Betaler du topskat?

Betaler du topskat?

Ja
20
18%
Nej
86
76%
Er ikke helt sikker
3
3%
Lyserød Rumgorilla
4
4%

Afgivne stemmer: 113
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10269

Re: Betaler du topskat?

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. okt 2015, 05:50

Nej, men det kommer jeg givetvis til, og det vil jeg have det fint med.
Jeg synes allerede, at jeg har rigeligt, og udnytter fx. heller ikke de fradrag og tilskud, jeg er berettiget til.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4294

Indlægaf Rapfisk » 31. okt 2015, 09:58

Ikke i nærheden, og jeg synes ellers, jeg tjener fint (men lønningerne i min virksomhed er ikke så høje). Det kan ikke hidse mig op, at en sygeplejerske eller murer betaler topskat. Heldigvis er de regler ikke professionsafhængige.
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
T38.1
Kort karma: 2
Geografisk sted: 8.Sal på Pestegnen
Likede indlæg: 40

Indlægaf T38.1 » 5. dec 2015, 23:15

Ne
Jeg betaler ikke topskat .
Min kammerat brokkede sig over at han betalte for meget i topskat .
"Så skulle du prøve at leve af min løn -jeg ville ELSKE at få lov at prøve at betale topskat , bare et enkelt år "

Der stoppede den debat !!!!!!!
6
T38.1
RESERVEDELSPUSHER
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 3. jan 2016, 11:42

Pjeps skrev:Det må være sygeplejersker i lederstillinger :tie:

Ja, det tænkte jeg også. Der er et pænt stykke fra de 25000-ish, jeg kan se, jeg tjener før skat som nyuddannet til 41500. Men okay.. Hvis man så stiger i løn efter nogle år, og så som wizzze siger tager en masse ekstra-arbejde.. Men hold kæft, der skal alligevel arbejdes en del.

Og nej, jeg betaler langt fra topskat. Jeg er på SU, og lige om lidt er jeg nyuddannet og arbejder freelance.
Senest rettet af Karkluden 3. jan 2016, 11:47, rettet i alt 1 gang.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden

Indlægaf Karkluden » 3. jan 2016, 11:47

adagio skrev:
Karkluden skrev:
Pjeps skrev:Det må være sygeplejersker i lederstillinger :tie:

Ja, det tænkte jeg også. Der er et pænt stykke fra de 25000-ish, jeg kan se, jeg får udbetalt som nyuddannet til 41500

Man skal ikke have 41500,- udbetalt for at betale topskat, man skal have 41500,- i bruttoløn efter pension. Hvis man har 41500,- udbetalt, betaler man en del i topskat, man tjener omkring 80000,- om måneden.

Det ved jeg godt, og det var også en skrivefejl. Jeg mente "tjener" og ikke udbetalt. Jeg har heller ikke på nogen måde 25000 kr udbetalt som nyuddannet :lol: Men det var jo svært for dig at vide, at jeg bare ikke kan formulere mig i dag :D
0
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 3. jan 2016, 12:00

Nej, så skulle min løn da fordobles først... (cirka... Gider ikke at regne på det)
1
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 40
Likede indlæg: 750

Indlægaf BlueBunny » 3. jan 2016, 12:14

Wizzze skrev:Hvem betaler egentlig topskat?

Tjaa, rigtig mange forskellige, bl.a ca. 7.300 gymnasielærere
5000 Sygeplejersker
5000 Folkeskolelærere.
2800 Lastbilchauffører
2400 Mekanikere
2000 Elektrikere
1700 Pædagoger
1400 VVS´ere
1200 Tømrere
1000 Politifolk
200 Skraldefolk
200 Buschauffører

Bare for at nævne nogle, som man nok ikke så tit tænker på som topskatte betalere.

http://borsen.dk/nyheder/politik/artike ... n_her.html

Topskatten er lønafhængig og ikke jobafhængig.
Jeg vil mene at en skraldemand, sygeplejerske, bankansat og advokat er lige berettiget til at betale skat. Kan ikke se hvorfor nogen mener at det ene er mere "leverpostejs-agtigt" og almindeligt end det andet.

Ja jeg betaler topskat, ja jeg bidrager (meget) gerne, men jeg er også en af dem som meget gerne ser skatte-niveauet sat ned/ topskatte-grænsen hævet. Og det vil jeg også godt kunne sige over for en kontanthjælpsmodtager, førtidspensionist, salgsassistent med minimum løn. At jeg ønsker dem der betaler høj skat skal betale mindre, betyder ikke at jeg mener dem der ikke har et højt rådighedsbeløb skal have mindre.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 3. jan 2016, 12:54

Nej, jeg ligger lige under grænsen. Min mand kommer til at betale topskat.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3255

Indlægaf DD_81 » 3. jan 2016, 13:05

Delfin skrev:Tja, men det er jo det, jeg skriver. Jeg er sådan en pædagog og i fast nattevagt, så kan der vist ikke skrabes flere tillæg hjem.
Du skal op på højt lederniveau, før du rammer løntrin på topskatteniveau.

