Survival of the fittest

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3943

Survival of the fittest

Indlægaf Angelina » 13. aug 2015, 10:12

Billede

Ja vi spås jo en tidlig død ... her på den nye debat ... det holder max et par måneder, så dør det ud og så sidder vi her med en inaktiv debat. Jeg vil ikke afvise det sker, der skal rigtigt meget til at holde et debatforum kørende i det lange løb, det kræver mange aktive brugere - og at der kommer nye til.

For at der kommer nye til skal der være mange aktive brugere - for at folk gider være aktive brugere skal der komme nye til ... det er svært at holde aktiviteten i gang, tilbage i 90'erne har jeg kørt et relativt stort debatforum, og det krævede en hel del at holde gang i det (og at moderere det i øvrigt!) ...

Det kan da godt være det her dør - det er svært at spå, især om fremtiden ... men jeg er også sikker på at hvis vi er mange nok der vil det her, så skal vi såmænd nok overleve og vokse os store og stærke. Og det er jo det der bliver det store spørgsmål, hvor mange der i bund og grund vil, og hvor mange der give det en skalle, også om to mdr når "nyhedens interesse" forsvinder lidt.

Så længe Patrick gør så godt et job som han gør, så er jeg i hvert fald game på virkelig at give det her en chance - jeg har helt glemt hvor rart det var med admins og tech support der faktisk lytter og forsøger at gøre noget ved de problemer der opstår ... og blevet mindet meget om hvor træls jeg i lang tid har synes det var på jubii ...

Ja, jeg elsker at debattere, det gør jeg faktisk ... men jubii er bare ikke længere stedet for mig, så for mig er det nok dette eller intet - og så må jeg finde en anden hobby :)
0
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3881

Re: Survival of the fittest

Indlægaf Delfin » 13. aug 2015, 10:20

Jeg er stadig lidt til begge sider, men jeg har ikke været på Jubii endnu i dag, selvom jeg har været på nettet, og jeg overvejer, hvordan den skal tolkes (for mig selv altså) Jeg ved ikke, om det her overlever på langt sigt, og jeg er enig med dig, at det kræver noget fra os alle, hvis det skal blive ved udover nyhedens interesse. Det bliver spændende at følge,
1
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1151
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9688

Indlægaf kidkomb » 13. aug 2015, 11:23

Jeg har store håb for det her :banan:
Jeg har ikke bebudet min afgang på jubii og jeg kommer nok heller ikke til det. Jeg er bare pludselig meget inaktiv.
Så må vi se, hvad der sker.
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
egernunge
Kort karma: 58
Likede indlæg: 410

Indlægaf egernunge » 13. aug 2015, 11:34

Jeg er på et andet forum, der faktisk begyndte som udbryderforum. Jeg er så - sammen med langt flertallet af brugere derinde - kommet til langt senere. Så det kan fungere.

Jeg tror, det afgørende er, hvor åbent det er - hvis folk (med tiden) kan finde det via fx Google og ikke mindst læse med uden at være oprettet som bruger, så skal der nok også komme nye til. :)
1
Brugeravatar
Slowpoke
Kort karma: 22
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 103
Kontakt:

Indlægaf Slowpoke » 13. aug 2015, 11:40

egernunge skrev:Jeg er på et andet forum, der faktisk begyndte som udbryderforum. Jeg er så - sammen med langt flertallet af brugere derinde - kommet til langt senere. Så det kan fungere.

Jeg tror, det afgørende er, hvor åbent det er - hvis folk (med tiden) kan finde det via fx Google og ikke mindst læse med uden at være oprettet som bruger, så skal der nok også komme nye til. :)

Det er uhyre vigtigt.
0
Jeg gik muligvis under brugernavnet cosgrove før i tiden... muligvis.
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 68
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 774

Indlægaf thomassneum » 13. aug 2015, 11:49

Jeg forlader nok ikke Jubii.. well, hvis alle jer gæve debattører smutter, så må man jo overveje sit fjollested.

