Hav venligst slik klar til børnene

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 834

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf lulu-p » 31. okt 2015, 14:57

I nogle villa-kvarterer betyder et græskar ved hoveddøren, at børn er velkomne...og at der er slik. Sidste år blev min svigermor noget skuffet, da hun havde sat græskar frem og købt slik...men der kom ingen børn. Det er så fordelen eller ulempen ved at bo i et guldbryllupskvarter.

Jeg synes det er et tåbeligt opslag, men jeg synes børn skal have lov at rasle slik. Og jeg åbner altid selv, og børnene bliver så glade. Jeg har ikke oplevet krævementalitet hos børnene,munke glædelig overraskelse.

Mine egne børn rasler rundt lige nu :-D. Jeg håber da på stort udbytte...så falder der måske lidt af til moren.
2
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 389
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3847

Indlægaf Delfin » 31. okt 2015, 15:03

adagio skrev:
icelady skrev:
adagio skrev:
Pointen er at børnene synes det er sjovt.

Jeg ville i øvrigt nok have slik klar på trods af det lidt flabede opslag. Det skal ikke gå ud over børnene at forældrene er mærkelige.

Ville du have slik klar hvis der ikke havde været opslaget/hvis du ikke vidste det var halloween?

Hvis man er typen som uanset opslag har slik parat kan opslaget jo ikke gøre den store forskel. Men hvis et sådant opslag får en til at købe slik, så synes jeg det er et skråplan.

Jeg bor i en gruppe rækkehuse, og der er opslag om at der er Halloween for børnene en aften og at de går rundt og banker på - det var i går. Og ja, jeg køber slik specielt til formålet, jeg kan ikke se hvad det skulle være et skråplan til - for meget hygge måske?

Der er væsentlig forskel på et oplysende opslag og et krævende, som det der lægges ud med i tråden. Det oplysende taler langt mere til mit hyggegen, mens det krævende opslag bare irriterer mig.
Der kommer stort set aldrig nogen her, hverken til halloween eller til fastelavn, så jeg køber ikke noget. Hvis min boligforening arrangerede fest for ungerne, ville jeg temmelig sikkert bakke op og have noget hjemme.
3
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1147
Likede indlæg: 6741

Indlægaf Wizzze » 31. okt 2015, 15:06

lulu-p skrev:I nogle villa-kvarterer betyder et græskar ved hoveddøren, at børn er velkomne...og at der er slik. Sidste år blev min svigermor noget skuffet, da hun havde sat græskar frem og købt slik...men der kom ingen børn. Det er så fordelen eller ulempen ved at bo i et guldbryllupskvarter.

Jeg synes det er et tåbeligt opslag, men jeg synes børn skal have lov at rasle slik. Og jeg åbner altid selv, og børnene bliver så glade. Jeg har ikke oplevet krævementalitet hos børnene,munke glædelig overraskelse.

Mine egne børn rasler rundt lige nu :-D. Jeg håber da på stort udbytte...så falder der måske lidt af til moren.

Jeg glæder mig bare til dem her :devil:

4
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10186

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. okt 2015, 15:07

Flabet vil jeg ikke kalde det, da jeg ikke tror, at forældrene selv mener, at de provokerer.
Dumt og uopdragent - helt sikkert.
I min verden kommanderer man ikke sådan rundt med folk eller tigger om slik i det hele taget. Det bliver det da også alt for instuderet og curling-agtigt af. Børn skal have lov til at have deres rasleri i fred. Det skal ikke iscenesættes af forældrene.

Hallowwen er pt. en skik på fremmarch i Danmark. Det betyder, at ikke alle er med, og det må det være op til forældrene at forklare deres børn, hvis de er bange for, at de bliver skuffede over ikke at få slik alle steder. Det dumme er her i øvrigt, at man med sådan et opslag er en virkelig dårlig ambassadør for Halloween og dermed puster til modstanden. Hvis man gerne vil have andre på vejen med, skulle man i stedet satse på at lave et fællesarrangement.
4
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5704

Indlægaf Animi » 31. okt 2015, 15:12

Wizzze skrev:
lulu-p skrev:I nogle villa-kvarterer betyder et græskar ved hoveddøren, at børn er velkomne...og at der er slik. Sidste år blev min svigermor noget skuffet, da hun havde sat græskar frem og købt slik...men der kom ingen børn. Det er så fordelen eller ulempen ved at bo i et guldbryllupskvarter.

