Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1548

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Velvet-Goldmine » 6. apr 2016, 21:41

Smiling_Goat skrev:Gud hvor er jeg træt af at have "graviditetssymptomer."

Jeg er simpelthen så udmattet, at der intet skal til for at gøre mig ked af det. Jeg tuder over de mest åndssvage ting, fordi jeg bare ikke har overskud til at forholde mig til tingene på andre måder. Samtidig skal der intet til at gøre mig vred, igen pga. det manglende overskud.

Jeg har faktisk været konstant vred på min kæreste den sidste uge, og manden har intet gjort. Han er præcis, som han plejer, jeg bliver bare hele tiden vred på ham. Og i dag tudede jeg, da jeg kom i tanke om, hvor meget jeg kan lide ham (og nu gør jeg det igen.)

Desuden bliver "menstruationssmerterne" ved.

Få det til at stoppe. Jeg håber virkelig snart min krop har vænnet sig til gestagen. Jeg leger faktisk lidt med tanken om at bare opgive hormonpræparater. Det var også noget juks, da jeg var på p-piller. Til gengæld fik jeg menstruation hver 14. dag, da jeg ikke var på hormonpræparater, så måske er det bare mig, der er noget galt med.

Suk

(Undskyld jeg piver. Jeg er bare træt og har ondt af mig selv.)

Det kan godt være at dine minipiller 'siger', at du skal tage en test hvis ikke du har haft mens i 6 uger, men jeg ville altså tage en test nu. Er det ikke ca. 4 uger siden du har haft mens sidst nu, så?
Graviditetsteste nu til dags er ret følsomme for HCG og kan opfange en graviditet flere dage før en forventet mens (men mange befrugtede øg udstødes med en normal mens, så det er ikke sikkert at du bliver 'rigtigt' gravid).
Det der med at være grådlabil, træt osv. plejer at være et sikkert tegn. Skal du også tisse meget?
0
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 7. apr 2016, 00:44

Jeg er simpelthen så udmattet, at der intet skal til for at gøre mig ked af det. Jeg tuder over de mest åndssvage ting, fordi jeg bare ikke har overskud til at forholde mig til tingene på andre måder. Samtidig skal der intet til at gøre mig vred, igen pga. det manglende overskud.

Jeg har faktisk været konstant vred på min kæreste den sidste uge, og manden har intet gjort. Han er præcis, som han plejer, jeg bliver bare hele tiden vred på ham. Og i dag tudede jeg, da jeg kom i tanke om, hvor meget jeg kan lide ham (og nu gør jeg det igen.)

Få det til at stoppe. Jeg håber virkelig snart min krop har vænnet sig til gestagen. Jeg leger faktisk lidt med tanken om at bare opgive hormonpræparater. Det var også noget juks, da jeg var på p-piller. Til gengæld fik jeg menstruation hver 14. dag, da jeg ikke var på hormonpræparater, så måske er det bare mig, der er noget galt med.

Suk

jeg synes altså også, det lyder som en mulig graviditet.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Smiling_Goat
Kort karma: 469
Likede indlæg: 5932

Indlægaf Smiling_Goat » 7. apr 2016, 05:15

Velvet-Goldmine skrev:

Suk

Det kan godt være at dine minipiller 'siger', at du skal tage en test hvis ikke du har haft mens i 6 uger, men jeg ville altså tage en test nu. Er det ikke ca. 4 uger siden du har haft mens sidst nu, så?
Graviditetsteste nu til dags er ret følsomme for HCG og kan opfange en graviditet flere dage før en forventet mens (men mange befrugtede øg udstødes med en normal mens, så det er ikke sikkert at du bliver 'rigtigt' gravid).
Det der med at være grådlabil, træt osv. plejer at være et sikkert tegn. Skal du også tisse meget?

Jeg ved godt, hvordan det lyder, men jeg har haft lignende symptomer hver måned i et års tid, så jeg tror virkelig ikke, det er en graviditet.
0
Brugeravatar
Gerbilwoman
Kort karma: 51
Likede indlæg: 495

Indlægaf Gerbilwoman » 13. apr 2016, 22:04

Bøvler stadig med mit bryst :trist: Nu er det så 4 uger på penicillin og smertestillende, for noget der normalt tager 10 dage på penicillin :rulle:

Gad vide hvorfor fanden min krp skal modarbejde mig sådan :whine:
0
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 166
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2572

Indlægaf Mi55y » 18. apr 2016, 08:32

Betændelsen i mit knæ er brudt ud igen for fjerde gang siden mit styrt sidste sommer :rulle:

Og jeg skal på storbyferie om en uge, så krydser fingre for, at panodil+ipren-kuren virker indenfor en uges tid som det plejer. :kryds:
0
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=5&t=5802

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2275

Indlægaf didas » 18. apr 2016, 10:21

Jeg har fået konstateret en hævet Musculus Soleus i benet hos lægen idag. Den trykker på nerverne så min fod og underben sover mere eller mindre konstant.

