En aftale er en aftale - eller er det?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 842

Re: En aftale er en aftale - eller er det?

Indlægaf lulu-p » 28. okt 2015, 13:09

Moxy-lady skrev:Fredagen bliver ret vild. Vi bliver ret fulde, og jeg er sent hjemme.

Altså...jeg tænker lidt.

Hvis man nu har lavet aftaler både fredag og lørdag. Kunne man så ikke lave en aftale med sig selv (og jeg ved man kan blive revet med..) om, at man ikke drikker sig helt i hegnet, og i det mindste prøver at ligge i sin egen seng inden det bliver for sent. Så er man måske ikke superfrisk til aftalen om lørdagen, men dog i stand til at deltage i den.

Jeg må indrømme at jeg også bliver lidt stram når tømmermænd regnes for en saglig grund til at aflyse en aftale man kendte til i forvejen.
5
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 31. okt 2015, 12:20

polavyk skrev:Nu er jeg så nysgerrig efter, om slapperne også er slappere, når det gælder andres indstilling til deres arrangementer. Har det ingen betydning for dem, om folk dukker op til deres arrangementer, eller inviterer de simpelthen ikke, - det er trods alt også forbundet med et vist besvær at afholde et arrangement.

DET er faktisk nemlig det, der generer mig. Mine "slapper"-venner er sindssygt nazi, når det gælder deres egne arrangementer eller bare løse aftaler. De bliver skuffede på 5-års-måden, hvis man melder afbud (selv i god tid) eller hvis man nu møder op til en fødselsdag, hvor der fx er en forventning om bytur bagefter, og man måske er træt eller har det lidt skidt, og ender med at tage med til en enkelt drink og så hjem.
Og det er dét, der provokerer mig egentlig. At alle de slappere, jeg kender ikke synes, det er ok, når andre melder afbud eller ikke føler sig klar til en bytur fx. Eller hvis det fx er svært at finde en dag at ses. Fx har jeg en venindegruppe, hvor vi er tre, og med familiebesøg, arbejde, studie, deres dating og min kæreste og så andre venner, så er det af og til en udfordring, og de har begge to tendens til at blive irriterede på mig og så den part, der ikke er dem selv over, at vi ikke lige kan på DERES dag. Men det er jo bare fordi vi alle tre har travlt :stoned: Sådan har jeg flere veninder, der er. Det generer dem meget, når man ikke lige kan på deres dag, når de så melder én dag med 2 timers ledighed ud på en måned.. Jeg elsker dem, og de er skidesøde allesammen, men det er sgu lidt ucharmerende :lol:
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Rakel
Kort karma: 421
Likede indlæg: 3109

Indlægaf Rakel » 6. nov 2015, 11:27

Aima skrev:Det lyder i øvrigt herremeget som om, jeg lige har et dugfriskt eksempel fra eget liv klar som reference til det hele. Det er altså ikke fordi, jeg bare sidder og opfinder, bare lige for at sige det :genert:

image.jpg

Det skader da ikke at spørge om en aftale som at læse korrektur kan flyttes?

Det kunne jeg sagtens finde på - og respektere, hvis det ikke var muligt.

Jeg holder mine aftaler - det kan ske, at jeg melder fra på grund af mit helbred. Dét ved folk kan ske og jeg hører ikke for det og det sker sjældent.

Ellers kan jeg kun komme på, at fx begravelser gør, at vi/jeg melder afbud til en aftale. Det skete for nyligt og på trods af skuffelse var der ingen sure miner.
0

Tilbage til "Livets forhold"