November 15 fællestråd

Brugeravatar
Ally
Kort karma: 119
Likede indlæg: 1050

Re: November 15 fællestråd

Indlægaf Ally » 12. nov 2015, 11:28

Guilded_Lily skrev:12 elever i en klasse på normalt 26 (pga. udveksling) = dejligt stille. Og de er dybt optaget af en opgave, jeg har stillet = tid til lidt opsamling for mig (både arbejdsmæssigt og lidt overspring herinde :fløjt: ).

I can relate! :D Jeg har et engelskhold med 7 elever, som jeg har sendt ned i et andet værksted, hvor de skal lave en film om generatoren, der sidder på bilen. Det giver mig lidt ro til at overspringshandle samt arbejde, herunder sende mails m.m.
1
FitBrideToBE
Likede indlæg: 268

Indlægaf FitBrideToBE » 12. nov 2015, 14:28

Tak for det grønne :lun: Jeg er fortsat nede med nakken - så at sige.. Og i dag har jeg en vanvittig craving efter lakrids.. kostplanen går ellers godt og jeg holder den 100%, men havde alligevel tager 700g på i morges :( Dumme vægt altså.. Med alt det grøntfoder jeg knaser mig igennem hver dag !! Altså!!

Saltfisk - ku' goooodt...

:genert:

Godt at høre, at I har lidt ro på Ally og Guilded_lily :) Altså med larmen ;)
1
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 12. nov 2015, 14:56

@FitBrideToBE Lorte vægt, hva'? Kender det alt for godt. Tidligere på ugen smugvejede jeg mig - dumt gjort, for tallet var større end først på måneden, og jeg havde endda spist fornuftigt og svømmet/gået/trænet, men nu stiller jeg mig ikke på vægten før 1/12. Basta.
0
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 12. nov 2015, 14:59

Jeg havde egentlig pakket svømmetøjet, men da jeg kørte hjem fra arbejde, lagde jeg mærke til, at solen skinnede en hel del - så svømmeturen blev udskudt til fordel for en gåtur. Musik i ørerne og så af sted! Mobilen løb tør før strøm inden jeg var hjemme og Endomondo blev afbrudt. Dog nåede jeg op på ca. 4 km. Ikke så meget, men jeg nød turen og sugede en masse D-vitaminer i mig :-D
6
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Indlægaf Guilded_Lily » 12. nov 2015, 16:43

FitBrideToBE skrev:Tak for det grønne :lun: Jeg er fortsat nede med nakken - så at sige.. Og i dag har jeg en vanvittig craving efter lakrids.. kostplanen går ellers godt og jeg holder den 100%, men havde alligevel tager 700g på i morges :( Dumme vægt altså.. Med alt det grøntfoder jeg knaser mig igennem hver dag !! Altså!!

Er det ved at være menstid? Der kan min vægt godt springe 1-1,5 kg...

RO og ro - det var kun den ene time, jeg havde så få elever - de andre syv havde jeg min egen klasse med 26. Men selvom de godt kan larme, så er de sgu fantasiske alligevel :lun:
0
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 12. nov 2015, 18:37

Guilded_Lily skrev:RO og ro - det var kun den ene time, jeg havde så få elever - de andre syv havde jeg min egen klasse med 26. Men selvom de godt kan larme, så er de sgu fantasiske alligevel :lun:
Jeg har også en klasse med 27 elever. De larmer også, men det er generelt nogle skønne knægte :blush2:

Vi er alle lidt ekstra trætte. Manden vækkede mig i nat og sagde, at Yngstebarnet kaldte på mig. Jeg sov så godt, at jeg troede, at det var tid til at stå op, men da jeg tændte lyset i køkkenet, så jeg, at klokken var 23:50 - og så gik jeg i seng igen. Yngstebarnet ville sove inde hos os, så hun byttede plads med manden, der gik ovenpå for at sove. Det er skønt at putte med pigerne, men de mosler rundt og man sover ikke alt for godt, når man vågner flere gange i løbet af natten fordi man får en barnenumse i ryggen eller en barnehånd i ansigtet.
0
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3768

Indlægaf Sophaya » 12. nov 2015, 19:29

Jeg klarede buffeten med lækker, sund mad :D dog holdt jeg kun til 5 timers arbejde før jeg måtte vende næsen hjemad og tage en lang lur. Men det var godt at komme afsted og jeg har det okay her til aften. I morgen er jeg forhåbentlig rask, for der tager jeg hjem til min mor - nu besøgte jeg min far sidste weekend, så nu er det hendes tur :P vi skal have afrikansk mad i morgen, hvilket jeg er meget spændt på. Lørdag skal vi have sund mad men usund dessert. Det bliver lækkert!