Så udstrækning udstrækning udstrækning
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5034

Indlægaf Aima » 26. apr 2016, 16:03

Jeg har fået en kæmpe motherfuckhead af et forkølelsessår på underlæben, og uanset hvor meget jeg smører, går der konstant hul på den og det gør så pisseondt og væsker og ser klammo ud. Og jeg går nærmest rundt med en konstant ængstelighed for, at jeg kommer til at smitte mine øjne, jeg tør nærmest ikke koncentrere mig om noget, fordi jeg er bange for, jeg kommer til at røre ved såret og klø mig i øjet, uden jeg opdager det. Og nåja, så har jeg en præsentation for 15 mennesker, som alle skal sidde og glo på mig, i morgen, og jeg ved bare, jeg kommer til at stå og tænke, at de KUN ser det krater, jeg har i ansigtet.

Ej, seriøst, jeg bliver idiot af det lort.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 941
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8524

Indlægaf 2SHY » 26. apr 2016, 17:19

Aima skrev:Jeg har fået en kæmpe motherfuckhead af et forkølelsessår på underlæben, og uanset hvor meget jeg smører, går der konstant hul på den og det gør så pisseondt og væsker og ser klammo ud. Og jeg går nærmest rundt med en konstant ængstelighed for, at jeg kommer til at smitte mine øjne, jeg tør nærmest ikke koncentrere mig om noget, fordi jeg er bange for, jeg kommer til at røre ved såret og klø mig i øjet, uden jeg opdager det. Og nåja, så har jeg en præsentation for 15 mennesker, som alle skal sidde og glo på mig, i morgen, og jeg ved bare, jeg kommer til at stå og tænke, at de KUN ser det krater, jeg har i ansigtet.

Ej, seriøst, jeg bliver idiot af det lort.

:ae: Har du prøvet de der compeed plastre til forkølelsessår? Så slipper du for at tænke over smitten og det camouflerer det også en smule
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Pussikat82
Kort karma: 238
Likede indlæg: 975
Kontakt:

Indlægaf Pussikat82 » 26. apr 2016, 18:57

Er stadig plaget af seneskedehindebetændelse i højre arm, og den venstre er meget træt og øm for at lave det meste arbejde. Er træt af det. Vil gerne bage, lave mad, fotografere og blogge igen snart. Og kunne vaske hår og alle andre normale ting uden smerter :sur:
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.

Billede
Brugeravatar
kokkenok
Kort karma: 8
Likede indlæg: 73

Indlægaf kokkenok » 30. apr 2016, 23:18

Jeg ligger undredrejet på uge 2 på grund af en nerve der er i klemme i lænden og jeg kan ikke stå eller gå i mange sekunder, inden smerter tvinger mig til pause.
Der er ikke noget endnu der tyder på at det er en skade eller noget slemt - iøflge lægen+kiropraktor - Men jøsses hvor er det svært ikke at pive over nogen gange. :nerve:
0
"She stands before you naked. You can see it, you can taste it, And she comes to you light as the breeze.
Now you can drink it or you can nurse it, It don't matter how you worship. As long as you're Down on your knees."
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2147

Indlægaf sigge » 4. maj 2016, 09:48

Jeg kom til at strejfe min finger med en skarp køkkenkniv, så jeg fik slicet et tyndt lag hud af på et lille område lige over neglen. Det gør nas.
0
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 569

Indlægaf Lulu » 4. maj 2016, 09:51

Jeg har svag lænd. Men mærker ikke noget til det i hverdagen. Med undtagelse når jeg er gravid så kommer smerten med det samme og varer til efter fødslen :sur:
og jeg er kun i 4. måned så er der skulle lang tid til smerten går væk!
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3567

Indlægaf Lemonella » 5. maj 2016, 06:45

Jeg har brændt mig i munden.
Ville lige varme et stykke kanelstang i mikroovnen i går og tænkte ikke over, at sådan noget sukker/kanel klisterstads bliver meget varmt inde i kagestykket.
Tager en bid og et stort stykke brændende varmt klisterstads sætter sig fast på bagsiden af mine fortænder, lige oppe ved gummen og hold nu kæft det gjorde nas.
Snupper min kaffekop og vil skylle det væk med kaffe... det kan jeg ikke anbefale og slet ikke når kaffen er varm.
Åbner den kolde hane og stikker hovedet ind under vandhanen og drikker koldt vand... ahhh det hjalp.
Nu render jeg så rundt med et sår på stedet og kan ikke bide i hårde ting. Av.
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3567

Indlægaf Lemonella » 5. maj 2016, 07:28

Har også lige fået min årlige forårs-allergi.
Det startede for 12 år siden da vi flyttede ind i vores nye lejlighed. Bag vores blok, er der et stort fint grønt område med masser af buske og træer.
Træerne er birk og når de springer ud her i april/maj måned, får jeg en 8-10 dage med røde, sviende, kløende øjne der render i vand. En næse der føles stoppet, men småløber hele tiden og ømme slimhinder.
Og jeg nyser. Ikke bare et enkelt eller 3 nys, næ jeg får nyseanfald på en 15-20 nys, så jeg til sidst ikke kan få luft.
Heldigvis varer det ikke mere end de der 8-10 dage. Jeg føler virkelig med dem der slås med det hele foråret og sommeren.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 723
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6871

Indlægaf Daine » 5. maj 2016, 08:48

Jeg har temmelig ondt under foden, hedder området svangen? Mellem hæl og forfod ihf., og jeg aner ikke hvorfor! Det startede i går morges og jeg haltede rundt på arbejde. I dag er det ikke blive bedre og jeg kan kun støtte på forfod/tæer, det er lidt mystisk.
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."

Tilbage til "Helbred"