Brændt af af date og mystiske ting?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Noia
Kort karma: 0

Brændt af af date og mystiske ting?

Indlægaf Noia » 29. okt 2015, 02:28

Jeg kan ikke finde ud af om jeg pga. tidligere meget dårlige erfaringer er paranoid, men kan ikke lade være med at bemærke og gruble over når tingene ikke helt hænger sammen.. Det lyder som total tenagegrubleri, men har lige brug for at høre andre mening om det her...

Jeg har set en i en lille måned, han virker meget interesseret og "på", skriver og snakker sammen flere gange om dagen..

I lørdags havde vi så en aftale, vi havde snakket sammen kl. 14 og aftalt han bare kom hjem til mig ved 17 tiden, men han dukkede aldrig op. Jeg havde skrevet til ham men han svarede ikke og ringede så til ham kl 19, hvor telefonen gik direkte på telefonsvare. Var bekymret for om der var sket noget, telefonen gik direkte på telefonsvare hele aftenen. Jeg havde også skrevet til ham på facebook/messenger, han havde dog ikke læst beskeden, men der stod det med at han havde været "aktiv for 1 time siden", altså ca. kl 18 og igen kl 21, havde han været på ifølge facebook, og da jeg vågnede kl 4 om natten og tjekkede om han havde svaret stod han som 'aktiv'. Da blev jeg sur, for synes det var en mærkelig opførsel ikke at svare eller give besked, når der stod han var aktiv på messenger, så skrev at "jeg havde forstået det" og slettede ham så som ven (ja var pigefornærmet).

Næste morgen da jeg vågnede havde han så skrevet ved 9 tiden, at han var på hospitalet. Han skrev at han var faldt om (pga hans sukkersyge, det var dog aldrig sket før) ved middagstid dagen før og hans makker (han havde åbenbart arbejdet-synes dog han havde sagt han havde fri den dag) havde kørt ham på skadestuen og han havde været der siden. At planen var han fik sukkervand i drop og så blevet udskrevet ved middagstid. og at han beklagede han ikke havde givet besked, men hans far havde først lige været der med hans ting. Og så en masse søde ord om at han havde tænkt på mig hele natten osv osv. og ville ringe når han kom derfra, og han havde sendt en venneanmodning igen. Han ringede så ved 10 tiden hvor jeg ikke nåede at ta den.

Jeg skrev han måtte undskylde min sure besked, det var jeg ked af at høre osv. men at jeg havde været virkelig bekymret, og at jeg så kunne se han var på facebook, så havde tænkt at jeg var blevet droppet. Han svarede, at han havde ikke været på facebook og skrev massere af søde beskeder og at han gerne ville snakke med mig og at jeg var hele hans fremtid lige nu og han ville gøre alt for bare at gøre mig tryg.

Jeg ringede så tilbage til ham ved 12 tiden, men han tog den ikke. Kunne så se han var tagget på et billede på facebook ved 13 tiden, hvor han lå og snork sov på en vens sofa med headsæt på og chips pose mm (han er boligløs pt. og bor hos lidt forskellige venner), husker ikke lige den præcise tekst til billedet, men det var noget ala "warrior" og folk kommenterede det med "byen?", "hård nat?" osv. Han havde så ikke selv svaret og lidt efter var billedet slettet. Han skrev en besked til mig lidt senere og jeg prøvede at ringe igen. Han skrev at han lige ville ringe tilbage når han fandt sit headsæt (der er dårlig lyd på hans telefon, men det fungerer bedre med headsæt). Hvilket jeg undrede mig over eftersom han lå og sov med headsæt på, på det billede på facebook, så så langt kunne det da ikke være. Han skrev massere af søde beskeder, men jeg kunne ikke komme i kontakt med ham på telefonen. Ikke før kl 23 hvor jeg skrev, "hvorfor han ikke ville snakke i telefon med mig", så ringede han lidt senere, han sagde han lige var gået ud på badeværelset og ringe, han var stadig ved vennen.

Jeg synes bare det er mærkeligt? og mine paranoide tanker kører...

