Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3565

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Lemonella » 5. maj 2016, 10:23

Daine skrev:Jeg har temmelig ondt under foden, hedder området svangen? Mellem hæl og forfod ihf., og jeg aner ikke hvorfor! Det startede i går morges og jeg haltede rundt på arbejde. I dag er det ikke blive bedre og jeg kan kun støtte på forfod/tæer, det er lidt mystisk.

Ja, det hedder svangen.
Har du tænkt på, at det måske kunne være en hælspore? Sådan en kan godt give smerter i svangen.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 5. maj 2016, 11:28

Lemonella skrev:Har også lige fået min årlige forårs-allergi.
Det startede for 12 år siden da vi flyttede ind i vores nye lejlighed. Bag vores blok, er der et stort fint grønt område med masser af buske og træer.
Træerne er birk og når de springer ud her i april/maj måned, får jeg en 8-10 dage med røde, sviende, kløende øjne der render i vand. En næse der føles stoppet, men småløber hele tiden og ømme slimhinder.
Og jeg nyser. Ikke bare et enkelt eller 3 nys, næ jeg får nyseanfald på en 15-20 nys, så jeg til sidst ikke kan få luft.
Heldigvis varer det ikke mere end de der 8-10 dage. Jeg føler virkelig med dem der slås med det hele foråret og sommeren.

Det er mig. Jeg gik direkte fra megaforkølelse over i allergi.
Det er simpelthen så nedern. Det har dog hjulpet at flytte til Jylland faktisk :lol: Der er færre pollen.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 722
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6865

Indlægaf Daine » 5. maj 2016, 12:22

Lemonella skrev:
Daine skrev:Jeg har temmelig ondt under foden, hedder området svangen? Mellem hæl og forfod ihf., og jeg aner ikke hvorfor! Det startede i går morges og jeg haltede rundt på arbejde. I dag er det ikke blive bedre og jeg kan kun støtte på forfod/tæer, det er lidt mystisk.

Ja, det hedder svangen.
Har du tænkt på, at det måske kunne være en hælspore? Sådan en kan godt give smerter i svangen.

Jeg har overvejet det, men da jeg aldrig har haft sådan en før ved jeg ikke hvordan det kan føles. Jeg havde dog bare en forestilling om, at man så ville have meget ondt i selve hælen. Det synes jeg nemlig ikke jeg har.

Det ville dog være pudsigt. Jeg talte med min far tidligere i dag, vi havde snakket om at han skulle hjælpe mig i haven. Det ville jeg aflyse fordi jeg ikke rigtig kan støtte på foden, han siger så "fint, for han havde ondt i den ene fod, det er muligvis en hælspore" :lol:
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3565

Indlægaf Lemonella » 5. maj 2016, 14:38

Daine skrev:
Lemonella skrev:

Ja, det hedder svangen.

Jeg har overvejet det, men da jeg aldrig har haft sådan en før ved jeg ikke hvordan det kan føles. Jeg havde dog bare en forestilling om, at man så ville have meget ondt i selve hælen. Det synes jeg nemlig ikke jeg har.

Det ville dog være pudsigt. Jeg talte med min far tidligere i dag, vi havde snakket om at han skulle hjælpe mig i haven. Det ville jeg aflyse fordi jeg ikke rigtig kan støtte på foden, han siger så "fint, for han havde ondt i den ene fod, det er muligvis en hælspore" :lol:

Jeg ved heller ikke meget om hælspore, men min mor havde en og jeg mener hun havde smerter i anklen og under svangen, men det var altså en hælspore og hun skulle gå med sådan en støttepude-ting i skoen.
Håber dit snart går væk.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 5. maj 2016, 15:01

Lemonella skrev:
Daine skrev:
Lemonella skrev:

Ja, det hedder svangen.

Jeg ved heller ikke meget om hælspore, men min mor havde en og jeg mener hun havde smerter i anklen og under svangen, men det var altså en hælspore og hun skulle gå med sådan en støttepude-ting i skoen.
Håber dit snart går væk.

