Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1272

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Thestral » 21. sep 2016, 05:07

Snot, træt og tung i kroppen. Jeg gider ikke idag
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2712

Indlægaf Urtekussen » 24. sep 2016, 07:37

Hånd-fod-mund/vandvorter/fnat.

Jeg får nogle gange nogle små udslæt/vortelignende tingester på fingrene, som går væk efter en uges tid. De klør ikke og er bare "ømme" når man rører.

Nu har jeg fået vildt mange og oven i hinanden, og jeg er hunderæd for at det er fnat, fordi min søster satte tanken i mig. Men det klør stadig ikke.

Den yngste herhjemme har hånd-fod-mund i vuggestuen, og havde selv nogle knopper for en uges tid siden. Så måske er det dét.

Jeg orker ikke at gå til lægen igen.
0
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 24
Likede indlæg: 330

Indlægaf Tilly » 24. sep 2016, 10:00

Jeg er ret sikker på at jeg brækkede min lilletå i går aftes lige inden jeg skulle i seng. Hamrede den ind i et strygebræt, og for satan hvor gjorde det ondt. Har da prøvet at slå mine tæer før, men i går gjorde det så ondt at jeg måtte græde højlydt! Sov stortset ikke i nat, og jeg har temmelig svært ved at gå i dag. Jeg har prøvet at undersøge min tå lidt selv, og det er primært i min lilletås grundled og ned mod mellemfodsleddet at det gør ondt, og der er begyndende blodudtrækninger. Øv! Men man render vel ikke på skadestuen med en brækket lilletå?
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 521
Likede indlæg: 2422

Indlægaf Bøtte » 24. sep 2016, 21:21

Min ene fod gør ondt. Og mit forsøg på at afhjælpe det med massage, gjorde det værre :rulle:
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 116
Likede indlæg: 2141

Indlægaf sigge » 4. okt 2016, 08:27

Jeg har en hudafskrabning på albuen og soleksem på hænderne. Og så er jeg træææt ovenpå studietur torsdag-søndag, hvor jeg ikke fik nok søvn.
0
cola
Kort karma: 14
Likede indlæg: 207

Indlægaf cola » 4. okt 2016, 16:43

Min hud gør ondt, især på min ringefinger, det er så træls, for jeg tror hele tiden jeg har fået et nyt blåt mærke.
0
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 4. okt 2016, 18:46

Jeg har brækket min lilletå og har eksem i hele ansigtet... Jeg krydser bare fingre for, at det bliver endnu en rolig nattevagt..
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
mulledit
Kort karma: 22
Likede indlæg: 312

Indlægaf mulledit » 5. okt 2016, 06:25

Min nakke er fucked.. Godt jeg skal til kiropraktor i morgen...
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2458
Kontakt:

Indlægaf Annione » 5. okt 2016, 07:04

Tilly skrev:Jeg er ret sikker på at jeg brækkede min lilletå i går aftes lige inden jeg skulle i seng. Hamrede den ind i et strygebræt, og for satan hvor gjorde det ondt. Har da prøvet at slå mine tæer før, men i går gjorde det så ondt at jeg måtte græde højlydt! Sov stortset ikke i nat, og jeg har temmelig svært ved at gå i dag. Jeg har prøvet at undersøge min tå lidt selv, og det er primært i min lilletås grundled og ned mod mellemfodsleddet at det gør ondt, og der er begyndende blodudtrækninger. Øv! Men man render vel ikke på skadestuen med en brækket lilletå?

De kan ikke gøre noget ved det i hvert fald. Min mor begyndte at gå med træsko, som en form for sutsko, fordi det beskyttede tåen og ikke klemte den.

Jeg døjer stadig med nervebetændelse. Føles som et stygt albuestød i øret/kæben/panden og varer i 5-10 sekunder, ca. 20-50 gange om dagen. Jeg skal til neurolog med det i dag. Tror ikke de kan gøre noget ved det, men nu får vi se.
0
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Annione
Kontakt:

Indlægaf Annione » 5. okt 2016, 07:05

Ballademager skrev:Min åndsvage næse er konstant (!) tilstoppet... Kan ikke trække vejret gennem næsen, og det er allerværst, når jeg skal sove :( Har prøvet diverse allergidæmpende næsesprays, fire forskellige typer saltvandsspray, allergipiller, you name it. Intet andet end Otrivin, som er forbudt, virker. Jeg.bliver.sidssyg :whine:

Rinexin?

En Google søgning fortæller at det er et norsk produkt, men der må da findes i en dansk udgave også?!
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 350
Likede indlæg: 3473

Indlægaf Ballademager » 5. okt 2016, 07:46

Annione skrev:
Ballademager skrev:Min åndsvage næse er konstant (!) tilstoppet... Kan ikke trække vejret gennem næsen, og det er allerværst, når jeg skal sove :( Har prøvet diverse allergidæmpende næsesprays, fire forskellige typer saltvandsspray, allergipiller, you name it. Intet andet end Otrivin, som er forbudt, virker. Jeg.bliver.sidssyg :whine:

Rinexin?

En Google søgning fortæller at det er et norsk produkt, men der må da findes i en dansk udgave også?!

Det har jeg ikke prøvet, men efter at have konstateret, at næseborsudvider heller (!!) ikke virker, er jeg næsten villig til hvad som helst. Skal til Norge om ikke så længe, så kan jeg kigge efter den. Skal sandsynligvis opereres, men min stakkels kæreste får jo aldrig sovet :genert:
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
cola

Indlægaf cola » 5. okt 2016, 11:14

Ballademager skrev:
Annione skrev:

Rinexin?

Det har jeg ikke prøvet, men efter at have konstateret, at næseborsudvider heller (!!) ikke virker, er jeg næsten villig til hvad som helst. Skal til Norge om ikke så længe, så kan jeg kigge efter den. Skal sandsynligvis opereres, men min stakkels kæreste får jo aldrig sovet :genert:

Har du prøvet vicks, det smøres på brystet og virker meget godt. Den tyske udgave virker bedre end den danske, ved ikke hvorfor. men hvis det blot er... følsomme slimhinder så virker det.
Dog skal der også være en advarsel, hvis der er snot i næsen, når der bruges vicks, så have papir tæt på, da den vil løbe
0
cola

Indlægaf cola » 5. okt 2016, 11:15

Nå men min næse er rød, efter en omgang forkølelse, den gør ondt.
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 350
Likede indlæg: 3473

Indlægaf Ballademager » 5. okt 2016, 11:39

cola skrev:
Ballademager skrev:
Annione skrev:

Rinexin?

Har du prøvet vicks, det smøres på brystet og virker meget godt. Den tyske udgave virker bedre end den danske, ved ikke hvorfor. men hvis det blot er... følsomme slimhinder så virker det.
Dog skal der også være en advarsel, hvis der er snot i næsen, når der bruges vicks, så have papir tæt på, da den vil løbe

Har prøvet Mentolatum, men har ikke forsøgt mig med Vicks. Men det skal klart prøves.

Tak for råd.
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Annione
Kontakt:

Indlægaf Annione » 5. okt 2016, 16:19

Jeg har fået ny medicin for min nervebetændelse - samt en henvisning til mr scanning :8: Lettere scary, synes jeg.
0

Tilbage til "Helbred"