November 15 fællestråd

Brugeravatar
Ally
Kort karma: 119
Likede indlæg: 1052

Re: November 15 fællestråd

Indlægaf Ally » 15. nov 2015, 18:16

Dublin-mudslide skrev:
FruKuk skrev:
Dublin-mudslide skrev:
FruKuk skrev:
Dublin-mudslide skrev:
Ally skrev:Jeg har følt mig lidt PMS-agtig i dag og spekulerer lidt på, om mens måske er på trapperne - det er lidt for tidligt i forhold til sidste gang, men måske det er ægløsningstid i stedet...

Dagen er bl.a. gået med at lave madplan + købe ind - samt shoppe BH'er og bukser. Ingen af delene var nemme at finde. Købte dog en sort BH fra Chantelle, jeg allerede har, men en skålstørrelse større. Ville gerne have haft den i hvid, men det havde butikken ikke - hurra for internetshopping! Bukseshopping var ej heller helt nemt. Ville gerne have haft et par jeans, men enten er de meget lavtaljede eller alt for konede. Endte med at købe et par leggings (stof bagpå og ruskind foran) og et par bukser med svaj. Begge dele var fra Vila og rigtig lækre, men det mindede mig (endnu engang...) om, at det er vigtigt, at jeg skal tabe mig. Det skal åbenbart være en kamp for mig at finde jeans, der ikke er for kedelige, men samtidig skjuler muffintoppen - bare en smule...

Det problem har jeg også, her efter jeg har født. Jeg er tilbage igen i gamle jeans, men det er ikke uden muffin-top, desværre. Jeg prøvede et par i Føtex, som var hypede oppe i MSS (gammel debat), men fik sådan en aflang røv af dem :/
Nu ved jeg bare ikke om det er realistisk, at tabe det sidste. Jeg mener, ens krop bliver jo ikke som før eller hvad?

Min kropsform ændrede sig i hvert fald efter 1. graviditet. Efter 1. barn tabte jeg mig lynhurtigt og allerede 14 dage efter fødslen, var jeg tilbage på min før vægt. Men jeg kunne altså stadig ikke være i mine gamle jeans - og det kom jeg heller ikke igen. Efter 2. barn var jeg stadig 2,5 år senere 12 kg tungere end før graviditeten. Jeg har nu smidt næsten de 10 af dem, og jeg kan nu igen være i mine jeans fra før 2. graviditet. Så her anden gang er der vist ikke ændret så meget kropsform - men der skal der bare slides meget mere for at komme af med de ekstra kilo.

Vildt at du tabte dig så hurtigt :) Jeg ammer ikke og tænker, at det nok har en del af skylden. Men udover lidt ekstra af mig, så synes jeg ikke der er meget ændret faktisk og nok derfor mine jeans passer. Og jeg tror du har ret. Der skal arbejdes for det. Der må jeg være ærlig overfor mig selv, for der kommer ikke til at ske det vilde. Jeg gider simpelthen ikke. Jeg vil derimod gerne bruge lidt tid på at finde på noget jeg virkelig godt kan lide at lave, så det ikke skal føles som en pligt at motionere.

Jeg tog nærmest ikke på i 1. graviditet (8-9 kg), da jeg kastede op non stop og levede af pærer og danskvand, så der var ikke så meget at tabe. 2. gang tog jeg det dobbelte på - og smed kun 6 kilo af dem :tie:

Jeg tog hvert fald 15 kg på. Til sidst vejede jeg mig ikke. Men altså - jeg holdte mig heller ikke tilbage og spiste en hel del. Og jeg fortryder ikke :genert: Men der burde være en gylden regel om at tabe, alt det man tager på plus 5 kg :dance:
Gid det var så vel :D

Under første graviditet spiste jeg seriøst for to og motionerede nærmest ikke. Tog 25 kg. på og vejede i forvejen for meget. Under anden graviditet vejede jeg stadig for meget, men motionerede og tog 10-11 kg. på.
0
Brugeravatar
ina
Kort karma: 132
Likede indlæg: 708

Indlægaf ina » 15. nov 2015, 19:13

Jeg kom vist ikke lige med i opsamlingsindlægget på 1. side, og orker ikke lige at finde det indlæg jeg selv skrev.

Men målene var noget med:
Min. 1,5 liter vand om dagen
Mættende morgenmad hver dag
2 x 7 km gåture

Kan sige tjek til 2 gåture, og jeg har fået både morgenmad og vand nok hver dag, bortset fra en. :gogo:

Næste uges mål.. Jeg tager stadig babysteps, skal passe på ikke at presse mig selv for meget, når nu jeg lige er ovenpå og har overskud.

