November 15 fællestråd

Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1055

Re: November 15 fællestråd

Indlægaf Ally » 11. nov 2015, 11:53

@Log_Lady og @Bøtte I er ikke de eneste med meget vasketøj - selv om Yngstebarnet er 5 har hun også en sjælden gang imellem et uheld. Vi har dog et særligt underlag på hendes madras, der ligger under selve lagenet, og det "suger" urinen, så det ikke kommer i selve madrassen. Men det betyder stadig, at der, ved tisseuheldene, er ekstra vasketøj. Det er der nu generelt, for begge piger skifter tit tøj - de er kun 5 og 8, det er alt for tidligt, at de begynder at opføre sig som teenagere :lol:
1
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 240
Likede indlæg: 1081

Indlægaf MyGirl » 11. nov 2015, 12:35

Anden fastedag er under udførelse her hos mig.

Kan sgi ikke helt finde ud af, om jeg skal spise inden min træning kl. 19.15, eller jeg skal vente til bagefter. (Ender nok med at tage en banan inden og så spise lidt, når jeg kommer hjem om aftenen, men nu må vi se.)

Oooog, så var der en kollega, der påtalte mit vægttab i dag :banan: altid fantastisk!
6
FitBrideToBE
Likede indlæg: 268

Indlægaf FitBrideToBE » 11. nov 2015, 12:47

Jeg har fået hold i nakken efter gårsdagens træning :( Ævævæv.. Så jeg regner ikke med at løbe i dag, jeg gider simpelthen ikke, når jeg har ondt fra nakke ud i skuldre og piver bare jeg skal have armene bagover for at få jakke på.. Desuden er jeg på 3 portion 2ipren og en Panodil siden kl 7 i morges og nu er klokken 14..
Anyway jeg gider bare ikke, når det gør ondt, så må man gerne kalde mig en pivskid !!

:genert:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1710

Indlægaf Guilded_Lily » 11. nov 2015, 17:57

Bøtte skrev:Håber du får en god eftermiddag Guilded_Lily :kys:

Jeg har da totalt undervurderet hvor hurtigt jeg går, vi gik 49.51 min og 4.95 km, det troede jeg faktisk ikke.
Så fik jeg også lige samlet lidt blade og sand i indkørslen, klippet mine hortensiaer ned, og tørret støv i soveværelset inden jeg gik i bad. Nu kan roomba lige støvsuge soveværelset mens jeg spiser frokost, så jeg også kan få vasket gulvet.

Tak :kys: Det hjalp med suppen, så hovedpinen forsvandt, og så har mine elever altså en fantastisk indvirkning på mit humør. Jeg har måttet deale med et par konflikter og tage et par tunge samtaler, men de løfter simpelthen mit humør på en helt vild dejlig facon! :lun:

Og træningen gik også godt - jeg orkede ikke løbe til sidst, så i stedet gik jeg på løbebåndet med 6 km/t og 10% hældning. På 20 min. forbrændte jeg dobbelt så meget, som hvis jeg havde løbe-gået det samme tidsrum, som jeg plejer. Effektivt!

Til gengæld er manden stadig en røvbanan! Men nu har jeg fået aftensmad, og selvom jeg måtte konvertere til deres mad (koteletter - de fik ris og bearnaise :badr: jeg fik stegt grønt), har jeg alligevel holdt mig under de 500 :banan:

Du har da også været helt VILDT effektiv i dag! Jeg bøjer mig i støvet! :worship:
3
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 521
Likede indlæg: 2421

Indlægaf Bøtte » 11. nov 2015, 19:08

Jeg tror det lyder mere effektivt på skrift end det er i virkeligheden, synes i hvert fald ikke det føles som om jeg bar været mere aktiv end jeg plejer :genert:

Jeg fik hvilket et par timer i eftermiddags, og det virkede. Men så til gymnastik med S lavede jeg en forkert bevægelse, så nu er det værre :rulle:
Mon jeg nogensinde lærer at jeg ikke kan det, jeg kunne før.

Nu står den på sofa og lidt vasketøj resten af aftenen.
Senest rettet af Bøtte 11. nov 2015, 19:26, rettet i alt 1 gang.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 394
Likede indlæg: 3776

Indlægaf Sophaya » 11. nov 2015, 19:23

I er så seje og aktive allesammen! :worship:

Jeg har ligget syg siden søndag, og jeg bliver simpelthen så rastløs. Nu håber jeg på at jeg i morgen tidlig er rask nok til arbejde - jeg har en hel masse, der bare gerne skulle ordnes i denne uge. Maden har ikke været så god, men jeg har også været virkelig ynkelig. Dog har jeg fået drukket en masse vand og fået en masse søvn. :)
1
x
Brugeravatar
Sophaya

