Løbetråden

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 231
Likede indlæg: 1644

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 30. dec 2018, 08:06

D.itsen skrev:Jeg har løbet over 1000 km i år, det har jeg aldrig prøvet før :banan2:

Med turen i morgen kommer jeg næsten op på 1500 km
0
Fra bybo til thybo
D.itsen
Kort karma: 302
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 3515

Indlægaf D.itsen » 30. dec 2018, 08:45

Artem skrev:
D.itsen skrev:Jeg har løbet over 1000 km i år, det har jeg aldrig prøvet før :banan2:

Jeg har ingen intentioner om at komme højere op. Der er al for meget anden træning der også er sjovt, og min krop skal også lige nå at restituere. Og så gider jeg ikke det går for meget ud over min styrke, selvom det aldrig bliver optimalt både at løbe og ville være stærk
2
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Artem

Indlægaf Artem » 30. dec 2018, 09:24

D.itsen skrev:
Artem skrev:

Jeg har ingen intentioner om at komme højere op. Der er al for meget anden træning der også er sjovt, og min krop skal også lige nå at restituere. Og så gider jeg ikke det går for meget ud over min styrke, selvom det aldrig bliver optimalt både at løbe og ville være stærk

1500 km er omkring 30 km om ugen, som jeg synes er et ok tal. Kommer nok længere op næste år, nu hvor jeg vil løbe marathon.

Du har ret i at der kan være lidt modsætning i styrketræning og løb. For de muskler vejer jo som ikke lige er en fordel. Omvendt er styrketræningen med til at undgå at man få skader under løb.
Jeg løber, cykler, svømmer og styrketræner. Men så er kalenderen også ved at være fyldt ud. Eller med cykel er det nu kun daglig transport her om vinteren.
0
Fra bybo til thybo
Brugeravatar
Frandsen
Kort karma: 87
Likede indlæg: 754

Indlægaf Frandsen » 4. jan 2019, 09:31

Jeg er gået i gang med en maratontræningsplan. Målet er Copenhagen til maj. Eller: Målet er at have noget at træne op til, så jeg får noget motivation til at løbe andet end de sædvanlige 5 km tre gange om ugen.

Så om jeg deltager i løbet til maj, ved jeg ikke endnu. Men jeg vil træne op til det, som om jeg skal.

:D
3
mortand
Kort karma: 0
Likede indlæg: 5

Indlægaf mortand » 4. jan 2019, 12:52

Jeg havde et fantastisk løbeår i 2017, hvor jeg både fik løbet distancer og tider jeg ikke troede jeg havde i mig. Det fik jeg ikke helt fulgt op på i 2018, hvor livet pludselig fik spændt ben for mig på allerlykkeligste vis, og gav mig lidt andre prioriteter end løb :)

Det betød at jeg fik løbet færre konkurrencekilometer i 2018 end tidligere, så nu har jeg tilmeldt mig Spartas tre marathontests her i foråret (10K, 15K & ½-marathon) for at have nogle helt konkrete mål at sigte efter - og for at kunne presse mig selv endnu hårdere. Mit træningstempo - specielt mod slutningen af året - fejler intet, så grundformen er fin (omend en anelse rund i'et), men jeg har et konkurrence-gen der skal nurses lidt. Jeg er bare bedre til at æde mig selv, når jeg løber i et felt.

Det må være forårets mål. Mere generelt håber jeg også at komme lidt tættere på de 5K-tider jeg løb i slutningen af 2017, men det kommer nok, hvis jeg får ædt mig selv lidt mere - og bare æder lidt mindre :D
1
Brugeravatar
Artem

Indlægaf Artem » 4. jan 2019, 18:41

Frandsen skrev:Jeg er gået i gang med en maratontræningsplan. Målet er Copenhagen til maj. Eller: Målet er at have noget at træne op til, så jeg får noget motivation til at løbe andet end de sædvanlige 5 km tre gange om ugen.

Så om jeg deltager i løbet til maj, ved jeg ikke endnu. Men jeg vil træne op til det, som om jeg skal.

