Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Tricolette
Kort karma: 80
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 650

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Tricolette » 23. mar 2016, 09:16

Havde influenza for en måned siden, brugte derefter 3 uger på at hoste lungerne ud og være træt med træt på. I fredags følte jeg mig endelig ovenpå igen.
I mandags blev jeg så nedlagt med maveinfluenza, så tirsdagen gik med ny træthed og i dag kæmper jeg stadigvæk sammen med en dykkerklokke over hovedet...
Jeg gider ikke mere sygdom!!!
0
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5916

Indlægaf Smiling_Goat » 28. mar 2016, 09:18

Liseletpåtå skrev:Kan det passe at et sår, fra eks en bums, der er lidt længe om at hele, kan blive til et psoriasis-udbrud?

På sin vis. Det er meget normalt, hvis man har psoriasis i forvejen, at den nye hud, der skabes ifm. et sårs heling, bliver ramt af psoriasis.
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 28. mar 2016, 09:30

Jeg ved ikke helt, hvad der foregår med mig.

Jeg er bare så træt hele tiden. Jeg vågner kl. 7.30 ca. frisk og udhvilet. Så bliver jeg tiltagende træt i løbet af dagen (jeg er allerede ret træt nu,) og har virkelig brug for en lur hen ad eftermiddagen. Så sover jeg en time, og vågner nogenlunde frisk, men bliver igen tiltagende træt i løbet af eftermiddagen, og omkring 19-20 stykker er jeg ret træt igen. Jeg holder mig så vågen så længe jeg kan. Nogen gange er det til kl. 21, andre gange 22. Så sover jeg igennem til næste morgen kl. 7.30.
Jeg er så kvast, at jeg næsten ikke kan overskue arbejde osv.

Samtidig er jeg så sulten hele tiden - det plejer jeg ellers ikke at være. Der går typisk nu kun et par timer mellem jeg spiser og er ved at gå til at sult, hvor jeg plejer at kunne gå adskillige timer uden sultfølelse. Jeg bliver ikke bare lidt sulten, jeg bliver "jeg har ikke spiste hele dagen"-sulten. Jeg forsøger ellers at spise fiberrig kost, så mæthedsfornemmelsen varer længere, men det virker ikke rigtigt.

Og så er der min mave. Maveområdet fra navlen og ned opfører sig bare sært. Jeg har nogle gange en "tung" fornemmelse dér, andre gange har jeg menstruationslignende smerter (selvom der er lang tid, til den skal begynde.) Jeg er også mere oppustet, end jeg plejer, synes jeg.

Nu prøver jeg at tage d-vitamin, og ser om det hjælper. Det kan også være, det er en lille mavevirus. Det må i hvert fald godt stoppe. Jeg er træt af at spise og sove/være udmattet.
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 524
Likede indlæg: 2442

Indlægaf Bøtte » 28. mar 2016, 14:12

Kan du være gravid smiling_goat?

Det lyder fuldstændig som en nygravid.
2
S :lun:
V :lun:
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 28. mar 2016, 18:52

Bøtte skrev:Kan du være gravid smiling_goat?

Jeg overvejer lidt, om det mon skyldes bivirkninger fra den nye prævention, jeg begyndte på for en måneds tid siden.

Jeg synes måske også, jeg har været lidt mere frisk efter min eftermiddagslur i dag, end jeg har været de andre dage, så måske det er ved at gå i orden nu.
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 524
Likede indlæg: 2442

Indlægaf Bøtte » 28. mar 2016, 18:53

Smiling_Goat skrev:
Bøtte skrev:Kan du være gravid smiling_goat?

Jeg overvejer lidt, om det mon skyldes bivirkninger fra den nye prævention, jeg begyndte på for en måneds tid siden.

Jeg synes måske også, jeg har været lidt mere frisk efter min eftermiddagslur i dag, end jeg har været de andre dage, så måske det er ved at gå i orden nu.

Ja, det kunne også sagtens tænkes, de symptomer har det jo med at minde om hinanden.
1
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 939
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8515

Indlægaf 2SHY » 29. mar 2016, 05:29

Jeg har fået hold i nakken :(
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Tricolette
Kort karma: 80
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 650

Indlægaf Tricolette » 30. mar 2016, 07:32

Total ømme og dumme knæ - var ude at forsøge at løbe i aftes. Det skulle jeg så ikk ha gjort! Begge knæ skaber sig for vildt, og nu var de jo lige faldet til ro efter sidste uges sandklitbestigning. :cuss:

Nå, håber min kiropraktor har en god løsning i morgen....
0
Brugeravatar
Gerbilwoman
Kort karma: 51
Likede indlæg: 491

Indlægaf Gerbilwoman » 4. apr 2016, 04:14

Nu gider jeg kraftedeme ikke mere med det lortebryst!!! :sur: :whine:

Har lige fodret tøsen af kl 5 og lægger mig i seng igen, mærker bh'en er våd og tænker at det nok lækker lidt ud af brystvorten igen - næææ nej!

Det flyder ud med blod og pus af hullet fra nålen i tirsdags, og det er varmt og rødt igen :ad!: Så nu sidder jeg her med papir og tørrer pus væk og venter på jeg kan ringe op på brystkirurgisk igen...

Tag mig dog om bag laden og skyd mig, gider fandeme ikke mere lort med det åndsvage bryst :tie:
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2520
Kontakt:

Indlægaf Annione » 4. apr 2016, 04:22

Gerbilwoman skrev:Nu gider jeg kraftedeme ikke mere med det lortebryst!!! :sur: :whine:

Har lige fodret tøsen af kl 5 og lægger mig i seng igen, mærker bh'en er våd og tænker at det nok lækker lidt ud af brystvorten igen - næææ nej!

