Løbetråden

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 208
Likede indlæg: 1453

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 1. aug 2018, 22:21

Mani skrev:Selvfølgelig kan man mere et år efter du er startet op. Bare vær opmærksom på at rigtig mange garvede løbere får skader, fordi de ikke mener det betyder så meget når de er så rutinerede. Min fys hævder i al fald at det gælder for alle løbere, at det typisk er ved for stor øgning af distance eller kombineret øgning i tempo/distance skaderne sker. Han siger også man ikke nødvendigvis mærker det straks, da belastningsskader ofte bliver bygget op (min skinnebensbetændelse kom heller ikke af en enkelte lang tur).
Jeg tænker sådan set du har fint styr på det - så det er ikke ment som en løftet pegefinger :)

Men går det netop ikke galt når folk ikke lytter til deres krop og feks løber selv om de er har ondt og er lidt skadet osv?

Har forøvrigt både været ude og vandre 7,6 km i dag, sammen med en 7,8 km løbetur lidt efter. Der kunne jeg godt mærke at det drænede mig lidt for energi sammen med varmen. Men er bare almindelig træthed.
0
Utak er verdens løn
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3186

Indlægaf Mani » 2. aug 2018, 12:10

Artem skrev:Men går det netop ikke galt når folk ikke lytter til deres krop og feks løber selv om de er har ondt og er lidt skadet osv?

Har forøvrigt både været ude og vandre 7,6 km i dag, sammen med en 7,8 km løbetur lidt efter. Der kunne jeg godt mærke at det drænede mig lidt for energi sammen med varmen. Men er bare almindelig træthed.

Jo, det forværrer i al fald.
Men jeg stoppede straks jeg mærkede skinnebensbetændelsen og måtte alligevel holde en del ugers pause. Hvis ikke jeg havde øget så meget op til kunne jeg helt have undgået den. Jeg øgede så distancen og højde meter, mens jeg holdt tempoet. Den sidste tur vidste jeg godt selv var for lang - men han gjorde det meget klart, at det ikke er en tur, der gør forskellen.

Jeg har det egentlig fint med varmen, men har svært ved at få drukket nok. Og så er min motivation ikke eksisterende pt. Men klart energien ryger med sådan et program :gogo:
1
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Artem

Indlægaf Artem » 2. aug 2018, 20:28

Mani skrev:Jo, det forværrer i al fald.
Men jeg stoppede straks jeg mærkede skinnebensbetændelsen og måtte alligevel holde en del ugers pause. Hvis ikke jeg havde øget så meget op til kunne jeg helt have undgået den. Jeg øgede så distancen og højde meter, mens jeg holdt tempoet. Den sidste tur vidste jeg godt selv var for lang - men han gjorde det meget klart, at det ikke er en tur, der gør forskellen.

Jeg har det egentlig fint med varmen, men har svært ved at få drukket nok. Og så er min motivation ikke eksisterende pt. Men klart energien ryger med sådan et program :gogo:

Synes generelt jeg har været lidt energiforladt denne uge efter at jeg er startet på job igen, og ikke kun med løb men generelt.
Har dog stadig masser af motivation til at der skal ske ting, men det skal helst være noget køligere før jeg rigtig går til den igen.

Med hensyn til din motivation, har du et mål med din træning?
0
Utak er verdens løn
Brugeravatar
Mani

Indlægaf Mani » 2. aug 2018, 20:31

Artem skrev:Synes generelt jeg har været lidt energiforladt denne uge efter at jeg er startet på job igen, og ikke kun med løb men generelt.
Har dog stadig masser af motivation til at der skal ske ting, men det skal helst være noget køligere før jeg rigtig går til den igen.

Er det ikke ofte sådan efter en ferie?