:D

Jeg skal med til maj og har også bestilt hotel. Er dog ikke tilmeldt selve løbet endnu, men det er mere fordi det jo desværre tit sker at man blive skadet i træningen op til, så vil godt udsætte det lidt endnu.
Ellers kommer vil jeg allerede ud på den første store test her den 19 hvor vi skal løbe 30 km. :8:
0
Fra bybo til thybo
Brugeravatar
Artem

Indlægaf Artem » 4. jan 2019, 18:43

mortand skrev:Jeg havde et fantastisk løbeår i 2017, hvor jeg både fik løbet distancer og tider jeg ikke troede jeg havde i mig. Det fik jeg ikke helt fulgt op på i 2018, hvor livet pludselig fik spændt ben for mig på allerlykkeligste vis, og gav mig lidt andre prioriteter end løb :)

Det betød at jeg fik løbet færre konkurrencekilometer i 2018 end tidligere, så nu har jeg tilmeldt mig Spartas tre marathontests her i foråret (10K, 15K & ½-marathon) for at have nogle helt konkrete mål at sigte efter - og for at kunne presse mig selv endnu hårdere. Mit træningstempo - specielt mod slutningen af året - fejler intet, så grundformen er fin (omend en anelse rund i'et), men jeg har et konkurrence-gen der skal nurses lidt. Jeg er bare bedre til at æde mig selv, når jeg løber i et felt.

Det må være forårets mål. Mere generelt håber jeg også at komme lidt tættere på de 5K-tider jeg løb i slutningen af 2017, men det kommer nok, hvis jeg får ædt mig selv lidt mere - og bare æder lidt mindre :D

Det er også min store udfordring, vægten er gået et kilo i den forkerte retning her i julen, og vil gerne omkring 5 kg længere ned for netop at blive en hurtigere løber.
0
Fra bybo til thybo
Fynerfin82
Kort karma: 19
Likede indlæg: 367

Indlægaf Fynerfin82 » 6. jan 2019, 09:45

Jeg har været på "lær at løbe" her til morgen. Et gratis tilbud, som en lokal ildsjæl har startet op. Det var vildt godt og bare en enkelt gang teori og pludselig ved jeg hvorfor jeg har så svært ved at løbe ordentligt. Nu bliver udfordringen bare at huske hvad jeg har lært i dag, når jeg træner hjemme. Heldigvis kører tilbuddet hele 1 kvartal, så kan nå at få en masse træning, hvor jeg hele tiden bliver mindet om at skyde hoften frem, bruge armene og ikke tage for store skridt.
2
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 681
Likede indlæg: 7267

Indlægaf Pandesteg » 8. jan 2019, 10:00

Første løbetur i 2019 overstået. I det sidste halve år af 2018 druknede løbetræning og crossfit i renovering af vores hus. Men nu er vi så småt startet op igen :) det var en noget våd fornøjelse da jeg ikke lige havde opdaget hvor meget det regnede og min såkaldte “løberegnjakke” på ingen måde er vandtæt :rulle: mine sko var også gennemblødte i løbet af 0,5. Kan man ikke få sådan nogle vandtætte overtræk til sine sko? Det ville hjælpe en del.

Men ellers var det en skøn tur og hvis jeg kan få løbet 2-3 gange om ugen er jeg glad :)
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
Artem

Indlægaf Artem » 8. jan 2019, 11:43

Pandesteg skrev:Første løbetur i 2019 overstået. I det sidste halve år af 2018 druknede løbetræning og crossfit i renovering af vores hus. Men nu er vi så småt startet op igen :) det var en noget våd fornøjelse da jeg ikke lige havde opdaget hvor meget det regnede og min såkaldte “løberegnjakke” på ingen måde er vandtæt :rulle: mine sko var også gennemblødte i løbet af 0,5. Kan man ikke få sådan nogle vandtætte overtræk til sine sko? Det ville hjælpe en del.

Men ellers var det en skøn tur og hvis jeg kan få løbet 2-3 gange om ugen er jeg glad :)

Fedt du er kommet i gang igen :gogo:

Jeg er enig i at de virker demotiverende når man skal ud og løbe i regnvejr, men når man først er i gang betyder det jo ikke noget, og med våde sko, så er det jo helt normalt specielt hvis man løber en del trail som mig, som ofte er i gennem 10-80 cm vand
0
Fra bybo til thybo
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 8. jan 2019, 12:01

Artem skrev:
Pandesteg skrev:Første løbetur i 2019 overstået. I det sidste halve år af 2018 druknede løbetræning og crossfit i renovering af vores hus. Men nu er vi så småt startet op igen :) det var en noget våd fornøjelse da jeg ikke lige havde opdaget hvor meget det regnede og min såkaldte “løberegnjakke” på ingen måde er vandtæt :rulle: mine sko var også gennemblødte i løbet af 0,5. Kan man ikke få sådan nogle vandtætte overtræk til sine sko? Det ville hjælpe en del.