Man bliver da ikke vist som online på Facebook hvis man slet ikke er på?
Jeg tænker han ikke gad snakke når vennen er der? Måske især hvis den historie han havde fortalt mig ikke var helt sand?
Vi sås om mandagen, men hvis man har fået sukkervand i drop, vil man så ikke kunne se et lille stikmærke på hånden?

Da vi snakkede sammen der ved 14 tiden om lørdagen, spurgte han et par gange om jeg var frisk nok og om vi stadig havde en aftale. Jeg havde været lidt sløj fredag men havde det fint og det sagde jeg også. Tænkte at det var sødt han havde tænkt over det, men det kunne også være fordi der var noget andet han hellere ville siden han flere gange spurgte om vi nu stadig havde en aftale...

Det med at han ikke tager telefonen, men sagtens kan skrive har været gal igen i aften og tidligere også, det er ellers altid ham der ringer, men han ignorerer bare mine opkald og skriver alligevel beskeder lige efter igen og igen.

Jeg har det dårligt over at jeg er mistroisk, og ved heller ikke hvad det er jeg mistænker ham for. Om han brændte mig af pga en bytur eller en anden pige, eller? Men jeg havde bare en underlig mavefornemmelse, hvilket jeg har haft i mine to tidligere forhold, men har blidt stolet på hvad de siger, og senere fundet ud af at det var en stor løgn, jeg havde været lettere naiv. Kan godt ske det er sandt denne gang og vil vel lade tvivlen komme ham tilgode, men orker på den anden side ikke at gå og være mistroisk eller føle mig naiv igen fordi tingene ikke hænger sammen..
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10275

Re: Brændt af af date og mystiske ting?

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. okt 2015, 04:38

Historien med diabetes og hospitalet virker sandsynlig, synes jeg, men uanset hvad ville jeg personligt blive provokeret af hans brug af såkaldt søde beskeder, sådan som du beskriver det her. Det virker på mig, som om han prøver at sweettalke dig til at makke ret og ikke stille for mange spørgsmål, alt imens han poster et billede med headset, påstår, at han ikke kan ringe pga. manglende headset, ikke kan tage telefonen, men godt skrive lange beskeder, osv.
Jeg får indtrykket af, at han tror, at du er for dum og naiv til at lægge to og to sammen, og behandler dig derefter, hvilket ikke behøver at have noget med dig at gøre personligt, men lige så vel kan være et udslag af hans generelle syn på kvinder og dating.

Er der fx. andet end hans egne ord, som peger i retning af, at han ikke har en fast bolig, og at telefonen kun fungerer med headset?

Samlet set tænker jeg, at du ikke bryder dig om at blive talt ned til og spist af med en masse kompenserende ordflom, og at det er en følelse, der er værd at være opmærksom på, uanset om han har rent mel i posen eller ej.
3
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 29. okt 2015, 06:42

Jeg synes ærligt talt at det lugter langt væk af løgne og latterlige bortforklaringer.
2
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 165
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2559

Indlægaf Mi55y » 29. okt 2015, 07:51

Jeg synes godt nok også, at det hele lugter lidt... Specielt det med, at billedet af ham på sofaen bliver slettet. Hvis der var en god forklaring, så er der vel ingen grund til at fjerne det?
1
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=5&t=5802

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
MissDitte
Kort karma: 75
Likede indlæg: 482

Indlægaf MissDitte » 29. okt 2015, 07:53

Hvis ting ikke hænger sammen og folk skal forklare en masse for at det giver mening og det alligevel er som om der er noget der ikke passer, så passer det nok ikke. Hvis folk er ærlige er det sjældent der er brug for en masse forklaringer, fordi tingene giver sig selv. Tro på din mavefornemmelse. Uanset hvad, så er han nok ikke god for dig, som det er nu.

