Er kvinder nærtagende?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10154

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. okt 2015, 23:15

Karkluden skrev:Hvorfor?
Netop fordi jeg altid bliver skudt i skoene, at jeg ser ned på de kvinder, når jeg siger det. Jeg havde nemlig også diskussionen med en venindegruppe en dag. så jeg tør ikke sige det mere rigtigt af frygt for, at folk netop beskylder mig for at mene, at de er "ludere" og klamme og whatever. Så det blev jeg jo bekræftet i, kan man sige.

Når du bruger et udtryk på en markant anderledes måde end flertallet uden i første omgang at forklare din personlige definition, kan jeg ikke forstå, at det kommer som en overraskelse, hvis du bliver misforstået.
Det har ikke nødvendigvis noget at gøre med, at vi er uenige med dig, hvilket Kidkomb så heller ikke er. Det er et spørgsmål om en pointe, der går tabt.
2
Je suis un tableau noir.
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 31. okt 2015, 23:18

DetSorteCirkus skrev:
Netop fordi jeg altid bliver skudt i skoene, at jeg ser ned på de kvinder, når jeg siger det. Jeg havde nemlig også diskussionen med en venindegruppe en dag. så jeg tør ikke sige det mere rigtigt af frygt for, at folk netop beskylder mig for at mene, at de er "ludere" og klamme og whatever. Så det blev jeg jo bekræftet i, kan man sige.

Når du bruger et udtryk på en markant anderledes måde end flertallet uden i første omgang at forklare din personlige definition, kan jeg ikke forstå, at det kommer som en overraskelse, hvis du bliver misforstået.
Det har ikke nødvendigvis noget at gøre med, at vi er uenige med dig, hvilket Kidkomb så heller ikke er. Det er et spørgsmål om en pointe, der går tabt.

Ja, og det kan jeg sådan set godt se nu, og det er da en lektie at tage med videre. Jeg var træt, og skulle muligvis have udpenslet, at jeg ikke ser den kobling negativt.
Men for mig er det altså helt naturligt. I øvrigt omgås jeg ikke rigtigt nogen, der synes, at "løs på tråden" er en dårlig ting. Ikke nogen der vedkender sig det i hvert fald.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1145
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9626

Indlægaf kidkomb » 31. okt 2015, 23:21

Karkluden skrev:
DetSorteCirkus skrev:

Ja, og det kan jeg sådan set godt se nu, og det er da en lektie at tage med videre. Jeg var træt, og skulle muligvis have udpenslet, at jeg ikke ser den kobling negativt.
Men for mig er det altså helt naturligt. I øvrigt omgås jeg ikke rigtigt nogen, der synes, at "løs på tråden" er en dårlig ting. Ikke nogen der vedkender sig det i hvert fald.

Det er nyt for mig, at det kan opfattes sådan og jeg vil helt sikkert tage det med videre og prøve at huske ikke at blive så stødt på manchetterne inden jeg har spurgt om deres definition :gogo:
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3404

Indlægaf dgd2007 » 31. okt 2015, 23:36

Det er jo egentlig også et lidt for generaliserende spørgsmål, om "kvinder" er for nærtagende. Det er jo meget forskelligt (endda for den samme person på forskellige tidspunkter).

Alkohol gør det selvfølgelig heller ikke altid at nemmere at fornemme, hvad der er passende. Meeen man kan jo godt prøve at fornemme, hvordan landet ligger, inden man giver sig ud i fysiske berøringer.
1
Guldfisk
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1047

Indlægaf Guldfisk » 1. nov 2015, 01:51

Jeg har en vennegruppe, hvor vi af og til rager lidt på hinanden. Og hvis en fremmed skulle få tanken, at så må han nok også - så fred være med det. I den helt spceifikke situaion.
Men det der med at stikke grabben ind i mellem benene på folk, det har jeg aldrig oplevet - og jeg håber aldrig det sker. Selvfølgelig er det et overgreb - der er da aldrig nogen, der har ønsket at tilfældig fremmed lige stak klør fem op i ens underliv.
Det burde være en selvfølgelig politianmeldelse. Helt på linje med, at man umotiveret havde slået nogen ned.
1
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5866

