Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Miss_no_More
Kort karma: 44
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 946

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Miss_no_More » 16. maj 2016, 22:56

Min storetånegl sidder løst i den ene side efter et hårdt slag for et par måneder siden. Det gør ikke ondt mere, men imorgen skal jeg have revet den af ved lægen :whine: Så tager forskud af smerterne.

Det værste er alligevel at leve en hel sommer uden en negl på tåen. Jeg må fikse noget negle-erstatning, for magter da ikke en hel sommer uden sandaler :sur:
0
HYTTEOST SAVES THE DAY :slem:
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8510

Indlægaf 2SHY » 17. maj 2016, 20:59

Min nikkelallergi flipper fuldstændig ud :trist: Det kløøøøøøøøøøør!!! :whine:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3881

Indlægaf Delfin » 17. maj 2016, 23:05

Miss_no_More skrev:Min storetånegl sidder løst i den ene side efter et hårdt slag for et par måneder siden. Det gør ikke ondt mere, men imorgen skal jeg have revet den af ved lægen :whine: Så tager forskud af smerterne.

Det værste er alligevel at leve en hel sommer uden en negl på tåen. Jeg må fikse noget negle-erstatning, for magter da ikke en hel sommer uden sandaler :sur:

Håber ikke, det var for slemt. Det tager lige nogle dage, hvor tåen er mere sårbar uden neglen som beskyttelse, men ellers behøver du da ingen erstatning. Jeg gik lystigt rundt i sandaler en hel sommer, og ikke en spurgte eller gloede på den tå, og hvis nogen endelig skulle spørge, så giver du dem da bare historien.
2
14 11 14 :banan:
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 18. maj 2016, 01:10

Jeg har megaondt i mit underliv. Det er altså pænt belastende. Jeg har ikke menstruation og skal ikke til at have det, jeg er ikke gravid og jeg har ikke knaldet i vildskab. Det er ligesom de tre legitime årsager til, at jeg gider have ondt i underlivet (ej, jeg gider faktisk ikke være gravid, but you know.. Når den tid kommer er det også en legitim grund). Så stop dog :tie:
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 353
Likede indlæg: 3513

Indlægaf Ballademager » 18. maj 2016, 03:45

Har en virkelig lang og fysisk krævende dag i dag. Og så er jeg vågnet med ondt i halsen og snot i hele hovedet :rulle:
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
HappyQ
Kort karma: 112
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 763

Indlægaf HappyQ » 18. maj 2016, 06:33

Mit syn på højre øje er blevet sløret, godt jeg har en tid hos øjenlæger i dag.
0
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Suzan
Kort karma: 8
Likede indlæg: 149

Indlægaf Suzan » 18. maj 2016, 06:59

Jeg har ondt i en muskel i lysken/inderlåret i højre side.

Det har varet et par uger nu og smerter især når kroppen skal igang med noget, - som fx at vende sig i sengen.
Av for den lede.

Overvejer om jeg gider gå til lægen, det er vildt besværligt at få en tid og man tilbringer meget lang tid i venteværelset alligevel. :whine:
0
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 18. maj 2016, 08:53

Og nu har jeg også underlivssmerter :( Skal først have mens om en lille uge, men mit underliv skal åbenbart krølles sammen og krampe allerede nu. Ret svært at sidde og se upåvirket ud på job, når det gør så ondt...
0

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 18. maj 2016, 09:03

Jeg er svimmel og ør af træthed
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Miss_no_More
Kort karma: 44
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 946

Indlægaf Miss_no_More » 18. maj 2016, 14:14

Delfin skrev:
Miss_no_More skrev:Min storetånegl sidder løst i den ene side efter et hårdt slag for et par måneder siden. Det gør ikke ondt mere, men imorgen skal jeg have revet den af ved lægen :whine: Så tager forskud af smerterne.

Håber ikke, det var for slemt. Det tager lige nogle dage, hvor tåen er mere sårbar uden neglen som beskyttelse, men ellers behøver du da ingen erstatning. Jeg gik lystigt rundt i sandaler en hel sommer, og ikke en spurgte eller gloede på den tå, og hvis nogen endelig skulle spørge, så giver du dem da bare historien.

Nej, det var heldigvis ikke så slemt.

Det var nu også mest for min egen skyld, jeg godt kunne bruge noget negle-erstatning. Jeg lakerer næsten altid tåneglene, når jeg har sandaler på og så springer det jo lidt i øjnene, hvis der mangler en tå.
0
HYTTEOST SAVES THE DAY :slem:
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3881

Indlægaf Delfin » 18. maj 2016, 17:06

Miss_no_More skrev:
Delfin skrev:

Nej, det var heldigvis ikke så slemt.

Det var nu også mest for min egen skyld, jeg godt kunne bruge noget negle-erstatning. Jeg lakerer næsten altid tåneglene, når jeg har sandaler på og så springer det jo lidt i øjnene, hvis der mangler en tå.

Fair nok, det ville jeg også være ligeglad med, men vi er jo forskellige. Det ved jeg ikke, om man kan få, men jeg håber, du finder et eller andet.
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 70
Likede indlæg: 813

Indlægaf Maoam » 19. maj 2016, 07:02

Jeg besvimede i går og har slået mig. Skal til læge senere.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 20. maj 2016, 15:27

Er bare syg. Øv.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 24. maj 2016, 12:39

Menssmerter fra helvede! Burde ligge hjemme i min seng og se Sex and the City eller Giro d'Italia :genert: Gå.nu.væk :(
0

Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3564

Indlægaf Lemonella » 31. maj 2016, 06:19

FHecht skrev:Jeg ved ikke om folk ville være interesseret i at læse det her, men jeg har skrevet en artikel om det med at have ondt i ryggen, hvad det betyder, hvad det ikke betyder, og hvad man selv kan gøre for at behandle det.
Dem der lider af kroniske eller tilbagevendende lændesmerter, vil helt klart finde det interessant:
http://fhecht.dk/ondt-i-laenden/

Artiklen er god og interessant. Dog undrer det mig, at så mange læger/fysioterapeuter tit, anbefaler folk, at smutte i fitness-center og få trænet deres rygmuskler op. Der er godt nok ikke ret mange fitness-centre der har instruktører der ved en brik om diskusprolapser. Mange af de øvelser de anbefaler er direkte skadelige og gør kun ondt værre.

Jeg er selv opereret for en diskusprolaps. Der var geleen rendt ud og havde "viklet" sig rundt om nogen nerver der styrede mit ene ben, mine evner til, at styre afføring og urin. En operation var et must.

Jeg har efterfølgende fået 2 prolapser mere. En over den opererede og en under. Jeg har været på forskellige fitness-centre, men deres manglende viden om ryggen i almindelighed og diskusprolapser i særdeleshed, fik mig til, at opgive og kun bruge de øvelser min fysioterapeut har givet mig. Jeg er rigtig glad for de Mckenzie øvelser jeg har lært og bruger dem tit.

Jeg lider i perioder af stærke nervesmerter, hvor det gør så ondt i hofte, balle og lår, at jeg dårlig nok kan holde ud, at have tøj på og hverken kan sidde eller ligge uden, at få virkelig onde smerter.
Jeg har med årene lært, at passe på mig selv og har ikke så store gener mere. I hvert fald ikke som i starten.
Jeg skal dog gøre mine øvelser hver dag for, at holde generne væk. Springer jeg et par dage over, går det galt.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.

Tilbage til "Helbred"