Hav venligst slik klar til børnene

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3442

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf HappyPaww » 31. okt 2015, 17:39

Alt er flabet og upassende ved det opslag. Ikke mindst at de vil komme forbi kl 8 om morgenen :D

Ej men altså, nogle forældre :rulle:
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 31. okt 2015, 17:52

Flabet, og jeg kunne sagtens have fundet på at sætte en lige så flabet passiv-aggressiv seddel op som modsvar. :lol:

Jeg fejrer ikke Halloween og det er ikke noget som jeg nødvendigvis tænker over. Jeg spiser ikke rigtig slik med mindre nogen byder, så sådan noget har jeg slet ikke i hjemmet. Det er ét fedt for mig om folk kommer og beder om slik til Halloween eller bare en almindelig tirsdag aften - jeg har ikke noget, og selv hvis jeg havde, så er det altså ikke op til mig at fodre fremmede menneskers børn med det. :lol: :stoned:

Der kom nogen her og raslede for nogle år tilbage (også til Halloween). Jeg troede bare at det var en nabo som bankede på, så jeg gik hen og åbnede. Jeg havde ikke lige tjek på datoen, så jeg anede ikke hvad der foregik da der stod to udklædte voksne og tre udklædte børn derude. Det var først efter et par sekunder at det så småt gik op for mig hvad det drejede sig om. Så jeg smilede bare og sagde "Aaah! ... Beklager, men jeg fejrer ikke Halloween, så jeg er bange for at jeg ikke har noget slik". Moren så ud som om jeg lige havde smækket hendes børn en lussing. :tie: Og så sagde hun guddødemig "NÅ! Jamen så må du HELLERE se at finde pengene frem....!" i et meget fornærmet tonefald.

Prøv med nej...
0
Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 31. okt 2015, 17:56

GnueN skrev:Det er virkelig en syret ting med den trend... og det er ligesom bare kommet snigende. Forrige år her hvor jeg bor, havde nogle forældre rottet sig sammen og gik dør-til-dør ugen forinden, for ligesom at slå et slag for at alle var med på løjerne. Det gav så anledning til nogen diskussion i foreningen og med en diskussion om man ikke kunne sætte en seddel på døren, hvis ikke man gad blive forstyrret. Det faldt en del folk for brystet, så i år delte de løbesedler ud for måske at neddrosle konfrontationen lidt. Godt nok ikke så ekstremt som TS' tilfælde, men der var så lige sneget en bemærkning ind om, at der også gerne måtte være sundt slik med. Det synes jeg egentlig er cool nok. Det er bare den selvfølgelighed dér...

Så synes jeg da hellere, at man skulle arrangere noget i gaden eller i vores baggård, ligesom vores fastelavns- og julefester, hvor folk kan dukke op - med eller uden børn - hvis de vil være med, og hvor det hele er lidt mere 'inkluderende'. Men det dér med at jeg som enlig gnu uden børn skal fodre på andres kids i en eller anden selvbestaltet forældre/børneaktivitet er bare for weird, altså...

Det kunne være superhyggeligt med et arrangement i foreningen hvor man kunne komme eller lade være, men jeg gætter på at det ikke er lige så attraktivt, for det kræver jo at man skal organisere alt muligt. Så er det nok nemmere bare at gå dør til dør og håbe på at nogle fremmede har købt slik. :P
1
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4276

Indlægaf Flora » 31. okt 2015, 18:03

Kattefjæs skrev:Flabet, og jeg kunne sagtens have fundet på at sætte en lige så flabet passiv-aggressiv seddel op som modsvar. :lol:

Jeg fejrer ikke Halloween og det er ikke noget som jeg nødvendigvis tænker over. Jeg spiser ikke rigtig slik med mindre nogen byder, så sådan noget har jeg slet ikke i hjemmet. Det er ét fedt for mig om folk kommer og beder om slik til Halloween eller bare en almindelig tirsdag aften - jeg har ikke noget, og selv hvis jeg havde, så er det altså ikke op til mig at fodre fremmede menneskers børn med det. :lol: :stoned:

Der kom nogen her og raslede for nogle år tilbage (også til Halloween). Jeg troede bare at det var en nabo som bankede på, så jeg gik hen og åbnede. Jeg havde ikke lige tjek på datoen, så jeg anede ikke hvad der foregik da der stod to udklædte voksne og tre udklædte børn derude. Det var først efter et par sekunder at det så småt gik op for mig hvad det drejede sig om. Så jeg smilede bare og sagde "Aaah! ... Beklager, men jeg fejrer ikke Halloween, så jeg er bange for at jeg ikke har noget slik". Moren så ud som om jeg lige havde smækket hendes børn en lussing. :tie: Og så sagde hun guddødemig "NÅ! Jamen så må du HELLERE se at finde pengene frem....!" i et meget fornærmet tonefald.

Prøv med nej...

Ej, hvad fanden bilder hun sig ind?! :8:

Et normalt menneske ville sgu da bare sige "nå, børn. Det var ærgeligt. Vi prøver hos naboen" eller sådan noget. Jesus, nogle manerer altså :rulle:
7
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 447
Likede indlæg: 3309

Indlægaf Kommodedyret » 31. okt 2015, 18:15

KLOKKEN 8????