Indlægaf Dikus » 1. nov 2015, 03:36

kidkomb skrev:
Karkluden skrev:
DetSorteCirkus skrev:

Det er nyt for mig, at det kan opfattes sådan og jeg vil helt sikkert tage det med videre og prøve at huske ikke at blive så stødt på manchetterne inden jeg har spurgt om deres definition :gogo:

Vildt. Jeg var voldsomt løs på tråden som ung, men jeg har virkelig aldrig hørt et ondt ord om det.

Jeg har i øvrigt heller aldrig været typen, nogen skulle så meget som overveje at gramse på, før jeg har givet lov.

Og alligevel er jeg sådan set enig i, at en del af dem, der synes, det er fjong at blive gramset på af fremmede er i kategorien "løs på tråden". Ikke alle, der er løse på tråden, men en del.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10154

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. nov 2015, 06:55

Dikus skrev:Vildt. Jeg var voldsomt løs på tråden som ung, men jeg har virkelig aldrig hørt et ondt ord om det.

Jeg har i øvrigt heller aldrig været typen, nogen skulle så meget som overveje at gramse på, før jeg har givet lov.

Og alligevel er jeg sådan set enig i, at en del af dem, der synes, det er fjong at blive gramset på af fremmede er i kategorien "løs på tråden". Ikke alle, der er løse på tråden, men en del.

Men det var, som jeg forstår det, heller ikke holdningen til at være løs på tråden, der skabte misforståelsen, men udtrykket i sig selv.
Jeg har ligesom Kidkomb heller aldrig hørt det brugt som et kompliment, men kun som synonym for "billig" eller for det i dag heldigvis tæt på uddøde "være et forsuttet bolche".
Det er ikke det samme som, at jeg aldrig har hørt fx. mange skiftende sexpartnere omtalt neutralt eller positivt. Der har udtrykket "løs på tråden" bare ikke været i brug.
2
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3422

Indlægaf HappyPaww » 1. nov 2015, 08:07

Dikus skrev:
Vildt. Jeg var voldsomt løs på tråden som ung, men jeg har virkelig aldrig hørt et ondt ord om det.

Jeg kunne have skrevet det her. Jeg har også selv været rimelig godt omkring, men Gud måde og trøste dem der syntes de skulle rage på mig, uden at få lov (hvis de bare vidste hvor nemt det ellers ville have været :slem: :lol:)!

Og jeg står ved mon holdning om, at nogle af dem, der var glade for at få et klap i måsen osv, måske ikke stod først da der blev uddelt udseende...
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3422

Indlægaf HappyPaww » 1. nov 2015, 08:09

Bemærk i øvrigt at jeg ikke siger at de bare tolererede det, eller sagde pyt - men at de decideret tog det som en kompliment og blev glade for opmærksomheden. Og i nogle tilfælde endte med at snave med vekommende...
0
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 1. nov 2015, 09:30

DetSorteCirkus skrev:
Dikus skrev:Vildt. Jeg var voldsomt løs på tråden som ung, men jeg har virkelig aldrig hørt et ondt ord om det.

Men det var, som jeg forstår det, heller ikke holdningen til at være løs på tråden, der skabte misforståelsen, men udtrykket i sig selv.
Jeg har ligesom Kidkomb heller aldrig hørt det brugt som et kompliment, men kun som synonym for "billig" eller for det i dag heldigvis tæt på uddøde "være et forsuttet bolche".
Det er ikke det samme som, at jeg aldrig har hørt fx. mange skiftende sexpartnere omtalt neutralt eller positivt. Der har udtrykket "løs på tråden" bare ikke været i brug.