Jeg vil gerne løbe en 1/2 i Skagen til oktober - min mand skal løbe en hel. Men det kræver lig’som lidt mere go’ i træningen.
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Artem

Indlægaf Artem » 2. aug 2018, 20:37

Mani skrev:
Artem skrev:Synes generelt jeg har været lidt energiforladt denne uge efter at jeg er startet på job igen, og ikke kun med løb men generelt.

Er det ikke ofte sådan efter en ferie?

Jeg vil gerne løbe en 1/2 i Skagen til oktober - min mand skal løbe en hel. Men det kræver lig’som lidt mere go’ i træningen.

Måske for normale mennesker. Jeg plejer normalt at have gang i nogle vilde projekter i min ferie, hvor det er helt dejligt at komme på job og slappe af oven på det. Men i år er der ikke sket så meget på grund af varmen.

Min løbemakker har også planer om den i Skagen. Kan da være man skal overveje den, bare med en halv, er heller ikke så vild med løb hvor man skal løbe den samme rute 2 gange.

Copenhagen half marathon bliver nok ikke til noget, da jeg ikke vil af sted alene, og der lader ikke til at være stemning for det i klubben.
0
Utak er verdens løn
Brugeravatar
Mani

Indlægaf Mani » 3. aug 2018, 12:56

Artem skrev:Måske for normale mennesker. Jeg plejer normalt at have gang i nogle vilde projekter i min ferie, hvor det er helt dejligt at komme på job og slappe af oven på det. Men i år er der ikke sket så meget på grund af varmen.

Min løbemakker har også planer om den i Skagen. Kan da være man skal overveje den, bare med en halv, er heller ikke så vild med løb hvor man skal løbe den samme rute 2 gange.

Copenhagen half marathon bliver nok ikke til noget, da jeg ikke vil af sted alene, og der lader ikke til at være stemning for det i klubben.
Ha - så gætter jeg på dit arbejde ikke er af typen, hvor alt hober sig op mens du er væk?
For der er ingen til at tage over for mig - så jeg er ved at indhente bunkerne.

Så kan det være vi ses?
Jeg tog 10 flade her til morges :-D
0
Brugeravatar
Artem

Indlægaf Artem » 3. aug 2018, 14:06

Mani skrev:Ha - så gætter jeg på dit arbejde ikke er af typen, hvor alt hober sig op mens du er væk?
For der er ingen til at tage over for mig - så jeg er ved at indhente bunkerne.

Så kan det være vi ses?
Jeg tog 10 flade her til morges :-D

Nej det er ikke så galt, men lige gyldig hvad så vil mit job jo være meget mindre fysisk krævede end mine handyman projekter.

Nu må vi se, Skagen siger mig ikke så meget, som skyldes at jeg en gang blev tvunget til at være på kursus/job der oppe i længere tid en trist vinter. Det er godt nok en røvsyg by efter min mening om vinteren. Ja og så er jeg faktisk lidt i tvivl om min løbemakker bliver klar til det da hun er lidt skadet, dog ikke mere end hun stadig løber. Men reelt burde hun ikke gøre det.
0
Utak er verdens løn
Brugeravatar
Artem

Indlægaf Artem » 4. aug 2018, 08:59

22 km til morgen. Følte jeg havde gode ben fra start men løb godt nok tør for energi til sidst.
Godt jeg havde taget min e-bike i skoven for der var virkelig udsolgt på vej hjem.
Klarede forøvrigt den halvmaraton på lige under de 2 timer :banan2:

Der er nogle der siger at det er fremtiden med at vi skal spise insekter. Men hvis det er vil jeg godt nok foretrække dem til beredte frem for de 2 fluer i dag nærmest fløj lige ned i halsen på mig :badr:
1
Utak er verdens løn
Brugeravatar
Artem

Indlægaf Artem » 6. aug 2018, 14:24

En lille hurtig 3,4 km tur med en pace på 4:45
Alt for sjældent jeg kommer ud på sådan en hurtig lille tur, så det var fedt, selv om folk sikkert tror jeg er sindsyg når jeg nærmest spurter op igennem gågaden midt eftermiddag. :lol:
0
Utak er verdens løn
Brugeravatar
Artem