Fedt du er kommet i gang igen :gogo:

Jeg er enig i at de virker demotiverende når man skal ud og løbe i regnvejr, men når man først er i gang betyder det jo ikke noget, og med våde sko, så er det jo helt normalt specielt hvis man løber en del trail som mig, som ofte er i gennem 10-80 cm vand

Nej selve vand-i-skoen fornemmelsen er til at abstrahere fra, synes bare mine fødder blev voldsomt kolde og har ikke rigtig kunnet få varmen siden, så det er lidt træls. Og så har jeg nogle gange fået vabler når der er kommet vand i skoene fordi friktionen ligesom bliver lidt anderledes.
0
Brugeravatar
Artem

Indlægaf Artem » 8. jan 2019, 22:39

Pandesteg skrev:Nej selve vand-i-skoen fornemmelsen er til at abstrahere fra, synes bare mine fødder blev voldsomt kolde og har ikke rigtig kunnet få varmen siden, så det er lidt træls. Og så har jeg nogle gange fået vabler når der er kommet vand i skoene fordi friktionen ligesom bliver lidt anderledes.

Ok det er naturligvis et problem hvis du ikke kan få fødderne varme og med vabler.
For ved mig virker det kolde vand mere afskrækkende end det er i virkeligheden, og det er også mit indtryk at de andre jeg løber med har det sådan. For når man først er varm og man løber gennem vand, så bliver ens fødder lige kolde og våde, men 200 meter efter så har man varmen igen.
Det var dog lidt anderledes her i weekenden, hvor vi 500 meter efter start skulle krydse fjorden med 200 meter. Det var koldt både fordi det var en så lang stækning med vand og vi endnu ikke var varme.
0
Fra bybo til thybo
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 9. jan 2019, 07:20

Artem skrev:
Pandesteg skrev:Nej selve vand-i-skoen fornemmelsen er til at abstrahere fra, synes bare mine fødder blev voldsomt kolde og har ikke rigtig kunnet få varmen siden, så det er lidt træls. Og så har jeg nogle gange fået vabler når der er kommet vand i skoene fordi friktionen ligesom bliver lidt anderledes.

Ok det er naturligvis et problem hvis du ikke kan få fødderne varme og med vabler.
For ved mig virker det kolde vand mere afskrækkende end det er i virkeligheden, og det er også mit indtryk at de andre jeg løber med har det sådan. For når man først er varm og man løber gennem vand, så bliver ens fødder lige kolde og våde, men 200 meter efter så har man varmen igen.
Det var dog lidt anderledes her i weekenden, hvor vi 500 meter efter start skulle krydse fjorden med 200 meter. Det var koldt både fordi det var en så lang stækning med vand og vi endnu ikke var varme.

Jeg synes heller ikke jeg plejer at få så våde fødder, men der var virkelig meget vand på vejen og jeg løb i mine tyndeste løbesko, så det var nok også dumt.
Det lyder som nogle ret fede løb du deltager i! :)
0
mortand
Kort karma: 0
Likede indlæg: 5

Indlægaf mortand » 9. jan 2019, 19:50

Så fik jeg også løbet det nye år i gang. Eller i løb er det vel. Jeg er kommet lidt sent i gang, da jeg har døjet med manflu...øøh sygdom henover nytår, og forkølelsen hænger stadig ved, men nu er den nogenlunde overskuelig. Tempoet var behersket, og det var koldt og blæsende, men det var virkelig dejligt at få løbedresset på igen.

:danse:
1
Hewlett
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1558

Indlægaf Hewlett » 11. jan 2019, 06:36

Jeg er klart mest til styrketræning, men tænker at min kondition godt kan tåle at blive lidt bedre :blush:

Slog så to fluer med ét smæk ved at løbe på stranden og tage mine to hunde med så de også fik sig en ordentlig tur. Tror maks at 2 km. var løb i sand, men hold nu kæft - det har givet godt :nerve:

Mine ben er ømme som efter relativ tung styrketræning, min lyske er øm (på den gode måde) og mine mavemuskler piver også en lille smule. Jeg er fan (og det var hundene også) :love2:
3

Tilbage til "Fit og/eller lækker"