Hvilke højtider fejrer du?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3263

Re: Hvilke højtider fejrer du?

Indlægaf DD_81 » 2. nov 2015, 17:24

Hønsekræmmeren skrev:Som Wizzze - alt hvad der på én og samme tid udløser - god mad - smilende ansigter - og måske endda en hord af glade unger... - DET er LIGE mig..!

- såån, helt for mig selv - så afholder jeg altid under stor andagt min årlige 'klippe-tånegle-dag' - altid 1. Søndag i Maj...!

Så får fusserne et dejligt bad - (efter fodbadet hælder jeg baljen med det grålige vand ud et sted hvor der er meget ukrudt - det virker..!)

- nu får kløerne så den store tur - bidetang, vinkelsliber og så nusser jeg lidt forsigtigt de nyklippede tånegle med rystepudseren - med en forsigtig korn 200...

Dagen afslutter jeg som regel med et par Skipper-Lakridspiber og en 'kølig'... - mens jeg lytter til lidt James Last... :fløjt:

- P.S. - enkelte afsnit af ovenstående kunne måske godt vise sig være liiiiidt løgn..... :banan: :banan:

Du kan ikke lide børn :gruble:
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3263

Indlægaf DD_81 » 2. nov 2015, 17:28

Vi fejrer

Fastelavn, - med hjemmebagte boller, og en eller anden form for fastelavnsevent hele familien, i mange år har vi deltaget v. mandens dykkerklub.
Påsken - vi pynter, nyder fridagene, holder eller deltager måske i påskefrokost, men det er også det egentligt, så fejring er så som.
St. bededag - markerer vi ved hjemmebagte hveder.
Skt. Hans - fejrer vi med bål og hygge, derudover er det også vores bryllupsdag, så dagen bliver altid markeret.
Halloween - markerer vi oftest på en eller anden vis, vi har græskarlygter udenfor, og vi holder gerne en sammenkomst for familie og venner.
Jul - fejrer vi i stor stil, og vi går i gang 1. søndag i advent, evt. lidt tidligere.
Senest rettet af DD_81 2. nov 2015, 17:49, rettet i alt 1 gang.
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4297

Indlægaf Rapfisk » 2. nov 2015, 17:41

dgd2007 skrev:
ShuruQ skrev:Jul når jeg ikke kan slippe, meget a la go with the flow princippet.

Eid- ul-Firt og Eid-ul-Adha, dog mest ved at give børnene penge og ønske god Eid. Jeg skal have bygget nogle forbindelser så jeg kan fejre ordentligt, for det er faktisk en af de ting der kan stikke i mit hjerte, at sidde alene når der er Eid :(.

Eid, det er da der man får mad, ikke? Det må da være let at finde nogen :ivrig:

Vi selv her ... ah, ikke alverden. Vi får som regel hveder store bededags kveld, og jule- og påskefrokoster ... og lys den 4. maj, hvis vi husker det. Men sådan de helt vilde fejringer er der ikke tale om :) Det hænger nok også sammen med, at børnene for længst er voksne, og der ikke er nogen børnebørn endnu. Grundlovsdag og Skt. Hans kan som regel klares over fjernsynet :)

Halloween (staveplade?) og Valentine's og den slags er decideret efter min tid ...

Gud, ja Store Bededag :love:
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Hønsekræmmeren
Kort karma: 13
Geografisk sted: 4711, Tørre-Røvelse Overdrev
Likede indlæg: 275

Indlægaf Hønsekræmmeren » 2. nov 2015, 17:46

DD_81 skrev:
Hønsekræmmeren skrev:Som Wizzze - alt hvad der på én og samme tid udløser - god mad - smilende ansigter - og måske endda en hord af glade unger... - DET er LIGE mig..!

Du kan ikke lide børn :gruble:

-åh JO..!

Selv er jeg indehaver af tre stykker af slagsen - og disse tre, for længst voksne 'møgunger' har i ledtog med deres respektive partnere ydermere begavet mig med 6 børnebørn..!

- og jeg er bare helt vild med hele flokken..! :gammel: :banan:

'Morfar' & 'Farfar' - det er mig... - og jeg nyder det i fulde drag - om muligt endnu mere nu - hvor jeg for alvor har fået tiden til at råhygge med alle de små banditter - og DET er sgu noget der er med til at holde blodcirkulationen i gang..! :)
1
'Det er aldrig for sent at leve lykkeligt til sine dages ende'...
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9235

Indlægaf Fru Sunshine » 2. nov 2015, 18:00

Nå ja. Vi fejrer også Sankt Hans.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Avino
Kort karma: 105
Likede indlæg: 451

Indlægaf Avino » 5. nov 2015, 15:58

Jeg fejrer ikke jul. Jeg holder jul- fordi det er det skønneste på denne jord.
Da min søn var lille pyntede jeg sindsygt meget op og han elskede det.
Nu er det børnebørnenes jul, der skal holdes.
Det gør vi i stor stil.
Vi spiser- danser om juletræet, og derefter bliver der pakket gaver op.
Det er SÅ vanvittigt hyggeligt. Jeg vil ikke undvære det, men bliver nødt til det- en gang imellem pga mit arbejde.

:jule: :jule: :jule: :jule: :santa2: :jule: :santa2: :jule: :santa2: :santa2: :santa2: :santa2: :jule: :jule:

De andre højtider går jeg ikke så højt op i.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 493
Likede indlæg: 1600

Indlægaf Spjaerten » 5. nov 2015, 16:08

Påske, pinse, bededag, Skt. Hans, Mortens aften, jul og nytår.

Alt handler om mad og hygge :-D
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Dime
Kort karma: 356
Likede indlæg: 1438

Indlægaf Dime » 5. nov 2015, 16:10

Spjaerten skrev:Påske, pinse, bededag, Skt. Hans, Mortens aften, jul og nytår.

Ja sgu... jeg fejrer med glæde de højtider der giver en undskyldning for god mad. :D
1
Damn, I'm fucked...
- Dime, 1.52
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 39
Likede indlæg: 988

Indlægaf Anne Droid » 5. nov 2015, 21:15

Julen. Det er vist den eneste højtid jeg fejrer og har traditioner omkring. Men er også glad for påsken.

4. maj bliver altid mindet med lys i vinduerne.

Jeg havde en elev i dag, der mente at jeg var mærkelig fordi jeg ikke fejrer halloween.
1
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3451

Indlægaf dgd2007 » 6. nov 2015, 01:02

Spjaerten skrev:Påske, pinse, bededag, Skt. Hans, Mortens aften, jul og nytår.

Skægt! Jeg ved dårligt nok, hvornår det er :)
Hvad gør man så der ... spiser gæs eller sådan noget?
0
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 6. nov 2015, 01:36

Ingen.
Julen er nok den højtid, jeg afskyr mest, synes simpelthen det er SÅ kedeligt. Jeg gider ikke danse om juletræet og jeg gider SLET ikke sidde i timevis og pakke gaver op :skeptisk:
Det sociale er selvfølgelig hyggeligt, men man kan jo være sammen med familien alle de andre dage på året :-D
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3451

Indlægaf dgd2007 » 6. nov 2015, 02:14

Pixie88 skrev:Ingen. [...]

Da jeg var ung, var jeg også helt på linje ... så meget faktisk, at da jeg engang i december skulle skrive en check ud i supermarket, lige spurgte kassedamen, vad datoen var, for at være sikker ...

Det var så 24/12 - og hun kiggede misbilligende på mig, som om hun tænkte: "Du tror vist, du er morsom, hva'!" :genert:
0

Tilbage til "Generelt"