Så blev jeg så klog :) Og tak, jeg håber også snart det fordufter for det er da temmelig irriterende.
1
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2714

Indlægaf Urtekussen » 8. maj 2016, 17:49

Jeg er blevet solskoldet .Selv om jeg har haft dækket mig godt til og brugt solcreme (siden i går godt nok først, men det skulle lige købes) og siddet inde i den varmeste del af dagen.

Mit bryst, mine arme og mine ører er røde og hævede og med blærer :whine:
0
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
Urtekussen

Indlægaf Urtekussen » 8. maj 2016, 18:32

Og jeg tror også jeg er ved at få et bygkorn. Vræl!
0
200 kg i bænkpres?
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 355
Likede indlæg: 3526

Indlægaf Ballademager » 9. maj 2016, 12:37

Vred om på min fod i går til træning :whine: Den er ikke hævet eller noget, men den gør bare ondt på indersiden af min ankel :(

Det passer bare SÅ dårligt i forhold til noget instruktøruddannelse, som jeg er ved at gøre færdigt.

Selvmedlidenhed.dk :genert:
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Urtekussen

Indlægaf Urtekussen » 10. maj 2016, 19:23

Øv, Det er ikke en skoldning, men soleksem.

Og det klør :whine:

Og de antihistamin/allergi-piller-ting jeg købte, må man ikke tage, når man ammer.

Så jeg har kun en kold klud og aloe vera spray.
0
200 kg i bænkpres?
Brugeravatar
Hurrze
Kort karma: 42
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 332

Indlægaf Hurrze » 11. maj 2016, 02:24

Jeg er forkølet :wacko: startedr søndag morgen med snottethed. Om aftenen kom hoste og feber. I løbet af i dag er min feber blevet meget mildere, tror nok den er helt væk. Snottetheden er også blevet bedre, men ikke helt væk endnu. Hosten er desværre blevet værre i løbet af i går og er ikke rigtig blevet bedre, og så har jeg også fået slim i halsen :badr: :wacko:
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 231
Likede indlæg: 1406

Indlægaf Filipai » 11. maj 2016, 05:04

Daine skrev:
Så blev jeg så klog :) Og tak, jeg håber også snart det fordufter for det er da temmelig irriterende.

Jeg har selv fået konstateret hælspore af den slemme slags, og har fået laaange udsigter. Men det er dog blevet bedre efter jeg træner efter denne
http://www.dr.dk/nyheder/viden/naturvid ... aenes-vaek

Mit er så fordi jeg går helt forkert, det er derfor det har så lange udsigter.

Ooog det var det jeg var påvej herind og pive for. Dumme skide hælspore, på freaking begge fødder. AV!
0
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 11. maj 2016, 05:14

Jeg fik hovedpine af at gå tur :rulle:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 11. maj 2016, 05:54

Filipai skrev:
Daine skrev:

Jeg har selv fået konstateret hælspore af den slemme slags, og har fået laaange udsigter. Men det er dog blevet bedre efter jeg træner efter denne
http://www.dr.dk/nyheder/viden/naturvid ... aenes-vaek

Mit er så fordi jeg går helt forkert, det er derfor det har så lange udsigter.

Ooog det var det jeg var påvej herind og pive for. Dumme skide hælspore, på freaking begge fødder. AV!

Mit er væk igen, så en hælspore var det helt sikkert ikke. Måske en forstrækning, hvis der sidder noget under foden der kan forstrækkes? Ihf er det væk og dét er dejligt :)
Jeg håber, træningen hjælper på dine hælsporer, det er godt nok surt. Og så begge fødder!
1
AndreaPetrea
Kort karma: 2

Indlægaf AndreaPetrea » 12. maj 2016, 19:00

Urtekussen skrev:Øv, Det er ikke en skoldning, men soleksem.

Og det klør :whine:

Og de antihistamin/allergi-piller-ting jeg købte, må man ikke tage, når man ammer.

Så jeg har kun en kold klud og aloe vera spray.

Jeg har også soleksem - det klør som ind i h.... :panik:
0
Brugeravatar
Urtekussen

Indlægaf Urtekussen » 13. maj 2016, 17:57

Jeg har fået en splint i foden. Troede jeg fik den ud i forgårs, men nu er det hævet og rødt, så den knækkede nok.

Og det er lige i trædepuden :whine:
0
200 kg i bænkpres?

Tilbage til "Helbred"