Game over

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 6814

Game over

Indlægaf Wizzze » 31. okt 2015, 20:44

Manden bag "the game" er blevet reformeret, har fortrudt og er blevet monogam familiemand.

http://www.b.dk/globalt/spillet-er-ude- ... -scorekarl

ja ja miraklernes tid er ikke forbi :D
3
Do as I say! :whip:
Marott
Kort karma: 86
Likede indlæg: 408

Re: Game over

Indlægaf Marott » 31. okt 2015, 20:49

Åh. Jeg troede lige, at du var blevet single. For sokker et chok Wisse::D
3
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10277

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. okt 2015, 20:50

Hvis han nu i stedet bliver rejsende i ægteskabet som svaret på alt, er der i grunden ikke sket det store.

Ellers er det da fantastisk. Især at han til slut erkendte, at man ikke har det for godt med sig selv eller er helt psykisk stabil, når man finder mening i hans lorteteknik.
0
Je suis un tableau noir.
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4567

Indlægaf Akehurst2 » 31. okt 2015, 20:53

Marott skrev:Åh. Jeg troede lige, at du var blevet single. For sokker et chok Wisse::D

Det nåede jeg også at tænke :8: Wizzze, sådan må du altså ikke skrive :8:
0
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 215
Likede indlæg: 2279

Indlægaf Zombie » 31. okt 2015, 22:20

DetSorteCirkus skrev:Hvis han nu i stedet bliver rejsende i ægteskabet som svaret på alt, er der i grunden ikke sket det store.

Ellers er det da fantastisk. Især at han til slut erkendte, at man ikke har det for godt med sig selv eller er helt psykisk stabil, når man finder mening i hans lorteteknik.

Teknikken er ikke hans, men har flere medproducenter. Han beskrev blot miljøet bag.

---------------------------

Jeg oplever klart kulturen bag gamet i USA som mere ekstrem. Kender flere dudes/venner som lader sig inspirere af det, men deres motto er "Vær normal".

Jeg oplever folk, dvs almindelige mennesker, som uvidende, uinteresserede og fordømmende. Folk har mægtig travlt med at have en mening, om noget de ikke ved så meget om, udover fra artikler skrevet af lige så uvidende og fordømmende journalister.

Sådan er det ofte, når folk udefra skal forklare en subkultur - det er squ det samme med rollespil, cosplay og (computer)gaming. Som nørd kan jeg godt blive ret "meh", mest over journalisterne der trods alt har et job, som burde føre til bare et forsøg på noget der ligner reel indsigt -men nej.
4
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10277

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. nov 2015, 07:23

adagio skrev:
DetSorteCirkus skrev:Hvis han nu i stedet bliver rejsende i ægteskabet som svaret på alt, er der i grunden ikke sket det store.

Teknikken er nu god nok hvis man har brug for lidt hjælp til at have held med kvinder. Men det er jo ligesom alkohol, det kan være fint nok at drikke et par øl for at gøre det lettere at tale med hende den søde, men hvis det bliver ens formål med livet at drikke sig fuld og jage kvinder, har man nok et problem.

Helt bestemt, og som diskussionen om befamlen og grimt sprog i nattelivet viser, skader det ikke at reflektere over, hvordan man agerer overfor andre, men det kan ikke være kommet som en overraskelse for ham, at et redskab som "negging" eller omtalen af kvinder som "sluts" (jeg ved godt, at det ikke var noget, han generelt kaldte dem), ville frastøde eller provokere nogen i en sådan grad, at det ville skygge for, hvad han ellers måtte have at byde på. Og det tror jeg heller ikke, at det er, altså kommet som en overraskelse; jeg tror tværtimod, at det har været en del af hans pr-strategi.

Der er mange samlivseksperter og lignende, som jeg har det svært med, men der, hvor The Game (forstået som Neil Strauss' produkt) ofte har overtrumfet de andre i negativ retning for mig, har været mht. menneskesynet. At det bl.a. grundlæggende handler om at bryde kvindens selvbevidsthed lidt ned for, at hun bliver tilpas svag til at hige efter at få den bygget op igen. Dels er det for mig en trist tilgang at have til andre; at det er en god teknik at såre, dels fremstiller det kvinder som nogen, der over en bred kam er snobbede og krukkede i bylivet, fordi de kan.
4
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Kasper
Kort karma: 28
Likede indlæg: 231

Indlægaf Kasper » 7. nov 2015, 17:51

Hvis man læser interviewet med ham, som (vist nok?) er kilden til artiklen, så siger han faktisk, at han ikke har fortrudt. Han reflekterer meget over turen/processen (som han også gjorde, da han skrev The Game), og erkender, at hans tid i scoremiljøet har gjort ham til den person, han er i dag.

Men han er selvfølgelig et helt andet sted i sit liv nu, fordi han har udviklet sig - ligesom de fleste andre mennesker gør.

EDIT: Interviewet fra The Atlantic: http://www.theatlantic.com/entertainmen ... me/409789/
0
Brugeravatar
Kasper
Kort karma: 28
Likede indlæg: 231

Indlægaf Kasper » 7. nov 2015, 18:20

DetSorteCirkus skrev:Helt bestemt, og som diskussionen om befamlen og grimt sprog i nattelivet viser, skader det ikke at reflektere over, hvordan man agerer overfor andre, men det kan ikke være kommet som en overraskelse for ham, at et redskab som "negging" eller omtalen af kvinder som "sluts" (jeg ved godt, at det ikke var noget, han generelt kaldte dem), ville frastøde eller provokere nogen i en sådan grad, at det ville skygge for, hvad han ellers måtte have at byde på. Og det tror jeg heller ikke, at det er, altså kommet som en overraskelse; jeg tror tværtimod, at det har været en del af hans pr-strategi.

Der er mange samlivseksperter og lignende, som jeg har det svært med, men der, hvor The Game (forstået som Neil Strauss' produkt) ofte har overtrumfet de andre i negativ retning for mig, har været mht. menneskesynet. At det bl.a. grundlæggende handler om at bryde kvindens selvbevidsthed lidt ned for, at hun bliver tilpas svag til at hige efter at få den bygget op igen. Dels er det for mig en trist tilgang at have til andre; at det er en god teknik at såre, dels fremstiller det kvinder som nogen, der over en bred kam er snobbede og krukkede i bylivet, fordi de kan.

Det er ikke korrekt. Et af de grundlæggende elementer er at skabe et rum af positiv energi omkring sig, og at interaktioner med et andet menneske skal tilføre denne positive energi til vedkommende i stedet for at suge det.
0

Tilbage til "Forhold og sex"