D.itsen skrev:Jeg har løbet over 1000 km i år, det har jeg aldrig prøvet før
Med turen i morgen kommer jeg næsten op på 1500 km
D.itsen skrev:Jeg har løbet over 1000 km i år, det har jeg aldrig prøvet før
Artem skrev:D.itsen skrev:Jeg har løbet over 1000 km i år, det har jeg aldrig prøvet før
D.itsen skrev:Artem skrev:D.itsen skrev:Jeg har løbet over 1000 km i år, det har jeg aldrig prøvet før
Jeg har ingen intentioner om at komme højere op. Der er al for meget anden træning der også er sjovt, og min krop skal også lige nå at restituere. Og så gider jeg ikke det går for meget ud over min styrke, selvom det aldrig bliver optimalt både at løbe og ville være stærk
Frandsen skrev:Jeg er gået i gang med en maratontræningsplan. Målet er Copenhagen til maj. Eller: Målet er at have noget at træne op til, så jeg får noget motivation til at løbe andet end de sædvanlige 5 km tre gange om ugen.
Så om jeg deltager i løbet til maj, ved jeg ikke endnu. Men jeg vil træne op til det, som om jeg skal.
mortand skrev:Jeg havde et fantastisk løbeår i 2017, hvor jeg både fik løbet distancer og tider jeg ikke troede jeg havde i mig. Det fik jeg ikke helt fulgt op på i 2018, hvor livet pludselig fik spændt ben for mig på allerlykkeligste vis, og gav mig lidt andre prioriteter end løb![]()
Det betød at jeg fik løbet færre konkurrencekilometer i 2018 end tidligere, så nu har jeg tilmeldt mig Spartas tre marathontests her i foråret (10K, 15K & ½-marathon) for at have nogle helt konkrete mål at sigte efter - og for at kunne presse mig selv endnu hårdere. Mit træningstempo - specielt mod slutningen af året - fejler intet, så grundformen er fin (omend en anelse rund i'et), men jeg har et konkurrence-gen der skal nurses lidt. Jeg er bare bedre til at æde mig selv, når jeg løber i et felt.
Det må være forårets mål. Mere generelt håber jeg også at komme lidt tættere på de 5K-tider jeg løb i slutningen af 2017, men det kommer nok, hvis jeg får ædt mig selv lidt mere - og bare æder lidt mindre
Pandesteg skrev:Første løbetur i 2019 overstået. I det sidste halve år af 2018 druknede løbetræning og crossfit i renovering af vores hus. Men nu er vi så småt startet op igendet var en noget våd fornøjelse da jeg ikke lige havde opdaget hvor meget det regnede og min såkaldte “løberegnjakke” på ingen måde er vandtæt
mine sko var også gennemblødte i løbet af 0,5. Kan man ikke få sådan nogle vandtætte overtræk til sine sko? Det ville hjælpe en del.
Men ellers var det en skøn tur og hvis jeg kan få løbet 2-3 gange om ugen er jeg glad
Artem skrev:Pandesteg skrev:Første løbetur i 2019 overstået. I det sidste halve år af 2018 druknede løbetræning og crossfit i renovering af vores hus. Men nu er vi så småt startet op igendet var en noget våd fornøjelse da jeg ikke lige havde opdaget hvor meget det regnede og min såkaldte “løberegnjakke” på ingen måde er vandtæt
mine sko var også gennemblødte i løbet af 0,5. Kan man ikke få sådan nogle vandtætte overtræk til sine sko? Det ville hjælpe en del.
Men ellers var det en skøn tur og hvis jeg kan få løbet 2-3 gange om ugen er jeg glad
Fedt du er kommet i gang igen![]()
Jeg er enig i at de virker demotiverende når man skal ud og løbe i regnvejr, men når man først er i gang betyder det jo ikke noget, og med våde sko, så er det jo helt normalt specielt hvis man løber en del trail som mig, som ofte er i gennem 10-80 cm vand
Pandesteg skrev:Nej selve vand-i-skoen fornemmelsen er til at abstrahere fra, synes bare mine fødder blev voldsomt kolde og har ikke rigtig kunnet få varmen siden, så det er lidt træls. Og så har jeg nogle gange fået vabler når der er kommet vand i skoene fordi friktionen ligesom bliver lidt anderledes.
Artem skrev:Pandesteg skrev:Nej selve vand-i-skoen fornemmelsen er til at abstrahere fra, synes bare mine fødder blev voldsomt kolde og har ikke rigtig kunnet få varmen siden, så det er lidt træls. Og så har jeg nogle gange fået vabler når der er kommet vand i skoene fordi friktionen ligesom bliver lidt anderledes.
Ok det er naturligvis et problem hvis du ikke kan få fødderne varme og med vabler.
For ved mig virker det kolde vand mere afskrækkende end det er i virkeligheden, og det er også mit indtryk at de andre jeg løber med har det sådan. For når man først er varm og man løber gennem vand, så bliver ens fødder lige kolde og våde, men 200 meter efter så har man varmen igen.
Det var dog lidt anderledes her i weekenden, hvor vi 500 meter efter start skulle krydse fjorden med 200 meter. Det var koldt både fordi det var en så lang stækning med vand og vi endnu ikke var varme.