3. etape:
Min. 1,5 liter vand om dagen
Mættende og sund morgenmad hver dag
Kun 1 snack-dag
2-3 x 7 km gåture
Senest rettet af ina 15. nov 2015, 19:45, rettet i alt 1 gang.
1
Pippi
Kort karma: 2
Likede indlæg: 6

Indlægaf Pippi » 15. nov 2015, 19:44

Evaluering:

Mål for etape 2:

* spise æg og skyr hver morgen. lykkedes næsten. Kun i morges fik jeg rundstykker i stedet for skyr, men jeg har spist et æg hver morgen.
* tage gulerødder med på arbejde alle arbejdsdage. tjek
* kun 1 aften hvor jeg spiser usundt (det bliver lørdag hvor jeg skal hygge med nogle veninder)nej desværre ikke

Jeg vejede mig i morges og har tabt mig 2,2 kg!!! Virkelig dejligt.

Mål for 3. Etape:

*spise skyr og æg alle hverdags morgener
*gulerødder og skyr med på arbejde hver arbejdsdag
*kun usundt 1 aften i næste uge
*cykle på arbejde alle arbejdsdage
*drikke mere vand
2
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Kort karma: 4
Likede indlæg: 38

Indlægaf Dublin-mudslide » 15. nov 2015, 19:50

Ally skrev:
Dublin-mudslide skrev:
FruKuk skrev:
Dublin-mudslide skrev:
FruKuk skrev:
Dublin-mudslide skrev:
Ally skrev:Jeg har følt mig lidt PMS-agtig i dag og spekulerer lidt på, om mens måske er på trapperne - det er lidt for tidligt i forhold til sidste gang, men måske det er ægløsningstid i stedet...

Dagen er bl.a. gået med at lave madplan + købe ind - samt shoppe BH'er og bukser. Ingen af delene var nemme at finde. Købte dog en sort BH fra Chantelle, jeg allerede har, men en skålstørrelse større. Ville gerne have haft den i hvid, men det havde butikken ikke - hurra for internetshopping! Bukseshopping var ej heller helt nemt. Ville gerne have haft et par jeans, men enten er de meget lavtaljede eller alt for konede. Endte med at købe et par leggings (stof bagpå og ruskind foran) og et par bukser med svaj. Begge dele var fra Vila og rigtig lækre, men det mindede mig (endnu engang...) om, at det er vigtigt, at jeg skal tabe mig. Det skal åbenbart være en kamp for mig at finde jeans, der ikke er for kedelige, men samtidig skjuler muffintoppen - bare en smule...

Det problem har jeg også, her efter jeg har født. Jeg er tilbage igen i gamle jeans, men det er ikke uden muffin-top, desværre. Jeg prøvede et par i Føtex, som var hypede oppe i MSS (gammel debat), men fik sådan en aflang røv af dem :/
Nu ved jeg bare ikke om det er realistisk, at tabe det sidste. Jeg mener, ens krop bliver jo ikke som før eller hvad?

Min kropsform ændrede sig i hvert fald efter 1. graviditet. Efter 1. barn tabte jeg mig lynhurtigt og allerede 14 dage efter fødslen, var jeg tilbage på min før vægt. Men jeg kunne altså stadig ikke være i mine gamle jeans - og det kom jeg heller ikke igen. Efter 2. barn var jeg stadig 2,5 år senere 12 kg tungere end før graviditeten. Jeg har nu smidt næsten de 10 af dem, og jeg kan nu igen være i mine jeans fra før 2. graviditet. Så her anden gang er der vist ikke ændret så meget kropsform - men der skal der bare slides meget mere for at komme af med de ekstra kilo.

Vildt at du tabte dig så hurtigt :) Jeg ammer ikke og tænker, at det nok har en del af skylden. Men udover lidt ekstra af mig, så synes jeg ikke der er meget ændret faktisk og nok derfor mine jeans passer. Og jeg tror du har ret. Der skal arbejdes for det. Der må jeg være ærlig overfor mig selv, for der kommer ikke til at ske det vilde. Jeg gider simpelthen ikke. Jeg vil derimod gerne bruge lidt tid på at finde på noget jeg virkelig godt kan lide at lave, så det ikke skal føles som en pligt at motionere.

