Grønne rengøringsmidler

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 717

Re: Grønne rengøringsmidler

Indlægaf HappyHippo » 29. okt 2015, 18:09

Jeg er glad for "knofedt". Det er svanemærket osv.

Mht vask har Coop en "parfumefri tøjvask" som jeg synes fungerer. Og jeg har 2 små børn der nemt får alt på tøjet. Til pletter bruger jeg opvaskemiddel på pletten, det tager den.

Og så er der jo brun sæbe og eddike. Til gengæld synes jeg vanish og cilit bang er noget skidt, der slet ikke virker
0
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 29. okt 2015, 19:12

Det her, det er et freaking VIDUNDER!

Indtil videre har det fået stålkøleskab med fedtfingre mv til at se ud som nyt, fjernet kalk på fliser og vask som ellers kun Vanish skum kan, fjernet mørke mærker fra malet træværk, som grundens ikke har kunnet fjerne, og fjernet sod på pejseglas, som ellers har krævet skrappe specialmidler.

Det er et naturprodukt - I love it!

...og min mor ønsker sig nu en i fødselsdagsgave :-D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 29. okt 2015, 19:14

Link! :D
2
Brugeravatar
Krølle

Indlægaf Krølle » 29. okt 2015, 19:34

Whoosh skrev:Link! :D

Jeg inpulsshoppede den hos min lokale malerdame på Islands Brygge (Farveforum). Det forlyder, at de er eneforhandlere i DK, men det kan nok købes online via Amazon :-)
0
Brugeravatar
Krølle

Indlægaf Krølle » 29. okt 2015, 19:36

Seriøst, det er det bedste produkt, jeg nogensinde har købt. At det er øko-Børge er bare super bonus!
1
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1165
Likede indlæg: 6830

Indlægaf Wizzze » 29. okt 2015, 19:42

http://www.maling.dk/universal-stein-500-g

hrmm.... man skal nok ikke komme det i vaskemaskinen :D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Daphne
Kort karma: 161
Likede indlæg: 853

Indlægaf Daphne » 29. okt 2015, 21:41

Krølle skrev:Det her, det er et freaking VIDUNDER!

Indtil videre har det fået stålkøleskab med fedtfingre mv til at se ud som nyt, fjernet kalk på fliser og vask som ellers kun Vanish skum kan, fjernet mørke mærker fra malet træværk, som grundens ikke har kunnet fjerne, og fjernet sod på pejseglas, som ellers har krævet skrappe specialmidler.

Det er et naturprodukt - I love it!

...og min mor ønsker sig nu en i fødselsdagsgave :-D

Uuuh mon det kan klare sorte pletter på gummifugen i brusekabinen?
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9732

Indlægaf kidkomb » 29. okt 2015, 23:16

Bøtte skrev:
Liseletpåtå skrev:Jeg kan godt lide Neutral, der er det eneste vaskemiddel jeg ikke klør af. Og jeg har ellers ingen allergier.

Det er sjovt om det eneste vaskemiddel, jeg kommer til at klø af.

Vi bruger vaskemiddel og renøringsmiddel fra Remas eget mærker. Og det virker fint :)

Jeg kan ikke tåle ret mange ting fra Neutral. Og slet ikke deres håndsæbe. Instant røde og kløende hænder.
Hverken min kæreste eller jeg kan tåle Neutral vaskepulver. Klø,klø,klø og rød.
Min nevø kan slet ikke tåle det.

Jeg har ladet mig fortælle, at det er fordi mængden af enzymer er langt højere i Neutral end i almindeligt konventionelle vaskemidler.
I hvert fald bruger vi Omo (og har gjort det i en del år) og det slår ingen af os ud af.

Mest miljøvenlige rengøringsmiddel er, som Anione siger, opvaskemiddel og eddike. Og man blander det bare, hælder det på en sprayflaske og vupti.
Men jeg tvivler på, at det er lige så effektivt, som Krølles halløj (Som jeg i øvrigt, SÅ meget skal prøve) :D
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 29. okt 2015, 23:18

Jeg har samme erfaring med Neutral.
Værste håndsæbe og shampoo ever.
0
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 29. okt 2015, 23:24

Whoosh skrev:Jeg har samme erfaring med Neutral.
Værste håndsæbe og shampoo ever.