Indlægaf Sophaya » 12. nov 2015, 06:34

Okay, en ordentlig kop te og afsted på job med mig. Håber det går :D indtil videre tegner det godt. Kutymen på mit job er at man går sammen ned i kantinen på uni og køber frokost som vi så spiser i en fællesstue nede ved kontorerne. Det er lidt ambivalent, for der er mange lækre salater og mulighed for gode, sunde valg, men nogle gange ligger der altså også de lækreste usunde fristelser i buffeten og beder mig om at tage dem! Jeg er dog blevet god til at gå direkte hen til salaterne og kødet så jeg ikke bliver så fristet.
3
x
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1055

Indlægaf Ally » 12. nov 2015, 06:36

@Sophaya Dejligt, at du føler dig klar til job :kys: Bare skynd dig forbi de usunde fristelser og fyld maven med salater og kød :-D
0
Brugeravatar
Sophaya

Indlægaf Sophaya » 12. nov 2015, 06:47

@Ally, det vil jeg gøre :kys: og tak for det søde grønne kort i går - jeg gik tidligt i seng for at få en masse søvn :D
Håber du - og i andre - får en dejlig dag :kys:
3
x
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 12. nov 2015, 07:04

Håber det går fint med at være afsted, Sophaya :kys:

Jeg startede dagen med at vaske gulv i stuen. Nu har jeg også været over alle gulve de sidste dage. Gulvvask er ikke min favoritdisciplin og jeg kan heller ikke holde til at vaske alle gulve på en gang, så det er kun lide badeværelserne og køkken, der bliver vasket ofte. De andre rum får ikke så tit tur og da slet stuen :genert:
Men nu er det gjort :banan:
2
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 699

Indlægaf FruKuk » 12. nov 2015, 07:54

Bøtte skrev:Håber det går fint med at være afsted, Sophaya :kys:

Jeg startede dagen med at vaske gulv i stuen. Nu har jeg også været over alle gulve de sidste dage. Gulvvask er ikke min favoritdisciplin og jeg kan heller ikke holde til at vaske alle gulve på en gang, så det er kun lide badeværelserne og køkken, der bliver vasket ofte. De andre rum får ikke så tit tur og da slet stuen :genert:

De bliver uanset hvad vasket oftere end mine :-p Og hatten af for effektiviteten :rock:
2
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 12. nov 2015, 07:54

Sophaya skrev:Okay, en ordentlig kop te og afsted på job med mig. Håber det går :D indtil videre tegner det godt. Kutymen på mit job er at man går sammen ned i kantinen på uni og køber frokost som vi så spiser i en fællesstue nede ved kontorerne. Det er lidt ambivalent, for der er mange lækre salater og mulighed for gode, sunde valg, men nogle gange ligger der altså også de lækreste usunde fristelser i buffeten og beder mig om at tage dem! Jeg er dog blevet god til at gå direkte hen til salaterne og kødet så jeg ikke bliver så fristet.

God arbejdslyst - og pøj pøj med buffeten. Du kan godt!
0
Brugeravatar
FruKuk

Indlægaf FruKuk » 12. nov 2015, 07:56

Jeg har afleveret børn, meddelt min lederkollega at jeg først er til rådighed fra kl 12.00 og hoppet i træningstøjet. Så nu er det afsted til en pump-time. Jeg troede aldrig, at jeg skulle blive sådan en, der ville se frem til en gang træning - men jeg glæder mig altid lidt til pump:)
5
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 12. nov 2015, 09:27

FruKuk skrev:
Bøtte skrev:Håber det går fint med at være afsted, Sophaya :kys:

De bliver uanset hvad vasket oftere end mine :-p Og hatten af for effektiviteten :rock:

Det tillader jeg mig at tvivle på :lol: Jeg kan faktisk ikke huske, hvornår jeg sidst vaskede gulv i stuen. Det sker nærmest aldrig :genert:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1710

Indlægaf Guilded_Lily » 12. nov 2015, 10:11

12 elever i en klasse på normalt 26 (pga. udveksling) = dejligt stille. Og de er dybt optaget af en opgave, jeg har stillet = tid til lidt opsamling for mig (både arbejdsmæssigt og lidt overspring herinde :fløjt: ).

Jeg skal handle i dag - der skal købes stort ind. Vores fryser trænger voldsomt til at blive ryddet op, og det bliver så nødt til at være i dag, så jeg kan få plads til 5 kg. kyllepatter fra Bilka. Så skal jeg også lige finde på aftensmad de næste mange dage, har manden forlangt - så det bliver ikke meget, jeg når i dag udover arbejde, handle, rydde lidt op i fryser, lave mad, spise og så drøne til koncert. Jeg har tre timer mellem arbejde og koncert og 45 min. består i transport. Dammit.

Jeg glæder mig til fredag i morgen!!! Jeg skal også snart se at få styr på min London-tur - der er trods alt kun 6 dage til...(7 med i dag) Ungernes tøj skal sorteres, så jeg kan se, hvad de mangler - lige nu synes jeg, de mangler ALT! :stoned:
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"