Hav venligst slik klar til børnene

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4574

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf Akehurst2 » 2. nov 2015, 13:51

Ballademager skrev:
Jeg var ikke hjemme, men kæresten havde besøg af fire-fem hold særdeles velopdragne unger. Han scorede et par billige point ved at have et par marcipanbrød til de forældre, der stod og gemte sig i baggrunden.

For et par år siden havde jeg besøg af en ret lille rasler (gætter på under 4 år), der havde sin mor stående på gaden (kun et par meter væk - min forhave er ret lille).

Da hun havde fået slik sagde hun pænt tak, og spurgte så, om hun måtte få et stykke til "til min mor" :-D Moren var ved at dø af pinlighed, men jeg gav naturligvis straks et ekstra stykke :lun:
14
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 2. nov 2015, 14:05

Så denne artikel og kom til at tænke på tråden her. Men sateme alligevel en syg syg ting at finde på.

http://ekstrabladet.dk/112/halloween-ma ... le/5806885
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
NIA
Kort karma: 1
Likede indlæg: 12

Indlægaf NIA » 8. nov 2015, 20:25

...
Senest rettet af NIA 9. apr 2016, 15:05, rettet i alt 3 gange.
3
Brugeravatar
Faceless
Kort karma: 35
Likede indlæg: 371

Indlægaf Faceless » 10. nov 2015, 08:56

I USA er der en indforstået regel om, at hvis ens udendørslys (lys på verandaen) er tændt, så tager man imod Trick-or-Treat'er.
En regel om, at hvis man har en tændt græskarlygte ved døren, så tager man imod, kunne passende startes herhjemme.

Har set på FB at de i den landsby (i DK) hvor to af mine nevøer bor, har haft et fælles Halloween arrangement ala Fastelavn med kåring af bedste kostumer og den slags. Den slags synes jeg er fint for dem der ønsker at deltage. Personligt gider jeg det ikke. Det er fint med Amerikanske traditioner—i USA.

Det er lidt sjovt, for jeg så billeder af det Halloween arrangement min amerikanske nevø deltog i, i hans pre-school, hvor børnene i deres kostumer stod på række fordi de skulle ud og gå optog. Min første tanke, da jeg så billedet, (selvom jeg vidste det var et Halloween-arrangement) var at de skulle slå katten-af-tønden . . . så indgroet dansk er jeg åbenbart. :danse:
4
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16 :lun:
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3275

Indlægaf DD_81 » 10. nov 2015, 09:10

Faceless skrev:I USA er der en indforstået regel om, at hvis ens udendørslys (lys på verandaen) er tændt, så tager man imod Trick-or-Treat'er.
En regel om, at hvis man har en tændt græskarlygte ved døren, så tager man imod, kunne passende startes herhjemme.

En bekendt flyttede for 10-11 år siden ind i et nybyggerkvarter, og området bugner med unger, og der bliver lavet "slik eller ballade" til den helt store guldmedalje. Og de har nemlig lavet en "regel# om at der hvor der er halloweenpynt udenfor, i form af græskar, o.a. der er det en åben invitation til børnene, en tilkendegivelse af at de er velkomne. Og så går ungerne unden om de steder hvor der ikke er noget.

Det er rigtig smart, og det fungerer vildt godti det område, for har man lyst til besøg så får man det nok også, og de der ikke ønsker det, de slipper for at blive plaget :)
3
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)

Tilbage til "Livets forhold"