Indlægaf Artem » 7. aug 2018, 21:12

Fik løbet 7,8 km til aften. Trængte jeg til oven på en dag med alt for meget mad.
Men det bedste var næsten den 10 km cykeltur ned til løb. Havde taget racercyklen, og blev helt fra start overhalet af en motions cykelrytter, hvor jeg tænkte at jeg lige så godt kunne prøve at følge efter ham. Er godt nok mange år siden jeg har kørt så hurtigt på en almindelig cykel, men kunne fint være med på denne bakkede rute.
0
Utak er verdens løn
Brugeravatar
Mani

Indlægaf Mani » 8. aug 2018, 10:20

De sidste 2 løbeturer har været ved stranden og er sluttet med en god dukkert. Det er også planen for i aften.
Der er fladere, hvilket er godt for mit knæ - og så elsker jeg bare sådan en tur i vandet efter en svedig løbetur.

Håber du får gang i svømningen Artem - for jeg er sikker på du ville nyde det.
0
Brugeravatar
Artem

Indlægaf Artem » 8. aug 2018, 19:24

Mani skrev:De sidste 2 løbeturer har været ved stranden og er sluttet med en god dukkert. Det er også planen for i aften.
Der er fladere, hvilket er godt for mit knæ - og så elsker jeg bare sådan en tur i vandet efter en svedig løbetur.

Håber du får gang i svømningen Artem - for jeg er sikker på du ville nyde det.

Kom du ud at løbe til aften med en dukkert?

Har selv været ude på en hurtig 8 km. Virkelig længe siden jeg har haft min puls helt oppe at ringe som jeg havde til aften, så det var dejligt at blive presset på den måde.

Håber virkelig også at jeg kommer til at nyde det svømning, men nu må vi se...
0
Utak er verdens løn
Brugeravatar
Mani

Indlægaf Mani » 9. aug 2018, 14:01

Artem skrev:Kom du ud at løbe til aften med en dukkert?

Har selv været ude på en hurtig 8 km. Virkelig længe siden jeg har haft min puls helt oppe at ringe som jeg havde til aften, så det var dejligt at blive presset på den måde.

Håber virkelig også at jeg kommer til at nyde det svømning, men nu må vi se...

Ja, 10 + 2 hurtige og så en god dukkert! Jeg bliver helt høj af at slutte med en tur i havet.

Fedt at du nød det :gogo:
1
Brugeravatar
Artem

Indlægaf Artem » 11. aug 2018, 09:36

Mani skrev:Ja, 10 + 2 hurtige og så en god dukkert! Jeg bliver helt høj af at slutte med en tur i havet.

Fedt at du nød det :gogo:

Det lyder da også som en god tur du var ude på der ;)

Synes virkelig at jeg rykker mig for tiden. Har været ude på en rigtig god 20 km her til morgen, primært trailløb, men de sidste 3 km var på asfalt og hvor det gik ned af bakke den sidste km. Så var fedt på sådan en 20 km tur stadig at have masser af overskud på de sidste km, hvor de sidste 3 km blev løbet på 14:41 og den sidste km på 4:06 hvor jeg satte en vild spurt ind de sidste 50 meter. Ved ikke helt om jeg tror på mit ur, som siger at jeg har løbet med en tempo på 2:39 :8: :gruble: Men hurtigt gik det.
0
Utak er verdens løn
Brugeravatar
Artem

Indlægaf Artem » 14. aug 2018, 19:07

Tror jeg vil med til mudderrace i Silkeborg til oktober.

Ja og så har jeg været ude på en hurtig 10 km til aften. Synes faktisk ikke det gik specielt hurtigt, men kan se at jeg barberede nogle få sekunder af både 5 og 10 km.
0
Utak er verdens løn

Tilbage til "Fit og/eller lækker"