Gæstemad - tom for idéer

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Fuck.exe
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1498

Re: Gæstemad - tom for idéer

Indlægaf Fuck.exe » 28. okt 2015, 13:38

HappyPaww skrev:Og flødekartofler er bedst, når de laves som "ægte" pommes dauphinoise:
http://cphfoodie.com/2012/03/11/pommes-dauphinoise/

Wow :love:
0
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3435

Indlægaf HappyPaww » 28. okt 2015, 14:33

Det er utroligt, hvad det gør, at kartoflerne lige koger sammen med fløden, inden det kommer i ovnen. Det er nok noget med stivelsen... De bliver virkelig lækre cremede, og fløden skiller ikke, som det ellers godt kan ske, i min erfaring. Og så kan man godt bruge lidt mere end en håndfuld ost - og gerne en emmenthaler eller lignende :blush:

Bonus er, at det også går hurtigere, når kartoflerne er "forkogte" :)
1
Brugeravatar
Fuck.exe
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1498

Indlægaf Fuck.exe » 28. okt 2015, 14:36

HappyPaww skrev:Det er utroligt, hvad det gør, at kartoflerne lige koger sammen med fløden, inden det kommer i ovnen. Det er nok noget med stivelsen... De bliver virkelig lækre cremede, og fløden skiller ikke, som det ellers godt kan ske, i min erfaring. Og så kan man godt bruge lidt mere end en håndfuld ost - og gerne en emmenthaler eller lignende :blush:

Bonus er, at det også går hurtigere, når kartoflerne er "forkogte" :)

Nu ved jeg, hvad vi skal have til aftensmad i morgen :D Og selvfølgelig, der skal masser af ost til :love:
0
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 28. okt 2015, 14:55

Der skal altså ikke løg i flødekartofler. Please Trico. Ingen ækle løg i kartoflerne.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3507

Indlægaf Ballademager » 29. okt 2015, 05:39

Du kan også overveje de her baconkartofler (fik opskriften af søde Twinkle på den anden debat, og de er er hit her i huset):

Kog små kartofler (med skræl) i et par minutter i. Læg dem i et ovnfast fad sammen mens bacon i stykker og løg i både. Sprøjt lidt olie ud over og drys med salt. Bag i en times tid ved 220 grader (ikke varmluft). De bliver ret lækre, fordi løgene karmelliserer, hvilket er virkelig godt sammen med baconen. Jeg plejer at servere whiskeysauce til.
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...

Tilbage til "Mad og drikke"