Cruelty free makeup

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
catnip
Kort karma: 17
Likede indlæg: 535

Cruelty free makeup

Indlægaf catnip » 13. aug 2015, 13:56

Hejsan :)

Jeg er i gang med at udskifte min makeup og hud- og hårplejeprodukter, med cruelty free alternativer. Markedet bugner, til min store glæde, med sådanne produkter, og efterlader mig med luxusproblemet: hvad skal jeg vælge... :gruble:

Så del gerne ud af jeres erfaringer om alt fra foundation og primer til hårolie og balsam!

Makeupmæssigt er jeg til produkter der kan opbygges, så jeg selv kan vælge om jeg vil gå "natural" eller med et ekstra twist. Hårmæssigt har jeg langt hår med (alt for) tørre spidser...

- catnip
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 230
Likede indlæg: 2442
Kontakt:

Re: Cruelty free makeup

Indlægaf Annione » 14. aug 2015, 12:23

1
At rejse er at leve :love2:
Jedi
Kort karma: 1
Likede indlæg: 24

Indlægaf Jedi » 6. sep 2015, 08:03

E.L.F er cruelty free og deres dyreste pensler er syntetiske (de andre med dyrehår). Fås i Matas og nogle Føtex. Og på nettet, men deres side er ikke helt oppe at køre for Europa endnu grundet noget overhaul af siden.
Jane Iredales makeup er heller ikke testet på dyr - jeg ved ikke, om der er animalske ingredienser i f.eks. de røde læbestifter.
Kat von D´s ting er overvejende veganske - der er et par enkelte ting, som ikke er, og der er de ved at lave ingredienserne om.
www.sukinorganics.com som kan købes i DK i bl.a. Helsemin (hvis du gerne vil se, dufte osv), er rigtigt godt. Jeg har for år tilbage på en ferie i Australien købt mig fattig i det. Deres fugtighedscreme er rigtig god.
www.oznaturals.com som kan købes gennem amazon laver nogle rigtigt gode serums, som jeg er glad for. De laver også andre ting, som jeg så ikke har prøvet endnu.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9134

Indlægaf Fru Sunshine » 6. sep 2015, 08:27

Jeg mener også at Lily Lolo indgår.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Jailbird
Kort karma: 57
Likede indlæg: 639

Indlægaf Jailbird » 3. dec 2015, 08:55

Jeg ved godt at tråden er et par måneder gammel, men jeg fik lyst til at poste denne fra Pudderdåserne, hvor de forklarer at "cruelty free" er et tomt mærkat som alle kan kalde sig (og at hvis produkterne man køber er fra EU er de alle sammen alligevel "cruelty free" ) http://pudderdaaserne.dk/2015/11/30/daa ... elty-free/
2
Brugeravatar
Chachacha
Kort karma: 42
Likede indlæg: 401

Indlægaf Chachacha » 2. jan 2016, 00:28

Jailbird skrev:Jeg ved godt at tråden er et par måneder gammel, men jeg fik lyst til at poste denne fra Pudderdåserne, hvor de forklarer at "cruelty free" er et tomt mærkat som alle kan kalde sig (og at hvis produkterne man køber er fra EU er de alle sammen alligevel "cruelty free" ) http://pudderdaaserne.dk/2015/11/30/daa ... elty-free/

Det er i princippet korrekt, men som Beautypedia-teamet pointerer, så er mærker, der også markedsføres i Kina ikke cruelty free, fordi Kina kræver at der udføres dyretest af de produkter, der er på deres marked. Så på den måde kan fx L'Oreal-koncernen egentlig sagtens kalde sig cruelty free i DK, selvom de gladeligt lader produkterne teste i Kina... Sådan har jeg i hvert fald forstået det :boo:
0
Namaste, bitches :kaffe:
Brugeravatar
catnip
Kort karma: 17
Likede indlæg: 535

Indlægaf catnip » 15. jan 2016, 21:34

Chachacha skrev:
Jailbird skrev:Jeg ved godt at tråden er et par måneder gammel, men jeg fik lyst til at poste denne fra Pudderdåserne, hvor de forklarer at "cruelty free" er et tomt mærkat som alle kan kalde sig (og at hvis produkterne man køber er fra EU er de alle sammen alligevel "cruelty free" ) http://pudderdaaserne.dk/2015/11/30/daa ... elty-free/

Det er i princippet korrekt, men som Beautypedia-teamet pointerer, så er mærker, der også markedsføres i Kina ikke cruelty free, fordi Kina kræver at der udføres dyretest af de produkter, der er på deres marked. Så på den måde kan fx L'Oreal-koncernen egentlig sagtens kalde sig cruelty free i DK, selvom de gladeligt lader produkterne teste i Kina... Sådan har jeg i hvert fald forstået det :boo:

Korrekt. Og så er der også problemet med at leverandører ikke nødvendigvis er cruelty free, eller at moderselskabet ikke er det, eller...

Firmaer kan skrive hvad som helst på deres hjemmesider og manger er "falsk-positive" når de påstår at de er cruelty free. Man skal selv lave en del research for at komme til bunds i hvilke firmaer der virkelig er cruelty free. Det er en meget uoverskuelig proces i starten, men det bliver nemmere med tiden :)
0

Tilbage til "Skønhed"