Survival of the fittest

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 326
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3238

Re: Survival of the fittest

Indlægaf DD_81 » 15. aug 2015, 11:44

Åh ja, savner virkelig ikke reklamerne....
Eller rettere, jeg ville være OK med at der kom reklamer herinde f.x. i et vist omfang, for det er jo en indtægt!
Men de der popup skærme med reklame, som først kan lukkes efter 15-30 sekunder, DØØØØ!!!

Jeg er også begge steder, er ikke klar til, og har ikke et behov for at lukke ned på jubii, men vil rigtig gerne være med her, og bruger nok dette primært p.t. så må vi se om det forandrer sig :)
3
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Thestral » 15. aug 2015, 11:48

Ninjawho skrev:Hahahahha. :-D

Jeg brugte altid Ad-block. Var ikke klar over, at det var så vildt. Det er jo sindsygt
Samme her. Jeg er rystet :tie:
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
egernunge
Kort karma: 58
Likede indlæg: 410

Indlægaf egernunge » 15. aug 2015, 11:50

DD_81 skrev:Åh ja, savner virkelig ikke reklamerne....
Eller rettere, jeg ville være OK med at der kom reklamer herinde f.x. i et vist omfang, for det er jo en indtægt!
Men de der popup skærme med reklame, som først kan lukkes efter 15-30 sekunder, DØØØØ!!!

Jeg synes, det er lige så irriterende med alle de der bannere etc i toppen. At man skal scrolle en hel skærmlængde ned for at se noget reelt indhold er bare dårligt webdesign.
2
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 326
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3238

Indlægaf DD_81 » 15. aug 2015, 11:53

egernunge skrev:
DD_81 skrev:Åh ja, savner virkelig ikke reklamerne....

Jeg synes, det er lige så irriterende med alle de der bannere etc i toppen. At man skal scrolle en hel skærmlængde ned for at se noget reelt indhold er bare dårligt webdesign.

Ja, reklamere kan implementeres noget mere gelinde og smagfuldt en det har udviklet sig til på jubii og mange andre større sites!
Gider sjældent læse noget på f.x. MX (som dog også sjældent har noget rigtig godt at byde på efterhånde) gr. reklamemængden og forstyrrelsen.
1
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9652

Indlægaf kidkomb » 15. aug 2015, 12:00

Må jeg have lov, at mane til besindelse?
Jeg kan se ovre på Jubii, at flere debattører har fravalgt dette site, fordi Jubii bliver skodet sådan herovre.
Det virker måske en anelse for spottende.
Kan vi moderere det lidt i håb om, at det ikke støder flere væk?
7
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 388
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3844

Indlægaf Delfin » 15. aug 2015, 12:15

Det ser indtil videre lovende ud, og jeg er stadig på. I opstarten læste jeg det hele, men her er nu flere tråde, end man (jeg) kan overkomme at læse. Ikke dårligt.
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 15. aug 2015, 12:18

kidkomb skrev:Må jeg have lov, at mane til besindelse?
Jeg kan se ovre på Jubii, at flere debattører har fravalgt dette site, fordi Jubii bliver skodet sådan herovre.
Det virker måske en anelse for spottende.
Kan vi moderere det lidt i håb om, at det ikke støder flere væk?

Det er jeg faktisk lidt enig med dig i. Det behøver ikke blive til 'dem' og 'os', det kan også være både og - og hverken enten eller.
7
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 15. aug 2015, 12:38

Der er også debattører på Jubii, der sidder og kramper over, at der bliver skrevet om det her forum og om nogle af de forskelliges overvejelser om valget blive/gå/begge steder. Det burde jo ikke være nødvendigt.
0
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Thestral » 15. aug 2015, 12:39

Men man kan jo sagtens være to steder på en gang uden at man behøver at "vælge side"
5
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 869
Likede indlæg: 11694

Indlægaf Dirtylittledevil » 15. aug 2015, 13:26

Men hvad er fremtidsudsigten så herinde mht. økonomien? For lige nu holdes projektet kørende ved at en IT kyndig ulønnet stiller sin arbejdskraft til rådighed 24-7, og at nogen (sikkert samme mand?) betaler udgifterne til domæne, hosting osv. I længden vil man vel skulle enten sælge bannerplads eller indføre brugerbetaling. Og dét skal man så også have nogen til at stå for.
2
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Ultraviolet
Kort karma: 83
Likede indlæg: 335

Indlægaf Ultraviolet » 15. aug 2015, 14:00

Kvinde skrev:Men hvad er fremtidsudsigten så herinde mht. økonomien? For lige nu holdes projektet kørende ved at en IT kyndig ulønnet stiller sin arbejdskraft til rådighed 24-7, og at nogen (sikkert samme mand?) betaler udgifterne til domæne, hosting osv. I længden vil man vel skulle enten sælge bannerplads eller indføre brugerbetaling. Og dét skal man så også have nogen til at stå for.