Jeg tog nærmest ikke på i 1. graviditet (8-9 kg), da jeg kastede op non stop og levede af pærer og danskvand, så der var ikke så meget at tabe. 2. gang tog jeg det dobbelte på - og smed kun 6 kilo af dem :tie:

Jeg tog hvert fald 15 kg på. Til sidst vejede jeg mig ikke. Men altså - jeg holdte mig heller ikke tilbage og spiste en hel del. Og jeg fortryder ikke :genert: Men der burde være en gylden regel om at tabe, alt det man tager på plus 5 kg :dance:
Gid det var så vel :D

Under første graviditet spiste jeg seriøst for to og motionerede nærmest ikke. Tog 25 kg. på og vejede i forvejen for meget. Under anden graviditet vejede jeg stadig for meget, men motionerede og tog 10-11 kg. på.

Det må jeg nok også hellere næste gang. Synes bare trætheden var overvældende :gisp: Jeg orkede så lidt...
Kan være det bliver bedre næste gang eller noget...
0
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Kort karma: 4
Likede indlæg: 38

Indlægaf Dublin-mudslide » 15. nov 2015, 19:56

Mine mål for næste uge:

Gå-ture hver eller hveranden dag
Drikke 2 glas vand (jeg starter i det små - plejer kun at drikke et halvt glas udover kaffen :kaffe:
Knibeøvelser hver aften før sengetid
Afprøve ny app (forskellige øvelser i 7 min)
0
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 699

Indlægaf FruKuk » 15. nov 2015, 20:15

- Drikke mere vand Kunne være bedre, men heller ikkenhelt skidt
- Lade være med at springe 3. runde over i mine to hadeøvelser Failed....
- Huske at tage mad med på arbejdetjek
- Træne 3 gangetjek - nåede 4 gange
1
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3770

Indlægaf Sophaya » 15. nov 2015, 20:30

Evaluering af sygeugen:
Bliv rask Yes :D
Mere vand! Har jeg faktisk formået.
Vitaminer hver dag. Tjek!
Søvn nok Jeps
Forholdsvis sund mad Tjek

Mål for den nye uge:
Søvn nok
Vand nok
Forholdsvis sund mad
En løbetur eller to, hvis den første går godt med mine led
Vitaminer hver dag (for jeg kan altså mærke at de virker!)
0
x
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 349
Likede indlæg: 3457

Indlægaf Ballademager » 15. nov 2015, 20:33

Computeren er ikke ledig lige pt, så opdaterer forsiden i morgen aften. Skriv gerne jeres nye mål inden da :kys:
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 349
Likede indlæg: 3457

Indlægaf Ballademager » 15. nov 2015, 21:16

Advarsel... Tudeindlæg coming up :genert: Er simpelthen så forstoppet, at jeg næsten ikke kan holde det ud... Maven er kuglerund, og den trykker på musklerne i mørbraden, så det gør rigtig ondt både i selve maven og i musklerne :(
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Indlægaf Guilded_Lily » 15. nov 2015, 21:37

Evaluering:

* faste to dage (jo - du SKAL!) Det gik overraskende godt helt som før. Er dog spændt på, om det holder lige så nemt efter London
* træne 3 gange Jeps - OG 1000 m svømning i dag, så det er jo egentlig 4 gange :banan:
* forsøge at lægge noget tabata ind de andre dage, så det kan indarbejdes til hotelværelset/hos søsteren Det har jeg så ikke lige fået gjort. Jeg tager det, som det kommer
* fokus på kost og væskeindtag på spisedage Det er også gået fint
* husk personlig pleje (ansigt, hænder, fødder) :gogo:
* skriv en liste og overhold den - både arbejde og fritid Skrevet, men kun overholdt omkring 50%

Nye mål:
* faste mandag
* træne mandag
* begynde at pakke mandag, så der bliver styr på, hvad der mangler/skal vaskes
* forsøge at lade være med at stresse tirsdag - du når det, du når!
* lade være med at panikke over turen til Hamborg
* nyyyyyyyyyyde London to the MAX! :dåne:

Rigtig god weekend, jeg har haft. I går fik jeg gjort rent, trænet 2 timer, kom i biffen med manden (Spectre :slem: ) og hyggede resten af aftenen. I dag tog vi i svømmehallen, vi fik begge svømmet 1000 m (og gud, hvor skal jeg da huske at strække ud bagefter! *av* ), ordnet tre maskiner vasketøj, købt fødselsdagsgave til min søster og farvet hår. Jeg har så ikke nået noget arbejde, hvilket er ret kritisk, da jeg skal starte et nyt forløb op tirsdag, jeg aldrig har arbejdet med før og det kræver en del læsning for mit vedkommende - må prøve at finde en løsning i morgen.
Nu skal jeg bare se at komme i seng - jeg er godt nok træt, men har stadig vådt hår...