Når det er sagt, så KAN facebook godt snyde. Hvis han har den på telefonen og får den åbnet uden egentlig at mene det kan det se ud som om han har læst den. Ligesom jeg har oplevet at der stod, at jeg skrev fra Moskva, selvom jeg sad i Odense.
3
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 165
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2559

Indlægaf Mi55y » 29. okt 2015, 08:16

MissDitte skrev:Når det er sagt, så KAN facebook godt snyde. Hvis han har den på telefonen og får den åbnet uden egentlig at mene det kan det se ud som om han har læst den. Ligesom jeg har oplevet at der stod, at jeg skrev fra Moskva, selvom jeg sad i Odense.

Men hvis telefonen gik direkte på svarer, så var den vel slukket? Så kan FB-appen vel ikke ligge og være aktiv i baggrunden... Ellers er det som regel forklaringen på, at folk står som aktive.
2
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=5&t=5802

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3442

Indlægaf HappyPaww » 29. okt 2015, 08:20

Mi55y skrev:
MissDitte skrev:Når det er sagt, så KAN facebook godt snyde. Hvis han har den på telefonen og får den åbnet uden egentlig at mene det kan det se ud som om han har læst den. Ligesom jeg har oplevet at der stod, at jeg skrev fra Moskva, selvom jeg sad i Odense.

Men hvis telefonen gik direkte på svarer, så var den vel slukket? Så kan FB-appen vel ikke ligge og være aktiv i baggrunden... Ellers er det som regel forklaringen på, at folk står som aktive.

Han kan vel også have ignoreret opkaldet - dvs. lagt på med det samme hun ringede.

Jeg synes også det hele lugter lidt... Selvfølgelig kan billedet være gammelt, eller at han har ligget og været dårlig og spist chips og sovet på sofaen, og vennen har taget et billede - men alligevel?

Ingen røg uden ild...
1
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 215
Likede indlæg: 2275

Indlægaf Zombie » 29. okt 2015, 08:41

Den simpleste forklaring er oftest den rigtige. I dette tilfælde, skal der en masse forklaringer til, for at godtgøre alle hans handlinger - og en enkelt til at fremstille ham som lidt af en douche.

Ærligt? Jeg tror, at han væltede i byen, brændte dig af og kom med en undskyldning, han håbede du ikke ville stille for mange spørgsmål til, grundet seriøsiteten.

Ellers så bed om at ses, og tjek ham for stikmærker - et venflon (til sukkervand) efterlader mærker.
1
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 29. okt 2015, 09:08

Enig med alle de andre og mine alarmklokker bimler også...
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4561

Indlægaf Akehurst2 » 29. okt 2015, 09:22

Jeg kan kun tilslutte mig det, der allerede er skrevet. Hvis noget er så svært at forklare, så er de fordi, der er noget galt.

Den får ikke for lidt med ord ("du er hele min fremtid nu" - I har kendt hinanden i en måned...), men meget lidt med konkrete handlinger.
4
Noia

Indlægaf Noia » 29. okt 2015, 13:13

Ja det er så ikke bare mig.. Hvis ikke jeg havde set han var online på facebook, så havde jeg troet på det.

Vi såes mandag og han sagde af sig selv ting som at da han kom in på hospitalet var de blodsukkertal vildt lave, de havde aldrig været under xxx og var da xxxx. Og at han havde såå mange ubesvarede opkald da han fik tændt telfonen.. Ting som gjorde jeg stolede lidt mere på ham, men jeg så altså ikke nogen mærker på hånden, ledte måske heller ikke helt vildt men synes jeg kiggede på dem.. og så det med at han ikke tog telefonen dagen efter men godt kunne skrive..

Han er meget "på" og siger også selv at han tit har gjort den fejl at gå "all in" med det samme og for hurtigt.. Han slettede tinder efter første gang vi havde mødtes. Han har spurgt om jeg vil med på en "mini-ferie" og i dag da jeg snakkede med ham, sagde han at han var inviteret ned til hans far for at spise søndag og om jeg ville med eller om det var for tidligt. Det hænger bare ikke sammen med det den lørdag, hvis han virkelig bare havde brændt mig af for en bytur. Men det irriterer mig at tingene ikke hænger sammen og det med at han ikke tager telefonen om aftenen og den dag efter når han er ved vennen..