De var vist også på den første bølge af "parabener skal døøøø"-bølge, så jeg kan forestille mig, at de har puttet vel rigeligt at både kalium sorbat og natrium benzoat i. Begge dele er hudirriterende. Phenoxyethanol kom til senere og er lidt mildere. Hvis de så ikke har lavet om i "opskriften" så er det noget kradst stads.
Parabener blev i sin tid "valgt" af branchen, fordi det er markant mindre hudirriterende end alternativerne (som bliver brugt nu). Senere kom det til, at det kan være hormonforstyrrende og så startede ildebranden.

-kid, som er voldsomt irriteret over, at skulle til Spanien, Tyskland og østen, for at få bla solcremer jeg kan tåle. Kalium sorbat er lig med knaldrød hud, der hæver, så mit ansigt ligner noget fra en science fiction film. Min nevø skreg hjerteskærende da han var lille og fik noget med det på, indtil det gik op for os, at han har samme allergi som mig :(
0
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Puffi
Kort karma: 309
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2233

Indlægaf Puffi » 30. okt 2015, 00:39

Liseletpåtå skrev:
Nu tjekkede jeg lige og det viser at det faktisk er minirisk, jeg har. Men er det ikke det samme som neutral?

Minirisk var Coops mærke før Änglamark blev introduceret som fælles nordisk mærke (eller skandinavisk, men vist nok "kun" Norge, Sverige, Danmark). Minirisk er siden blev relanceret i Fakta. Så vidt jeg husker :)
0
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
Krølle

Indlægaf Krølle » 30. okt 2015, 06:09

Daphne skrev:Uuuh mon det kan klare sorte pletter på gummifugen i brusekabinen?

Hvis det er den fæle slags, der kommer pga fugt i bittesmå ujævnheder: nej. I gang med hobbykniven og fugepistolen - der er ikke anden løsning end at skifte fugen.
1
Brugeravatar
Daphne
Kort karma: 161
Likede indlæg: 853

Indlægaf Daphne » 30. okt 2015, 06:28

Krølle skrev:
Daphne skrev:Uuuh mon det kan klare sorte pletter på gummifugen i brusekabinen?

Hvis det er den fæle slags, der kommer pga fugt i bittesmå ujævnheder: nej. I gang med hobbykniven og fugepistolen - der er ikke anden løsning end at skifte fugen.

Ved ikke om der er deciderede ujævnheder, men de sorte pletter er der og kommer ikke bare lige af, selvom jeg har haft gang i flere ting - både børster, grydesvamp, eddike og sæbe. Jeg bor i lejlighed, så det er ikke noget, jeg tør gå i gang med at skifte selv. Men gad vide hvad boligselskabet skal have for at gøre det. Og om det så holder - badeværelset ligger midt i lejligheden og har intet vindue, kun en lille udsugning... :rulle:
0
Brugeravatar
Krølle

Indlægaf Krølle » 30. okt 2015, 07:28

De kommer vist alle steder - det er virkelig ikke svært at gøre, hvis du ikke kan få dem til det. Man skærer fugen fri med en hobbykniv, putter fugemasse på med en fugepistil og kører sådan en smart fugedims (kan købes i Farveforun for 60 kr) henover for at rette kanten til og voila: nye, pæne fuger.

Materialer inkl fugedims koster vel 100-150 kr. Ved ikke lige hvad en fugepistol koster, men det er heller ikke mange basseører, og så skal du kun købe fugemassen (60 kr'ish) næste gang :-)

Jeg skal gøre det herhjemme, prøver at huske at tage billeder undervejs til en lille guide :-)
1
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 30. okt 2015, 10:21

Liseletpåtå skrev:
Nu tjekkede jeg lige og det viser at det faktisk er minirisk, jeg har. Men er det ikke det samme som neutral?

Åh, det ved jeg altså ikke. Vi prøvede bare Omo dengang og det fungerede for os, så vi har ikke overvejet at skifte eller undersøge andre nærmere :)
0
Jeg gider ikke engang.
Give free love.

Tilbage til "Livets forhold"