Der er altså nogle af vores kollegaer der bon'er godt ud i løn, fordi de sidder i nogle specielle og hardcore stillinger.
Jeg kender en der er uudannet, som var i et enkeltmandsprojekt, hvor hun kørte døgnvagter, de havde enormt mange tillæg da vold var en del af det daglige billede, hun havde en højere månedsløn end jeg har.
Min kollegas sønner har været i lignenden stillinger, og de har også tjent knaster på det.
Men det er jo også med helbred og psyke som indsats, hvis man ikke stopper i tide.

Og så er der mange pædagoger der dobbeltjobbet, da mange gr. ulempetider har en del fritid, og det giver mulighed for at tage vikarvagter andre steder f.x.
En gammel kollega af mig kom i et job hvor de udelukkende kørte døgnvagter + personalemøder og supervision, det betød 5-6 døgnvagter pr. måned, så havde han dækket sin fuldtidsstilling.

Personligt betaler jeg ikke topskat, men der er da ikke SÅ langt derop! - min gennemsnitlige brutto månedsløn er ca. 33.000
1
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 43
Likede indlæg: 315

Indlægaf Zinde » 3. jan 2016, 13:12

Nej, men min mand gør, og det har jeg det fint med på hans vegne :engel:
0
Some people never meet their hero
I gave birth to mine
:lun:
Karkluden

Indlægaf Karkluden » 3. jan 2016, 15:24

Jeg kan heller ikke se problemet i, at en sygeplejerske eller pædagog betaler topskat, hvis de tjener nok til det. så kan man diskutere, hvor grænsen for topskat skal ligge, men jeg kan ikke se, hvorfor den ene profession skulle være "i stand til" at betale topskat end den anden.
Min mor arbejder som specialpædagog på et døgntilbud primært med døgnvagter (og så p-møder og supervision). Hun har 15 års erfaring, hvilket giver tillæg, der er et miljø der giver ulempetillæg og derudover giver døgnvagterne en del tillæg. Hun ligger vist lige under grænsen, men hvis hun ikke havde sin kroniske lidelse kunne hun nok godt finde på at tage et par vagter i et vikarbureau af og til, fordi hun kun har 6-7 vagter på en måned på sit alm. job. Og så ville hun da nemt kommer deropad.
1
Brugeravatar
klumphen
Kort karma: 86
Likede indlæg: 802

Indlægaf klumphen » 21. jan 2016, 20:12

Jeg har skruet min pensionsindbetaling så højt op at jeg kommer under grænsen for topskat. Så må jeg håbe at topskatten er afskaffet når jeg engang skal have udbetalt pensionen, hvis den da ender med at blive så høj at det bliver aktuelt.
0
Aaliya81
Kort karma: 3
Likede indlæg: 32

Indlægaf Aaliya81 » 7. feb 2016, 21:29

DD_81 skrev:
Delfin skrev:Tja, men det er jo det, jeg skriver. Jeg er sådan en pædagog og i fast nattevagt, så kan der vist ikke skrabes flere tillæg hjem.
Du skal op på højt lederniveau, før du rammer løntrin på topskatteniveau.

Der er altså nogle af vores kollegaer der bon'er godt ud i løn, fordi de sidder i nogle specielle og hardcore stillinger.
Jeg kender en der er uudannet, som var i et enkeltmandsprojekt, hvor hun kørte døgnvagter, de havde enormt mange tillæg da vold var en del af det daglige billede, hun havde en højere månedsløn end jeg har.
Min kollegas sønner har været i lignenden stillinger, og de har også tjent knaster på det.
Men det er jo også med helbred og psyke som indsats, hvis man ikke stopper i tide.

Og så er der mange pædagoger der dobbeltjobbet, da mange gr. ulempetider har en del fritid, og det giver mulighed for at tage vikarvagter andre steder f.x.
En gammel kollega af mig kom i et job hvor de udelukkende kørte døgnvagter + personalemøder og supervision, det betød 5-6 døgnvagter pr. måned, så havde han dækket sin fuldtidsstilling.

Personligt betaler jeg ikke topskat, men der er da ikke SÅ langt derop! - min gennemsnitlige brutto månedsløn er ca. 33.000

Jeg har arbejdet med udadreagerende autister - der var tillægget for *farlighed* 1 fridag pr kvartal :) hvilket vidst omregnet giver en merværdi på 2,5kr pr time før skat. Indtil videre har de dog via deres forsikring fået lov til at betale 10.000kr for dokumentation for arbejdsskade, som forhåbentlig ender ud i erstatning.
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3509

Indlægaf Ballademager » 8. feb 2016, 16:17

Nope :) Min kæreste gør, og det tager unægteligt en stor del af hans indkomst.
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3935

Indlægaf Angelina » 8. feb 2016, 16:29

Næh.... jeg investerer (i mit firma, alt for meget, jeg ligger langt under fattigdomsgrænsen p.t) - men en 3-5 år, så satser jeg på at om ikke andet nærme mig. Men min bedre halvdel får smæk for skillingerne - og betaler med glæde, da han trods alt synes vores velfærdssamfund er pengene værd.
2
~indsæt smart signatur her~

Tilbage til "Privatøkonomi"