Jeg ved ikke om jeg skal snakke med ham om det. Det er bare svært at sige "Jeg tror du lyver om at du var på hospitalet" :s
Senest rettet af Noia 29. okt 2015, 13:26, rettet i alt 2 gange.
0
Noia

Indlægaf Noia » 29. okt 2015, 13:15

DetSorteCirkus skrev:Er der fx. andet end hans egne ord, som peger i retning af, at han ikke har en fast bolig, og at telefonen kun fungerer med headset?

Samlet set tænker jeg, at du ikke bryder dig om at blive talt ned til og spist af med en masse kompenserende ordflom, og at det er en følelse, der er værd at være opmærksom på, uanset om han har rent mel i posen eller ej.

Ja lige den med manglede bolig er god nok. Jeg har været med ham ude og se på lejlighed mm.

Det har du vist ret i...
0
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1016

Indlægaf milisa » 29. okt 2015, 13:23

Nå. Jeg er nok bundnaiv, for jeg kan ikke se, at historien ikke skulle være 100% valid. Og jeg ville fanme være træt af at være kæreste, hvis jeg bliver droppet uden chancen for at forklare mig.

Livet er selvfølgelig for kort til at gå rundt og være evig mistroisk, så jeg ville nok handle efter det, hvis jeg var dig, TS. Jeg ville tage tyren ved hornene og sætte hr mand, lad os kalde ham Preben, ned og sige til ham: "Kære Preben, jeg har noget, jeg skal have sagt, og du bliver sikkert ikke superduper glad for det, men jeg håber, du vil lytte og lade mig forklare: Jeg synes sgu, du er mægtig, men jeg har en jævnt træls fortid med mænd, som har svigtet og bedraget, hvilket har efterladt mig herre-mistroisk og ude af stand til at stole på min egen mavefornemmelse længere. Og nu forholder det sig således, at jeg i min mistro og paranoia faktisk ikke rigtig køber din historie, fordi *indsæt selv de, for dig, uklare punkter, herunder især billedet, der blev slettet og det manglende mærke efter venflonen*. Så nu står jeg her og kan rigtig godt lide dig og vil dig rigtig gerne og gider ikke være en mistroisk, jaloux og urimelig kælling, men er jo også nødt til at passe på mig selv. Har du et input til, hvordan vi kommer videre herfra?"

Og så se, hvad han siger til det. Hvis historien er sand, så kan den jo bevises - han kan gå på sundhed.dk og finde sin indlæggelse, hvis den skal så langt ud. Skal den det, så har du nok et alvorligt problem, som I er nødt til at adressere, hvis I skal have en fremtid sammen. Ikke, at jeg bebrejder dig noget som helst, men din mistro kommer næppe til kun at være et issue denne ene gang.
5
Tally-ho
Noia

Indlægaf Noia » 29. okt 2015, 13:30

Zombie skrev:
Ellers så bed om at ses, og tjek ham for stikmærker - et venflon (til sukkervand) efterlader mærker.

Det er på hånden sådan et mærke ville være ikke? Jeg synes ikke jeg kunne se noget der nemlig, og det var om mandagen. Vi skal ses i morgen, men så er det næsten en uge siden, der er de vel væk?
0
Noia

Indlægaf Noia » 29. okt 2015, 13:35

Crookshanks skrev:
Udover at han ikke kom så har han en masse (bort)forklaringer om, hvorfor han ikke lige kunne få fat i dag, så han kunne give besked. Det var først efter du slettede ham som ven, at han lige pludselig havde tid til at sende en besked.

Det tænkter jeg nemlig også.. Hvis det var mig havde jeg altså gjort et eller andet for at få beskeden givet videre, også selvom han ikke havde telefonen eller den var løbet tør, jeg ved faktisk ikke hvilken af delene det er.. Men det er alligevel fra kl 14 lørdag og til kl 9 søndag morgen, men ved ikke hvor "færdig" man kan være pga det sukkersyge!?
0

Tilbage til "Forhold og sex"