Satme om jeg skulle ringes op så tidligt på en lørdag af en omgang forkælede sliktiggere. :cuss:

De mener måske kl 20, hvad ved jeg, men hvis jeg havde fået det brev, så havde jeg tolket det som en advarsel mod at åbne døren. :D

Tigger de fleste ikke penge, i grunden? Det gør de her. De får ingen,for jeg har ingen.

edit: jeg er slet ikke så sur i virkeligheden, kun om morgenen :D
Senest rettet af Kommodedyret 31. okt 2015, 20:43, rettet i alt 1 gang.
0
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
Flora

Indlægaf Flora » 31. okt 2015, 18:17

Uh, jeg får en ide. Må man ikke selv bestemme hvad man vil give dem? For så stikker man dem da bare skraldeposen, så man slipper for selv at gå ned med den :D
1
Brugeravatar
Flora

Indlægaf Flora » 31. okt 2015, 18:18

Og hvis de brokker sig siger man bare den er fuld af slik, men at de først må åbne den når de kommer hjem :lol:
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3883

Indlægaf Delfin » 31. okt 2015, 18:24

På tv2 Lorry besøgte de nogle haver, hvor ejerne var gået helt amok i uhyggelige opstillinger, og haverne var det store tilløbsstykke. Det er nu meget sjovt, men det er nok de færreste, der går så langt.
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 31. okt 2015, 18:39

Flora skrev:

Et normalt menneske ville sgu da bare sige "nå, børn. Det var ærgeligt. Vi prøver hos naboen" eller sådan noget. Jesus, nogle manerer altså :rulle:

Jeg kom også til at grine upassende højt lige op i hovedet på hende. :lol: :lol:
4
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3442

Indlægaf HappyPaww » 31. okt 2015, 18:46

Nævnte det også i en anden tråd, men nogle unger kom forbi her til aften, og da jeg sagde sødt og høfligt at jeg desværre ikke havde noget slik, svarede den ældste, at det er derfor de siger "penge, slik eller ballade" :rulle:

Ej det er simpelthen så grådigt og grimt! Min søn får aldrig lov til det der :tie:
3
Marott
Kort karma: 86
Likede indlæg: 408

Indlægaf Marott » 31. okt 2015, 19:24

HappyPaww skrev:Nævnte det også i en anden tråd, men nogle unger kom forbi her til aften, og da jeg sagde sødt og høfligt at jeg desværre ikke havde noget slik, svarede den ældste, at det er derfor de siger "penge, slik eller ballade" :rulle:

Ej det er simpelthen så grådigt og grimt! Min søn får aldrig lov til det der :tie:

Ingen penge her. Det hører sig ikke til! Og ellers kan jeg altid finde en skive rugbrød i skuffen :ninja:
3
fisken80
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1536

Indlægaf fisken80 » 31. okt 2015, 19:44

HappyPaww skrev:Nævnte det også i en anden tråd, men nogle unger kom forbi her til aften, og da jeg sagde sødt og høfligt at jeg desværre ikke havde noget slik, svarede den ældste, at det er derfor de siger "penge, slik eller ballade" :rulle:

Hvor er det bare super ærgerligt, at det er blevet sådan. Jeg raslede selv fastelavn hvert år som barn, og jeg elskede det. Men vi fik at vide hjemmefra, hvem vi ikke skulle gå ind til, for de brød sig ikke om at man raslede. Og sådan var det jo bare. Og vi fik også meget klar besked på, at sangen løs "boller op boller ned osv..." og IKKE "penge op penge ned..." og hvis der var steder, hvor vi fik slik eller boller i stedet for penge, så var vi såmænd også glade for det. Og dem der ikke gav noget, jamen dem sagde vi bare hej hej til og så gik vi videre.

Der var ingen sure miner, og det var så hyggeligt. Men jeg ville heller ikke gide det du beskriver.
4
fisken80
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1536

Indlægaf fisken80 » 31. okt 2015, 19:45

Kattefjæs skrev:
Flora skrev:

Jeg kom også til at grine upassende højt lige op i hovedet på hende. :lol: :lol:

Du kan ikke stoppe historien der, hvad endte det med?
0
Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 31. okt 2015, 19:57

fisken80 skrev:
Du kan ikke stoppe historien der, hvad endte det med?

Jamen ikke ret meget andet, jeg kom sådan til at grine - sådan AAHAHAHAHAHA, på en virkelig upassende måde, og så gik det op for mig at hun mente det. :genert: Så jeg sagde bare at de hellere måtte finde et andet sted at rasle, og så lukkede jeg døren. De sagde ikke mere til mig - jeg kunne ikke lige høre om de sagde noget efter at jeg havde lukket døren, men jeg tror det ikke.

Jeg ved ikke hvad jeg ellers skulle have sagt. Altså - regnede hun seriøst med at jeg bare tømte tegnebogen ud over hendes børn? :8:
2
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5908

Indlægaf Dikus » 31. okt 2015, 20:35

Det er godt nok vildt, hvad I oplever.

Vi lærte da vires datter pænt at sige, "Så må du undskylde jeg forstyrrede. Fortsat god aften. ", hvis folk ikke havde slik. Eller penge - men de ville nu helst have slik. Det er sjovest at sammenligne og bytte.
8

Tilbage til "Livets forhold"