Det flyder ud med blod og pus af hullet fra nålen i tirsdags, og det er varmt og rødt igen :ad!: Så nu sidder jeg her med papir og tørrer pus væk og venter på jeg kan ringe op på brystkirurgisk igen...

Tag mig dog om bag laden og skyd mig, gider fandeme ikke mere lort med det åndsvage bryst :tie:

Åh, din stakkel. Håber dælme det snart går i orden igen :ae:

Jeg har bare en stille og rolig gang hold i nakken. Ikke skide smart, når man er den eneste af 2, der har kørekort til bil på Antigua - jeg fik det heldigvis den morgen vi skulle aflevere bilen i lufthavnen. Det er ikke smart, ikke at kunne kigge til højre side, når man kører i venstre side :tie: Men det gik fint - ingen buler eller ulykker på turen.
0
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 355
Likede indlæg: 3524

Indlægaf Ballademager » 5. apr 2016, 04:44

Annione skrev:
DD_81 skrev:
Annione skrev:Diarré og feber. På Turks and Caicos. Har ligget i sengen i 24 timer nu, med omkring 20 besøg på toilettet. Og min kæreste har det værre end mig.
De varme lande er noget lort.

og du har endda medbragt egen læge :/
God bedring til jer - er det mon noget i har spist/drukket?

Tak tak. Jeg har mistanke til en burger og til noget vand fra hanen, på en café. En ting er sikkert - der er ikke mere af det i kroppen :tie:

Min tidligere kollega, som er (trope)læge, havde altid ciprofloxacin (staves det mon sådan?) med sig til diarre/opkast. Det tager det meste i løbet af relativt kort tid.
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1915

Indlægaf Purple Haze » 5. apr 2016, 07:10

Smiling_Goat skrev:Jeg ved ikke helt, hvad der foregår med mig.

Jeg er bare så træt hele tiden. Jeg vågner kl. 7.30 ca. frisk og udhvilet. Så bliver jeg tiltagende træt i løbet af dagen (jeg er allerede ret træt nu,) og har virkelig brug for en lur hen ad eftermiddagen. Så sover jeg en time, og vågner nogenlunde frisk, men bliver igen tiltagende træt i løbet af eftermiddagen, og omkring 19-20 stykker er jeg ret træt igen. Jeg holder mig så vågen så længe jeg kan. Nogen gange er det til kl. 21, andre gange 22. Så sover jeg igennem til næste morgen kl. 7.30.

Samtidig er jeg så sulten hele tiden - det plejer jeg ellers ikke at være. Der går typisk nu kun et par timer mellem jeg spiser og er ved at gå til at sult, hvor jeg plejer at kunne gå adskillige timer uden sultfølelse. Jeg bliver ikke bare lidt sulten, jeg bliver "jeg har ikke spiste hele dagen"-sulten. Jeg forsøger ellers at spise fiberrig kost, så mæthedsfornemmelsen varer længere, men det virker ikke rigtigt.

Og så er der min mave. Maveområdet fra navlen og ned opfører sig bare sært. Jeg har nogle gange en "tung" fornemmelse dér, andre gange har jeg menstruationslignende smerter (selvom der er lang tid, til den skal begynde.) Jeg er også mere oppustet, end jeg plejer, synes jeg.

Nu prøver jeg at tage d-vitamin, og ser om det hjælper. Det kan også være, det er en lille mavevirus. Det må i hvert fald godt stoppe. Jeg er træt af at spise og sove/være udmattet.

Er det gået i orden?
Og har du evt prøvet en graviditetstest?
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 5. apr 2016, 08:10

Purple Haze skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg ved ikke helt, hvad der foregår med mig.

Er det gået i orden?
Og har du evt prøvet en graviditetstest?

Nope, jeg er stadig træt og sulten. Jeg tager en test d. 17. (Mine minipiller siger, jeg skal tage en, hvis jeg ikke har fået menstruation inden for seks uger.) Jeg ville under alle omstændigheder ikke være ret langt henne, og jeg tager ikke på, så jeg tror, det går.

Tak fordi du spørger :)
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2520
Kontakt:

Indlægaf Annione » 6. apr 2016, 05:49

Tandpine kan godt gå i sig selv igen. Ikke? IKKE?

Magter ikke at skulle til tandlæge. På Barbados.

:whine:
0
At rejse er at leve :love2:
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 6. apr 2016, 20:15

Gud hvor er jeg træt af at have "graviditetssymptomer."

Jeg er simpelthen så udmattet, at der intet skal til for at gøre mig ked af det. Jeg tuder over de mest åndssvage ting, fordi jeg bare ikke har overskud til at forholde mig til tingene på andre måder. Samtidig skal der intet til at gøre mig vred, igen pga. det manglende overskud.

Jeg har faktisk været konstant vred på min kæreste den sidste uge, og manden har intet gjort. Han er præcis, som han plejer, jeg bliver bare hele tiden vred på ham. Og i dag tudede jeg, da jeg kom i tanke om, hvor meget jeg kan lide ham (og nu gør jeg det igen.)

Desuden bliver "menstruationssmerterne" ved.

Få det til at stoppe. Jeg håber virkelig snart min krop har vænnet sig til gestagen. Jeg leger faktisk lidt med tanken om at bare opgive hormonpræparater. Det var også noget juks, da jeg var på p-piller. Til gengæld fik jeg menstruation hver 14. dag, da jeg ikke var på hormonpræparater, så måske er det bare mig, der er noget galt med.

Suk

(Undskyld jeg piver. Jeg er bare træt og har ondt af mig selv.)
0

Tilbage til "Helbred"