Dejligt med nogle stille dage, Ally og Guilded_Lily :) og FitBride - jeg kender det bare alt for godt. Synes ikke jeg kommer nogen vegne selvom jeg spiser fornuftigt og får rørt mig. Det er bare så træls. Jeg er sikker på at det nok snart skal rykke for dig!
3
x
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3448

Indlægaf Ballademager » 12. nov 2015, 20:58

FitBrideToBE skrev:Tak for det grønne :lun: Jeg er fortsat nede med nakken - så at sige.. Og i dag har jeg en vanvittig craving efter lakrids.. kostplanen går ellers godt og jeg holder den 100%, men havde alligevel tager 700g på i morges :( Dumme vægt altså.. Med alt det grøntfoder jeg knaser mig igennem hver dag !! Altså!!

Årh, det er så irriterende, når vægten svinger på den måde. Især, når man har været duks. Håber, at det snart retter sig :kys:
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3768

Indlægaf Sophaya » 12. nov 2015, 21:20

Guilded_Lily skrev:
RO og ro - det var kun den ene time, jeg havde så få elever - de andre syv havde jeg min egen klasse med 26. Men selvom de godt kan larme, så er de sgu fantasiske alligevel :lun:

Hahah, havde ikke set det her før jeg kommenterede med "stille dag" :D Hvor er det dejligt at se hos både dig og Ally hvor gode lærere i er.
2
x
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 12. nov 2015, 21:40

Ally og Guilded_Lily: Hatten af for, at I sender Danmarks børn og unge godt på vej :gogo: Jeg er selv en klovn til at undervise, så har stor respekt for dem, der kan :genert:

Sophaya: Dejligt, at du har fået det bedre :kys:
2

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 12. nov 2015, 21:44

Her er status, at træningen går rigtig godt :) Er flyvende og synes, at det er noget så dejligt at combatte og TRX'e. Min mave er til gengæld godt gammeldags muggen, og den belønner mig med kvalme, når jeg spiser :stoned: Ja ja, you win some, you loose some :D
0

Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 13. nov 2015, 07:13

@Sophaya og @Ballademager Tusind tak for jeres roser :kram: Der er uden tvivl både fordele og ulemper ved jobbet, men jeg er ikke det mindste i tvivl, om at lærerjobbet er det rette for mig.
2
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Indlægaf Guilded_Lily » 13. nov 2015, 07:30

Sophaya og Ballademager - mange tak for rosen! :kys: Som Ally siger, så er der fordele og ulemper, nogle mere grelle end andre, men problemerne opvejes totalt af de fede oplevelser, man får med de børn/unge. Både fagligt og socialt! :lun:

___

Nui, jeg er træt i dag! Jeg var til en fed koncert i aftes, og jeg fik bandet til at skrive en hilsen til min søster, der var vildt ked af, ikke at være med i går, så jeg var helt høj, da jeg kom hjem - alt for sent! Jeg sov først 0.30, så det var en kamp uden lige med alarmen kl. 5.20! :træt: :træt:

Godt, jeg først har undervisning kl. 9, så jeg lige kan få lidt mere kaffe hældt i hovedet inden... To timers uv, 45 min. forberedelse, to timers uv - og så burde jeg blive, til ugeplanen er klar, men jeg skal hente datteren i dag og nå at handle inden, så der bliver weekendarbejde. Der er efterhånden gjort et voldsomt indhug i min individuelle pulje, så til foråret får jeg ikke tid til mange afleveringer og grundigere forberedt uv... :boo: Men - det er vilkårene nu...

Jeg håber bare, jeg får mulighed for (og overskud til) at få trænet sidst på eftermiddagen. Selvom mine triceps er temmelig ømme fra i onsdags, hvor jeg øgede vægten...
2
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 13. nov 2015, 08:16

Guilded_Lily skrev:Som Ally siger, så er der fordele og ulemper, nogle mere grelle end andre, men problemerne opvejes totalt af de fede oplevelser, man får med de børn/unge. Både fagligt og socialt! :lun:

My words exactly! Problemerne opvejes helt klart af de fede, herlige, grinagtige, minderige oplevelser, man får sammen med børnene/de unge mennesker :klap:
2
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2410

Indlægaf Bøtte » 13. nov 2015, 09:29

Da jeg vågnede og hørte at det blæste og regnede helt vildt var min lyst til en løbetur godt nok lille! Men jeg kom afsted! :banan: Jeg snyder mig selv afsted nogle gange og bilder mig ind at jeg bare skal løbe en lille tur på 3 km. Jeg ved jo godt, at når jeg først er afsted, synes jeg alt under 4,5 km er spildt arbejde og så kan jeg jo lige så godt få den sidste halve km med også! :lol:
Så det blev til 5 km og endda lidt hurtigere end de sidste par gange på trods af jeg havde vildt meget vand i skoene (pga. oversvømmede stier) og det ind i mellem væltede ned.

Ally og Guilded_lily - jeg så 4 drenge der stod i en hæk og røg ved skolen, da jeg løb forbi. De stod inde i hækken, så antager at det skulle skjules, jeg overvejer om jeg skal ringe til skolen og informere om det, eller er det at blande sig i noget, der overhovedet ikke rager mig? Det er udelukkende ud fra tanken, at de så ret små ud (12 år, tror jeg), og så tanken om at hvis det var mit barn, der røg i smug, ville jeg gerne informeres om det.
3
S :lun:
V :lun:

Tilbage til "Sund og/eller slank"