Der er miljøer jo bare forskellige. Jeg har ikke én vennegruppe, men mange små fra mange forskellige miljøer, landsdele, uddannelsesniveau, køn, alder og samfundslag, og jeg vil tro, at jeg kender min mormor og morfar, der vil betragte "løs på tråden" som negativt.
Alle andre vil enten (i hvert fald åbenlyst, hvad de tænker inderst inde kan jeg jo ikke vide) forholde sig neutralt a'la "Hvis han/hun har det godt, er det da bare fint" eller decideret positivt.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 1. nov 2015, 12:59

DetSorteCirkus skrev:

Det er nok mere miljø-/menneskeafhængigt. I min verden hedder det helt neutralt at være løs på tråden. Det er der intet galt id.
0
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 610
Likede indlæg: 5025

Indlægaf Aima » 1. nov 2015, 15:40

Okay, jeg er dybt forundret over løs på tråden-snakken.

Jeg kan slet ikke forestille mig et scenarie, hvor jeg kunne omtale nogen som løs på tråden, uden det ville blive opfattet som en streng fornærmelse. Uanset om det var hos mine venner i København, Århus eller Vestjylland, uanset om det var i musikermiljøet, med akademiker-folkene, min frisør/pædagog/sygeplejerske-venindegruppe, om det var med mine mandevenner eller hos mine forældre, så ville det blive opfattet som et dis, også uagtet, at alle har det relativt afslappet med casual sex, og hvis en af mine kollegaer under morgenmadssnak og evaluering af natten på disko, beskrev nogen ved at omtale vedkommende som 'løs på tråden', ville jeg straks reagere med en 'Hovhov! Det der er unødvendigt, tal lige pænt'-kommentar.

Og jeg kan heller ikke forstå logikken, i øvrigt. For uanset hvor frisindet man selv er, og hvor cool man potentielt har det med tilfældig sex og at folk (kvinder) dyrker det, så er den holdning jo ikke repræsentativ for den generelle opfattelse. Der bliver set ned på kvinder, der er sammen med mange mænd, også mere, end med omvendt fortegn. Kvinder der har et afslappet og mere ukritisk forhold til sex og hvem, de dyrker det med, dømmes hårdt, måske ikke lige så hårdt som for 30 år siden, men stadig hårdt. Selvom man ikke, i sin subjektive opfattelse billiger eller er enig i dén opfattelse, må man jo anerkende den som eksisterende, tænker jeg, hvorfor jeg også synes, argumentet om, at 'der jo intet er galt med at være løs på tråden, så derfor er der heller intet galt i at omtale folk som løse på tråden', ikke er gangbart. Der ER noget galt med at være så frisindet og afslappet i egen seksualitet, og der ER noget galt i at man har sex med mange forskellige og er åben omkring det. Muligvis ikke i min opfattelse eller i alle, der har skrevet her i trådens opfattelser, men objektivt set er det stadig tabu og stadig forbundet med farvede, negative associationer, og det synes jeg ikke, man blot kan negligere, når man benytter betegnelsen og kalder den neutral.
8
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 1. nov 2015, 17:51

Hun er sådan en, der har sex med mange forskellige.
Hun er løs på tråden.

... Jeg ved ikke, om det er min københavnerbaggrund, der slår igennem. Men det har præcis samme betydning for mig.
Dømmer man nr. 2, så bliver det ikke bedre af at udtale nr. 1 i stedet.
0
Jacan
Kort karma: 0
Likede indlæg: 20

Indlægaf Jacan » 1. nov 2015, 19:11

Det er helt uacceptabelt at nogle mener at det er ok at kvinder slår mænd efter en evt. utilsigtet berøring, det burde politianmeldes. :naughty:
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 1. nov 2015, 19:20

Jacan skrev:Det er helt uacceptabelt at nogle mener at det er ok at kvinder slår mænd efter en evt. utilsigtet berøring, det burde politianmeldes. :naughty:

Ja. Blufærdighedskrænkelser i form af gramsen burde politianmeldes og føre til domsfældelse.
1

Tilbage til "Livets forhold"