Lige nu er der betalt for et år og det koster os 320 kr. Overlever debatten de første måneder og kommer der flere til så skal vi bruge mere CPU og mere plads, tror vi fandt ud af at det ville løbe op i 1500 & årligt så (+/-).
Lige nu laver Patrick det hele og gør det ulønnet. Planen ind til videre er at han får det op at køre og vi så får stablet et modedatorteam på benene. Når de funktioner der skal være her fungerer og der er nogle til at moderere så er det ikke behov for 24/7 admin.
Ang. Reklamer så har vi snakket om i fremtiden måske at få nogle få til at hjælpe med udgifterne, men det bliver aldrig plastret til, så vil vi hellere undvære. Måske vil der blive søgt efter en co-admin (ulønnet) på et tidspunkt, men det er ikke sikkert.
15
“You are mine. I recognize you. We twist our souls around each other's miseries. It is that which makes us family."
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 869
Likede indlæg: 11694

Indlægaf Dirtylittledevil » 15. aug 2015, 14:32

Jeg håber I får det til at løbe rundt :) I sidste ende tror jeg det kommer til at afhænge af hvor længe I to gider at arbejde ulønnet for at en flok fremmede mennesker har en "legeplads". Måske får I en masse positivt ud af det og så gider I sikkert at blive ved :)
Nogle få velvalgte reklamer vil måske kunne betale for 1 times normal løn om måneden til en IT mand, og så tror jeg endda man skal være heldig.
0
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Ultraviolet

Indlægaf Ultraviolet » 15. aug 2015, 14:54

Kvinde skrev:Jeg håber I får det til at løbe rundt :) I sidste ende tror jeg det kommer til at afhænge af hvor længe I to gider at arbejde ulønnet for at en flok fremmede mennesker har en "legeplads". Måske får I en masse positivt ud af det og så gider I sikkert at blive ved :)
Nogle få velvalgte reklamer vil måske kunne betale for 1 times normal løn om måneden til en IT mand, og så tror jeg endda man skal være heldig.

Pointen med reklamer er ikke at betale vores (mest Patricks :-D ) løn - det var mere for at minimere den udgift vi har ved debatten, hvis den fortsætter og skal udvides.

Hvis vi en dag ikke gider mere (og debatten stadig lever :afro: ), så bliver der ikke bare lukket og slukket - så bliver debatten forsøgt afhændet til en anden der har lyst til at overtage. Det er helt fastlagt allerede så det skal i ikke være bekymrede for. Det kan jo være at Keller ville være interesseret :deer:
8
“You are mine. I recognize you. We twist our souls around each other's miseries. It is that which makes us family."
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5874

Indlægaf Dikus » 15. aug 2015, 15:01

Også her. Hellere det end reklamer. Og jeg er ligeglad med, om andre også betaler. Så I kan sagtens lave det som frivilligt tilskud til driftsomkostninger.
0
Brugeravatar
Ultraviolet

Indlægaf Ultraviolet » 15. aug 2015, 15:05

Yvooonne skrev:Hvis I skal udvide og mangler penge så smider jeg gerne en hundrede krone efter jer... Og hvis et par stykker mere gør det så er det jo klaret - her i starten i hvert fald

Det er rigtig pænt af jer (der er andre der har tilbudt også), men lige nu er udgiften som sagt ikke stor - udvider vi er det stadig en årlig udgift der er tale om, så det er ikke noget der vælter budgettet (bare mindre chokolade til Patrick! :afro: )
Synes det er en forkert vej at gå at begynde at tage penge fra brugerne, selvom intentionerne er fine :lun: Det kan være at vi en eller anden dag, som alternativ til reklamer (som jeg lige igen vil understrege, ville være minimalt og i stil med f.eks. blackmarket.dk til dem af jer der kender det forum) opretter en patreon. Men selv det har jeg det liiiiidt stramt med.
1

Tilbage til "Generelt"