Jeg læste lige hurtigt op - éns krop forandrer sig en del ved både yoyovægt og graviditeter, oh jo. Jeg vejede 20 kg mere, da jeg blev gravid med den første. Tabte tre kg i starten, endte med 6 kg +, tabte 7 kg den dag, jeg fødte. Det samme gjorde sig gældende anden gang - så til datterens dåb vejede jeg 15 kg mindre, end da jeg blev gravid med den første.
Jeg tog 8 kg på igen, startede på 5:2 og tabte 13.

Jeg er gået to str. ned i jeans og kan nu være i slim fit ( :banan: ), muffintoppen slås jeg dog lidt med, samt den nederste mavedelle; men det værste er dog, at jeg købte en bh i str. 85E, da jeg skulle giftes - jeg er nu tilbage i min ungpigestr. - 80B/C. Jeg har altid brugt balkonette/med formstøbt skål - dem kan jeg nærmest ikke fylde ud længere. Two deflated balloons :(

Nå, det var den seng dér... Godnat :wave2:
4
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2410

Indlægaf Bøtte » 15. nov 2015, 22:19

Så er jeg næsten hjemme igen. Jeg er også helt færdig.

Men som ekstra bonus, var Ankerstjerne også med. Er I klar over lækker den mand er? :ivrig: :genert: Hyggelig, men ganske usund tur, til gengæld har vi hørt masser af godt musik og snakket pænt meget :love:
1
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Indlægaf Guilded_Lily » 16. nov 2015, 05:47

Ballademager skrev:Advarsel... Tudeindlæg coming up :genert: Er simpelthen så forstoppet, at jeg næsten ikke kan holde det ud... Maven er kuglerund, og den trykker på musklerne i mørbraden, så det gør rigtig ondt både i selve maven og i musklerne :(

Skal du mon ikke et smut forbi lægen? I mellemtiden kan svesker (hele eller grød), magnesia eller movicol måske tage toppen?

Rigtig god bedring, i hvert fald! Forstoppelse er bare noget, fanden har skabt! :kram:
0
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3770

Indlægaf Sophaya » 16. nov 2015, 06:13

Jeg hader de her 8 til 18/19/20 dage. Er så smadret bagefter. Allerede nu, hvor jeg skal ud af døren er jeg TRÆT.
0
x
Pippi
Kort karma: 2
Likede indlæg: 6

Indlægaf Pippi » 16. nov 2015, 06:24

Ballademager skrev:Advarsel... Tudeindlæg coming up :genert: Er simpelthen så forstoppet, at jeg næsten ikke kan holde det ud... Maven er kuglerund, og den trykker på musklerne i mørbraden, så det gør rigtig ondt både i selve maven og i musklerne :(

Ej din stakkel. Det er ganske frygteligt at være forstoppet.
Prøv at tage 2-3 magnesia, eller køb movicol på apoteket. På pakken står der en dosering til slem forstoppelse. Drikker du nok vand?
1
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 119
Likede indlæg: 1052

Indlægaf Ally » 16. nov 2015, 09:55

Etapemål for indeværende uge
- Motion i form af gåture, svømning og cardio i fitnesscentret
- Drikke vand
- Negleolie og håndcreme
- Sætte pris på de små ting i hverdagen
- Fredagssnolder er KUN fredag (og KUN, hvis jeg virkelig har lyst til det)

I går tog jeg pigerne med i svømmehallen. Mens de plaskede rundt i bassinet, svømmede jeg baner. Efter tip fra @FruKuk, mener jeg, svømmede jeg først to baner med plade (crawlben og brystben) efterfulgt af to baner brystsvømning - sådan svømmede jeg indtil jeg havde nået 24 baner. Derefter gik vi i varmtvandsbassinet og legede indtil vi stod op. Det var så hyggeligt og jeg glæder mig over, at de vil med i svømmehallen.

Indeværende uge kommer til at gå med arbejde, motion, Yngstebarnet har en legeaftale og så skal jeg i børnehaven med Yngstebarnet. Hun har lidt udtalebesvær og får sprogundervisning af en talepædagog. Ældstebarnet havde også udtalebesvær og blev undervist af den samme talepædagog. Der er allerede sket store fremskridt med Yngstebarnets udtale, hvilket er rigtig godt - og det er også godt, at der bliver sat ind nu og ikke senere, når hun er startet i skole.
2

Tilbage til "Sund og/eller slank"