 14:45

Æggebøvser og diarré! :sur:

Har skidt så meget at min hæmoride rører på sig igen. Den var ellers lige blevet sød.
0
200 kg i bænkpres?
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4202

Indlægaf Persnikedy » 15. mar 2016, 09:35

Jeg havde det fint igår, men idag...

SNOTVULKAN FRA HELVEDE

Jeg kan kun trække vejret med munden og mit hoved føles som om de mange liter snot har valgt at have en ekstra beholde lige bag øjnene.
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 353
Likede indlæg: 3513

Indlægaf Ballademager » 15. mar 2016, 14:05

vibbsen skrev:Jeg tror sgu at jeg har fået ebola....Eller dengue feber.....Eller SARS. Eller ihvertfald forstadierne til en alvorlig dødelig sygdom.....

Hvilke nogen alvorlige epidemiske sygdomme starter med forkølelse ???? *PIIIIIIIIIIIV* *HYYYYYYYL* *VRÆÆÆÆL*

/Vibbsen - Mandesyg.

:ae:

Ud fra de oplistede muligheder ville jeg nok foretrække dengue, da det måske nok er den virus, der ligger tættest på mandeinfluenzaen rent symptommæssigt. Desuden er prognoserne for dengue gode, hvis de får den rette symptombehandling :D

God bedring :ae:
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3014

Indlægaf vibbsen » 15. mar 2016, 15:45

Ballademager skrev:
vibbsen skrev:Jeg tror sgu at jeg har fået ebola....Eller dengue feber.....Eller SARS. Eller ihvertfald forstadierne til en alvorlig dødelig sygdom.....

Hvilke nogen alvorlige epidemiske sygdomme starter med forkølelse ???? *PIIIIIIIIIIIV* *HYYYYYYYL* *VRÆÆÆÆL*

/Vibbsen - Mandesyg.

Ud fra de oplistede muligheder ville jeg nok foretrække dengue, da det måske nok er den virus, der ligger tættest på mandeinfluenzaen rent symptommæssigt. Desuden er prognoserne for dengue gode, hvis de får den rette symptombehandling :D

Tak....Jeg kan berolige med at det tilsyneladende blev ved forstadiet....Og at jeg således "Lives to tell the tale"...
0
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 353
Likede indlæg: 3513

Indlægaf Ballademager » 15. mar 2016, 16:28

vibbsen skrev:
Ballademager skrev:

/Vibbsen - Mandesyg.

Tak....Jeg kan berolige med at det tilsyneladende blev ved forstadiet....Og at jeg således "Lives to tell the tale"...

Pyha! :klap:
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...

Tilbage til "Helbred"