Jeg glæder mig bare til dem her :devil:

Nårh, drengen ved 1:55 er da bare ekstremt nuttet :love2:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1016
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9198

Indlægaf Fru Sunshine » 31. okt 2015, 15:14

Flabet! Det ville have den stik modsatte effekt på mig. De ville ikke gå noget her, og forældrene ville få at vide, hvorfor der ikke falder noget af.

Sikkert på deres egen seddel, hvor der ville stå:"GLEM DET! Eller spørg pænt en anden gang" tværs over det hele med min nydelige håndskrift.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 389
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3847

Indlægaf Delfin » 31. okt 2015, 15:14

Senere bliver nogle af de samme unger kylet rundt for at sælge lodsedler til spejderne og sælge blomster til fordel for skoleudflugten. De kan lige så godt lære først som sidst, at nogle mennesker gider og andre gider ikke.
3
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 350
Likede indlæg: 3473

Indlægaf Ballademager » 31. okt 2015, 15:18

Helt klart flabet. Kan slet ikke rumme den der tone i opslaget. Børn må gerne rasle, og vi har købt slik og sat lys ud (og erkendt, at vi SLET ikke kan hamle op med den øvrigt oppyntning på vejen :-D - de har sat den elektriske stol op nede i nr 20!), men jeg var blevet noget stram i betrækket, hvis vi havde fået sådan en seddel.
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 254
Likede indlæg: 4239

Indlægaf Flora » 31. okt 2015, 15:20

Egentlig bliver det vel også sjovere for børnene hvis ikke alle giver? Altså, så er der jo lidt mere spænding i det og man mødes måske med vennerne og blærer sig over man har fået mere f.eks (gør man det?). Jeg tænker, hvis mentaliteten bliver sådan at alle "tvinges" til at give så børnene nærmest har garanti for bare at kunne gå rundt fra hus til hus og indkassere, så kunne man da godt forestille sig det blev lidt kedeligt. Eller i hvert fald ca. på linje med at gå ned i Netto og købe en pose slik.
2
Debattens sødeste :engel:
FitBrideToBE
Likede indlæg: 268

Indlægaf FitBrideToBE » 31. okt 2015, 15:26

Jesus hvor er det flabet..
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1147
Likede indlæg: 6741

Indlægaf Wizzze » 31. okt 2015, 15:28

Flora skrev:Egentlig bliver det vel også sjovere for børnene hvis ikke alle giver? Altså, så er der jo lidt mere spænding i det og man mødes måske med vennerne og blærer sig over man har fået mere f.eks (gør man det?). Jeg tænker, hvis mentaliteten bliver sådan at alle "tvinges" til at give så børnene nærmest har garanti for bare at kunne gå rundt fra hus til hus og indkassere, så kunne man da godt forestille sig det blev lidt kedeligt. Eller i hvert fald ca. på linje med at gå ned i Netto og købe en pose slik.

Som jeg kende unger, så finde de meget hurtigt ud af hvor de "gode" huse eller opgange er, de er udspekulerede små størrelser, så forældre behøver ikke alle de forberedelser, ungerne skal nok opsnuse guffet. :D
5
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 350
Likede indlæg: 3473

Indlægaf Ballademager » 31. okt 2015, 16:08

Kæreste har lige opdateret fra Netto: De fleste slikhylder er tomme. Der er nogle unger, der får seriøst ondt i maven i aften :D
2
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 260
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2098

Indlægaf Pjeps » 31. okt 2015, 16:43

Ubehøvlet "gi' mig"- brev. Det ville have modsat effekt hos mig.
0
:ninja:
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 394
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 31. okt 2015, 17:01

Jeg synes simpelthen det er uopdragent! Fint nok at skrive at deres børn kommer rundt, så folk ved hvorfor det ringer på døren. Men at kræve, at folk har slik parat? Jeg ville simpelthen blive så forarget, hvis det var mig. Jeg ville ikke engang åbne døren når de kom. Sådan en kræve-mentalitet, også på ens børns vegne, det kan jeg slet ikke klare.
0
x
Rakel
Kort karma: 419
Likede indlæg: 3087

Indlægaf Rakel » 31. okt 2015, 17:30

Vi ville formentlig ikke gøre alverden ud af det opslag.
Det er rædselsfuldt opslag, men alle udklædte unger her får slik til fastelavn/Halloween. Jeg ville formentlig hellere ikke kunne udpege 'synderne' og alle skal ikke straffes.

Faktisk har der indtil nu været for få børn forbi siden at jeg spiser spiser af den mørke chokolade lige nu. Nå. Vi skal til Halloweenfest om lidt, så resten af ungerne går forgæves og overlever også dét.
1

Tilbage til "Livets forhold"