Plaster-gate

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1155
Likede indlæg: 6762

Re: Plaster-gate

Indlægaf Wizzze » 14. aug 2015, 11:34

Plaster-gate goes international!

http://www.dr.dk/nyheder/indland/svensk ... ke-plastre

Diplomatisk krise under opsejling ? :gruble:

Og så bemærker jeg at undertøj og strømpebukser nu også er racistiske? (hvide sloggier, eller er det hudfarvet, der igen er et fyfy-ord?) og vel også aldersdiskriminerende (mormor trusser?)
0
Do as I say! :whip:
Akehurst2
Kort karma: 273
Likede indlæg: 4532

Indlægaf Akehurst2 » 14. aug 2015, 11:56

Wizzze skrev:Plaster-gate goes international!

http://www.dr.dk/nyheder/indland/svensk ... ke-plastre

Diplomatisk krise under opsejling ? :gruble:

Og så bemærker jeg at undertøj og strømpebukser nu også er racistiske? (hvide sloggier, eller er det hudfarvet, der igen er et fyfy-ord?) og vel også aldersdiskriminerende (mormor trusser?)

Egentlig, så bliver sådan en lys beigeagtig farve (det vi i dag kalder hudfarvet) jo alle steder, hvor man køber tøj på engelsk, betegnet som "nude".

Tænk alligevel at det er tilladt, selv i Amerika.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5899

Indlægaf Dikus » 14. aug 2015, 13:42

Code71 skrev:
thomassneum skrev:Hvad så med gips og gazebind? :gruble:

Kan man tagge bloggeren? For det er da om noooooget racistisk at det kun findes hvidt :lol:

Nope. Endelig nogen, der anerkender MIN hudfarve :afro:
0
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1288

Indlægaf hotlips » 17. aug 2015, 17:40

jeg synes det er en fin ide at erstatte hudfarvet med grisefarvet,der findes både lyserøde,brune og sorte svin og jeg kan forstå det er acceptabelt,og så kan pakkerne med plaster eller hvad det nu er have en streg eller anden farve på de enkelte pakker så man kan vælge.

jeg tror bestemt det vil falde i god jord.
0
Brugeravatar
Slowpoke
Kort karma: 22
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 103
Kontakt:

Indlægaf Slowpoke » 17. aug 2015, 17:45

hotlips skrev:jeg synes det er en fin ide at erstatte hudfarvet med grisefarvet,der findes både lyserøde,brune og sorte svin og jeg kan forstå det er acceptabelt,og så kan pakkerne med plaster eller hvad det nu er have en streg eller anden farve på de enkelte pakker så man kan vælge.

jeg tror bestemt det vil falde i god jord.

En muslim med et griseplaster :ninja:
1
Jeg gik muligvis under brugernavnet cosgrove før i tiden... muligvis.
Marott
Kort karma: 86
Likede indlæg: 408

Indlægaf Marott » 17. aug 2015, 17:46

Der er nu både grøn, blå og rød gips.
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 391
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3862

Indlægaf Delfin » 17. aug 2015, 17:48

Jeg kunne vælge mellem lyserødt, blåt og skidengult, da jeg brækkede benet. Den skidengule skulle vist forestille hvid
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3932

Indlægaf Angelina » 17. aug 2015, 18:16

Dikus skrev:Mit første indskud var "idioti". Før jeg læste tråden tænkte jeg på dukkeeksperimentet - og hældte stadig mod idioti. For det var trods alt lang tid siden, og der har jo f.eks. været dukker af forskellig hudfarve i de institutioner, jeg er kommet i som voksen. Så problemet måtte jo være ovre.

Og så det der link til et moderne dukkeeksperiment. Jeg må indrømme, at jeg lige nu har en rigtig, rigtig grim smag i munden. Og mit hjerte bløder for de børn. Giv dem dog hudfarvede plastre! Altså... I deres hudfarve.

Men så igen... Der skal nok mere til :genert:

Nåh. Nu ved jeg ikke, hvad jeg synes om plaster-gate. Jeg har alt for travlt med at overveje, hvad der får søde, nuttede børn til at anse deres egen hudfarve som mindre nuttet. Hvordan ville eksperimentet se ud, hvis man tog krøltopper ud som minioritet? Altså... drejer det sig blot om noget almengyldigt om at vælge det stereotype... eller stikker det dybere for de her børn?

Jeg skal ikke gøre mig klog på det, faktisk. Men jeg må indrømme, det ikke er en video, jeg bryder mig om at se.

Men altså - den der dukketest ik'... jeg ville jo nok have valgt negerdukken, fordi jeg synes de er så pæne med den mørke hud...ligesom jeg elskede min negerbarbie og hendes afro ... og jeg satser på min søn gifter sig med hende den søde neger fra hans klasse - så jeg kan få smukke smukke mulatbørnebørn ... (og ja ja, jeg ved godt man ikke må sige neger, men det gør jeg nu alligevel, for så nedern er jeg) ... jeg synes faktisk rigtigt mange negere er meget kønne med deres mørke hud... men det er jo ikke det samme som at jeg har det dårligt med mig selv eller min hudfarve.
4
~indsæt smart signatur her~

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"