Dette synes at fungerer smooth.. Mon ikke Jubii burde se med her.. så let kan det altså gøres. Og med rødbeder og det hele. :gogo:
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Slowpoke
Kort karma: 22
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 103
Kontakt:

Indlægaf Slowpoke » 13. aug 2015, 12:25

thomassneum skrev:Jeg forlader nok ikke Jubii.. well, hvis alle jer gæve debattører smutter, så må man jo overveje sit fjollested.

Dette synes at fungerer smooth.. Mon ikke Jubii burde se med her.. så let kan det altså gøres. Og med rødbeder og det hele. :gogo:

Det er jo helt utroligt, hvor lidt der egentligt skal til for at stille folk tilfredse.
1
Jeg gik muligvis under brugernavnet cosgrove før i tiden... muligvis.
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 68
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 774

Indlægaf thomassneum » 13. aug 2015, 12:42

Slowpoke skrev:
thomassneum skrev:Jeg forlader nok ikke Jubii.. well, hvis alle jer gæve debattører smutter, så må man jo overveje sit fjollested.

Det er jo helt utroligt, hvor lidt der egentligt skal til for at stille folk tilfredse.

Eller pisse dem af.. :genert:
2
Med bov skal man mad lave, men...
OffTopic
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Indlægaf OffTopic » 13. aug 2015, 14:59

Spørgsmålet er om man med få midler kan trække nye debattører til - der skal en eller anden form for reklame til på nettet og ikke mindst kræver det tid/kræfter at vedligeholde et sted. Lad os se :)
0
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3943

Indlægaf Angelina » 13. aug 2015, 15:13

OffTopic skrev:Spørgsmålet er om man med få midler kan trække nye debattører til - der skal en eller anden form for reklame til på nettet og ikke mindst kræver det tid/kræfter at vedligeholde et sted. Lad os se :)

Jeg har aldrig set eller hørt om en reklame for jubii debatten... eller for imgur, reddit -eller facebook... så jeg er ikke enig i at det kræver reklamekroner... det kræver aktivitet og folk taler om det (og google indexering)
0
~indsæt smart signatur her~
OffTopic
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Indlægaf OffTopic » 13. aug 2015, 15:15

Alligevel dukker debatten ret let op via fx Googlesøgning på alskens sætninger. Og har været synlig på diverse jubii's forsider gennem årene.
1
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 716

Indlægaf HappyHippo » 13. aug 2015, 20:59

Det der trak mig til debatten var sex og mænd :slem: :D

Woman var en del af debatten dengang og trak sikkert en del til via reklame i deres blade. Ved ikke hvad der skal til i dag? Vi skal alle begynde at dele på facebook :-p (ligesom de vi have os til på jubii)
0
Rakel
Kort karma: 420
Likede indlæg: 3108

Indlægaf Rakel » 13. aug 2015, 21:01

Reelt tror jeg at det kan være svært i længden, men hey derfor kan det jo godt være sjovt :)
0
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 188
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 4155

Indlægaf decibell » 13. aug 2015, 21:08

thomassneum skrev:
Eller pisse dem af.. :genert:

Manglende opdateringer/svar fra admins er nok. :D

Det er vist lige som at skulle vente på en bus uden at vide hvor længe. De fleste kan jo sagtens normalt holde til at vente, også selv om de skal vente længe, men uden besked/opdatering omkring situationen mister de fleste tålmodigheden.
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
Fuck.exe
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1498

Indlægaf Fuck.exe » 13. aug 2015, 22:22

Jeg forlader ikke jubii, og jeg er generelt ikke meget for den der "dem mod os"-mentalitet. Jeg har oprettet mig herinde fordi jeg var nysgerrig, og hvis det viser sig at være et hyggeligt sted, så bliver jeg nok hængende. Under alle omstændigheder er det et fedt og modigt initiativ, jeg håber bare ikke at den her debat mest kommer til at handle om hvor nederen og træls jubii er, for så bliver stemningen altså for tam. Jeg forstår godt at man som bruger kan være pissed på Høvdingen etc (and so am I), men altså, det er jo bare en debatside. Life goes on :)

Admin skal have ros for sit fine arbejde. Det er godt gået at stable så fin en debatside op så hurtigt :gogo: Jeg håber at her bliver rigtig hyggeligt at være :banan:
3
Gulvaber er også mennesker.

Tilbage til "Generelt"